Kĺbová električka K2 z roku 1977 bude voziť bežných cestujúcich až vo svojom novom pôsobisku v Prahe.
Pražský dopravný podnik informoval, že na začiatku júna odkúpil od bratislavského dopravného podniku kĺbovú električku ČKD Tatra K2 #8133. Nový vlastník električky plánuje jej renováciu a následne by mala byť nasadená na električkovú retrolinku v rámci pražskej MHD. Aby mohla byť prevádzkovaná na pražských koľajniciach, dostane podvozky s rozchodom kolies 1435 mm (v Bratislave bola prevádzkovaná na metrovom rozchode). Kto vykoná renováciu vozidla nie je zatiaľ známe, DPP ešte len pripravuje jeho výber. Zaujímavosťou je, že v Prahe nikdy električky typu K2 nepremávali v bežnej premávke s cestujúcimi, iba v rámci skúšobných jázd, keďže výrobný podnik ČKD Tatra sídlil v hlavnom meste bývalého Československa. Naopak, bratislavský dopravný podnik prevádzkoval spolu 89 pôvodných električiek ČKD Tatra K2.
Električka #8133 (pôvodne #394) bola vyrobená v roku 1977 a počas svojho života v Bratislave slúžila výlučne ako výcvikové vozidlo pre výcvik nových vodičov. Charakteristická bola svojim inverzným náterom, ktorý niesla od roku 1983. Vozeň bol postupne drobnými úpravami prispôsobovaný bežným prevádzkovým električkám (napr. prvky na riadiacom paneli, sedadlo vodiča, zvnútra nastaviteľné rameno pravého zrkadla, zberač prúdu, regulačná elektronika bŕzd a podobne). Poslední vodiči na nej absolvovali výcvik v roku 2009. Od svojho vyradenia z prevádzky čakala nevyužitá na ďalší osud v depe dopravného podniku.
Bratislavský dopravný podnik má vo svojej zbierke historických vozidiel od roku 1994 električku K2 #317 z roku 1971, ktorou sa cestujúci môžu odviezť pri rôznych príležitostiach. V roku 2009 bola po vyradení spolu s #8133 zachovaná aj električka K2YU #7086 z roku 1983, ktorá tiež čaká na svoj ďalší osud. Posledné nezmodernizované električky K2 v Bratislave dojazdili začiatkom roku 2010, v súčasnosti sú prevádzkované už len ich zmodernizované verzie K2S a K2G. V minulosti (v roku 1996) sa dve električky K2 pôvodom z Bratislavy dostali aj do Sarajeva, kde následne slúžili ešte dlhé roky.
S499.1023