Júlové zmeny v MHD (od 1.7.2021)

Od júla bude MHD obsluhovať novú lokalitu v oblasti Hraničnej ul. a Mlynských nív.

Od 1. júla 2021 príde v niekoľkým zmenám v sieti autobusových liniek MHD.

  • Linka 66 bude premávať po upravenej a predĺženej trase do oblasti Grófskej nivy na konci ulice Mlynské nivy. V úseku Prievoz, Domkárska - Drieňová bude premávať po doterajšej trase, daľej bude premávať obojsmerne po trase Bajkalská - Záhradnícka - Miletičova - Trenčianska - Bajkalská - Prievozská - Hraničná - Grófska niva, kde obslúži zastávky:
    • Líščie nivy
    • Trhovisko
    • Ružová dolina
    • Mliekarenská (smer Grófska niva na Bajkalskej ako linka 74, smer Trhovisko na Trenčianskej ako linka 209)
    • Prievozská (smer Grófska niva na Prievozskej ako trolejbusy, smer Trhovisko na Bajkalskej)
    • Pažítková (len smerom od Grófskej nivy) - prestup na linky 201 202 212 a regiobusy
    • Hraničná (smer Grófska niva na Mierovej ako linka 212, v opačnom smere na Hraničnej ul. pred križovatkou so Sinokvetou)
    • Stachanovská (na Hraničnej ul., v blízkosti obchodu Kraj)
    • Grófska niva (konečná zastávka na ul. Mlynské nivy pri komplexe Nuppu)

"Názov zastávky Grófska niva zvolil DPB tak, aby sa nezamieňal s názvom Mlynské nivy, na ktorý sú cestujúci zvyknutí najmä pre lokalitu autobusovej stanice. Vychádza z historického pomenovania kľukatej cesty Dunaja a jeho riečnej usadeniny - Grafen Au, ktorá sa tiahla od týchto miest," uviedol k výberu názvu konečnej zastávky hovorca DPB Martin Chlebovec. V budúcnosti túto lokalitu obslúži predĺžená trolejbusová linka 209.

Trasa linky 66 medzi zastávkami Drieňová a Grófska niva (DPB, a.s.)
  • Linka 145 bude mať upravenú trasu ranného a popoludňajšieho "školského" spoja (odchody o 7:19 a 16:19 z Koliby), ktorý bude premávať po okružnej trase:
    • Koliba - Na Revíne - Bárdošova - Magurská - Klenová - Vlárska - Stromová - Jaskový rad - Stromová - Bárdošova - Na Revíne - Koliba
      • Uvedené spoje obslúžia aj obnovené zastávky Rozvodná a Klenová na Klenovej ulici smerom k Vlárskej ulici.
      • Zastávka Národný onkolog. ústav nebude linkou 145 obsluhovaná, zastávky Vlárska a Magurská budú obsluhované len v smere k Jaskovému radu.
  • Linky 50 a 70 budú po ukončení prekládky potrubia opäť obsluhovať iba nástupište Most SNP na Rázusovom nábreží (nástupište C), dočasné zastavovanie priamo v termináli pod mostom sa ruší.
  • Na linkách 32 a 33 sa zlepší nadväznosť na električkové linky 4 a 9 v prestupnom uzle Riviéra.
  • Linky N91 a N93 budú po novom v smere jazdy na Hlavnú stanicu, resp. do Čunova zastavovať na zastávke Jasovská na Panónskej ceste aj na Jasovskej ulici.
  • Na viacerých ďalších linkách príde k úprave časových polôh spojov v dôsledku úpravy jazdných dôb, ktoré budú lepšie reflektovať súčasnú dopravnú situáciu.
  • Počas letných prázdnin bude zvýšená prepravná kapacita v pracovných dňoch na linkách 37 53 67 a 94 a cez voľné dni na linkách 31 39 53 65 68 a 98, čím sa umožní pohodlnejšie cestovanie na kúpaliská, resp. zvýši sa prepravná kapacita v smere zo Záhorskej Bystrice a Lamača počas opravy dialničného mosta na D2.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: samkoh #62:
Samozrejme, ja som takto obľuboval trasy 85, 78 z Petržalky, 12tka ale je pravda že 5 bola aj mnou hojne využívaná ako náhrada 9 v úseku CMO-KV, najmä skrz prestup na Zochovej.
Realita je však taká, že som čakával dlhé časy než vôbec dačo prišlo. Jasné, bolo super prejsť celé mesto jedným spojom, ale....nedajbože ti ušiel. Teraz sadnem na prvé čo príde, prestúpim podľa linky na vhodnom mieste, a som v cieli za defacto rovnaký čas ako kedysi, avšak omnoho rýchlejšie z pohľadu čakania na spoj.
Ak by si však nutne potreboval taký spoj 32ky ako sme písali, správny počet žiadostí o konkrétny čas s konkrétnym cieľom (dohnanie OS 3036) by v takomto čase možno bol vykonateľný nejakým dojazdom tak, aby to vychádzalo na pohodu. Ako však sám hovoríš, miesta striedaš a naozaj takú situáciu ako opisuješ zažiješ tak málo krát za mesiac/rok, že by nejaké easy taxi za 5€ v takomto ostrom termeňi nebol až tak zlý nápad.
Reakcia na: fanatikmhd #57:
áno, konkrétne som zvykol robiť v hornom dlhodielskom tescu(Majerníkova, priamo na konečnej). 32-ka by to poriešila excelentne, to uznávam a potešil by som sa, keby sa to poriešilo tou. Spravidla som robil do 22-tej dokladača, takže na pustení o 5 minút skôr sa väčšinou dalo dohodnúť. Buď som sa pokúsil naháňať poljedenásty vlak 33-kou, čo ide 22:03 z konečnej-áno, s príslušným uháňaním a spoliehaním sa na večerné minimum cestujúcich- , alebo pri zvyčajnej troche ochoty zo strany vedenia, ktorú som spomínal aj v príspevku #16, 33-kou 21:57 a tou som to stíhal v pohode. 32-ka ide 21:49, to by sa ani z Billy nad Matejkovou alebo dolného dlhodielskeho tesca(tam som používal zast. Tománkova) pri rovnakých podmienkach(pustenie max. o 5 minút skôr) nestíhalo. V súčasnosti už zvyknem mať zmeny v iných častiach mesta a regiónu- som agentúrnik, takže obchody striedam podľa vzájomnej potreby. Ale ok, presvedčili ste ma, že sa to dá zvládnuť aj bez 5-ky, aj keď môj subjektívny pocit je, že mi ešte stále chýba, ale o tom sa hádať nebudem, každý môže mať nejakú trasu linky, ktorá v minulosti existovala, a teraz by sa mu hodila . 🙂 (keby tu bol symbol podanej ruky, tak by som ho použil).
Reakcia na: Urbanway 2423 #60:
Nemyslím si, že by sa musel zaviesť, pretože ak sa otvorí trať na Košickej, tak už rovnako nepôjde o pôvodný dvojlinkový variant. Jednolinkový variant má tú výhodu, že nie je s výnimkou Karlovky potrebné riešiť preklady. Čo znamená, že iné linky môžu mať odlišné intervaly, akurát to trestuhodne nevyužívame - napríklad pri linke 3, ktorá by podľa mňa určite mala premávať v ešte kratších intervaloch, keďže je po väčšinu dňa oproti ostatným linkám viditeľne natrieskaná.
Reakcia na: Solider #58:
A nie je toto skutočný dôvod, prečo sa ponechal aj po dokončení KV jednolinkový variant, pretože skôr, či neskôr sa ten dvojlinkový variant bude musieť podľa mňa opäť zaviesť (minimálne ak by sa podarilo postaviť el. trať pred SND)?
Reakcia na: Urbanway 2423 #46:
Na to by už nevyšli dlhé vozy, v špičke už nemôžu byť v Ružinove kačice, pretože to kapacitne nepostačuje.
Reakcia na: Mhr1 #45:
Treba vziať do úvahy aj fakt, že najbližšie roky nás čakajú ďalšie modernizácie tratí, čo by v prípade dvojlinkového variantu alebo tuto spomínaného medzivariantu spôsobilo, že by bol úplne rozbitý na kašu.
Reakcia na: samkoh #52:
Urči prosím konkrétny čas ukončenia a konkrétny vlak ktorý by si rád stihol. Prosím, reálnu kombináciu ktorú by si (ako som nižšie napísal) s tou 5kou stihol garantovane (nula minút na prestup = 31minút čistej jazdy vozidlami) aby si skončil v čase reálnom (nie že mi tu vypľuješ tvoje ukončenie 21:27 lebo akurát ti ide Abus) ale normálne, regulérne, ktoré použije tak ohromné množstvo ľudí aby malo zmysel držať takú linku ako bola 5 - predpokladám teda ukončenie 22:00, ako to má väčšina obchodov, podnikov, fabrík, atď z poobednej zmeny.
V tom prípade:
33- 22:04 z Matejkovej (síce neverím že za 4minúty by si to denne dával, ale, kašľať na to
22:09 si na Riviére kde ti náhodou akurát ide 5ka, ktorá ide 26 minút na Vinohrady = na Vinohradoch si 22:35. Podľa CP vlakov odchádza osobný vlak 3036 o 22:36 z Vinohradov. To znamená, že ak električka bude valiť bez sekundového meškania, a príde na Riviéru v identickom čase ako trolejbus 33 a ty toto všetko stihneš vrátane pešieho presunu od električky na tretiu koľaj do 60 sekúnd. máš šancu 50:50 že ten vlak stihneš. Toto mi ako systém dennej dochádzky nepripadá, a aj to dúfam že máš atletickú postavu a si dobrý šprintér na schodoch. Príde zima, sneh, jeden starší cestujúci medzi karlovkou až račou, auto idúce cez koľaje, čokoľvek kde by si čo i len spomalil, a je to v keli.
Ten nasledujúci osobný vrak 3039 (23:30 z hlavnej) bez akéhokoľvek problému stihne aj vozíčkar z Matejkovej autobusom 22:20 (L32) rovno na stanicu, kde si dáš aspoň nejaký čiernohor a hurá do vraku...
Teda opäť je irelevantná existencia linky 5. Naopak, by neskutočne bola výhodná L32 s odchodom z DD o 22:01, ktorou by si ten skorší stíhal s prstom v nose a frapučínkom v ruke 🙂 A opäť, bude jednoduchšie, ak Vás z DD smer Os 3036 cestuje také množstvo, skúsiť požiadať DP o vložák. Správnou cirkuláciou obehu by sa s veľkým šťastím dala využiť nejaká dojazdová 33 z DD ako L32 na stanicu z ktorej pôjde ako vložák 41 (alebo SJ) do Vozovne Hrobníkov.....
Reakcia na: Mhr1 #47:
V skutočnosti tá e-6 nebola moc využívaná, preto bola ešte počas existencie 2LV premávka skrátená do 19:45 hod., rešpektujúc koniec vyučovania na UK. Cestujúci z Eurovey si zvykli používať skôr 29.
Reakcia na: TeBeCe #54:
Ďakujem.
Reakcia na: 810zssk #53:
Prvy spoj ide uz o 22:59.
Čo sa menilo na N74? Tiež má nový CP.
Reakcia na: fanatikmhd #48:
Vďaka za upozornenie, ale ja hovorím o poobednej. Tá sa v potravinách zvykne končiť niekedy medzi 20-tou a 23-tou, v tom čase je v pracovných dňoch na 32 polhodinový interval a 32 ide z konečnej na DD :49 a :19. Po rannej to samozrejme vychádza, s tým som nikdy problém nemal. P.S. Ad 300 cestujúcich: neviem, v dlhodielskych obchodoch určite na jednej zmene 300 predavačov dohromady nie je, ale určite to nebola jediná klientela večernej 5-ky.
Reakcia na: Kaisbeta #50:
Lebo ešte nie je 1. 7. ? Žeby preto?
Preco sa neda kupit rocna elektricenka cez internet od 1.7za 199.- 100/101 ako uvadzaju v ponuke???????????????????????Lebo sa neda? Lebo zas len .......?
ADD nove CP 32 33
Voz 15:52 33/3 z DD, o 16:00 z Riviery - to kto robil tie CP ? To sa neda stihat ani pri tych najrychlejsich pretekaroch na 25tr
A toto sa opakuje pri kazdom odchode 16:22,16:52 atd z DD.
Reakcia na: samkoh #16:
No schválne som sa na tú trasu pozrel:
Tvoje štartovacie údaje volím od Billy na DD (zastávka Matejkova)
Keďže je blbosť stíhať osobák 14:18 (to by nedal hádam ani taxík), volím REx 1725 (14:36 z hlavnej, 14:41 z Vinohradov) čo stojí aj v PK a Šenkviciach.
Z Matejkovej odchádza prvý spoj 14:06, ďaľší 10, 13, 21 aspoň po Molecovu. Dokonca 14:10 z toho ide 32ka. Jazdná doba je 22minút, teda príchod na Hlst je 14:32. REx odchádza 14:36. To máš 4 minúty, čo je asi o 3,5minúty viac než mávam ja na prestup na Vinohradoch, ktoré vždy stíham.
Ale dajme tomu, že by jazdila linka 5. Jazdná doba linky 5 z Molecovej na Vinohrady bola (a dnes by bola) 26minút (sčítanie 9+3 v zlome Blumentál). Z Matejkovej je jazdná doba 5 minút. Prvý spoj ti ide ako sme vyššie zistili 06. 6+5+26= 37. To znamená, že s inštantným prestupom na Riviére bez akéhokoľvek čakania prídeš na Vinohrady 37, pričom vlak odchádza 41. čiže s identickými 4mi minútami, a za predpokladu že linka 5 pôjde súčasne s 33kou (tá 14:06 s príchodom 14:11 na Molecovu). Pri takejto ďaľšej linke by bol interval okolo 5 minút. To znamená, že s 80% šancou by si prišiel na Vinohrady ešte neskôr (s menšou rezervou) než dnes s 32kou.
Cestuje Vás takto aspoň nejakých 300-400 v tejto trase s týmto prestupom aby malo zmysel zavádzať celodennú linku? Nebolo by riešením v čase takéhoto dopytu posilniť linky vloženými poradiami z deleniek aby napríklad 32ka vyrážala z DD už o 14:01, teda pár minút pred regulérnou, ako posila na stanicu? Jeden odchod 32ky by sa uhral trocha lahšie ako hodinová linka 5....
Reakcia na: Urbanway 2423 #46:
Ide však o to, že význam e-6 okrem posilnenia nábrežia, je práve spojenie zo Šaf. nám. do KV. Ide najmä o študentov z univerzity k internátom a večer aj o spojenie Šaf. nám. (Eurovea, Malá scéna) s KV. Ale premávka počas celého pracovného dňa a večer aspoň do 21. hod. by dávala zmysel. Stačili by tam kačice.
Reakcia na: Mhr1 #45:
6 by podľa mňa mala premávať po celý deň (teda do 21-ej tak, ako 2, 5 a 8 ), aby sa na nábreží nezhoršil interval mimo špičky a podvečer. Možno by sa ešte mohla spojiť 6 s 8, čím by bola v podstate 4 preložená v celom úseku KV - TrMy. Zaniklo by asi iba priame spojenie Šafka a KV, ktoré je podľa mňa dostatočne nahradené kombináciou 29 + 4, 5, 6, 9.
Reakcia na: TomJ #20:
S týmto súhlasím a už aj v minulosti som písal v podobnom duchu. Systém by vôbec nebol komplikovaný, lebo linkové vedenie by sa v oslabených časoch (večer a víkend) vôbec nemenilo. Jazdilo by sa rovnako ako teraz, len e-1 by išla vždy až do Petržalky, to oproti objazdu cez NLS nevyžiada viac ako 1 voz naviac a Petržalčania by to určite privítali. Takže e-1,3,4,9 celodenne celotýždenne, e-2,5,8 len v Pd cca do 20.-21. hod. a e-6,7 len ako špičkové. Pri intervale 7-8 min. by do Petržalky bolo dosť obojsmerných vozov na obe linky. Na e-4 by po ukončení premávky e-2 jazdil každý 2. spoj na ZStNM. A e-7 by pri intervale 7-8 min. mohla zasa jazdiť až do centra. Takže nič komplikované na zapamätanie a ako to tu už bolo uvedené, ide vlastne o rovnaký systém ako pri dvojlinkách a-83,84 a a-93,94, keď by v menej zaťažených časoch jazdilo menej liniek, ale tie, čo by zostali by nemenili trasu ani interval. Nevidím na tom nič zložité.
Reakcia na: Solider #43:
Všetci dobre vieme že najvyťaženejšia bude navždy linka 5 😂
Reakcia na: kecho #41:
S tým súhlasím, že linka 1 by mala lepšie využitie, ak by premávala až do Petržalky. Ale zároveň s linkou 3 má Petržalka lepšie napojenie na prestupné uzly a väčšiu časť širšieho centra, čo taktiež musíš uznať, že je fakt. A rozhodovanie stálo práve na tom, čo je väčšia výhoda.

Odhliadnuc od toho, že práve linka 3 by mala aj v budúcnosti premávať v osi S-J po dostavaní II. etapy Petržalskej radiály a existuje predpoklad, že práve tam budú nasadené najdlhšie 45-metrové električky, keďže určite pôjde o najvyťaženejšiu linku v sieti bratislavských električiek.
Reakcia na: Luna5000 #36:
Staraj sa o svoje kvetinky.
Reakcia na: Solider #28:
Asi preto, ze po zmene 12/2019 chodila z hlavnej šťanice natrieskana 93 a prazdna 1, kedze jej jediny ciel je Reduta.
Reakcia na: Luna5000 #35:
Pozeram, ze dnes uz VŠ rozdava diplomy naozaj kazdemu…
Reakcia na: Luna5000 #35:
"BA - KRASNA HÔRKA VIAC AKO 25.000 OBYVATELOV K JUNU 25. 2021"
- aktualne okres Bratislava 3 (nove mesto) ma scitanych cca 41000 obyvatelov. ked si porovname rozlohu a typ zastavby v tomto okrese, tak potom mi chcete povedat, ze na racianskej, kde je velmi vela 12 poschodovych bytoviek, detto kukucinova, csl. parasutistov, ... byva zvysnych 16000 ludi, ano?

"Na magistrate hl.mesta aj u Vas je peticia s viac ako s 5000 podpismi z dotknutej lokality aj starosta Mgr. Kusy to ma na stole"
- je zjavne, ze dany pocet ste urcite na peticii nedosiahli. Pokial ano, sam viete, ze realnych a pravych podpisov je tam max 500 a ani to nie.

takisto vasa ziadost, nech sa to poriesi do 1.7.2021 je nerealna a takisto sa to takto nerobi, do psej matere ...

kazdopadne sa robili aj scitania a prieskum vytazenosti. pokus bol pekny, ale treba prist s racionalnymi rieseniami a korektnym spravanim. skuste kandidovat do samospravy a byt realne pri tom, ako to funguje.
Pán Magister si myslel, že príde na fan stránku MHD a hneď sa z neho všetci pototo ? 😃 Ak takto bude písať aj na DPB tak tak to poteš košte. Vy ste kto čo, že tu rozkazujete čo sa má robiť 😁
Reakcia na: Luna5000 #35:
Imhd nie je stránka dopravného podniku Bratislava 😉 ak chcete odkázať niečo DPB (DPMB, ako uvádzate vy, znamená dopravný podnik mesta Brno), napíšte im mail na info@dpb.sk 🙂
A Vase marketingove oddelenie nech urobi sutaz napr. fotky kresby a 1# cena celorocna elektricenka...pre kohokolvek pre jednu osobu.
T.j. vyherca moze obdarovat rodica babku dedka seba..

a hlavne nech o MHD alebo o DPMB POCUT ROZUMIETE .j. ak dieta vyhra moze darovat vyhru rodicovi.

A stale nevidim podporu v MHD tyzden zadarmo bude ?

Odpovede ze to ktosi cita ziadam sem.
jurajsoltes@hotmail.com
(minibus ze na turistiku na kolibu s novym spojom 145…) lenze nemusi sa na Kolibu chodit z konecnej , da sa aj po Klzavej zo zastavky Klenova. Takze budeme radi ak to znova premyslite a nie len ze a bez rozmyslu zrusite linku a ako ze novy spoj preco neostala ako 44 sa tam nudite ? Racio je kde..
Prosim vas upravte prejazdy rozvodna klenova nie len 2x do dna ale tak ako chodila 44. Robite na prieky. DPMB O tom nerozhoduje ? Ale mesto? Dochodcom ste zobrali spoj co ten kopec nevysli..a len tak zrusili ste linku a znova ju obnovujete?

Vyhovorka mesta bola ze sa sem Vas novy minibus nezmesti..😄

Hlavne ze je mensi ako smetiarske auto a o nieco vacsi ako spoj 51 !!!

Aspon viete ze je dopyt. Ale v starom pôvodnom zneni. Ludia co o tom rozhoduju su asi mimozny. Je to tu dolezite...rovnako ako 66 co ide na Grofsku...a 209 bude obsluhovat Tiez Grovsku nivu ? A 208 mliekarenska nic a tym padom ani 207 a 209..kto bude chodit na mliekarensku?

GRO JE DO #1.jula 2021 ROZBEHAT 145 V INTERVALOCH AKO CHODILA 44. A TO VAZNE TO JE VASA #PRIORITA #1 !!!
Na magistrate hl.mesta aj u Vas je peticia s viac ako s 5000 podpismi z dotknutej lokality aj starosta Mgr. Kusy to ma na stole

Takze ziadame riesenie do 1.jula 2021

Dakujeme lokalita BA - KRASNA HÔRKA VIAC AKO 25.000 OBYVATELOV K JUNU 25. 2021

Vyrieste to dovtedy kym ju nespustite lebo zas budete menit..nerobte si zbytocnu pracu ale aspon jednu dokoncite tak aby aj vlk bol syty aj ovca cela. Je tu vela rodin s detmi co chodia a budu chodit do skoly.. a verye brodit sa snehom dole na Magursku nie je nic moc.

Rieste to.
Dakujem.

Mgr. Šoltés Juraj
ZIADAM KOMPETENTNU OSOBU CO TO TU MA NA STAROSTI NECH MA KONTAKTUJE ABY SOM VEDEL ZE TO BOLO CITANE. A ziadam o slobodny pristup k informaciam ohladom tohto projektu 145.

Zabudate ze "skolsky spoj" VYUZIVA VIAC DOCHODCOVSKA POPULACIA TAK AKO TO BOLO PRI 44 !

KONTAKT jurajsoltes@hotmail.com
Reakcia na: Solider #28:
len trochu rozdiel je, že 5-ka bola narozdiel od ostatných príkladov od Rače po KV takmer direttissima(najpriamejšia reálna spojnica). 1 máš kratšie po trase 93+84, vtedajšiu 3 od Račka po Šancovej, tú verziu 8-ky po Vrakunskej, Trnavskej a Šancovej.
Reakcia na: Solider #28:
Nemyslím si, že by to bolo nejaké nezrozumiteľné. Bol by to rovnaký systém, ako funguje aj teraz pri zväzkoch 83+84 alebo 93+94, kde jedna linka jazdí celotýždenne a druhá ju dopĺňa v po-pi.
Reakcia na: lupask #31:
Proti 99 šuvix 😃
az doteraz som na vyhliadkove jazdy mestom vzdy odporucal 50-ku, ale vidim ze treba zmenit standardy
Reakcia na: Solider #28:
Pre jednoduchosť by podľa mňa dával zmysel nejaký variant, ako u liniek 13 a 26 v Grazi. 1-linkový variant by bol iba večer (pretože ráno by tá úspora 1-2 hodín bola aj tak minimálna) a cez víkendy, to by podľa mňa nebolo až také chaotické.
Reakcia na: Bambus #27:
Tomuto tiež nerozumiem, že na doladenie prestupov je treba čakať až do júla.
Reakcia na: TomJ #20:
Osobne si myslím, že systém má byť v rámci možností prehľadný a zrozumiteľný. Skoro ráno jednolinkový variant, potom dvojlinkový a potom znova jednolinkový, to si kde videl?

Každý variant má svoje plusy aj mínusy. Keď bol dvojlinkový variant, tak boli v kuse príspevky, že kedy obnovíte linku 3 a 8 na Hlavnú stanicu, tak teraz to vystriedali, že kedy obnovíte linku 5 do Dúbravky a 1 do Petržalky.
Reakcia na: Petto #2:
ja som na toto daval podnet hned ako to len spustili a doteraz je cakanie aj 5 minut, dufam/predpokladam nejake jemne zmeny aby sa to skratilo aspon o 2 minuty inak cely prinos novej trate je pre dlhe diely nulovy ak nie aj zaporny
Reakcia na: 3pa3ck3 #24:
V súčasnosti by to asi muselo byť buď takto (vozy by na to asi tesne vyšli), alebo by 1 jazdila do Petržalky iba v špičkách, po dostavbe trate na koniec Petržalky by však mohla 1 kľudne celodenne jazdiť do Petržalky spolu s 3 a 8 by sa opäť točila na NĽŠ.
Reakcia na: keks #15:
Nedokazem si to popravde predstavit take jazdne doby aby to pokazde presne sedelo, kedze kazde kolo je situacia trochu ina. Mozno by len na uvod stacilo keby sa vyuzivali preferencie v miestach kde uz nainstalovane su.
Reakcia na: Pe67 #23:
L1 celý deň na NĽŠ a L8 do Petržalky? Len neviem, či by bolo dosť obojsmerných električiek
Reakcia na: TomJ #20:
A s linkou 1 si to myslel ako? V prac.dni 6-19 by chodila do Petržalky a v ostatnom čase by sa točila cez nám.ľ.Štúra? Dobrá blbosť.
Reakcia na: si #21:
to ma našťastie netrápi, zatiaľ používam ISIC.
Reakcia na: samkoh #16:
a este si k tomu zabudol pridat aj ten jednoprestupny listok z platobnej karty, to je dalsia ceresnicka k prestupnemu elektrickovemu systemu (ked k tomu potrebujes este aj nejaku nadvazujucu busovu linku)
Reakcia na: Solider #19:
Vozidlá by nemuseli prejazdovať. Linky 1, 3, 4, 9 by mali celotýždenný interval 7,5 min a v pracovné dni by ich v čase 6-19 dopĺňali linky 2, 5, 6, 7, 8 tiež v intervale 7,5 min, ktoré by potom proste odišli do vozovne. Význam by bol ten, že by cez víkend a večer jazdila jedna linka s hustým intervalom po celý deň a v po-pi by jazdili doplnkové linky, aby v špičke, keď cestuje viac ľudí a aj sa viac ponáhľajú existovalo viac priamych spojení bez prestupu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
A takáto kombinácia by bola k čomu dobrá? Ako by bolo zabezpečené prechádzanie vozidiel z dvoch liniek z dvoch odlišných konečných na tú jednu linku v silnejšom intervale?
Konečne tam aj pridali mapku.
Reakcia na: samkoh #16:
V tomto prípade by bol asi najlepší kombinovaný variant, kedy by bol cez pracovné dni 2-linkový variant a cez víkendy a večer by bol 1-linkový variant. Takisto by sa možno dali posunúť odchody 32, čo by problém s 5 vyriešilo aspoň čiastočne.
Reakcia na: HORVI #11:
Môj obľúbený príklad na chýbajúcu E5: skús sa po poobednej dostať v pracovný deň z hociktorého dlhodielskeho obchodu(že ich tam až tak veľa nie je 🙂 ) na osobák smer TT. Garantujem ti, že ak končíš o celej, osobák o pol nestíhaš, aj keby si bol dohodnutý, že ťa pustia o 5 minút skôr. Kým chodila 5-ka, pri troche šťastia si ho na vinohradoch dohnal... ale áno, chyba je aj v blbých odchodoch 32-ky. Dostať sa na poobednú na Dlhé Diely z vlaku, čo je na predmestí 13:08 je podobný problém.
Reakcia na: Foltest #3:
Hmmm. A upraviť časy odchodov tak, aby zohľadňovali každý deň sa opakujúce zápchy a meškania by nešlo?
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
Podľa webu DPB by na Prievozskej mala stáť L66 obojsmerne: https://dpb.sk/sk/zmeny-a-obmedzenia/linka-66-predlzenie-trasy-na-konecnu-zastavku-grofska-niva.
Reakcia na: hroch #12:
Tiež tomu vôbec nerozumiem, veď tam už teraz stojí 98 (aj keď iba v rámci výluky), takže je to už "odskúšané" a nemal by s tým byť problém. Takisto je škoda, že 96 a 196 nezastavujú na Pažítkovej, pretože takto sa v podstate v smere do centra nedá prestúpiť z 96/196 na 66/212, čo je trochu škoda.

Ešte k tej N91 a N93. Od "zlepšenia prestupu medzi N91 a N93" som teda veľa neočakával, ale to, že nová zastávka má zlepšiť prestup medzi nočnými linkami naozaj nechápem, tá zastávka zlepší keď tak, obslužnosť, nie prestup. 🙂
To ta 66 naozaj nemoze zastat aj na zastavke Prievozska na rampe dole na Bajkalsku a umoznit prestup na regiobusy? Ci #tosanedalebosatotaknikdynerobilo?
Reakcia na: lubica.ticha #5:
Prečo? Ak chcete ísť na zastávky Kapucínska až Blumentál, prestúpte na jednej zo zastávok Kútiky až Kráľovské údolie na linku 9. Ak chcete ísť na zastávky Blumentál až Komisárky, prestúpte na jednej zo zastávok Šafárikovo nám. až Mariánska na linku 3. Nebudete dlho čakať.
Reakcia na: lubica.ticha #5:
Treba si vybrat bud jedna linka s hustym intervalom alebo 2 linky s dvojnasobnym intervalom.
Reakcia na: Viliam22 #4:
Semafory a jazdne doby. Od kriza na homolovu mas 0 minut, a potom po jednej minute. Ak ti na kazdej zastavke nastupuje viac ludi tak uz z peknikovej ides -1, potom ak zle chytis cyklus na semafore na drobneho si -2, na alexyho kludne uz aj -3 a ak mas fakt smolu tak lipskeho mas -4. A to bez suchtania. 84 detto. A v smere ku krizu mozes ist krasne na 0 celu cestu, a od svantnerovej po kriz vies nabrat s kludom -3/4 a neurobis nic, mozes sa ponahlat kolko chces. Vyjazdit sa to da v pripade ze nemas vela ludi a na krizovatke Saratovska-Alexyho vychytas elektricku, ktora hodi vdaka preferencii zelenu aj pre auta.

Edit: to vlacikovanie co spominas uz sa deje aj teraz. V krajnych pripadoch ked 83 chyti vsetky cervene a 84 vsetky zelene tak sa ti smerom do mesta stretnu uz na Alexyho. Ale uz som zazil aj opacne garde ked som s 83 dohnal 84. Najvacsi extrem to bol pocas rekonstrukcie DKR ked si na Harmincovej videl 6 vozov za sebou a aj na Farskeho smer Ovsiste nebol problem stretnut tri 84 hned za sebou.
Reakcia na: lubica.ticha #5:
Konečne! Už som sa zľakol, že to nikto nespomenie. 😃
Kedy už konečne prejdeme na plne nízkopodlažnú výpravu električiek cez víkendy?
Najlepšie by bolo obnoviť linku č. 5 z Dúbravky do Rače
Reakcia na: Foltest #3:
Ja nastupujem na Alexyho, 84 príde načas, ale 83 tým že ide cez starú Dúbravku príde často s 2 až 3 minútovým meškaním a opačne napr. na Patrónku aspoň pred coronou chodili 83 a 84 vo vláčikoch a potom nič
Reakcia na: Marek0106 #1:
Ano, pred kolonou ci semaforom autobus roztiahne kridla a preleti az na zastavku 😀
32,33 Nadvaznost v ktorom rezime ? rano/vecer/vikend ? Vikend je problem ze 32,33 prichadzaju takmer rovnako s 4 smer ZP/ZST NM. Opacne tiez - 4 prichadza na Rivieru prave v cas odchodu 32,33 smer DD.
Radšej nech sa postarajú aby autobusi chodili načas, konkrétne 83 !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!