Zmeny v MHD od začiatku školského roka (od 1.9.2021)

Od začiatku septembra budú linky MHD opäť premávať v režime školského vyučovania, nastanú však aj ďalšie zmeny.

Od 1. septembra 2021 budú všetky linky bratislavskej MHD (s výnimkou liniek 31 a 39) premávať v pracovných dňoch opäť podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školského vyučovania, čím dopravný podnik reaguje na začiatok školského roka a tiež na opäť sa zvyšujúci záujem obyvateľov a návštevníkov mesta o prepravu mestskou hromadnou dopravou. Linky 31 a 39 prejdú na školský režim od 20. septembra po začatí semestra na VŠ. Zároveň príde k viacerým zmenám s cieľom zlepšenia obsluhy niektorých lokalít.

  • Nová linka 163 zabezpečí ráno a večer spojenie medzi noclahárňou Depaul na ulici Mokráň záhon a Račianskym mýtom. Premávať bude ráno po trase Za Mokráňom - Fafruny - Ivanská cesta - Trnavská cesta - Trnavské mýto - Račianske mýto a večer opačným smerom. Zastavovať bude na všetkých zastávkach na trase.
    • Trasa linky 163 ráno:
    • Trasa linky 163 večer:
  • Linka 61 v súvislosti so zavedením novej linky 163 nebude zastavovať na zastávke Fafruny, čo by malo zabezpečiť rýchlejšiu a komfortnejšiu prepravu na letisko, resp. z letiska. Obsluha Fafrún bude naďalej zabezpečená linkami 69 a 96.
  • Linka 65 nebude obsluhovať zastávku Cudzinecká polícia. Cestujúci môžu využiť najbližšiu zastávku Regrútska. Linka bude tiež premávať častejšie.
  • Linky 88 a 90 budú opäť obsluhovať aj zastávku Prístavná na Landererovej ulici pri jazde z Petržalky.
  • Linky 96 98 196 budú pri jazde z Petržalky premávať po pôvodnej trase cez Prístavný most s obsluhou zastávky Prístavný most.
  • Linka 139 premávajúca medzi Riviérou a Cintorínom Slávičie údolie bude celodenne premávať v intervale 30 minút. Doplnené tak budú aj odchody, počas ktorých bola doteraz čerpaná prestávka a interval bol natiahnutý na 60 minút (dopoludnia a večer).
  • Linka 147 bude premávať častejšie, interval bude skrátený zo 60 na 30 minút, čím sa zlepší obsluha oblasti Slavína a Kalvárie. Zároveň medzi Šulekovou a Hodžovým námestím nahradí linku 208.
  • Linka 208nebude obnovená z dôvodu nízkeho záujmu cestujúcich, spojenie na jej trase dostatočne zabezpečujú linky 205 207 209 212 a tiež posilnená linka 147.

Na linkách 61 96 a 163 príde k premenovaniu zastávky Pestovateľská na nový názov Avion, IKEA, čím bude mať zastávka v oboch smeroch rovnaký názov.

S cieľom zlepšenia obsluhy Vrakune a Podunajských Biskupíc budú tiež od 1. septembra 2021 zavedené zmeny v cestovných poriadkoch a trasách autobusových liniek premávajúcich v týchto častiach mesta.

  • Linka 78 premávajúca zo Stanice Podunajské Biskupice cez Vrakuňu a Ružinov do centra mesta k Novému SND bude v pracovných dňoch posilnená aj ďalšími spojmi, ktoré budú premávať len v úseku Stanica Podunajské Biskupice - Ružinov, Astronomická. V Ružinove je možnosť prestupu na električkovú linku 9 premávajúcu do centra mesta. V rannej špičke bude v tejto relácii premávať linka 78 každých 5 minút (dvojnásobný počet spojov než v súčasnosti) a popoludní každých 7 - 8 minút.
    • Spoje v úseku Stanica Podunajské Biskupice - Vrakuňa - Ružinov, Astronomická budú premávať po novom aj počas voľných dní v intervale 15 minút, čím aj cez víkendy nahradia v tomto úseku skrátenú linku 87. Na Astronomickej bude zabezpečená nadväznosť na linku 9.
    • Spoje v úseku Stanica Podunajské Biskupice - Nové SND budú premávať tak ako doteraz, len počas pracovných dní, v celodennom intervale 15-minút.
  • Linka 87 bude premávať po skrátenej trase z Ovsišťa po doterajšej trase po zastávku Toryská, odkiaľ bude pokračovať na novú konečnú zastávku Bodvianska na Železničnej ulici vo Vrakuni, čím sa vyhne pravidelným zápcham na Hradskej ulici.
    • V úseku Toryská - Astronomická bude možné využiť posilnenú linku 78.
  • Linka 79 bude premávať po novej skrátenej trase Stanica Podunajské Biskupice - Lieskovec - Topoľové. Aj touto zmenou sa sleduje zabezpečenie pravidelnej premávky bez náhodných meškaní, ktoré dosahujú neraz aj 30 minút. Pri Stanici Podunajské Biskupice bude možné prestúpiť z/na posilnenú linku 78 z/do Vrakune.
    • Nástupište linky 79 pri Stn. P. Biskupice v smere Lieskovec/Topoľové bude na nástupišti linky 70.
    • Na Podunajskej ulici bude možné namiesto linky 79 využiť regionálne autobusové linky 720 730 740, ktoré obsluhujú zastávky Podunajská a Arménska a platia na nich rovnaké tarifné podmienky IDS BK. Regionálne linky ponúkajú priame spojenie s Autobusovou stanicou a možnosť prestupu na linky MHD na viacerých zastávkach na trase.
  • Na linke 65 premávajúcej medzi Račou, Zlatými pieskami, Vajnorami, Trnávkou a Dolnými honami príde k navýšeniu počtu spojov vzhľadom na zvyšujúci sa záujem o prepravu touto linkou.
    • V rannej špičke pracovných dní bude interval linky zlepšený z 15 na 10 minút, v ostatných obdobiach dňa bude premávať v intervale 15 minút, čím sa v sedle a večer počet spojov zvýši na dvojnásobok.
  • Na linkách 67 a 70 príde k zmene cestovných poriadkov pre ich lepšiu koordináciu a nadväznosť na ostatné linky. Na linke 67 sa predĺži víkendový interval z 20 na 30 minút. Na linke 70 bude večer a cez víkend zlepšený interval z 20 na 15 minút, v popoludňajšej špičke pracovných dní sa predĺži z 12 na 15 minút.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Chcem pochváliť L65, ktorá je posilnená ako cítiť uvoľnenie od plnosti, je prázdnejšia celá trasa
Reakcia na: Solider #218:
Veď to, preto sú tam odstavené trolejbusy, sme sa smiali vtedy 😆😆😆😆 viem, že trať tam nieje
Reakcia na: N/A #217:
Už len logicky, prečo by mali byť v Krasňanoch trolejbusy, ak tam nevedie žiadna trolejbusová trať?
Reakcia na: Solider #216:
Nemyslel tu v diskusiách ale v DP Jurajov dvor som niečo počul čo sa šepkalo medzi zamestnancami v dielňach, boli náznaky ale nič z toho až na tie odstavené t-busy v Krásňanoch, preto som spomínal tie roky, ze vtom čase som počul
Reakcia na: Trammat #183:
Presne tak, plníme si detské mokré sny a komu sa nepáči, nech ide autom. Dokonalý prístup 😂😂😂
Reakcia na: Solider #213:
Inak nespomínalo sa dávnejšie medzi rokmi 2010-2013, že všetky eliny mali byť na Juráku a v Krásňanoch (3.divízia) trolejbusy? Lenže sa nezmestia na Jurák odstavné
Reakcia na: Urbanway 2423 #211:
Je úplne jedno odkiaľ by boli vypravované. Podstata bola vo vodičoch, ich oprávneniach a spôsobe rozvrhu práce. Dnes tento problém nie je, pretože je už vyriešený.
Reakcia na: Urbanway 2423 #211:
Z Juráku.
Reakcia na: Solider #208:
Aj tak si ale neviem predstaviť, aby odtiaľ bolo vypravovaných napr. 30 Škodoviek, keď tam nie je ani údržbová základňa.
Reakcia na: Trammat #183:
Môže ísť peši abo bikom, kolobežkou
Reakcia na: Urbanway 2423 #207:
Tak ja v princípe nevidím dôvod aby Krasňany vypravovali električky len cez týždeň, ak toto je ten najväčší problém.
Reakcia na: Urbanway 2423 #207:
Údržbová základňa tam nie je. Električky tam iba parkujú. V minulosti to nešlo preto, že vodiči nemali papiere na Škodovky a obidve výpravne neboli prepojené, mali rozdielnych hlavných výpravcov.
Reakcia na: Solider #204:
Inak, už existuje údržbová základňa pre nové električky aj v Krasňanoch, pretože spočiatku bol problém hlavne v tom, že nové električky nemohli byť deponované v Krasňanoch a tým pádom by Krasňany po zrušení VP poradí nemali cez víkend žiadne poradia?
Reakcia na: Andrej #199:
Mal som na mysli večer, nie sedlo medzi špičkami. Pozerajúc na L9, večer je 10 min., cez víkend 8 min., takže ak to ide cez víkend, šlo by to aj večer.
Reakcia na: 810zssk #193:
Tu by postačoval aj taký princíp, že cez víkend by jazdili aspoň tie vozidlá, ktoré majú predpoklad odjazdiť celodennú službu. Nie povyťahovať všelijaké haraburdy zo žihľavy kvôli tomu, že majú málo kilometrov, a potom riešiť zbytočné poruchy, prestoje a nasratých cestujúcich.
Reakcia na: Urbanway 2423 #196:
Vyšlo by to. Ale tam je podstata skôr v tom, že sa ani nikto nesnaží, aby sa cez víkendy zvyšovala nízkopodlažnosť. Napríklad zredukovať počet negarantovaných poradí cez víkend na 2x za hodinu. Aj to by bol postupný krok k lepšiemu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #202:
Nezmenilo sa nič, stačí nehoda a upchaté mesto i okolím, no tu pomôže metro lenže finančne náročné a nedohľadne, prípadne tí, čo majú vodičák by mohli pouziť vlaky a z DS by šli často vlaky. Len to nezavedú
Reakcia na: N/A #201:
Sľub bol iba, že 87 nebude v zápche, aby sa meškanie neprenášalo do druhej časti jej trasy.
L78 síce posilnená no večne v zápche od Astronomickej po PB, aké sľuby, že nebudú v zápche linky 😭😭😭
Reakcia na: Andrej #199:
Aha, tak to asi nie, pretože zas až tak veľa tých špičkových poradí, ktoré by sa dali v sedle stiahnuť, nemáme a tiež keď nie je poobede iný interval, ako v sedle, tak ani nie je veľmi možné pridávať nejaké posilové VP poradia pre poobednú špičku. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #196:
Narazam skor na koment o mimospickovom obdodi. Pocas vikendov by to urcite vyslo, ale nemyslim ze je realne aby vsetky VP elektricky boli mimo medzi rannou a vecernou spickou. Uz teraz je to na hrane s 29T a 30T.
Reakcia na: Vladimír #185:
Tiež si myslím, že to zvýrazňovanie NP spojov pomocou vozíka zneprehľadňuje CP a preto by bolo lepšie, ak by sa NP spoje vyznačovali napr. podčiarknutím, ako tu na imhd, určite by to bolo lepšie, ako súčasné nevyznačovanie NP spojov vôbec.
Reakcia na: Petto #191:
tak ak sa bude dostávať situácia s električkami do stavu pred prvou vlnou covid, tak ja aj v 3 minútový interval ráno verím, ale to je hrot čo si viem predstaviť
Reakcia na: Andrej #194:
Na víkendovú výpravu treba 53 vozov, takže pravdepodobne by nám na to tesne 29 a 30T vyšli.
Reakcia na: Andrej #194:
Samozrejme. Ak nie sú, tak to nejde. Poviem to inak: V garáži by nemali byť nové vozy ak sú mimo nej staré vozy (výnimkou je samozrejme nutná údržba).
Reakcia na: 810zssk #193:
"Žiaľ v BA stále neplatí princíp civilizovaného sveta že mimo špičky, alebo cez víkend jazdia len nové vozidlá."

Teda, ak je k dispozicii dost novych vozidiel aby sa taketo veci diali.
Reakcia na: Vladimír #185:
Po prvé, ako už podotkol si, žiadna linka v BA dnes nemá interval 4-5 minút po celý deň. Žiaľ v BA stále neplatí princíp civilizovaného sveta že mimo špičky, alebo cez víkend jazdia len nové vozidlá.

Po druhé, NP električka ti možno príde do 10 minút, ale možno z tej električky potom prestupuješ na niečo čo už jazdí menej často. Aj aj keď neprestupuješ, týmto nútiš ľudí ktorí potrebujú NP voz aby si na cestu pridávali extra rezervu v dĺžke intervalu linky. Pričom ak idú dvomi električkovými linkami, už je tá potrebná rezerva dvojnásobná.

Po tretie, sú rôzne spôsoby ako vyznačiť NP voz, nie len piktogramy ktoré naozaj pôsobia trochu neprehľadne. Stačí sa inšpirovať tu na imhd, kde to kedysi bola iná farba odchodu, dnes zas podčiarknuté odchodu. Možností je veľa.

V tomto prípade sa zrušila feature aby to bolo vizuálne krajšie, lebo u nás sme naučení že imobilní ľudia majú držať hubu a krok.
Inak, keď už sa rozhodli prejsť na označovanie "každý druhý spoj nízkopodlažný" tak by aspoň mohli informovať, že cez pracovné dni takmer celý deň nevychádza NP prestup na Kútikoch a ani na Krížnej z L4 na L9 z Dúbravky smer Ružinov, po nízkopodlažnej 4 ide krasňanská 9 a naopak. Viem, že to skoordinovať moc dobre nejde, ale napríklad z tohoto dôvodu bolo to označenie pri každom spoji užitočné.
Reakcia na: Viko #189:
Castejsie ako metro uz nebude ci ? 😁 Ranna, poobedna spicka s 4 min, sedlo 5, inak 7-8. Kratsi interval uz asi pod 4min nebude no ci bude rano dlhodobo stacit 8min na Zlatych Pieskoch pri L4 pochybujem po zavedeni PP.
Reakcia na: IBBI #188:
Matematicky:
Pokial nebude Petrzalka hotova a dojde 30ks tak 1 3 4 9 uz mozu byt plne NP. Otvorenim Petrzalky a dodanim dalsich 10ks obojsmeriek to bude tiez cca mozne ak aj predlzia 1 3 na koniec Petrzalky. Pre L7 by stacilo T3P 11 suprav + platnove T6A5 6 suprav (+ novostavby K2S 8ks)
Reakcia na: IBBI #188:
A vychádza ti to matematicky tak, aby sa aj vyradilo všetko staré, aj vyjazdila Petržalka, aj pokryli dôsledky parkovacej politiky?
Mimochodom aka je perspektiva neNP vozov u nas? Su vyhlasene tendre na nove elektricky a po ich prichode uz asi neNP vozy nebudu potrebne. Ci?
Reakcia na: Vladimír #185:
A ak sa to v CP nevyznačí, ako budeš vedieť, či je dodržaná garancia? To by som bol náchylný veriť tomu, že potom by sa stalo, že pôjde šesť ne-NP spojov. Miesto NP spojov sa dajú vyznačovať aj ne-NP spoje, ak ich je menej.
V civilizovanom svete sa o tom proste vôbec nediskutuje, či má zmysel niečo také vyznačovať. Proste sa to vyznačí a bodka.
Reakcia na: Vladimír #185:
a skoro rano ci vecer maju uz tazsie pohyblivi asi pre istotu ostat trcat doma....
Reakcia na: 810zssk #184:
Za nekritického fanúšika čohokoľvek z dielne DPB by som sa neoznačil, ale toto mi už pripadá ako hejt z princípu.
Je skutočne na pováženie, či vyznačovanie NP spojov na linke so 4-5min. intervalom má zmysel. Pri intervale 4-5 min. každý druhý NP spoj znamená, že bezbariérová súprava príde do 10 minút (t.j. interval, u ktorého sa všeobecne akceptuje, že naň možno chodiť na zastávku náhodne, bez nutnej znalosti CP). Pri danom počte spojov počet vozíčkov v tlačenom CP zaberá množstvo miesta a zneprehľadňuje vývesku.
Reakcia na: TramLover #182:
Snáď nebudú na zastávky vešať strategické údaje!

(Podobnosť s minulosťou čisto náhodná.)
Reakcia na: TramLover #182:
Predsa to jazdí častejšie ako metro, to cestujúcemu musí stačiť a má držať hubu a krok. A komu sa to nepáči, nech si kúpi auto. Aspoň taký dojem z toho celého mám ja.
Takže po novom sa nevyznačujú nízkopodlažné spoje v CP električiek, ale nahrádza sa vetou “každý druhý spoj zabezpečuje nízkopodlažné vozidlo” 😂😂😂 Takže už si človek na zastávke bez tabule s odchodmi ani nezistí, kedy mu ide nízkopodlažné vozidlo… Čím ďalej, tým horšie, naozaj.
Úžasná výprava Progesov dnes ráno, zoberú ich z Krasňan a nakoniec zostane väčšina vo vozovni.
Pozerám, že od zajtra sa vracia CP na linke 202 pre školský rok, aj so zabudnutým "extra" deleným poradím poobede, ktoré tam bolo pôvodne kvôli vykrývaniu meškania zo Záhradníckej a Svätoplukovej počas odklonovej trasy na Hodžovo námestie.
Reakcia na: TomJ #147:
Aj poobede z 12 na 15 je celkom smutné. DPB z nej robí dlhodobo neatraktívnú linku, hoci obsluhuje tak dôležité miesta. Nerozumiem tomu.
Reakcia na: gejza #176:
Skor ta cesta Lieskovec - Ketelec ma v podstate iba jeden pruh (ak tam niekedy bol aj druhy, za tie roky ho stihla pohltit flora), tam je problem, aby bus obehol cyklistu a nie to este vyhol sa protiiducemu autu.

Inak uplny suhlas, tankodrom je cela Lieskovska cesta, specialne krizovatka, kde sa odpaja cesta k spalovni.
Reakcia na: gejza #176:
Veľký zážitok 😆 tých miest je omnoho viac ako Stará vajnorská - Zlatni piesći alebo Na pántoch, Čiližská obratisko, ...
Reakcia na: Jozin z Bazin #157:
možno bude problém aj v tom, že by MČ musela investovať aj do obnovy toho tankodromu od Lieskovca po nadjazd a od nadjazdu ku konečnej .... tam je to zážitok pre ľubovoľné vozidlo
Reakcia na: Foltest #174:
Oni sa vozia v ramci celej BA keďže zadarmo, no sú v parku na Račku prípadne Gottvalďák, no nájdu sa i inde, keď som robil vo vlakoch ich bolo dosť v R614/615 Zemplín z Ba do TN, Kraľovany a späť R614, R800/801 Poľana z BA do Levic a späť R800, robili bordel a kvôli nim zaviedli miestenky ale i tak sa vezú zadarmo keďže majú bezplatnú prepravu, som vídaval tých istých, na miestenku si vyžobrú abo z automatou berú, robili bordel, mali vši a podobne 😆😆😆
Reakcia na: Joyki #173:
Keď som ešte jazdieval 61, tak si pamätám, že ich najobľúbenejšie destinácie boli Bajkalská, Trnavské mýto a úplne najviac ich vždy vystúpilo na Račku a smerovali do toho parku. Na stanicu sa vždy viezli iba dva max. traja.
Reakcia na: N/A #168:
Oni ráno nechodia na stanicu. Väčšina vystupuje na Trnavskom mýte. A vlastne ani podvečer som nezaregistroval skupinu bezdomovcov zo stanice jazdiť na nocľah. Vždy od Trnavského mýta a potom postupne z nacestných zastávok.
Reakcia na: FFF13 #164:
Po novom nebude mat 67 absolutne ziadnu nadvaznost na 70. Predtym vecer aspon jeden spoj za hodinu teraz 0. To ze budu mat rovnaky interval este nezarucuje ze ten nadvazujuci spoj neodide 2 minuty pred prichodom. Cez weekend to ostalo pri starom tak ako doteraz 3x za hodinu odisla 70 pred prichodom 67 z Vinohradnickej po novom uz len 2x.
Reakcia na: Salomon #158:
A pritom práve na Družobnej je priestorová rezerva na vybudovanie zastávky, keďže s linkou MHD sa tam ráta od vybudovania Podunajskej Brány.
Reakcia na: Urbanway 2423 #139:
Tak teoreticky sa to snad bude stihat, zase budu ludia klasika bezat na Astronomicku II. preliezat zabradlie a pod. Inak ked uz posuvali odchody 67 z Astronmickej z celej hodiny o 3 minuty tak preco uz ich nemohli posunut o 5 minut. Neboli by stresy na Astronmickej a mozno by sa stihal prestup zo 70 pri MiU Pod. Biskupice vecer lebo zase domrvili 70 a tym ze pridali jeden spoj za hodinu co vecer nebolo nijako nutne tak je zase nemoze prestupit na 67 lebo odchody posunuli o 4 minuty a teraz to uz bolo o hubu a niekedy som ju nestihal a to vychadzalo aj tak len raz za hodinu. Proste spominana koordinaci 67 a 70 absolutne fiasko.
Reakcia na: Oli61 #165:
Oni to neriešia
Reakcia na: Urbanway 2423 #167:
Lenže bezdomovci budú i tak prestupovať na iné linky smer Hl. stanica alebo staré mesto. Oni i pešo prejdu na zastávku Fafruny
Reakcia na: Oli61 #165:
Keďže sú Fafruny od útulku vzdialené zhruba 800 metrov a 163 premáva zrovna v časoch, kedy sa útulok otvára/zatvára, tak si myslím, že nebude úplne prázdna. Myslím si, že tie spoje o 06:20 a 07:00 budú slušne vyťažené, keďže si naň budú môcť bezdomovci počkať v útulku (vylezú z neho 5 minút pred odchodom, aby došli na zastávku). Celkovo tá 163 pomôže hlavne 61 (na iné linky budú môcť stále zo 163 prestúpiť), ktorá býva bezdomovcami najviac vyťažená.
Reakcia na: Oli61 #165:
Zijeme v dobe, ked platiaci cestujuci je len na pritaz a kde je uplne zbytocne mat v prepravnom poriadku klauzulu o neprepraveni osob, ktore zapachom obtazuju cestujucich.
A podaktori ti tu budu argumentovat tym, aky je to fantasticky napad. 🙂 A ze inde uz bezdaka neuvidis v buse. 🙂
Reakcia na: Trolley #159:
Ale pre bezdakov na L163 sa peniaze našli. Som zvedavý ako si navyknú na 3spoje ráno a 5 spojov večer v 45 min. intervale.
Reakcia na: Jozin z Bazin #146:
este pri tej 67 to obmedzenie na 30 min. int. cez vikendy sa da chapat ako zlepsenie nadvaznosti na 70 v 15 min. int. aj ked neviem ako velmi to je potrebne, kedze byvam na druhej strane BA
Reakcia na: Urbanway 2423 #156:
Pokial tam byva alebo ma zaujem nejaky ten stromcek, tak sa da zastavka aj zrusit, nielen vytvorit. 🙂
Reakcia na: Trolley #159:
S 30min intervalom by len viezol vzduch 😞 Aj s 1h intervalom je v buse minimum ludi 2-3, v Lieskovci zije tak cca 15 ludi. L79 mali nechat ako je, len vyhodit spoj 8:08 zo Cilizskej a skratit 7:23 z Topoloveho do ZST PB (casto vynechaval kvoli zapcham), po zvysok dna chodil vzdy vcas.
Reakcia na: Urbanway 2423 #156:
Jeden z hlavných dôvodov, prečo MHD najazdí do Podunajskej Brány je ten, že všetky nové ulice popri Hydinárskej, nie sú skolaudované a odovzdané mestu/mestskej časti. Túto informáciu mám od pána s MiÚ P. Biskupice, máj 2021. Dozvedel som sa aj to, že pokiaľ je Hydinárska odovzdaná. Len plus mínus do jej polovičky a v zime solia celú ulicu len s prižmúrenými očami.
Reakcia na: Urbanway 2423 #156:
Nepoznam to tam celkom, ale vraj su tam uzke ulicky co spajanu stare Biskupice s novovybudovanou castou Podunajska Brana, bus im bude robit hluk, smrad a podobne. Ale myslim ze sa skor len vyhovaraju na svoju neschopnost.

Edit: tak Salomon ma lepsie info, viz nizsie.
Reakcia na: Jozin z Bazin #157:
Na predĺženie spojov L79 počas leta sa v raj v rozpočte mesta nenašli peniaze, čo je zaujímavé, lebo na voľné električenky sa peniaze našli pomerne rýchlo.

L79 by teraz mohla mať 30 minútový interval, aby bol voz aj vodič efektívne využitý.
Reakcia na: Jozin z Bazin #152:
Áno, ľudia z Držobnej spisovali petíciu aby im autobus nechodil po ulici lebo si všimli, že upravili smer jazdy ich ulice.
Reakcia na: birch #154:
Zlepsenie spojov 79 cez vikendy ako rekreacnu linku na Topolove sa uz x-krat navrhovalo este tak cca 5 rokov dozadu, ked starostkou PB bola este p.Ozvaldova, aj neskor za starostovania p.Peka. Len vas odpinkaju dakujeme, budeme sa tym zaoberat. Ako to dopadlo vidime sami. Proste obcan-volic je zaujimavy mesiac pred volbami, po nich je volic h... (zvysok si doplnte sami). Inak o linku 79 sa vodici asi potrhaju - z 8h sluzby odjazdia len 2h a 6h si mozu na konecnej pekne podriemkat.
Reakcia na: Jozin z Bazin #152:
Ako to vlastne je s prejazdom MHD po uliciach, kde doposiaľ nejazdila. To si môže hociktorý obyvateľ ulice povedať, že tam autobus nechce a nikto nebude môcť nič urobiť, aj keď je cesta na mestskom pozemku?

Čo sa tej Podunajskej Brány týka, tak tam by bolo asi najjednoduchšie povoliť prejazd MHD po Šamorínskej a autobus otočiť po Družobnej a Ametystovej. Tých 100 metrov jazdy po Družobnej a objazd okolo Lidla by snáď nikomu nevadil.
Reakcia na: trolejbus6207 #149:
Ja viem, že to nie je stránka DPB ale viem aj to, že sú tu ľudia z DPB, prinajlepšom, túto stránku sledujú. 😉 Apropo, ja neplačem, poukazujem na fakt!
Tie plánované prejazdy medzi L67 a L78 sú zaujímavé, najmä keď obe majú cez víkend a v sedle pracovných dní rozdielny interval.

Škoda tej L79 - 14 minút jazdy na hodinu sa mi nezdá byť efektívne využitie času vodiča ani vozidla.
Cez víkend by mohli mať spoje po Topoľové potenciál, na turistiku chodí aj týmto smerom postupne viac a viac ľudí. Len interval 3x za deň a od trolejbusov po novom prestup navyše nie je veľmí atraktívny.
Okrem toho, od L78 je tam čakanie 9 minút a od L67 je tam systémový neprípoj (obe linky prichádzajú na MiÚ Pod. Biskupice naraz, ale nikde sa nepísalo, že by prestup bol garantovaný a keďže L67 má väčšie riziko meškania, pri hodinovom intervale to asi nikto skúšať nebude).
Opačným smerom L67 odchádza o 3 minúty skôr ako L79, takže takisto nepoužiteľné.
Reakcia na: Jozin z Bazin #152:
Nikto nie je taky kreativny v hladani dovodov, preco “sa to neda” urobit ako ludia plateni z dani. 🙂
Teraz mi preposlali spravu, ktora sa objavila na FB Podunajske biskupice. Starosta mal 23.8. stretnutie s riaditelom DPB p.Rybanskym - udajne v plane je nova linka Medzijarky (nahrada za linku 79) - stare Biskupice - Podunajska Brana. Lenze opat vyhovorky: bolo by to aj hned, lenze neda sa, lebo chyba obratisko na Podunajskej Brane. A okruzna jazda (je tam tusim vybudovany zaliv pre MHD) sa neda tiez, lebo niektori obyvatelia su udajne proti tomu, aby im po uliciach chodili busy.
Reakcia na: johnnyjanko #135:
Touto logikou mozes zrusit aj busy 91 a 191 zachadzajuce cez Jarovce, kedze ich tiez vyuziva len hrstka ludi.
Reakcia na: Jozin z Bazin #146:
To je ten novy progresivny pohlad noveho vedenia na vec.
Reakcia na: Salomon #148:
Plačeš na nesprávnom hrobe, toto nie je stránka DPB, skús www.dpb.sk ❗
DPB si robí srandu ak tvrdí, že príde k zlepšeniu obsluhy, Vrakune a Podunajských Biskupic? Ako pre koho!
Mne sa nič nezmenilo, či už v pracovných dňoch, tak aj cez víkend.
Stále mi ostáva len jeden čas, respektíve minúta z Nova Doba!
L98 odchod 21:20 / víkend 20:20
L70 odchod 21:34 / víkend 20:34
L67 odchod 21:49 / víkend 20:51
Pri permanentnom meškaní linky 98 a 70 v pracovných dňoch aj cez víkendy, tu je však reálna šanca stihnúť posledný prestup ale v pracovných dňoch, nie!
Aby došlo k zlepšeniu o ktorom vraví DPB, tak nech L 78 premáva celotýždenne v úseku Nové SND-Stn. P. Biskupice alebo reálny kandidát je L 75 na zavedenie celotýždňovej premávky. V sedle a víkendy by bohate stačilo, každých 20min, max 30min.
Do teraz som bol za, aby bolo v BA zavedených čo najviac Bus pruhov. Teraz som však za to, aby cez poľný a ostatný zaplnili Bratislavu tak, aby MHD skolabovala tak, že deti a pracujúci by sa do práce, škôl, nedostali!
L 67 ste vôbec neskoordinovali s L 70, ba ešte ste ju cez víkend okresali z 20min na 30. To je chvályhodné od DPB. Zaslúžite si Oscara!
Trochu ma prekvapilo, že ráno ide do centra len každá tretia 78, teda v úseku Astronomická - Nové SND sa zhoršil ranný interval z 10 na 15 min, čo sa mi zdá byť dosť zlé.
A 79 je tiež taká zvláštna, veď tam bude vodič viac prestávkovať ako jazdiť.
Takze suma summarum: 87 skratena, vikedny zhorseny interval z 20 na 30min, 67 zhorseny interval z 20 na 30min, Hradska-Astronomicka horsia obsluznost medzi 5:00-6:00, kedze posilove spoje idu az po 6h, Podunajska ul - zrusenie linky 79. A DPB ma tu drzost hlasit zmeny v PB a Vrakuni ako k lepsiemu.
Reakcia na: Trammat #143:
Inak, na tej Hradskej ani ráno zas až k takému posilneniu nedôjde (posilnený bude maximálne úsek Toryská - ŽST PB). Doteraz jazdilo ráno po Hradskej 15 spojov/h (67+78+87) a teraz tam bude jazdiť 16 spojov/h, to teda nie je veľmi veľké posilnenie.
Reakcia na: Solider #141:
A nebol problém aj v tom, že niektorí vodiči v Krasňanoch zase nemajú papiere na T3P a preto tam jazdia hlavne T3G?
Reakcia na: FFF13 #137:
Na FB to okomentovali ako potrebné, aby mohli tieto vozokm preniesť na interval 5 min L78 v úseku po Astronomickú v rannej špičke pracovných dní, no to sa mi moc nezdá.
Desaťminútový interval električiek večer/v noci prežil. 😔
Reakcia na: Trammat #131:
Toto by sa nemalo stať, pretože vozovne si už majú vozy v prípade potreby požičiavať. Čiže ak by to v Krasňanoch nevychádzalo, zavolajú si na Trnávku a požičajú si vozy.

Lenže celý problém je v tom, že tie vozy nejazdia v pravidelnej premávke, a to okrem iného preto, že:
1) Niekto sa tak rozhodol, že T3P budú na Trnávke ako rezerva
2) Mnoho vodičov na Trnávke nemá papiere na T3G, ak by tam boli ako rezerva.
Reakcia na: FFF13 #137:
U tej 87 bude podľa mňa hlavným dôvodom to, že už nebude nosnou linkou pre Hradskú ulicu, ale len doplnkovou linkou medzi Vrakuňou, VH, Prístavom a Petržalkou.
Reakcia na: ptyca #136:
Na tej Astronomickej sú večer 3 minúty na prestup na 67 (ak ideš na zastávku na Astronomickej ul.), takže by podľa mňa stačilo zabezpečiť garantovanú nadväznosť na električky. Nechápem, prečo sa u nás doteraz nezaviedli garantované nadväznosti (okrem pár výnimiek), ako je to bežné v iných mestách...
Inak, s touto zmenou došlo na Hradskej ulici v sedle k výraznému zníženiu počtu spojov. Doposiaľ tam jazdilo v sedle 10 spojov (4 na 78, 4 na 87 a 2 na 67), po novom tam bude jazdiť iba 6 spojov, nehovoriac o tom, že v úseku MiÚ Vrakuňa - Stavbárska došlo k zníženiu počtu spojov o 50%, to má byť akože zlepšenie MHD? Veď okrem 65 a 70 sa interval vo Vrakuni skoro všade zhoršil, niekde až na neatraktívnych 30 minút. Stále je podľa mňa lepšie, ak jazdia spoje cez víkendy v atypickom intervale 20 minút (samozrejme, ak majú všetky spoje v jednej MČ, ako napr. v Lamači 20-minútový interval), ako v 30-minútovom intervale.
Inak tej 87 nejako potichu obmedzili víkendový interval na 30 min...
Má to nejaký zmysel ako pri 67 kde je to najmä kvôli nadväznosti na 70 či len šetria kilometre?
To si snad ti blbci robia srandu. Tak osekaju 67 cez weekend na dva spoje za hodinu a zase bude 70 odchdazat od MiU Pod. Biskupice 2 minuty pred prichodom 67 z Vinohradnickej. Tak to je koordinacia ako svina. Celkovy prinos tychto zmien je zaporny takze absolutne nekoresponduje s deklarovanym zlepsenim obsluhy 😭 A vecer na Astronomickej bude az 1 minuta na prestup z elektricky na 67 to pri suchtavych vodicoch ktori aj vecer po 22:00 dokazu meskat 4 minuty je bez sance stihnut
Reakcia na: vlados #96:
Linka 208 (resp. jej predchodca s iným označením) bola zavedená ešte v časoch socializmu zrejme preto, aby trolejbusová sieť bola "úplná", aby sa v nej dalo prepraviť odvšadiaľ všade, a tak podobne. Faktom však je, že roky rokúce vozila od Svätoplukovej po Ružovú dolinu / Mliekarenskú najmä vzduch, to ti každý potvrdí. Podľa mňa mala byť zrušená už dávno. Prečo sa tak nestalo už skôr, je pre mňa záhadou. Táto tebou spomínaná relácia je v skutočnosti zaujímavá iba pre hŕstku postarších obyvateľov sídliska 500 bytov, ktorí sa 208-ičkou zvykli prepravovať do Lidlu na Mliekarenskej. Ja ich chápem, je to legitímna potreba, ale holt to nestačí na odôvodnenie existencie takejto linky.

Verejná hromadná doprava z princípu nemôže uspokojiť individuálne potreby všetkých záujemcov o cestovanie. Ak chce mesto mať atraktívnu MHD, nie je možné prevádzkovať takéto linky. V opačnom prípade by vznikla MHD, ktorá je síce veľmi vhodná pre dôchodcov a žiakov ZŠ, ale pre všetkých ostatných nepoužiteľná. Však sa dobre pamätáme, ako sa cestovalo v Bratislave pred rokom 2000, alebo ako sa dodnes cestuje napr. v Žiline, kde niektoré trolejbusové linky majú hodinový interval.

Čo sa týka spomenutých dôchodcov, tí zrejme prežili aj dlhé mesiace, počas ktorých 208 nepremávala. Takže riešenia evidentne existujú. Dá sa odviezť do iného Lidlu (Dunajská, Škultétyho, Gagarinova), alebo do úplne iného obchodu (hneď na Karadžičovej je Billa), alebo sa dá dovoz potravín objednať. Nemám v tom presný prehľad, ale domnievam sa, že sú na trhu aj firmy, ktoré sa zameriavajú na dôchodcov, teda netreba k tomu počítačovú gramotnosť, dá sa aj telefonicky. Každý sa môže obrátiť na mestskú časť, kde mu poradia. No a až raz otvoria Lidl v novej autobusovej stanici, tak sa naozaj už nebude možné na nič sťažovať.
K drobnej úprave CP došlo aj v prípade L74 Ráno je interval 12- 15 minút, popoludní 15 minút so skorším ukončením premávky dojazdových spojov. Posledný spoj na hlavnú stanicu pôjde ráno o 08:02 (doteraz 18:12) a večer o 18:17 (doteraz 18:32). V opačnom smere pôjde posledný spoj do Vlčieho hrdla o 08:13 (doteraz 08:19) a 18:13 (doteraz 18:20).
Tak pozerám, že L87 bude mať popoludní predĺžený interval z 12 na 15 minút a cez víkend z 20 na 30 minút. Na L67 pribudnú dojazdy do Depa Jurajov dvor, o ktorých sa v správe nikde nepísalo a L59 bude mať cez školský rok zrušený odchod o 07:15 z Rače do Petržalky čo sa taktiež nikde nepísalo.
Reakcia na: Pe67 #106:
Aspoň, že tak... Aj keď mohol byť 4-minútový interval aj poobede. Konečne aspoň jedna dobrá správa.
Reakcia na: S499.1023 #130:
On asi narážal na to, aby kvôli tomu niekedy nenastala situácia, kedy JD zvládne vypraviť NP vozy aj na niektoré poradia, ktoré nie sú nizkopodlažné a vďaka tomu bude väčšina T3P stáť nevyužitá v JD, no zároveň Krasňany vypravia kačicu namiesto súpravy, pretože nebudú mať voľnú súpravu.
Reakcia na: Pe67 #112:
Keby takýto rozkaz existoval, bolo by to jedine správne a logické.
Reakcia na: N/A #127:
Vtip je to dobrý, ale zatiaľ to vyzerá, akoby to mala byť skutočnosť. Veď aký dôvod je, že ešte stále nové cestovné poriadky nie sú? Žeby nedostatok vozidiel? Najprv sa zverejňujú zmeny a potom sa počíta, či je na ne dosť vozidiel?
Reakcia na: LUKY 87 #124:
nie je 😴
Reakcia na: Anderis556 #125:
Nie, nebudú zverejnené nikdy, lebo žiadne CP nebudú existovať. Po vzore Kyjevu či Ľvova budú nasadené maršrutky. 😃
To je aká zmena k lepšiemu, keď L78 bude mať na základnej trase zhoršený interval v špičke pracovných dní a počas víkendu bude pri ceste k Novému SND nutné prestupovať.

L67 bude mať cez víkend zhoršený interval a pokiaľ L87 nebude mať víkendový 15-minútový interval, tak prestup medzi L78 a 87 bude zaujímavý. A predĺžení intervalu na L70 v popoludňajšej špičke už ani nehovorím.
Reálne to vidím tak, že nové CP budú zverejnené 31.8 o 23:59:59 😄.
Reakcia na: Pe67 #113:
Mala by byť, len ju nebolo kam vypravovať, keďže sa dlhodobo jazdilo podľa prázdninového CP.
Tbiliská, oznam o zmene od 1.9.2021
Reakcia na: Solider #121:
Amen s nami 😃
Reakcia na: Andrej #119:
Nehľadaj v tom logiku, pretože tam žiadna nie je 🙂
Reakcia na: Dezerter #76:
Tam problém vidím v tom, že mešká reorganizácia autobusov v Ružinove, ktorá mohla dať na toto uspokojivú odpoveď. Aj keď zrejme sa to spojí s nasadením trolejbusov na linku 61, na čo si ešte dlhšie počkáme.
Reakcia na: Solider #116:
Toto vsetko chapem, ale nejde mi do hlavy, preco, ak boli v Krasnanoch toto leto, ich zase vratili. Nemaju dost miesta v Krasnanoch?
Reakcia na: TramLover #101:
Možno by stačilo na chvíľu opustiť svet dogiem a aspoň nakrátko sa zoznámiť s realitou.
Vodiči linky 163 môžu používať sociálne zariadenie v nocľahárni Za Mokráňom. 🤮 😂
Reakcia na: Andrej #114:
Dôvod jednoducho nie je, iba je malý tlak zhora na to, aby jazdili. Neexistuje racionálne vysvetlenie toho, prečo sú tieto vozy vedené ako rezervné a vozy T3G ako premávkové, pričom práve opačne by to dávalo rozum.
Reakcia na: on-line #103:
To by sa zišlo aj nejako po častiach urobiť novú cestu aj na Rybničnej,len to by musel prísť pápež k nám do BA, aby to spravili.
Reakcia na: Pe67 #112:
To je dovod preco nejazdia Progresy teraz?
Reakcia na: LUKY 87 #111:
A je pojazdná?
Reakcia na: Pe67 #110:
Len sa obávam, aby zas nebol nejaký príkaz, že aj na negarantované poradia treba vypraviť najprv nīzkopodlažné vozidlo pokiaľ je k dispozícii. V tom prīpade sme s T3P tam kde doteraz...
Reakcia na: Pe67 #110:
Predpokladám, že na tej 1/9 bude 7303+7304.
Reakcia na: Pe67 #106:
Čo sa týka T3P, tak z JD sú na to vyčlenenė služby - 1/9, 4/25, 4/27, 4/29, 9/19, 9/21, 9/23 - tieto nie sū garantované ako nízkopodlažnė a sú to všetko žiaľ iba rannė špičky
Reakcia na: Kubo03 #107:
Nie. Večer to ostalo tak, ako to je teraz.
Reakcia na: Kubo03 #107:
A ak budú večer aj naďalej premávať v 10-minútovom intervale, tak by sa mali upraviť aj CP autobusov, pretože teraz vôbec nenadväzujú na električky.
Reakcia na: Pe67 #106:
Večer stále interval 10 minút, či sa vracia k 7-8?
K električkám: ešte to tu nie je, ale od 2.9.linky 1,3,4,9 ráno 4 min.interval, inak potom do cca 19h 5 min.int. Linka 7 poobede 10 min.int.(grafikóny sú hotové, aj nové zadelenie je).

Ale uvidíme dokedy, keďže vláda sa vyhráža zasa lockdownom a podobnými vecami po lete.
Reakcia na: on-line #103:
Presne! Uz som tu o tom pisal - nechapem, preco si tam DPB tie vozy dobrovolne nici. Aj ked asi to nebude uplne dobrovolne - proste MUSIA. Magistrat prikazal.
Reakcia na: Oli61 #102:
Nezmysel to bol uplne od zaciatku. Ale pamatam sa, ako tu ludia do mna skakali, co si to dovolujem, ze maju pravo aj policajti a cudzinci byt obsluhovani, atd.! 😃 Nakoniec prislo na moje slova.
Reakcia na: Oli61 #102:
Ešte urobiť cestu Na pántoch a už si nemusím zbierať zuby pri ceste do / z prace 🤣
Konečne sa ruší aj tá nezmyselná zachádzka na L65 k cudzineckej polícii, ktorá linku zbytočne zdržovala na trase.
Reakcia na: Andrej #99:
Ak aj hovoria o posilnení, tak je to klamstvo, lebo ešte nedávno bol štandardný interval električiek v pracovné dni 4-minútový. Takže nič sa neposilní, len sa vráti na pôvodnú úroveň 😉 A aj to nie úplne, lebo to by každá linka musela mať interval 4 minúty v špičkách, 5 minút v sedle a 7,5 minúty večer a skoro ránoa to sa nestane. Takže netreba sa nechať oklamať 😉
Reakcia na: vlados #96:
Tiež si myslím, že 208 bude chýbať najmä v tomto úseku, ale bohužiaľ musela ustúpiť iným linkám, aj keď sa možno mohla v nejakom obmedzenom rozsahu (napr. od 06:30 do 16:30) a intervale ponechať (tak, aby tam stačili 2 vozy). Pri tomto mi napadá, či sa niekedy neuvažovalo nad zavedením ZŤP linky na spôsob 81 a 82 v Brne, či H1 v Prahe?
Reakcia na: Kobenhavn #98:
A co je pravda? Snad nenapisu, ze eliny budu posilnene, ak nebudu.

Predpokladam ze to bude ako v oktobri 2020, T3P budu totalne k nicomu lebo budu len na rannych vykonoch, a teraz este nebude dost suprav z Krasnan a kacice budu strasit tam, kde nemaju co hladat.
Reakcia na: Andrej #87:
To píšu, ale pravda je zjavne inde.
Reakcia na: hroch #45:
Možno to bolo aj tým intervalom, že? 😏 Veď prečo električkám klesajú výkony? No preto, že intervaly sú dlhšie a ešte aj preto, že linkové vedenie je jedna obrovská trgédia, či skôr humoreska 😉
Vie mi neiekto povedat preco je zrusena linka 208 ide mi hlavne o spojeie AS nivy resp. SVATOPLUKOVEJ ulice (500bytov) s lokalitou Ruziova Dolina - Mliekarenska. Vzdy chodil trolejbus zo Svatoplukovej do Ruzovej doliny. Po zruseni linky X13 bola 208 jedinym spojenim medzi sidliskom 500bytov a Ruzovo dolinou resp konecnou Mliekarenska. Ako sa tam maju dostat hlavne starsi ludia?
A áno, zhoršovaním intervalov sa dosiahne iba tak masívny odliv ľudí do áut, nič viac 😉 Večer na električkách 10-minútový interval na radiále... Úplná hanba. V poobednej špičke interval 6 minút, úplná hanba, pôvodne boli 4 minúty, vtedy sa dalo aj cestovať. Ale treba porušiť nenápadne elektrickú trakciu a nahrádzať autobusmi, ako môžeme v poslednej dobe vidieť 🙂 Ale podporujeme MHD, ideme zavádzať parkovaciu politiku a nútime ľudí, aby to ešte aj využívali... Toto je naozaj na grc. Logika, ako poďme ... 🙂
Reakcia na: 810zssk #88:
Presne tak, nič také, ako podpora MHD z ich strany NEEXISTUJE. Lenže pri 1-linkovom variante to tak nevidno, všakže... 😉
Reakcia na: Urbanway 2423 #89:
Ahá, takže kvôli tomuto ostávame na prázdninivom režime... Dosť trapas.
Reakcia na: Andrej #90:
Kacice budu cez tyzden iba na 7. Ale nastali hromadne presuny T3P na Trnavku, tak mozme ocakavat ako to dopadne…
Reakcia na: Andrej #90:
Sú tie súpravy na L1 vôbec treba? Okrem rannej špičky tam podľa mňa stačia aj K2 (áno, sem-tam sa stane, že sa električka poobede na Obchodnej zaplní, ale na 4 a 9 budú súpravy určite využité viac).
Reakcia na: Urbanway 2423 #89:
Kacice na L1 je prazdninovy stav, po otvoreni DKR v oktobri 2020 tam boli supravy. Podla mna by bolo lepsie nechat tam kacice a so supravami posilnit L4 a L9. Ja dufam hlavne ze v Juraku sa zobudia a zacnu zase masovo vypravovat T3P, a nie, ze na L4 a L9 budu strasit kacice lebo Krasnany nemaju dost suprav.
Reakcia na: Trammat #86:
Pravda, pri 4-minútovom intervale by nemohol byť každý druhý spoj na 1,4,9 nízkopodlažný a aj tak by nám zostalo v zálohe len do 10 veľkých vozov (29/30T+T3/T6), keď počítame, že nejaké vozy budú aj odstavené. Keďže však už bývajú na 1 K2-ky, tak by to malo nejako malo vyjsť.
Reakcia na: Andrej #87:
Pekne sa nám odhaľuje vedenie mesta ktoré sa tvárili ako najväčší podporovatelia MHD. Ešte aj minulé autocentrické manažmenty chápali že atraktivita MHD spočíva aj v pouzitelnom intervale. Takéto intervaly v "ostatných časoch" by stačili aj posledných 10 rokov, otázka je kto bude takou MHD cestovať.
Reakcia na: TramLover #85:
Na stranke DPB pisu ze aj eliny budu posilnene

https://dpb.sk/sk/sprava/od-septembra-pride-k-viacerym-zmenam-v-mhd-obnovenie-plnej-prevadzky-podla-rezimu-skolsky-rok-a-zlepsenie-obsluznosti-vo-viacerych-castiach-mesta

"Električky budú mať posilnenú dopravu počas pracovných dní od rána do večera, pričom v ostatných časoch sa vzhľadom na dostatočnú kapacitu vozidiel intervaly nemenia."
Reakcia na: TramLover #85:
Skôr by som videl problém v tom, že nevychádzajú vozy do výpravy.
Prečo električky ostávajú jazdiť podľa prázdnin aj naďalej? Má to nejakú zvláštnu príčinu? Či len ďalšie obmedzovanie elektrickej trakcie na uvoľnenie kilometrov pre autobusy? A prečo nie sú aj v poobednej špičke intervaly hustejšie tak, ako v rannej?
Reakcia na: TeBeCe #81:
Ake Solarisy ?
Reakcia na: Dezerter #76:
Ružinov s oblasťou okolo nového divadla spája aj L50 a je dokonca aj o niečo rýchlejšia.
Reakcia na: Ike #74:
Ja sa iba snažím povedať, že v tom nevidím taký zásadný problém, ako sa z toho aktuálne vyrába.
Tak Solarisy zatial na rok po dialnici
https://dennikn.sk/minuta/2515620

So 130tkou sa premenoval aj most Lafranconi podla nedalekej zastavky MHD.
Reakcia na: TomJ #77:
Ak je niekde potrebný lepší ako 15-minútový interval, tak by sa to podľa mňa nemalo nasilu prekladať s inými linkami, obzvlášť keď tie preklady v špičke častokrát nevyjdú.
Reakcia na: TomJ #77:
Pri L70 písali na fb v komentároch ranná špička 12, zbytok dňa 15.
Reakcia na: Petto #72:
Chápem, že v DPB chcú asi zaviesť jednotné intervaly (alebo chcú takto ušetriť, príp. nájsť vzkm na posilnenie?), ale za cenu zhoršenia intervalu to teda nestojí, keď tak sa mali prikloniť k tomu lepšiemu intervalu.
Reakcia na: Dezerter #76:
Pri 15 min intervale bude možné lepšie nastaviť preklady a nadväznosti s inými linkami, takže to možno vo výsledku bude lepšie. Uvidíme, aký interval dajú linkám 70 a 87. Pri 87 by bol tiež lepší interval 15 min, aby sa dala naviazať na 98 a 99. No pri 70 by to už nemuselo stačiť.
Reakcia na: Petto #72:
Lenže 78 bude po novom v podstate nosná linka a ani spoje na Nové SND nie sú s inou linkou v súbehu, čiže tam sa zhorší obsluha územia Ružinova s oblasťou okolo Eurovei. Aspoň na imhd to mohli napísať, keď už DPB na to nemá gule
Reakcia na: Trammat #73:
SU15 este pred koronou spicky zvladali s 10min int., teraz NB18 s 15min uvidime. Vysokoskolaci zacnu az koncom septembra. Sedlo s 15min. je zase dost luxus, plnsie to bude len v Karlovke kedze urobili preklad s 33.
Reakcia na: Viko #71:
Neviem, ty vieš?
Reakcia na: Petto #72:
No to chcem vidieť, ako to bude 32 zvládať.
Reakcia na: Dezerter #70:
Tych oslabeni bude viac od septembra. I L32 celodenne 15minut, len rano 10. Pomaly to prisposobuju tbus intervalom kde su len nosne linky s 6-7-8 a doplnkove s 10-15 min. int.
Reakcia na: Ike #64:
A podľa akej bulharskej konštanty sa to teda zapisuje do OEV? Lebo asi to nie je maximálna konštrukčná rýchlosť, ak vozidlo je skonštruované tak,že umožní vodičovi v bežných podmienkach ísť bezpečne viac.

Navyše, proti potvrdeniu od výrobcu ti zápis v OEV hocikedy za 10€ zmenia.
Teraz som si uvedomil, že ak 78 bude chodiť poobede každých 7,5 minúty v skrátenej trase, v celej bude interval 15 minút? Čiže sa zhorší
z 12 minút na 15 v úseku Astronomická - Nové SND? Dúfam, že aspoň ráno ostane interval v celej trase 10 minút a tiež nepríde nejaké zatajené zhoršenie.
Reakcia na: Petto #66:
U sorky tuším 80, Mercedes má v techničáku písané 65, ale obmedzovač má až na 80mh/h. SU18 netuším.
Reakcia na: 3pa3ck3 #65:
Tak ak je konštrukčná rýchlosť podľa osvedčenia o evidencii nižšia ako minimálna povolená rýchlosť, asi to nie je dobré. A na uvedenie konštrukčnej rýchlosti podľa osvedčenia zrejme bude nejaký dôvod a jazda nad túto rýchlosť nebude udržateľnejšia. Mal som auto, ktoré malo maximálnu konštrukčnú rýchlosť 158 km/h a jazda nad 150 km/h bola utrpením pre všekých, pre posádku, pre prevádzkovateľa (spotreba), pre okolie (hluk), aj pre auto (zvuky auta pripomínali zavýjanie). Ak by vozidlo MHD aj vedelo ísť rýchlejšie ako má v osvedčení, asi by to bolo na úkor ekológie, bezpečia a komfortu.
V diskusii pod článkom o zmenách MHD v Podunajských Biskupiciach a vo Vrakuni sa písalo, ako sa to ešte bude meniť, že v hre je viacero možností a nakoniec všetko ostane tak ako to DPB navrhol a zverejnil.
Reakcia na: Ike #64:
A aku maju max.konstrukcnu rychlost NB18, Capy ci SU18 4G ?
Reakcia na: Ike #64:
Len menší detail - náš zákon hovorí pri diaľniciach a CMV o minimálnej rýchlosti pri jazde, nie o konštrukčnej rýchlosti
Reakcia na: Viko #63:
Policajtov nezaujíma obmedzovač, ale maximálna konštrukčná rýchlosť uvedená v osvedčení o evidencii. A to sa nedá len tak prepísať.
Reakcia na: Ike #61:
Hlavne, naozaj potrebujeme riešiť nejaké doznačovanie / preznačovanie kvôli pár busom s prísnym obmedzovačom? Už dnes máme MBCC či NB18 s vmax nad 80, krátke Urbany majú dokonca 99...
Reakcia na: Max #34:
Neskúšali osloviť Brumtelesa? 😂 To by zabránilo "zneužívaniu" linky "sdomovcami".
Reakcia na: S499.1023 #59:
U nás vládne anarchia a zároveň totálny individualizmus (napr. od tunela Sitina po výjazd Lamač diaľnica v obci zostáva, lebo to dáva perfektný zmysel), takže úspechom bude, keď to bude z každého smeru značené rovnako. A vlastne vzhľadom na doplnok v zátvorke to úspech nebude.

Chcem tým povedať, že nechcime vymýšľať nové značky, resp. to dopadne ako vždy. Je to v súčasnosti vyriešené individuálnou výnimkou a zatiaľ to vyzerá, že to nemá zádrhel. Čas ukáže.

Podľa môjho skromného názoru by riešením tejto šlamastiky bez nejednoznačností bolo označenie úseku diaľnic D1 a D2, ktoré idú dnes v "dopravne" určenej obci značkou cesta pre motorové vozidlá. Tým sa vyrieši exkluzivita dnešnej diaľnice a zároveň paušálna maximálna rýchlosť 90 km/h a minimálna konštručná rýchlosť 60 km/h nie je prekážkou pre vnútromestskú logistiku a MHD, ktorá časť dnešných diaľničných mostov využíva na lokálne potreby. Zároveň to netreba dopĺňať žiadnymi právnymi saltami; pre lepšiu orientáciu by som možno zaviedol režim 80 km/h v špičke a 100 km/h mimo nej (autá do 3,5 t môžu jazdiť rýchlejšie ako paušál), aby to svietilo každých pár metrov na premennom značení.
Reakcia na: S499.1023 #58:
Ok, myslel som ten predšpičkový alebo pošpičkový stav, kedy je pri 95 % a viac priepustnosti maximálna možná hustota 🙂
Reakcia na: Ike #56:
Neviem aká je aktuálna situácia (nevenujem až takú pozornosť značkám, ktoré sa ma netýkajú), ale okolo Brna to bolo ešte asi pred 3 rokmi všeobecným značením "Autobusům MHD vjezd povolen".
Reakcia na: Ike #57:
Tak keď tam bude v rannej špičke premávka ako v špičke, tak nikto nepôjde 130 ani keby tam nesvietilo nič, lebo zákon o neprestupnosti telies mu to nedovolí.
Reakcia na: S499.1023 #52:
Jedno "nikdy sa to tak nerobilo" sa už, žiaľ, prekonalo tým, že sa zaviedol unikátny značkový nezmysel ako "diaľnica v obci" 😁 Ja som rád, že sa to vracia do normálnu, akurát dúfam, že sa bude viac využívať premenné dopravné značenie a že sa nedovolí jazdiť 130 v rannej špičke. Stačí si brať príklad z okolitých rozumných miest, ako napr. Budapešť a Viedeň, kde je 100 km/h podľa potreby znížená na 80 km/h a svieti to tak, že to žiadny vodič neprehliadne.

U nás som sa naopak stretol s tým, že zahraničné auto prešlo tunel Sitina, zbadalo značku "koniec všetkých zákazov" a pekne knedlík na 130 km/h a to preto, že na obchvate, kde je rýchlosť 90 km/h žiadna 90ka nikdy nesvietila (lebo tabule majú rýchlosti deliteľné 20) a tá informatívna značka na vstupe do BA nemá žiadny právny zmysel.
Reakcia na: Dispecer #55:
Na konkrétne vozidlá
Reakcia na: S499.1023 #54:
Výnimky formou DZ, či na konkrétne vozidlá (EČV)?
Reakcia na: 3pa3ck3 #53:
Nie, udeľujú sa lokálne výnimky.
Reakcia na: S499.1023 #52:
Ako to je riešené v ČR? Mestské autobusy majú nejakú všeobecnú výnimku?
Reakcia na: Valec #16:
V ČR je tento problém už dávno vyriešený, myslíš, že na Slovensku by to nešlo, lebo "nikdy sa to tak nerobilo"?
Reakcia na: Urbanway 2423 #50:
Mohli ju nechať ako špičkovú linku. Tak ale jej zrušenie bolí asi zo všetkého najmenej.
Reakcia na: hroch #45:
Podľa mňa bude trochu chýbať spojenie Ružovej Doliny s Mlynskými nivami a centrom. V úseku Ružová dolina - Hodžovo nám. v tej 208 zvykli byť nejakí ľudia.
Reakcia na: Petto #1:
Myslím si, že to bude asi nejaká delená služba, ktorá bude mať aj pridelený voz, snáď ten voz nebude pokračovať na ďalšej linke.
Reakcia na: roman63 #47:
Choď o jednu 201 skôr , ktorá chodí nepomerne častejšie ako 203.
Halóo, a čo takto keď ste zrušili linku 208 posilniť linku č. 201 ? Je vyťažená už od 6:00 hod.
A gratulujem grafikonu 201 a 203. Vystúpite na Karpatskej a vidíte chrbát odchádzajúcej 203. V opačnom smere je to to isté. Nedal by sa posunúť grafikon linky č 203 ????
Reakcia na: fanatikmhd #33:
Budú tam zase svietiť 80 a v noci 100 vka ako pri spustení tohto obchvatu kedy tam bola tiež max.130 a tabule pri kazdom zjazde a výjazde.
Teraz je na Prístavnom dokonca v pravom pruhu iba 70 od otvorenia odbočky na Bajkalskú..
Reakcia na: Dezerter #19:
Byvam na Mileticke 5 rokov a ten tbus so svojim super atraktivnym intervalom vozil vzduch. Tak nejak laicky odhadujem, ze po tejto konkretnej relacii az taky zeravy dopyt nebude.
Reakcia na: jsk #40:
Nazad to daju bez zastavenia aj za 10-12 cca. Pri 30min a 2 vozoch by uz slusne prestavkovali kazde kolo. 😄
Reakcia na: Oli61 #28:
To parkovisko pri stanici Vrakuňa je vzdialené 2-3 minúty pešo zo zastávky Železničná, čiže ak by nejaká linka bola predĺžená iba tam, tak jej význam je pre zvyšok ,,Vrakune za koľajami" nulový. Zároveň linky 720, 730 a 740 podľa mňa robia v tejto oblasti vcelku použiteľné spojenie do mesta 👍
Reakcia na: jsk #40:
To bude mat len par odchodov rano a poobede, na navoz bezdakov na svoje pracoviska a odvoz z mesta naspat na ubytovnu.
Reakcia na: 810zssk #5:
Nezastavovanie na zastávke Fafruny by mohlo byť riešené na spôsob nezachádzania L61 v ranných hodinách k Avionu. V rannej špičke je zastávka Fafruny v smere na Letisko a poobede v smere do mesta využívaná ľuďmi pracujúcimi v okolí, takže mimo času prevádzky L163 by L61 mala na Fafrunách zastavovať. Prestup na L96 pri Avione pri častých meškaniach v rannej špičke (kvôli zápcham v Petržalke pred Prístavným mostom) aj do 40 minút je nereálny.
Reakcia na: Petto #27:
Začiatkom týždňa som tam videl Tedom, zrejme boli testovať otáčanie.
Cesta DePaul - Račianske mýto trvá 20 minút, takže 2 vozy vystačia max. na interval 30 minút.
Reakcia na: N/A #37:
Nie, budú tam revízori a pokutu pošlú domov...
Reakcia na: ikarus31 #36:
Reagoval som co moze byt problem. Karosy mali 65, pokial si spominam, ostatne som nehladal ze ci su OK, alebo nie. Takto by to teda malo byt jedno.
Na linke 163 bude bezplatná preprava, že? 😂
Reakcia na: Jezo #35:
Ale veď Sorky, Urbany a všetky ostatné majú 80, tak prečo by tam nemohli ísť?
Reakcia na: fanatikmhd #33:
V zakone bola (neviem ako po aktualnej novele) uzakonena minimalna rychlost, ktoru musia byt vozidla na dialnici schopne dosiahnut. Teda na dialnicu mohlo ist iba vozidlo ktoreho Vmax>DIALNICAmin.
Pricom pre dialnicu mimo obce to bolo 80km/h, pre dialnicu v obci 65km/h. Preto ak sa dostanu dialnice "mimo" obce, vozidla s Vmax mensou ako tych 80km/h tam nebudu moct vyjst.
Som zvedavý, ktorému vodičovi pridelia linku 163 😂
Reakcia na: Viko #29:
Myslím že samo o sebe dakto zabudol že to, že sa zruší diaľnica v meste neznamená že všade bude 130. Osadia sa tabule na týchto komplikovaných miestach s Vmax 70 a hotovo. Alebo Vmax 90. Koniec koncov, od prístavneho mosta po zjazd na Galvaniho je 80tka už dnes. Takže reálne sa to nemá ako dotknúť Vmax vozidiel a obmedzení vyplývajúcich z diaľnice. Navyše vzhľadom na krátkosť úseku (a možnosť dobudovania tretieho pruhu na prístavnom moste) tam tie linky môže aj na výnimku vyjsť aj keby tam dajaký dementor osadil 130 na miesto kde sa zbieha 6 jazdných pruhov do 2....
A kedy sa vráti linka 98 na svoju pôvodnú trasu?
Reakcia na: Petto #26:
Ano, na to som zabudol
Reakcia na: lubica.ticha #11:
Večná dogma, mantra - linka č. 5. 😃
Reakcia na: Valec #16:
Keď môžu mať Capacity či NB18 vmax=80 a krátky Urban dokonca 99,5... V čom je problém?
Čo sa týka Biskupíc, neplánovalo sa predĺžiť nejakú linku (87, 79) od Bodvianskej/Biskupice st. na Ráztočnú? Niekde na tom parkovisku pri stanici Vrakuňa by sa vedela otočiť, nebolo by až toľko km navyše.
Reakcia na: Oli61 #25:
Staci aj 12m tudom 1.serie, tam zase navaly ludi nebudu. 2 vozy s intervalom 20min by to jednosmerme mohli dat
Reakcia na: marek1978 #14:
Lebo 63 pôjde po novom po Ivanskej a 61 Roznavskou a Galvaniho. Po dodani hybridov na 61
Na L163 budú nasadené aké autobusy, už sa vie? 12m, alebo 18m?. Mohli by tam dať Karosy, alebo tie jazdenky z AT/DE, kedže sa jedná asi len o špičkovú linku.
Reakcia na: N/A #23:
Momentálne je tam interval 96+69 15-5-20-5-15... smer Fafruny -> Avion a 10-20-0-20-10 smer Avion -> Fafruny. Nestačilo by na začiatok po dostavbe bytov posilniť 69 na 20 min. a naviazať ju na sedlovú 61?

Ono vždy sú veci o kompromise. Ak má byť zhoršenie obsluhy Fafrún daňou za bezbezdomoveckú 61, ide aspoň z hľadiska veľkosti problémov o celkom fajn deal. Aspoň do doby, kým si na 163 zvyknú. Možno potom by návrat 61 na Fafruny nevadil, kedže by po nej už nikto neštekol. 🙂
Reakcia na: 810zssk #5:
V prvej polovici budúceho roka však už má byť dokončená I. etapa Ovocných sadov, čo predstavuje 550 bytov - vtedy L96 ani 69 postačovať nebudú a príde mi dosť iracionálne, aby sa teraz od septembra zavádzalo riešenie, ktoré vydrží iba zopár mesiacov.
Reakcia na: Valec #16:
ono zase potom mozu napr taku 21 rovno zrusit
Reakcia na: marek1978 #14:
Asi sa dopredu pripravili na to, keď 61 ako trolejbus bude chodiť cez Trnávku a 63 cez Trnavskú cestu.
Reakcia na: TomJ #17:
L65 "líže" obchvat prakticky iba v tom "treťom" pruhu ...tam by to ešte mohli teoreticky uhrať na nižšiu rýchlosť...
To skôr taká L21 bude prúser ak bude musieť vymetať Lamač ako kedysi...to už bude cesta z DNV na ASMN v daktorých časoch pekne dlhá štreka 🤦
Reakcia na: IBBI #18:
Len či je dostatočná náhrada linky 208 aj v úseku Hodžovo nám - Mliekárenská. Aj na jeden prestup je to celkom obchádzka
Zo soutousskeho hladiska je tej 208 skoda - trolejbus na Sulekovej mal svoje sotousske caro. 😉 Ale pri 147 je to logicky krok.
Reakcia na: Valec #16:
Tak to by ma zaujímalo, čo by spravili s linkou 65, lebo pre ňu by to bola riadna obchádzka.
Reakcia na: marek1978 #14:
Keďže NDS špekuluje niečo s tým, že sa zruší "diaľnica v meste" z čoho o. i. vyplýva, že min. konštrukčná rýchlosť vozidiel musí byť 80 km/h, tak je možné, že sa tam nevrátia už nikdy. A otázne, dokedy budú po diaľničných úsekoch jazdiť ostatné linky.
Reakcia na: Kubo03 #9:
Predsa na zmätenie nepriateľa (čo je v prípade DPB odjakživa cestujúci) a tiež aby čo najmenej sedeli prestupy.
Len neviem, preco to nie je 161, kedze ide po trase L61.
A co L96 a 98? Nevracaju sa na povodnu trasu cez Pristavny most?
aha, teraz mi to doslo, ze preco na zast Fafruny vystupuje a nastupuje tolko asocialov. 😂 Tak toto je spravny krok s L163
Reakcia na: lubica.ticha #11:
Ja by som potreboval z Jasovskej do Krasnan.
Čo tak priamy spoj z Dúbravky do Rače?
Reakcia na: Kubo03 #9:
Ja neviem, bolo to na FB DPB. Ci sa nieco zmenilo odvtedy neviem.
Reakcia na: Petto #6:
Keď budú autobusy a trolejbusy premávať v režime “školský rok” prečo by mali električky chodiť ako cez prázdniny.
Reakcia na: Andrej #7:
Davam tomu mesiac a posilnia to, ked zacne aj vysokoskolsky skolsky rok.
Len ci nastartujeme vsetky 741 a jazdenky z AT,DE 😃
Reakcia na: Andrej #3:
Podla FB DPB tyzden dozadu eliny ostavaju v CP prazdniny. Jedine ak sa daco zmenilo.
Reakcia na: Trolley #4:
Aha, to som si neuvedomil. Potom je to pomerne ok, aj keď tá 61 bude mnohým asi chýbať. Snáď sa aspoň nastaví CP tak aby medzi 61 a 96 vychádzal pri Avione prestup.
Reakcia na: 810zssk #2:
Ale 96 by tam podľa všetkého mala stáť aj naďalej.
Toto je pozitivna zmena, ale fakt by ma zaujimalo, ako planuju rezim skolsky rok odjazdit s elektrickami.

Ked sa otvorila DKR tak mali supravy pridelenych 37 poradi. V sucastnosti existuje 29 suprav T6A5 a 20 suprav T3, a odstavenych je 3 T6A5 a 8 T3 (plus 7783+84, a 7787+88, ktore este niesu mimo 2 tyzdne, ale mozno budu). Ma sa nieco zmenit v nasledujucich 2 tyzdnoch?
V princípe pozitívne zmeny, ale dve poznámky mám:
1. Ako bude vyriešená obsluha Fafrún (či už ubytovne, alebo kancelárskych objektov) mimo času prevádzky 163ky? Nutnosť jalového prestupovania na 69? A čo mimo času jej prevádzky?
2. Nebol by vhodnejší názov jednoducho "IKEA" než tam krkolomne pchať aj ten Avion? 🙂
Snad bude vycleneny nejaky voz pre 163, inak si to neviem predstavit dalsi den v premavke dakde na linke 😁