Električky K2S spestrili odkazy vodičov

Kde je najlepší relax? Odpoveď pozná vodič Ivan.

V uplynulých dňoch sa na viacerých kĺbových električkách K2S objavili na bočnici pri predných dverách nalepené texty s výrokmi vodičov električiek. Cestujúci si tak na zastávkach môžu prečítať myšlienky vodičov, ktorí ich každý deň vozia.

Táto netradičná forma propagácie cestovania električkami bola zatiaľ pozorovaná na električkách K2S:

  • #7104: "Ťažký deň? Poď sa so mnou zviezť." - vodič Patrik
  • #7105: "Váš úsmev vidím aj pod rúškom." - vodič Milan
  • #7106: "Človek je spoločenský tvor, sám v aute však nie." - vodič Roman
  • #7110: "Vozím vás, teda som." - vodič Tomáš
  • #7117: "Odveziem vás všetkých a planéta si oddýchne." - vodič František
  • #7118: "Najlepší relax je na mojich sedadlách." - vodič Ivan
  • #7134: "Včera mi sem nastupovali super ľudia, ale dnes je to ešte lepšie!" - vodič Kamil

Ak uvidíte na električkách aj výroky ďalších vodičov, môžete nám ich uviesť do diskusie pod touto správou.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #35:
nie nechápeš to správne. Nejde o to aby som mohol vystreliť 100 z križovatky, ale rizikovosť takéhoto riešenia signálov sa práve dnes ukázala naplno na mnou zmieňovanej križovatke som takmer zrazil chodca ktorý zhodou okolností svojím príchodom na prechod kopíroval môj A-stĺpik pri spolujazdcovi(odbočenie doprava). samozrejme neodpustil si nie práve najvľúdnejšie gestá- inak ostatných chodcov som na prechode videl a plynulým prejazdom ich krásne pustil až kým sa mi spoza A-stĺpika nevynoril tento. 😠 A samozrejme je to bombastický signálny plán, kedy počas celého odbočovacieho signálu (doplnková šípka a následne aj "zelená guľa") majú chodci zelenú na tomto prechode. Proste "parádne domyslené".
Reakcia na: Minko #31:
Veď regulujú, zastavujú nejake smery aby tie ostatné mohli prejsť. To je ich účel, nie aby vodič mohol dať pedál na podlahu, rozbehnúť sa na 100ku a prestať vnímať svet okolo seba.
Reakcia na: Viko #17:
Keď som ako maloletý brigádoval na cestnej svetelnej signalizácii, tak tam sme práve riešili problém bratislavských špacifík - napr. v časoch, keď nebolo také dopravné zaťaženie, bývalo zvykom, že na novovybudovaných CSS boli na plný zelený signál všetky smery, vrátane odbočenia doľava, bezkolízne. Keď sa to s rastúcou intenzitou dopravy už nedalo udržať a začali sa križovatky programovať normálne, boli hromady zrážok s argumentom odbočujúceho doľava "na zelenú mi nemá čo ísť niečo oproti, máte to zle nastavené".
Reakcia na: Andy #11:
Tá farba sa volá žlť signálna. Bodka.
Reakcia na: kecho #25:
Samozrejme, je to tak, na doplnkovú zelenú šípku treba pustiť všetko ostatné, s čím by som mohol byť v kolízii. Lenže podľa mojich osobných skúseností (a opakovane som písal, že sa na to nespolieham, ani z toho neodvodzujem nijaké pravidlá) často netreba púšťať chodcov, pretože tí majú červenú, nakoľko tam zrovna vchádzajú autá aj z iného smeru, ktorý má plnohodnotný (nie doplnkový) zelený signál.

Na križovatke Trenčianska-Bajkalská sú splnené práve tie podmienky, o ktorých som písal v príspevku #23.
Reakcia na: 3pa3ck3 #30:
ok beriem, na toto ustanovenie som trochu zabudol... ale aj tak dávanie prednosti chodcom pri odbočení vľavo považujem za zvrátené. Veď na to máme semafory, aby križovatku regulovali, nie aby to muselo byť doregulované nejakým dodatočným dávaním prednosti, to potom zrušme aj šípky na semaforoch veď načo, stačia plné gule.🙂
Reakcia na: Minko #29:
"Vodič nesmie vojsť na križovatku, ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde, takže by bol nútený zastaviť vozidlo na križovatke; to neplatí, ak vodič musí zastaviť vozidlo v križovatke z dôvodu dávania prednosti chodcom prechádzajúcim cez vozovku alebo pri odbočovaní doľava podľa § 19 ods. 4."

Takže áno, chodec má právo zablokovať križovatku 🙂
Reakcia na: johnnyjanko #23:
upravujem príspevok prehliadol som príspevok #26 od Tolda. Presne toto miesto som chcel ukázať.

poslednú dobu jazdím tadeto na dennej báze, a zelená šípka doprava sa rozsvieti vždy 2 s po tom, ako chodcom na Bajkalskej padla zelená. najlepšie na tom celom je, že chodí majú dlhší signál zelenej ako je signál zelenej šípky+zelenej gule na tomto semafóre a v špičke tam býva celkom dosť chodcov a tým že teda chodci pre svoj počet využívajú zelený signál v plnej miere, neraz sa musia auta ukladať ako harmonika do križovatky pred prechod, aby doprava aspoň niekto odbočil.

Ak sme už ale pri tých odbočeniach, zelená pre chodcov pri odbočení doprava je bežným dlhoročným štandardom. to ale že je zelená pre chodcov na protiľahlej strane križovatky počas odbočenia doľava vzhľadom na dopravné predpisy považujem za zvrátené (vodič by nemal vchádzať do križovatky ak mu dopravná situácia za križovatkou neumožňuje ňou prejsť plynulo).
Reakcia na: toldo #26:
Ďakujem za príklad, sedí vec. 🙂 Ale už by sme sa s touto témou mohli presunúť do všeobecnej diskusie alebo off-topicu 🙂
Reakcia na: kecho #25:
Pri akomkoľvek odbočovaní na semafore musíš počítať s tým, že chodci môžu mať zelenú
Reakcia na: johnnyjanko #23:
Hned mi napadla krizovatka Trencianska x Bajkalska a aha, krasne vidno, ze chodci maju zelenu --> https://goo.gl/maps/8Sa53Wxc2WyPufGK7
V svojom poslednom odstavci si v podstate vystihol, kedy to tak je. Ono vynimka je skor to, ze na doplnkovu sipku prakticky nikomu prednost nedavas.
Reakcia na: johnnyjanko #10:
Fuha, no nechcel by som byt na tom priechode so zelenou pre chodcov, ktorych zramujes…
Doplnkova nie je doplnkova prave preto, ze “pusti vsetko, co mozes zrazit a chod az potom”?
Reakcia na: 3pa3ck3 #8:
Vdaka za clanok. Cize tym padom moze ist aj cyklista na “gulove” (busove) signaly, ak ma znackou umoznenu jazdu v buspruhu.
Pre zaujímavosť: https://www.google.com/maps/@48.1589141,17.1353999,3a,25.1y,25.86h,89.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9K3BrEthe-v6EkJKuFXnvw!2e0!7i13312!8i6656!5m1!1e1?hl=sk

Na tomto zábere z Google Street View vidno, že svieti doplnková zelená šípka pre pravé odbočenie z Jégého na Trnavskú a chodcom na prechode cez Trnavskú svieti červená (vidno to zle, ale vidno). Chodci majú červenú preto, lebo zároveň majú zelenú autá, ktoré robia na Trnavskej otočku o 180 stupňov. Keby tam nebolo dovolené toto otáčanie sa o 180, tak by zrejme počas fázy ľavého odbočovania z Trnavskej na Jégeho (kedy zároveň svieti zelená šípka doprava z Jégého na Trnavskú) chodci mali na dotyčnom priechode zelenú, pretože tam nie je iný kolízny smer.

Táto fotka nie je plnohodnotný dôkaz, pretože ešte stále je možné, že zelená chodcom svietila krátko predtým alebo potom, ale nie je to pravdepodobné.

Čiže naďalej som toho názoru, že v praxi na zelenú šípku vpravo chodci nezvyknú mať zelenú. Ale za určitých podmienok (cesta, na ktorú sa odbočuje, musí mať oddelené smery alebo ostrovček, nesmie tam byť iný kolízny smer, t.j. musí to byť T-križovatka alebo zakázané ľavé odbočenie z protiľahlej strany, musí byť zakázané otáčanie sa o 180 stupňov...) je to možné.
Reakcia na: samkoh #20:
No možno sa mýlim, skúsim si to schválne všímať v najbližšom čase. 🙂
Reakcia na: samkoh #20:
Ja to vidím úplne rovnako...
Reakcia na: Andy #14:
pri zelenej doplnkovej šípke z prievozskej na miletičovu určite zelená pre chodcov cez Miletičku nie je, lebo vtedy vychádzajú autá z Miletičky na plný signál a nie je tam stredový ostrovček. vajnorská vs. riazanská detto-vtedy vychádza riazanská a tiež na riazanskej nie je stredový ostrovček. Jégého ->Trnavská možno, tadiaľ pešo veľmi nechodím. Trnávske semafory nepoznám skoro vôbec, takže to nevyvraciam.
Reakcia na: Viko #17:
Ja som nič netvrdil o existencii ani neexistencii nejakého pravidla. A neboj sa, pri odbočovaní zvyknem pozerať na chodcov. Zajtra budem mať cestu okolo jednej zo spomenutých križovatiek, tak si to budem detailne všímať.
Reakcia na: 810zssk #6:
Súhlasím, ale početnosť potenciálne rizikových situácií by značne eliminovalo, keby tam neboli vzdialené nástupištia, oddelené poddimenzovanými ostrovčekmi na priechodoch so signálnym plánom, ktorý svojím nastavením chodcom často sabotuje prestupovanie. Upokojenie celkovej dopravnej situácie by imho prospelo aj pozornosti tam prechádzajúcich šoférov.
Reakcia na: johnnyjanko #13:
To, že sa nejaké pravidlo nevyužíva na všetkých križovatkách, predsa ešte neznamená, že neexistuje! Lebo menovať sa dá ďalej: Mamateyova - Šustekova, Kollárko - Nám. slobody a mnohé iné... A aj keď tam, kde to poznám, sa radšej vždy najprv pozerám, či odbočujúci vodiči "evidujú" svoju povinnosť, tak po tomto tvojom priznaní sa začínam báť prechádzať cez cestu.