Júlové zmeny v MHD (od 1.7.2021)

Od júla bude MHD obsluhovať novú lokalitu v oblasti Hraničnej ul. a Mlynských nív.

Od 1. júla 2021 príde v niekoľkým zmenám v sieti autobusových liniek MHD.

  • Linka 66 bude premávať po upravenej a predĺženej trase do oblasti Grófskej nivy na konci ulice Mlynské nivy. V úseku Prievoz, Domkárska - Drieňová bude premávať po doterajšej trase, daľej bude premávať obojsmerne po trase Bajkalská - Záhradnícka - Miletičova - Trenčianska - Bajkalská - Prievozská - Hraničná - Grófska niva, kde obslúži zastávky:
    • Líščie nivy
    • Trhovisko
    • Ružová dolina
    • Mliekarenská (smer Grófska niva na Bajkalskej ako linka 74, smer Trhovisko na Trenčianskej ako linka 209)
    • Prievozská (smer Grófska niva na Prievozskej ako trolejbusy, smer Trhovisko na Bajkalskej)
    • Pažítková (len smerom od Grófskej nivy) - prestup na linky 201 202 212 a regiobusy
    • Hraničná (smer Grófska niva na Mierovej ako linka 212, v opačnom smere na Hraničnej ul. pred križovatkou so Sinokvetou)
    • Stachanovská (na Hraničnej ul., v blízkosti obchodu Kraj)
    • Grófska niva (konečná zastávka na ul. Mlynské nivy pri komplexe Nuppu)

"Názov zastávky Grófska niva zvolil DPB tak, aby sa nezamieňal s názvom Mlynské nivy, na ktorý sú cestujúci zvyknutí najmä pre lokalitu autobusovej stanice. Vychádza z historického pomenovania kľukatej cesty Dunaja a jeho riečnej usadeniny - Grafen Au, ktorá sa tiahla od týchto miest," uviedol k výberu názvu konečnej zastávky hovorca DPB Martin Chlebovec. V budúcnosti túto lokalitu obslúži predĺžená trolejbusová linka 209.

Trasa linky 66 medzi zastávkami Drieňová a Grófska niva (DPB, a.s.)
  • Linka 145 bude mať upravenú trasu ranného a popoludňajšieho "školského" spoja (odchody o 7:19 a 16:19 z Koliby), ktorý bude premávať po okružnej trase:
    • Koliba - Na Revíne - Bárdošova - Magurská - Klenová - Vlárska - Stromová - Jaskový rad - Stromová - Bárdošova - Na Revíne - Koliba
      • Uvedené spoje obslúžia aj obnovené zastávky Rozvodná a Klenová na Klenovej ulici smerom k Vlárskej ulici.
      • Zastávka Národný onkolog. ústav nebude linkou 145 obsluhovaná, zastávky Vlárska a Magurská budú obsluhované len v smere k Jaskovému radu.
  • Linky 50 a 70 budú po ukončení prekládky potrubia opäť obsluhovať iba nástupište Most SNP na Rázusovom nábreží (nástupište C), dočasné zastavovanie priamo v termináli pod mostom sa ruší.
  • Na linkách 32 a 33 sa zlepší nadväznosť na električkové linky 4 a 9 v prestupnom uzle Riviéra.
  • Linky N91 a N93 budú po novom v smere jazdy na Hlavnú stanicu, resp. do Čunova zastavovať na zastávke Jasovská na Panónskej ceste aj na Jasovskej ulici.
  • Na viacerých ďalších linkách príde k úprave časových polôh spojov v dôsledku úpravy jazdných dôb, ktoré budú lepšie reflektovať súčasnú dopravnú situáciu.
  • Počas letných prázdnin bude zvýšená prepravná kapacita v pracovných dňoch na linkách 37 53 67 a 94 a cez voľné dni na linkách 31 39 53 65 68 a 98, čím sa umožní pohodlnejšie cestovanie na kúpaliská, resp. zvýši sa prepravná kapacita v smere zo Záhorskej Bystrice a Lamača počas opravy dialničného mosta na D2.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: samkoh #62:
Samozrejme, ja som takto obľuboval trasy 85, 78 z Petržalky, 12tka ale je pravda že 5 bola aj mnou hojne využívaná ako náhrada 9 v úseku CMO-KV, najmä skrz prestup na Zochovej.
Realita je však taká, že som čakával dlhé časy než vôbec dačo prišlo. Jasné, bolo super prejsť celé mesto jedným spojom, ale....nedajbože ti ušiel. Teraz sadnem na prvé čo príde, prestúpim podľa linky na vhodnom mieste, a som v cieli za defacto rovnaký čas ako kedysi, avšak omnoho rýchlejšie z pohľadu čakania na spoj.
Ak by si však nutne potreboval taký spoj 32ky ako sme písali, správny počet žiadostí o konkrétny čas s konkrétnym cieľom (dohnanie OS 3036) by v takomto čase možno bol vykonateľný nejakým dojazdom tak, aby to vychádzalo na pohodu. Ako však sám hovoríš, miesta striedaš a naozaj takú situáciu ako opisuješ zažiješ tak málo krát za mesiac/rok, že by nejaké easy taxi za 5€ v takomto ostrom termeňi nebol až tak zlý nápad.
Reakcia na: fanatikmhd #57:
áno, konkrétne som zvykol robiť v hornom dlhodielskom tescu(Majerníkova, priamo na konečnej). 32-ka by to poriešila excelentne, to uznávam a potešil by som sa, keby sa to poriešilo tou. Spravidla som robil do 22-tej dokladača, takže na pustení o 5 minút skôr sa väčšinou dalo dohodnúť. Buď som sa pokúsil naháňať poljedenásty vlak 33-kou, čo ide 22:03 z konečnej-áno, s príslušným uháňaním a spoliehaním sa na večerné minimum cestujúcich- , alebo pri zvyčajnej troche ochoty zo strany vedenia, ktorú som spomínal aj v príspevku #16, 33-kou 21:57 a tou som to stíhal v pohode. 32-ka ide 21:49, to by sa ani z Billy nad Matejkovou alebo dolného dlhodielskeho tesca(tam som používal zast. Tománkova) pri rovnakých podmienkach(pustenie max. o 5 minút skôr) nestíhalo. V súčasnosti už zvyknem mať zmeny v iných častiach mesta a regiónu- som agentúrnik, takže obchody striedam podľa vzájomnej potreby. Ale ok, presvedčili ste ma, že sa to dá zvládnuť aj bez 5-ky, aj keď môj subjektívny pocit je, že mi ešte stále chýba, ale o tom sa hádať nebudem, každý môže mať nejakú trasu linky, ktorá v minulosti existovala, a teraz by sa mu hodila . 🙂 (keby tu bol symbol podanej ruky, tak by som ho použil).
Reakcia na: Urbanway 2423 #60:
Nemyslím si, že by sa musel zaviesť, pretože ak sa otvorí trať na Košickej, tak už rovnako nepôjde o pôvodný dvojlinkový variant. Jednolinkový variant má tú výhodu, že nie je s výnimkou Karlovky potrebné riešiť preklady. Čo znamená, že iné linky môžu mať odlišné intervaly, akurát to trestuhodne nevyužívame - napríklad pri linke 3, ktorá by podľa mňa určite mala premávať v ešte kratších intervaloch, keďže je po väčšinu dňa oproti ostatným linkám viditeľne natrieskaná.
Reakcia na: Solider #58:
A nie je toto skutočný dôvod, prečo sa ponechal aj po dokončení KV jednolinkový variant, pretože skôr, či neskôr sa ten dvojlinkový variant bude musieť podľa mňa opäť zaviesť (minimálne ak by sa podarilo postaviť el. trať pred SND)?
Reakcia na: Urbanway 2423 #46:
Na to by už nevyšli dlhé vozy, v špičke už nemôžu byť v Ružinove kačice, pretože to kapacitne nepostačuje.
Reakcia na: Mhr1 #45:
Treba vziať do úvahy aj fakt, že najbližšie roky nás čakajú ďalšie modernizácie tratí, čo by v prípade dvojlinkového variantu alebo tuto spomínaného medzivariantu spôsobilo, že by bol úplne rozbitý na kašu.
Reakcia na: samkoh #52:
Urči prosím konkrétny čas ukončenia a konkrétny vlak ktorý by si rád stihol. Prosím, reálnu kombináciu ktorú by si (ako som nižšie napísal) s tou 5kou stihol garantovane (nula minút na prestup = 31minút čistej jazdy vozidlami) aby si skončil v čase reálnom (nie že mi tu vypľuješ tvoje ukončenie 21:27 lebo akurát ti ide Abus) ale normálne, regulérne, ktoré použije tak ohromné množstvo ľudí aby malo zmysel držať takú linku ako bola 5 - predpokladám teda ukončenie 22:00, ako to má väčšina obchodov, podnikov, fabrík, atď z poobednej zmeny.
V tom prípade:
33- 22:04 z Matejkovej (síce neverím že za 4minúty by si to denne dával, ale, kašľať na to
22:09 si na Riviére kde ti náhodou akurát ide 5ka, ktorá ide 26 minút na Vinohrady = na Vinohradoch si 22:35. Podľa CP vlakov odchádza osobný vlak 3036 o 22:36 z Vinohradov. To znamená, že ak električka bude valiť bez sekundového meškania, a príde na Riviéru v identickom čase ako trolejbus 33 a ty toto všetko stihneš vrátane pešieho presunu od električky na tretiu koľaj do 60 sekúnd. máš šancu 50:50 že ten vlak stihneš. Toto mi ako systém dennej dochádzky nepripadá, a aj to dúfam že máš atletickú postavu a si dobrý šprintér na schodoch. Príde zima, sneh, jeden starší cestujúci medzi karlovkou až račou, auto idúce cez koľaje, čokoľvek kde by si čo i len spomalil, a je to v keli.
Ten nasledujúci osobný vrak 3039 (23:30 z hlavnej) bez akéhokoľvek problému stihne aj vozíčkar z Matejkovej autobusom 22:20 (L32) rovno na stanicu, kde si dáš aspoň nejaký čiernohor a hurá do vraku...
Teda opäť je irelevantná existencia linky 5. Naopak, by neskutočne bola výhodná L32 s odchodom z DD o 22:01, ktorou by si ten skorší stíhal s prstom v nose a frapučínkom v ruke 🙂 A opäť, bude jednoduchšie, ak Vás z DD smer Os 3036 cestuje také množstvo, skúsiť požiadať DP o vložák. Správnou cirkuláciou obehu by sa s veľkým šťastím dala využiť nejaká dojazdová 33 z DD ako L32 na stanicu z ktorej pôjde ako vložák 41 (alebo SJ) do Vozovne Hrobníkov.....
Reakcia na: Mhr1 #47:
V skutočnosti tá e-6 nebola moc využívaná, preto bola ešte počas existencie 2LV premávka skrátená do 19:45 hod., rešpektujúc koniec vyučovania na UK. Cestujúci z Eurovey si zvykli používať skôr 29.
Reakcia na: TeBeCe #54:
Ďakujem.
Reakcia na: 810zssk #53:
Prvy spoj ide uz o 22:59.
Čo sa menilo na N74? Tiež má nový CP.
Reakcia na: fanatikmhd #48:
Vďaka za upozornenie, ale ja hovorím o poobednej. Tá sa v potravinách zvykne končiť niekedy medzi 20-tou a 23-tou, v tom čase je v pracovných dňoch na 32 polhodinový interval a 32 ide z konečnej na DD :49 a :19. Po rannej to samozrejme vychádza, s tým som nikdy problém nemal. P.S. Ad 300 cestujúcich: neviem, v dlhodielskych obchodoch určite na jednej zmene 300 predavačov dohromady nie je, ale určite to nebola jediná klientela večernej 5-ky.
Reakcia na: Kaisbeta #50:
Lebo ešte nie je 1. 7. ? Žeby preto?
Preco sa neda kupit rocna elektricenka cez internet od 1.7za 199.- 100/101 ako uvadzaju v ponuke???????????????????????Lebo sa neda? Lebo zas len .......?
ADD nove CP 32 33
Voz 15:52 33/3 z DD, o 16:00 z Riviery - to kto robil tie CP ? To sa neda stihat ani pri tych najrychlejsich pretekaroch na 25tr
A toto sa opakuje pri kazdom odchode 16:22,16:52 atd z DD.
Reakcia na: samkoh #16:
No schválne som sa na tú trasu pozrel:
Tvoje štartovacie údaje volím od Billy na DD (zastávka Matejkova)
Keďže je blbosť stíhať osobák 14:18 (to by nedal hádam ani taxík), volím REx 1725 (14:36 z hlavnej, 14:41 z Vinohradov) čo stojí aj v PK a Šenkviciach.
Z Matejkovej odchádza prvý spoj 14:06, ďaľší 10, 13, 21 aspoň po Molecovu. Dokonca 14:10 z toho ide 32ka. Jazdná doba je 22minút, teda príchod na Hlst je 14:32. REx odchádza 14:36. To máš 4 minúty, čo je asi o 3,5minúty viac než mávam ja na prestup na Vinohradoch, ktoré vždy stíham.
Ale dajme tomu, že by jazdila linka 5. Jazdná doba linky 5 z Molecovej na Vinohrady bola (a dnes by bola) 26minút (sčítanie 9+3 v zlome Blumentál). Z Matejkovej je jazdná doba 5 minút. Prvý spoj ti ide ako sme vyššie zistili 06. 6+5+26= 37. To znamená, že s inštantným prestupom na Riviére bez akéhokoľvek čakania prídeš na Vinohrady 37, pričom vlak odchádza 41. čiže s identickými 4mi minútami, a za predpokladu že linka 5 pôjde súčasne s 33kou (tá 14:06 s príchodom 14:11 na Molecovu). Pri takejto ďaľšej linke by bol interval okolo 5 minút. To znamená, že s 80% šancou by si prišiel na Vinohrady ešte neskôr (s menšou rezervou) než dnes s 32kou.
Cestuje Vás takto aspoň nejakých 300-400 v tejto trase s týmto prestupom aby malo zmysel zavádzať celodennú linku? Nebolo by riešením v čase takéhoto dopytu posilniť linky vloženými poradiami z deleniek aby napríklad 32ka vyrážala z DD už o 14:01, teda pár minút pred regulérnou, ako posila na stanicu? Jeden odchod 32ky by sa uhral trocha lahšie ako hodinová linka 5....
Reakcia na: Urbanway 2423 #46:
Ide však o to, že význam e-6 okrem posilnenia nábrežia, je práve spojenie zo Šaf. nám. do KV. Ide najmä o študentov z univerzity k internátom a večer aj o spojenie Šaf. nám. (Eurovea, Malá scéna) s KV. Ale premávka počas celého pracovného dňa a večer aspoň do 21. hod. by dávala zmysel. Stačili by tam kačice.
Reakcia na: Mhr1 #45:
6 by podľa mňa mala premávať po celý deň (teda do 21-ej tak, ako 2, 5 a 8 ), aby sa na nábreží nezhoršil interval mimo špičky a podvečer. Možno by sa ešte mohla spojiť 6 s 8, čím by bola v podstate 4 preložená v celom úseku KV - TrMy. Zaniklo by asi iba priame spojenie Šafka a KV, ktoré je podľa mňa dostatočne nahradené kombináciou 29 + 4, 5, 6, 9.
Reakcia na: TomJ #20:
S týmto súhlasím a už aj v minulosti som písal v podobnom duchu. Systém by vôbec nebol komplikovaný, lebo linkové vedenie by sa v oslabených časoch (večer a víkend) vôbec nemenilo. Jazdilo by sa rovnako ako teraz, len e-1 by išla vždy až do Petržalky, to oproti objazdu cez NLS nevyžiada viac ako 1 voz naviac a Petržalčania by to určite privítali. Takže e-1,3,4,9 celodenne celotýždenne, e-2,5,8 len v Pd cca do 20.-21. hod. a e-6,7 len ako špičkové. Pri intervale 7-8 min. by do Petržalky bolo dosť obojsmerných vozov na obe linky. Na e-4 by po ukončení premávky e-2 jazdil každý 2. spoj na ZStNM. A e-7 by pri intervale 7-8 min. mohla zasa jazdiť až do centra. Takže nič komplikované na zapamätanie a ako to tu už bolo uvedené, ide vlastne o rovnaký systém ako pri dvojlinkách a-83,84 a a-93,94, keď by v menej zaťažených časoch jazdilo menej liniek, ale tie, čo by zostali by nemenili trasu ani interval. Nevidím na tom nič zložité.
Reakcia na: Solider #43:
Všetci dobre vieme že najvyťaženejšia bude navždy linka 5 😂