Jarné zmeny v MHD (od 27.3.2021)

Linku 44 medzi Kramármi a Kolibou nahradí nová linka 145 a zmeny nastanú aj na ďalších autobusových linkách.

Od 27. marca 2021 príde k viacerým zmenám v sieti bratislavskej MHD. Zavedená bude nová linka 145, upravená bude trasa linky 51 a na viacerých linkách príde k zmenám v zastávkach, prípadne k úprave času prevádzky.

  • Minibusovú linku 44 spájajúcu Kramáre a Kolibu nahradí nová linka 145.
  • Linka 145 bude premávať po trase Koliba - Na Revíne - Bárdošova - Stromová - Jaskový rad.
    • Oproti linke 44 nebude obsluhovať ulice Ladislava Dérera a Guothova z dôvodu ich zlej prejazdnosti a častého zablokovania. Cestovanie medzi Kolibou a Kramármi tak bude rýchlejšie a pravidelnejšie. Oproti súčasnosti bude linka premávať na Jaskový rad v pravidelnom 30-minútovom intervale takmer po celý deň.
    • Doterajšie zastávky Višňová, L. Dérera a Guothova nahradí nová zastávka Guothova situovaná priamo na Bárdošovej ulici pri vyústení Guothovej ulice.
    • Doterajšie zachádzky linky 44 cez ulicu Klenová k Národnému onkologickému ústavu budú zrušené, zachované však zostanú ranné a poobedné školské spoje premávajúce z Koliby k Národnému onkologickému ústavu v upravenej trase cez Stromovú a Vlársku ulicu. Zastávky Rozvodná a Klenová na Klenovej ulici nebudú obsluhované.
    • Na linku 145 budú nasadené väčšie a modernejšie midibusy Rošero First FCLEI, ktoré sú vybavené aj moderným informačným systémom zobrazujúcim možné prestupy na ďalšie linky v reálnom čase. Cestujúci tak budú mať vo vozidle informáciu, či stihnú prestup na zastávkach Bárdošova, prípadne Koliba.
    • Cestovný poriadok linky 145 bude prispôsobený tak, aby bolo možné prestupovať na Kolibe na linky 144 a 203, a aby viac zodpovedal potrebám rodičov a detí pri ceste do škôl a škôlok.
  • Linka 29 nebude zastavovať na doterajšej zastávke Malá scéna na Dostojevského rade, ale zastaví až na doterajšom výstupišti na Krupkovej ulici, ktoré je vzdialené len pár metrov od zastávky Malá scéna.
    • Zároveň príde k premenovaniu konečnej zastávky linky 29 z doterajšieho názvu Nové SND na Malá scéna (výstupište na Krupkovej, nástupište na Pribinovej smerom k Šafárikovmu námestiu).
  • Linka 51 bude na základe požiadavky MČ Nové Mesto premávať v sedle pracovných dní po predĺženej trase cez Riazanskú, Kukučínovu a Tehelnú na Trnavské mýto.
    • Súčasne bude v tomto čase interval na linke predĺžený z 15 na 30 minút.
    • Cestujúcich upozorňujeme, že tieto predĺžené spoje budú pri jazde z Trnavského mýta smerom k Nobelovej ulici obsluhovať zastávku MiÚ Nové Mesto na Riazanskej ulici (ako linka 50) a nie pred nákupným centrom ako ostané spoje tejto linky.
  • Linka 151 bude na základe požiadavky obyvateľov bývajúcich pri konečnej Lopenícka premávať v skrátenom čase denne len medzi 6. a 20. hodinou.
  • Na linkách 36 37 a N37 bude zriadená nová zastávka Kulháň, ktorá sa bude nachádzať medzi zastávkami Podkerepušky a Dievčí hrádok. Zastávka bude slúžiť pre obsluhu rozvíjajúcej sa lokality.
  • Na linkách 91 a N91 bude zriadená nová zastávka Konopiská pred vjazdom do Čunova medzi doterajšími zastávkami Čunovské jazerá a MiÚ Čunovo. Zastávka bude slúžiť pre obsluhu rozvíjajúcej sa lokality.
    • Na linke N91 bude zároveň zavedený nový ranný spoj z Čunova na Jasovskú s odchodom o 4:22, ktorý nahradí doterajší ranný spoj linky 91 o 4:30. Na zastávke Jasovská bude možné prestúpiť z linky N91 na spoj linky 91 pod Most SNP a spoj linky 98 na Kukučínovu.
    • Prvý ranný spoj linky 91 z Čunova pôjde o 4:45.
    • Dojazdové a výjazdové spoje liniek 91 a 191 budú po novom cestujúcich prepravovať aj medzi zastávkami Jasovská a Depo Petržalka (doteraz končili/začínali premávku na zastávke Jasovská).
  • Drobné úpravy v cestovných poriadkoch nastanú aj pri linkách 20 65 83 a 87.
    • Na linku 20 bude nasadený kapacitnejší autobus na najvyťaženejšie spoje počas striedania pracovných zmien v automobilke.
    • Na linke 65 sa zlepšuje ranný interval z Čiližskej do Rače z 30 na 15 minút.
    • Na linke 83 sa ruší prvý ranný spoj z Petržalky do Dúbravky pre jeho nevyužívanosť.

Pripravované zavedenie novej linky 154 z Peknej cesty k Horárni Krasňany a predĺženie linky 66 do oblasti Grófskej nivy sa pre zlú finančnú situáciu DPB nateraz realizovať nebude.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TomJ #169:
To, že 191 stále nepremáva aspoň v nejakom obmedzenom režime, je nepochopiteľné.
Reakcia na: david1 #171:
Linka 196 na niektorých zastávkach mala CP úplne odstránený, no na Nevädzovej bol stále prítomný, nevšimol som si ani nijaké výrazné upozornenie o tom, že nejazdí.
Reakcia na: TomJ #169:
Ani L7 nie je prelepena..
94 detto
Reakcia na: TomJ #169:
Zdá sa mi, že na zastávkach s vitrínou bol CP 191 otočený naopak, aby ho nebolo vidieť, takisto tam bol (neviem, či ho teraz nevystriedal oznam o výluke v Jarovciach) aj oznam.
Reakcia na: Urbanway 2423 #167:
Je aspoň v CP linky 191 na zastávkach info, že nepremáva? Lebo terčíky na označníkoch prelepené nie sú.
Reakcia na: Urbanway 2423 #167:
Nie je na skodu, len to moze trochu miast. 🙂
Reakcia na: kecho #166:
Je, ale to že sa tu informácia o dojazdoch na 191 objavila, nie je podľa mňa na škodu. 🙂
Nie je 191 stale zrusena?

"Dojazdové a výjazdové spoje liniek 91 a 191 budú po novom cestujúcich prepravovať aj medzi zastávkami Jasovská a Depo Petržalka (doteraz končili/začínali premávku na zastávke Jasovská)."
Reakcia na: Viko #134:
Pokiaľ ide o úbytok cestujúcich, nemyslím si, že sa týka iba špičiek. Tí, ktorí z MHD zdrhli kvôli obavám o zdravie, budú cestovať autami aj v rámci mimopracovných aktivít. A u tých, ktorí prišli o prácu, je pravdepodobné, že zredukujú voľnočasové aktivity, lebo na ne nebudú mať peniaze, čiže aj u tejto skupiny sa dá očakávať istý úbytok aj mimo špičky.

Pokiaľ ide o parkovaciu politiku, som za súčasné spustenie PP a zlepšenie ponuky MHD - s tým, že ponuka zlepšenia bude oznámená dostatočne dlho vopred, aby si ľudia mohli rozmyslieť, ako budú cestovať. Alebo zlepšiť MHD cca mesiac vopred, aby si to mohli v praxi odskúšať.
Som za "vozenie vzduchu" v záujme presviedčania cestujúcich, aby prešli do VHD, ale vtedy, keď sú na to peniaze. V čase, keď peniaze zúfalo chýbajú, som za defenzívnu stratégiu, t.j. sústrediť sa na to, aby sme nevyhnali z VHD tých, ktorí v nej ešte zostali.
Reakcia na: Urbanway 2423 #163:
Fajn, môžeme sa na to pozerať aj takto. Lenže potom sa celá tá debata, ktoré štvrte uprednostniť v poskytovaní základných služieb, stáva smiešna.

Čo príde ďalšie? Na Popolnej zlikvidujeme verejné osvetlenie, lebo obyvatelia si predsa môžu kúpiť drahé autá s výkonnými svetlometmi a za tie prachy sa dajú vymeniť hnilé stĺpy v Petržalke? Na Segnáre vôbec nebude chodiť mestská polícia, lebo pri Pentagone sa dejú výraznejšie porušenia? Zo Starej Klenovej nebudeme odvážať smeti, lebo na Obchodnej by sa smetiarske auto zaplnilo viac?

Ak mesto nemá na to, aby poskytovalo základné služby, nie je jeho úlohou ticho skloniť hlavou a snažiť sa to "nejako vyskladať", taký prístup je iba odďaľovaním a nabaľovaním problému. Totiž, žiadne bonusové príjmy mu z neba nespadnú. Buď si ich musí zarobiť, alebo nájsť vo vnútorných rezervách, alebo mu zostáva veľa, hlučne a vytrvalo naliehať na vládu, že samospráva nedokáže plniť svoje kompetencie a potrebuje iné prerozdelenie.
Reakcia na: 810zssk #161:
Áno, neznamená, ale v takom prípade by som uprednostnil štvrte (minimálne teraz, keď nie sú peniaze), kde by bol dopyt po MHD vyšší.
Reakcia na: 810zssk #161:
ja byvam v takej podobnej doline, u nas je akurat vyhoda ze je kde (zatial) parkovat pri elektrickovej trati, takze viacero obyvatelov to tak (aspon pocas nenahubkovych casov) robilo, ze sa zviezli k nkd a tam prestupili na elektricku
a ako priklad mozem uviest suseda, ktory ma doma 3 pubertiakov ktori este nemaju ale 18 ( a teda nemaju papiere na auto) a ze ich musi casto vselikam vozit (kedze na akukolvek zastavku MHD je daleko), a ten napriklad rozmysla ze aj ked nemaju este papiere, ze minimalne na to aby sa odviezli dole k zastavke im nejake auto zozenie (pokial nespravia nejaku blbost, tak pravdepodobnost ze ich len tak stretnu policajti a budu kontrolovat je takmer nulova)... no a ked aj takychto hned ucis ze treba ist autom, tak ich uz tazko neskor z toho auta vytiahnes.....
Reakcia na: Urbanway 2423 #157:
Aj keby prevyšovala tá prvá skupina, to neznamená že máme ignorovať tú druhú.

Apropo, keď sa ohánate tým že tam bývajú bohatí ľudia, tak pripomínam že tí aj platia podstatne viac na daniach, takže rozhodne to nie je skupina ktorá by si zaslúžila menej kvalitné služby.
Reakcia na: 810zssk #155:
Ja napríklad v práci benefit parkovania po celom meste mám a využívam ho v obmedzenej miere len preto, že som šotouš. Ale netvrdím, že je to reprezentatívne.
Reakcia na: Vladimír #141:
Celkový problém tejto diskusie je, že Zlošukove návrhy sú úplne správne (nakoniec, presne takto vyzeral pred nejakými 20 rokmi, keď som ešte uvažoval, že sa budem venovať osobnej doprave a sledoval som to, belgický zákon o verejnej doprave) v teoretickej rovine - otázka je len, kde na to vziať. Najmä v súčasnosti a v ťažkých časoch, ktoré nastanú po korone.
Ku Tvojej poslednej vete - parkovacia politika rozhodne má potenciál ovplyvňovať správanie obyvateľstva vo vzťahu k MHD. Konkrétne v Prahe s rozširovaním modrých a zmiešaných zón, (ktoré ja podporujem ale všeobecne sú nenávidené, pričom v diskusiách sa ukazuje, že všetci neustále vozia so sebou obrovské a neskladné náradie a pohybujú sa výhradne v tangenciálnych reláciách periféria - periféria) som sa začal ja pohybovať autom viac (pretože bez problémov zaparkujem, hoci si za to musím zaplatiť), zatiaľ čo hromada mne známych užívateľov vozidiel Range Rover, BMW X6, Audi Q7 a podobných sa začala objavovať v MHD "nebudem platiť za prirodzené ľudské právo parkovať kdekoľvek z princípu".
Reakcia na: Dispecer #156:
O tom zde už dobré čtyři dni hovoříme, Mlho!
Reakcia na: Dispecer #156:
Veď to je v podstate AST len bez CP a s vymedzenou zbernou oblasťou (niečo podobné mali donedávna aj vo Viedni).

#155
Je aj nie, niekto nepresadne do MHD, ani keby bola akokoľvek dobrá, iný áno, ak sa mu to viac oplatí, otázkou je len to, ktorá skupina na Ahoji prevyšuje...
Chalani, prečo sa viažete iba na (v MHD) konvenčné druhy dopravy?

Keď už tu Vlado spomenul to Švajčiarsko a spomínate ten horný Ahoj, spomenul som si na túto fotku:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/1821/Lausanne/117447/S%C3%BAprava-trolejbusu-NAW-Lauber-BBC-S%C3%A9cheron-s-vle%C4%8Dn%C3%BDm-vozidlom-Hess-Lanz-Marti-na-kone%C4%8Dnej-linky-7-odkia%C4%BE-je-mo%C5%BEn%C3%A9-sa-%C4%8Falej-prepravi%C5%A5-tax%C3%ADkom-vpravo-jazdiacim-v-r%C3%A1mci-MHD

Stačí jeden taxikár a jeden telefón a máte spojnicu medzi zdrojom/cieľom cesty v kdekoľvek v lokalite a najbližším prestupným uzlom a nemusíte riešiť žiaden CP a teda ani intervaly.
Reakcia na: Urbanway 2423 #154:
V práci majú benefit parkovania po celom meste?

Základom na to aby niekto prestúpil do MHD je že tá MHD existuje. Naozaj to nie je statusová záležitosť, možno by si sa divil kto všetko jazdí MHDčkou.
Reakcia na: 810zssk #153:
Ike má podľa mňa pravdu, že obyvateľov Ahoja by nejaký minibus v 15/30-minútovom intervale veľmi neohúril a parkovacia politika na tom podľa mňa tiež veľa nezmení, pretože si myslím, že obyvatelia Ahoja si za parkovanie kľudne aj zaplatia, resp. ho majú ako benefit v práci.
Reakcia na: Ike #152:
Opakovane píšeš o dopyte ale štandard obsluhy nesúvisí s dopytom. Štandard je to čo jazdí bez ohľadu na dopyt, jednak ako verejná služba a jednak ako ponuka ktorá má ten dopyt generovať. Preto mi zo štandardu nikdy nevýjde 12 metrový autobus, lebo štandard nestanovuje kapacitu ale kvalitatívne parametre služby ako je napr. najvyšší prístupný interval.

Ako hovorím, rešpektujem ak na to nemáme peniaze ale potom rešpektujme že ľudia musia jazdiť autami. Stále mi nebolo vysvetlené ako by sa mal obyvateľ Ahoja správať po zavedení parkovacej politiky keď pre neho žiadna normálna MHD neexistuje.
Reakcia na: 810zssk #149:
V princípe sa zhodneme na všetkých bodoch, len doplním, že ani na jeden bod neexistuje "správna odpoveď". Vždy je to kombinácia objektívnych a subjektívnych okolností, ktoré sa navyše menia v čase (v dnešnom viac, ako inokedy).

Buffer okolo budov je riešenie, ale stále sa len približuješ k ideálu. Mám dosť skúseností s kartografickým softvérom a podobnými analýzami a vedel by som Ti vytvoriť analýzu, podľa ktorej by si potreboval na Ahoji 12 m autobus a rovnako analýzu, podľa ktorej je na Ahoji zanedbateľný dopyt. Jediné riešenie je nastaviť celomestsky najväčší prípustný interval, nasadiť ho a potom iteráciami a hodnotením obsadnosti vozidiel nastaviť interval tak, aby boli splnené štandardy obsadenosti (t.j. napr. neprekročiť kapacitu vozidla pri hustote obsadenosti 2,5 osoby/štvorec). Tie sú v tomto imho presnejšie ako štandard obsluhy.

Ak niekde linku technicky nie je možné viesť, ale dopyt existuje, potom by logicky štandard obsluhy podľa hustoty zaľudnenia musel byť prísnejší, pretože by si musel nasadiť menšie a obratnejšie vozidlá (teda museli by chodiť častejšie, aby sa dopyt rozložil tak, aby nebol prekročený štandard obsadnosti). Ale tu je otázne, či by Ti tento štandard adekvátne reagoval na nárazový dopyt napr. v čase začiatku vyučovania.

Brať do úvahy listy je lepšie zo zlých riešení. Ale občas, najmä ak technicky nie je možné spoľahlivo overiť dopyt a ak tento dopyt je naozaj tak minimálny, že doteraz neexistovala požiadavka zo strany obyvateľov, je to dobré vodítko. Ako spomínal Vladimír, neexistuje len mesto s vynikajúcou MHD a jej podporou a výlučne automobilové mesto a niekedy je potrebné hľadať sa medzi.

Zoberme si príklad ten horný Ahoj. Čo o ňom vieme? Je to oblasť, kde sú novostavby, je to oblasť, kde je nadpriemerná cena za meter štvorcový stavebného pozemku, je to oblasť, kam sa sťahujú najsolventnejší obyvatelia, v ktorých rozpočte osobný automobil nepredstavuje žiadnu relevantnú položku. Je to zároveň oblasť, kde MHD nikdy nejazdila. Toto všetko vytvára vysoký predpoklad, že v tejto oblasti žije minimum ľudí, ktorí by boli odkázaní na MHD. Ak však ani obyvatelia a ani mestská časť nepotvrdzuje dopyt po MHD, tak potom to len potvrdzuje, že žiadny dopyt tu nie je.

V ideálnom svete by sa tam ale patrilo poslať MHD, pretože dnešné mesto je rozumné len vtedy, ak podporuje udržateľnú dopravu. A patrilo by sa tam poslať MHD v rozumnom intervale. Pretože ak má niekto životný štýl taký, že každý dospelý člen domácnosti má vlastný automobil a ide bývať do lokality, kde nie sú peši dostupné ani len základné prvky vybavenosti (potraviny), tak má tento životný štýl hlboko zakorenený a 30 minútový interval pre minibus ho teda veľmi neohúri. Ale ohúri ho 15 minút? Ja sa stavím, že nie. 15 minútový interval, to už nie je navyše nafta alebo vozidlo, to je navyše vodič, eventuálne dvaja. Ale ok, ak máme bezodný rozpočet, tak poďme na to.

Otázne je, ako sa k tomu postaviť, keď ten rozpočet bezodný nie je. Vtedy je potrebné robiť kompromisy. Kompromisom (ignorujúc skladbu vozidlového parku) je otázka, či uprednostniť kvantitu pred kvalitou. Chceme aby bola MHD plošne čo najdostupnejšia, alebo chceme, aby bola čo najkvalitnejšia (z hľadiska intervalu a komfortu obsadenosti vozidiel)?

A možno otázka na Teba, mal by si z MHD v Bratislave lepší pocit, keby obsluha Tvojej lokality bola horšia v prospech oblasti, ktorej obyvatelia vyslovene nestoja o MHD a v 15 minútovom intervale by tam vozidlá vozili vzduch?

Ja pevne verím, že táto koronová doba, ktorej bude a už aj nadchádza hospodárska kríza, skončí, a bude priestor na plošné rozširovanie obsluhy MHD a verím, že príde čas aj na horný Ahoj. Zatiaľ to ale, vzhľadom na výpadok tržieb, nevyzerá ružovo a vynakladá sa veľké úsilie na to, aby sa úsporné opatrenia nedotkli vážnejších relácií.
Reakcia na: 810zssk #148:
79 už kedysi mala skrátené spoje (resp. lepší interval) na úseku Čiližská - ŽST Podunajské Biskupice, linky do Lieskovca a Topoľové mali tuším čísla 179 a 279 .... a evidentne sa to neosvedčilo
Reakcia na: 810zssk #148:
Ak má byť 79 vymeták (aj keď si myslím, že pri vhodnom trasovaní 67, 70, 78 by takýto vymeták ani nebolo treba), tak by som ju posilnil najmä v tom úseku, ako píšeš ty, pretože od MiÚ PB do Lieskovca je to takmer 6 kilometrov, čo mi nepríde zrovna málo.
Reakcia na: Ike #147:
Rozumiem problému na ktorý poukazuješ v druhom odstavci. Môj koncept bol vždy taký že ak má budova v stanovenom okruhu od seba určitý počet obyvateľov alebo pracovných miest alebo čohokoľvek čo určíme, spadá do daného štandardu. Ale chápem že problémom je asi dostupnosť daných dát.

Čo sa non-Boolean činiteľov týka, samozrejme že ak niekde je dôvod pre väčší dopyt tak ho tam zavedieme. Štandard obsluhy je ten základ čo tam musí ísť aj keby bol dopyt takpovediac nula. Na základe dopytu sa potom obsluha rozširuje nad štandard. Taktiež ak niekde linku technicky naozaj nie je možné viesť tak tam holt nepôjde.

Rozhodovať o organizácií MHD podľa toho aké listy chodia považujem za vrcholne nevhodné z celého radu dôvodov. Mesto má vedieť akú službu chce poskytovať - feedback od ľudí je fajn ak ide o zlepšováky a detaily ktoré si tvorca CP/linkovania nemusel všimnúť, ale rozhodne nie ak ide o strategické rozhodnutie kam vlastne MHD bude jazdiť.
Reakcia na: Urbanway 2423 #146:
Ja teda 201kou cestujem pravidelne už 10 rokov ale stále neviem na ktorú ísť aby som stihol čokoľvek, tá linka jazdí úplne náhodne 😃

Mimochodom, 79 nie je len pre Lieskovec, je to aj miestny vymeták v PB/Vrakuni. Ja som kedysi špekuloval aj nad tým že by v úseku Čiližská - MiÚ PB mala lepší interval ako do Lieskovca (ale zas už ten Lieskovec je odtiaľ blízko).
Reakcia na: 810zssk #145:
"Oblasť kde je X ľudí na km² musí mať interval najviac Y minút a podobne."

Tento štandard nie je úplne použiteľný, pretože závisí od toho, ako delimituješ "oblasť". Ak by bola veľmi veľká, máš problémy s entropiou, a teda sa Ti lokality s vysokou hustotou zaľudnenia zlejú s oblasťami s nízkou a štandard bude tým pádom zle nastavený. Ak budú oblasti malé (napr. štvorcový raster so stranou 100 m), môže Ti do jedného štvorca v lokalite spadnúť napr 5 bytových domov, čím by Ti hustota zaľudnenia v tomto štvorci vyskočila do vysokých hodnôt. Ak by si potom vyhodnocoval kritérium podľa štvorca s najväčšou hustotou, zase by si ponuku nastavil neadekvátne k dopytu.

Modelovanie nie je vždy optimálnym ukazovateľom, občas treba zvážiť aj subjektívne "non-Boolean" činitele, ktoré nie sú úplne kvantitatívne vyjadriteľné, napr. topológia cestnej siete, priestorové možnosti, veková štruktúra, typy ciest, ale aj napríklad pomer žiadostí, ktoré MHD chcú/nechcú a pod.
Reakcia na: 810zssk #144:
O posilnení 79 by som rozmýšľal až vtedy, keď bude mať väčšina mesta slušnú obsluhu MHD (nanajvýš by sa mohol v špičkách PD zaviesť 30-minútový interval). 79 je veľmi špecifická linka aj v tom, že má dosť vymedzený okruh cestujúcich (a neexistuje pre nich žiadna iná alternatíva), ktorí už vedia, na ktorú 201/202 treba ísť, aby určite stihli 79.

Čo sa tých prestupov týka, tak ja som ich nechcel zavádzať v špičke, keďže väčšina liniek jazdí dosť často na to, aby sa dalo ísť napr. na skorší/neskorší spoj bez dlhého čakania. Tieto prestupy by pomohli najmä mimo špičky a cez víkendy, keď spoje jazdia menej často a čakanie na ďalší spoj by bolo príliš dlhé.
Každopádne celkovo by bolo dobré zadefinovať kvalitatívny štandard. Oblasť kde je X ľudí na km² musí mať interval najviac Y minút a podobne.

Lebo dnes je to často o "tradícií". Tam kde MHD jazdí 20 rokov je obsluha dobrá a v inej oblasti rovnakého charakteru kde tradíciu nemá prevádzkujeme jeden autobus za hodinu. Pritom jediný rozdiel je že v tej druhej oblasti sme ľuďom nedali šancu do MHD prejsť a stále čakáme kedy sa rozhodnú využiť náš luxusný hodinový interval (nápoveda: nikdy).
Reakcia na: Urbanway 2423 #140:
Hodinový interval je socka, nie použiteľná MHD. Obzvlášť keď sa na tú 79 prestupuje z brutálne nespoľahlivej 201/202. A garantované prestupy ti to nevyriešia, lebo 79 má tak našponovaný obeh že si nemôže dovoliť čakať na 18 minút zmeškanú 201.
Reakcia na: Vladimír #141:
Väčšina síce je taká ako popisuješ ale ak nechávaš celé oblasti mesta bez (použiteľnej) MHD, nemôžeš zavádzať opatrenia ktoré robia použitie auta extrémne drahým, lebo tí ľudia nemajú alternatívu. Aby bolo jasné, to čo som popisoval sa týkalo mesta, je mi jasné že lazy niekde pri Zvolene budú mať štandard nastavený inak.

Tu sa totiž nebavíme o nejakej dedine z ktorej sa autom dovezieš na P+R a ideš vlakom, ale o lokalitách v meste. Keď bývaš na Ahoji, kde presne máš prestúpiť z auta na MHD? Na Riazanskej? Veď to už je lokalita kde parkovacie miesta chýbajú (a budú tvrdo spoplatnené).

To isté platí pre Strmé vŕšky, Slanec a kopu ďalších lokalít.
Reakcia na: Vladimír #141:
Hear, hear!
Reakcia na: 810zssk #138:
Pár voľných myšlienok:
Zo všetkých strán počúvame o tom, že sa použitie verejných zdrojov má posudzovať podľa princípu "hodnota za peniaze". Verejná doprava nie je výnimkou. Isteže, usilujme sa v rámci možností o jej maximálny rozvoj, no akceptujme aj skutočnosť, že na niektoré riešenia, akokoľvek koncepčne správne, zdroje nemáme. Aspoň zatiaľ.

Tak ako svet nie je len čierny alebo biely, tak existuje aj celý rad stavov medzi dokonalou a nepoužiteľnou verejnou dopravou. To, že nedokážeme všetko v prospech verejnej dopravy realizovať hneď, neznamená, že sa tu "blúzni o podpore verejnej dopravy".

Nevidel som celý svet, no z toho, čo som na svojich cestách po Európe a Amerike na vlastné oči videl, za krajinu s najlepšie komplexne vybudovaným systémom verejnej dopravy považujem Švajčiarsko. To, čo tam dnes možno obdivovať, je však výsledkom vývoja niekoľkých desaťročí a proces zlepšovania stále trvá. Napriek tomu mám obavy, že ambiciózne štandardy, ktoré sú bratislavskej MHD vytyčované v tejto diskusii, dnes ešte ani Švajčiari nespĺňajú. A napriek tomu by som si nedovolil Švajčiarsko nazvať Autolandom.

Z vlastných pozorovaní (priznávam, objektívne čísla k dispozícii nemám) sa mi zdá, že nezanedbateľnú časť používateľov IAD tvoria ľudia, ktorí denne svojím autom absolvujú cesty výlučne v súbehu s priamou a husto jazdiacou linkou MHD. Obvykle uvádzaný dôvod je, že je to takto pohodlnejšie a dokým sa to dá, tak to meniť nebudú. Preto si nemyslím, že parkovacia politika pri súčasnom rozsahu verejnej dopravy nemá potenciál ovplyvňovať správanie obyvateľstva.
Reakcia na: 810zssk #138:
Vo väčšine s Tebou súhlasím, ale ak máme nakladať s financiami na MHD aspoň trochu ekonomicky, tak by sme mali vyhodnocovať reálne výsledky 15-minútového intervalu a ak by bol v nejakej štvrti (kľudne aj neokrajovej) takýto interval príliš luxusný, tak by sme ho mali predĺžiť, výmenou za posilnenie v inej časti mesta (tým nemyslím, že máme teraz ponechať iba najvyťaženejšie linky). Okrem toho by podľa mňa bolo vhodné, ak by DPB zaviedol garantované prestupy, aby sa nestalo, že niekomu ujde spoj s 30-minútovým intervalom pred nosom, pretože vtedy by ten 30-minútový interval nemusel byť až taký veľký problém. Už spomínaný AST systém by bol v menej vyťažených časoch najlepším a najekonomickejším riešením. V malých okrajových štvrtiach ako Lieskovec je podľa mňa hodinový interval postačujúci, pretože tam by sa ten 30-minútový interval skrátka neoplatil.
Reakcia na: Andy #111:
Čo to trepeš?
Reakcia na: Martin Fundárek #132:
Tento postoj je v poriadku, ale potom treba prestať blúzniť o podpore verejnej dopravy, parkovacej politike a tak podobne. Koncept že budeme jazdiť len tam kde vozíme balíky je totiž v priamom rozpore s týmito plánmi.

Ak má verejná doprava byť naozajstnou alternatívou, tak jednoducho každý musí mať v pešej dostupnosti zastávku kde jazdí použiteľná linka (nie linka k vozovni Hroboňova) aspoň raz za 15 minút, denne, od piatej ráno do polnoci. To je základný štandard. Akurát pre naozaj odľahlé a riedko obývané oblasti (Lieskovec, Ahoj, atď) je na mieste uvažovať možno o 30 minútach.

Ak na to nemáme tak okej, ale potom akceptujme že zostaneme Autoslavou.
Reakcia na: yellowcaptcha #136:
Za mňa palec hore za Tvoj ironický príspevok. Tie čísla sú "fantastické" sami o sebe a v DPB asi prišli k záveru, že je to tak bombastické, že mystery shopping ani akúkoľvek úroveň kontroly robiť netreba, nikdy sa to tak nerobilo (.. všetci sú na obede, už je pomaly piatok..).
Reakcia na: Pajo #135:
Mystery- čožeee? Si ešte nepočul, že je také niečo nemysliteľné priamo od DPB? 😁 🤪

Ako oni majú chudáci niečo v teréne kontrolovať, keď majú 1452 [číslo tisícštyristopäťdesiatdva zvýraznené hrubo] vodičov, v pracovnom týždni vypravujú do premávky spolu 570 vozidiel denne, čo je 12500 spojov (služieb) a tieto spoje obsluhujú viac ako 1400 [číslo tisícštyristo zvýraznené hrubo] rôzne situovaných zastávok?

[Teraz asi už asi všetkého okrem zastávok kúsok menej, to sú všetko predkoronové čísla, ktorými som bol ohurovaný.]
Reakcia na: Martin Fundárek #132:
Zaujímavý názor. Skúsim ti oponovať. Mesto dopravné zápchy inak ako každoročným zvýšením financií do MHD nevyrieši. Ulice nie sú nafukovateľné... Chápem, že DPB či mesto má a bude mať menej peňazí, ale kto v dnešnej dobe nemá - ako fyzická osoba? Ak sa ti za posledný rok nezhoršili príjmy, tak si kráľ, klobúk dole, váž si to.

Robil som roky v samospráve a poviem ti, vnútorných rezerv tam bolo až-až. Ale zároveň ti poviem, že nastavený systém "platiť z cudzieho nebolí" a "aj tak predkladáš zlepšováky zbytočne, lebo tvoj plat je každý mesiac rovnaký - líši sa max. počtom obedov ktoré ti strhnú z výplaty" skrátka pokrok nikdy neprinesie. Plus novozamestnaní bez skúseností a praxe majú 1,5 násobný plat ako tí dlhoročne pracujúci, častokrát po večeroch a víkendoch.

Opäť zdôrazním, že aj DPB aj Hllavné mesto má začať šetriť predovšetkým od seba. Rezerv je tam celá kopa. Až keď budú všetky zmluvné vzťahy a dodacie listy prejdené, zrevidované, prekopané, a tiež sa začne uplatňovať "mystery shopping" a na základe negatívnych zistení pôjdu okamžité výpovede, potom možno natŕčať ruku že potrebujem viac.

Inak mi to príde, že je toto všetko LEN MARKETING. A Covid je ideálne vysvetlenie/dôvod na kdečo, všade tam, kde treba. Pekný deň všetkým želám.
Reakcia na: Martin Fundárek #132:
Navonok síce dáva dokonalý zmysel, čo hovoríš, ale obávam sa, že to je ešte komplexnejšia problematika.

"Predstavy o 15-minútovom intervale" - Chápem, že 15 minút je možno príliš husto, ale ako inak sa chceš naviazať na električky? Ja by som v princípe nebol proti tomu, aby všetky okrajové časti mali ako mimošpičkový štandard 20´, len potom asi nie je udržateľný jednolinkový variant NS MHD, ak sa nemáme kvalitou obsluhy v okrajových časoch vrátiť o dekádu/dve dozadu.

"Časť ľudí prišla či ešte príde o prácu...voziť sa budú k lekárovi, možno na nákup. Ďalšia časť zostane na home office...tí, ktorí presadli do áut a ani po odznení pandémie nebudú považovať VHD za dostatočne bezpečnú" - Toto všetko, čo si vymenoval, sú ľudia, ktorí v prvom rade odľahčia nápor v špičkách. Takže možno zistíme, že na najhustejších linkách môžeme škrtnúť jeden-dva spoje za hodinu bez výraznejších ťažkostí. Nepokladám preto za správne túžiť po udržaní špičiek v predkoronovom rozsahu a šetriť likvidáciou príp. ani nezavedením ZDO okrajovejších oblastí.

Čo sa parkovacej politiky týka, ak nemá byť prijatá s totálnou nenávisťou a do roka opäť zrušená, tak NAJPRV treba zlepšiť ponuku a až POTOM možno spustiť represiu. Čakať, že najprv sa autá obmedzia a až potom sa začnú posilňovať najplnšie linky ak na to zrovna budú zrdoje, je jednoducho cesta do pekla. Máš síce pravdu v tom, že mesto v súčasnej podobe je totálne nepripravené na zásadnú premenu a teda realizácia sa zrejme odsunie. Lenže naozaj veríš, že si ďalších päť - sedem rokov môžeme dovoliť vytvárať realitu, v ktorej MHD funguje len v rozsahu najnutnejšieho minima? Následky v podobe ďalšej generácie navyknutej výhradne na auto, ktorú bude kvôli PP treba draho a prácne preúčať, budú vo finančnom vyčíslení podľa mňa omnoho devastujúcejšie, než čo by sa teraz prejazdilo "naprázdno".
Dosť ma prekvapuje zmena režimu na linke 51 „na základe požiadavky mestskej časti“. 30-minútový interval v sedle a 15-minútový večer a cez víkend, to môže vymyslieť len politik. Ak postačuje 30 minút v sedle, tak postačuje aj večer a cez víkend (okrem špecifických prípadov – výletné oblasti cez víkend a miesta, kam sa ľudia za normálnych okolností chodia večer zabávať, ale Nobelova nie je ani jedno, ani druhé). Napadá mi vysvetlenie, že DPB ponechal 15 minút večer a cez víkend preto, že dúfa, že teraz začnú ziapať tí, ktorým vyhovoval hustejší interval s prestupom a budú hlasnejší, než tí, ktorí žiadali priame spoje na Tehelnú, takže sa po čase – zasa na základe požiadavky mestskej časti – všetko vráti do predchádzajúceho stavu.
Čítam diskusiu a nevychádzam z údivu. Predstavy o 15-minútovom intervale po celý deň sú pekné a teoreticky aj správne. Ale ľudkovia, vy žijete v inom časopriestore? Alebo máte dojem, že mesto či dopravný podnik sedia na naftovom prameni alebo vlastnia výrobcu vakcín? Vráťte sa do reality.

Na jednej strane DPB zažíva obrovský pokles počtu cestujúcich a s tým súvisiaci pokles tržieb, na druhej strane mesto má výpadky príjmov z podielov na dani z príjmov FO, a teda je ohrozené aj platenie za výkony. Ani príjmy z vedľajších aktivít (reklamy) akiste práve nezažívajú zlaté časy. A ani po skončení pandemického stavu sa počty cestujúcich dlho, veľmi dlho nevrátia na pôvodné hodnoty. Časť ľudí prišla či ešte príde o prácu, takže im odpadne cestovanie do práce a voziť sa budú k lekárovi, možno na nákup. Ďalšia časť zostane na home office, pretože zamestnávatelia zistili počas pandémie, že pracovať a kecať na poradách sa dá aj z domu a ešte ušetria na nájomnom za kancelárie, na energiách či na obnove/dokupovaní kancelárskeho vybavenia, takže to, čo bolo kedysi veľkolepo propagovaným benefitom pre zamestnancov, sa stane povinnosťou. To je druhá skupina, ktorej sa zníži počet ciest. A napokon poslednú skupinu, ktorá odišla úplne, tvoria tí, ktorí presadli do áut a ani po odznení pandémie nebudú považovať VHD za dostatočne bezpečnú z hľadiska prenosu chorôb. Všetci títo budú vo VHD chýbať. Jediné, čo by mohlo urýchliť návrat k pôvodným počtom cestujúcich, by bolo zavedenie parkovacej politiky, ale neviem, či sa toho dočkáme. Na budúci rok už budeme v druhej polovici volebného obdobia a to už „chýba politická vôľa“.

Takže v najbližších (minimálne) dvoch rokoch bude DPB a mesto čeliť výpadkom v príjmoch a z toho budú vyplývať požiadavky na redukcie. Nebude sa hrať o to, ako kde posilniť dopravu, ale ako udržať to, čo máme. Nebude sa riešiť to, ako potiahnuť hore na koniec Ahoja linku každých 15 minút s tým, že po roku sa ju možno podarí vytiahnuť na 2-3 cestujúcich na spoj aj večer, ale to, či bude obnovená 7-čka, 94-ka či 191-ka, alebo bude naopak zrušené niečo ďalšie. Bude sa treba zamerať na tie oblasti, kde je VHD naozaj HROMADNÁ.

Aj ja by som bol rád, keby sa zlepšila obsluha viacerých častí Bratislavy. A som rád, že sa v ostatnom čase urobilo viac krokov v tomto smere (51, 151, 145), ba až sa čudujem, že na to mesto a DPB nabrali odvahu už v čase pandémie. Ale sú celé mestské časti, ktoré majú mimo špičky biednejší interval než 15 minút: Záhorská Bystrica 20-30 minút, Devín 20 minút, Čunovo 20 minút, Jarovce a Rusovce 20 minút + 1 spoj za hodinu, Podunajské Biskupice do centra 20 minút a na Astronomickú 20-30 minút. V tomto svetle je obsluha Ahoja až luxusná. Vážme si to, čo máme. Zajtra to mať nemusíme.
Reakcia na: Viliam22 #130:
Ty tam ale nejdeš pešo po predošlej dohode, však? 🙂
Inak povedané, neviem si predstaviť, akou silou argumentov by dokázali vlastných klientov a ich rodiny presvedčiť, že mať bezpečný prístup verejnou dopravou až pred dvere by nejako poškodilo ich záujmy.
Reakcia na: Viko #128:
Od tej oázy pokoja ta vyhodí SBS už len keď tam chceš ísť pešo, sú to ich súkromne pozemky
Reakcia na: gejza #126:
Ono tam v minulosti nejazdili iba vetriesky ale trochu väčšie "Tatry" ktoré napr. odvazali rakety, tie okraje cesty sa minimálne každý rok čistia, minulý rok pred rampou to čistili nejakí dobrovoľníci, nad rampou Lesy SR - či na objednávku MVSR to netuším
Reakcia na: Viliam22 #120:
Podľa mňa netreba nič betónovať, stačí linku stočiť doprava k domovu Oáza (bývalý Sales) a točiť ju tam na tom parkovisku. Ešte aj s benefitom, že s MHD môžeš ísť pozrieť prarodičov 😃

Linka až hore? Nielenže to je problematické kvôli pohybu osôb, ako spomínali iní (v lete to tam bolo ako na korze - čiže nie, ani po vymetení krajnice by sa tam nebolo kam uhnúť autobusu), ale neadekvátna by podľa mňa bola aj z hľadiska prírody - aj L43 v istom bode končí a nejde durch cez lesy až po Peknú cestu. Nehovoriac o tom, že Kobyla na rozdiel od Mlynskej doliny spadá pod celoplošnú ochranu Natura 2000... Je pravda, že veľký zásah do doterajšieho režimu
Reakcia na: gejza #126:
Jasné, že tadiaľ autobus prejde, ale ja som myslel skôr to, či by sa tam (po očistení krajníc) súčasne zmestil autobus, chodci a cyklisti bez toho, aby musel niekto z nich schádzať z asfaltu do blata. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #125:
Aká je tá cesta široká ? Nuž, keď po nej bežne chodievali vojenské V3S, tak po očistení krajníc by tam bus nemal mať výrazný problém ... nižšie v diskusii sa píše, že ide o účelovú komunikáciu v správe MV SR. Pokiaľ si však dobre spomínam, cestu vlastnili a spravovali vojaci, čiže by som predpokladal, že je stále vo vlastníctve MO SR.
Reakcia na: gejza #124:
Keď to ide bez rampy pri Červenom moste, tak by to hádam mohlo ísť aj tu, aj keď osadenie nejakého vysúvacieho stĺpika by podľa mňa bolo najefektívnejšie riešenie.

#121
Aká je vlastne široká tá Vojenská cesta (v tej časti za rampou), mohol by autobus chodcov a cyklistov obchádzať tak, aby nemuseli zísť z asfaltu, alebo by ich vytláčal z cesty? Podľa Streetview tá cesta síce vyzerá byť dosť úzka, ale na niektorých miestach mám pocit, akoby bola na oboch stranách asi o pol metra širšia, len kraje sú zanesené rôznymi listami a hlinou.
Reakcia na: Viliam22 #120:
ad 2, pri mentálnej úrovni určitej časti obyvateľstva by som preferoval rampu a kľúče (resp. diaľkové ovládanie) u vodiča.
Samozrejme, nebolo by od veci urobiť jeden deň test s otvorenou rampou, periodickými policajnými kontrolami a zároveň zabezpečiť aspoň 50 papúč a päť odťahových vozidiel. Verím, že mestskú pokladnicu by takýto test rozhodne nezarmútil. 😁
Reakcia na: Andy #114:
"Lebo však neočakávam, že ľudia, čo sa nasťahovali pod les kilometer od poslednej zastávky, budú používať MHD. A tiež ju nebudú používať ani tí, čo majú potrebu prísť autom až do lesa, tí to budú robiť naďalej."

... no neviem, ale obyvatelia z Topoľového a Gajca sú celkom vďační za zachádzky linky 79. Taktiež mám pocit, že tie busy nechodia cez víkendy a sviatky úplne prázdne. Dokonca mám pocit, že pre "turistov" by sa zišli aj víkendové zachádzky linky 77 na Vodostav.
Reakcia na: birch #110:
Predpokladať, že rastúci počet obytných zón obslúžime nerastúcim počtom vozidiel, je mylné.

Inak, ja som to chcel spájať s tou novou "150", nie so 151, to mi je jasné, že by bolo nepraktické. Ak by sa zabezpečilo prestávkovanie na Kramároch, kľudne to potom môže jazdiť len po Vivo/Teplickú.
Reakcia na: Viliam22 #120:
2) hlavne tá cesta z Hlavice až pod kobylu je dosť využívaná pešími aj cyklistami a ľudia by sa autobusu museli vybýbať, pre mňa osobne na bicykli by to bol diskomfort aby som dával pozor na to či ide autobus ktorému sa musím uhýbať. Je to iné ako na železnej, tam aspoň sú úzke chodníky po oboch stranách. Avšak linka k tomu parkovisku na Hlavici by nebol vôbec zlý nápad, dopyt by tam rozhodne bol ak by to malo minimálne 30 min int. a jazdilo by to od električkovej zastávky s nejakým rozumným prestupom, nič v štýle 27 na Alexyho. Na druhej strane to je aj o lenivosti ľudí keďže na Kobylu sa dá ísť pekne aj zo Žatevnej kde sa dá dobre dostať aj MHD
Reakcia na: Urbanway 2423 #119:
1) Dúbravská hlavica - cesta má šírku 7,5 metra, neviem aký polomer potrebuje 12m BUS - musela by sa naľavo aj napravo dobetónovať nejaká šírka, vytvoriť kvázi obratisko
https://www.google.sk/maps/@48.1843046,17.0151253,3a,75y,287.59h,80.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7pFiadduIj6rsxr8Gz973g!2e0!7i13312!8i6656?hl=sk
2) keby sa linka viedla až k raketovej základni kde obratisko je aj na 18m BUS, problémy by boli dva - buď by tam musela byť MsP lebo cez otvorenú rampu by všetci jazdili do lesa alebo by si vodiči ako niekedy v čase kinderiek na 43 počas výluky museli odomykať rampu
Reakcia na: Viliam22 #117:
Tam by sa hádam uživil aj SU 10, príp. 10,5-metrový Urban, ak by ich bolo kde otočiť a ak by išli aspoň po Dúbravskú Hlavicu...

Inak, bol by zlý nápad, ak by tie autobusy premávali až ku raketovej základni (ak by to stav cesty umožnil aspoň pre menšie autobusy), alebo by to už príliš narušovalo pokoj v danej oblasti?
Reakcia na: birch #110:
Závlek cez Lopenícku by bol z dlhodobého hľadiska hlúposť, pretože by sme tou linkou nielenže neobslúžili hornú časť Ahoja, ale ešte by ľudom z Tupého, v podstate zbytočne, predĺžili cestu o 4 minúty v každom smere. Okruh Teplická - Riazanská by podľa mňa nebol dobrý preto, lebo by sa nedalo prestúpiť na linku idúcu k TrMy a poliklinike, takže preto by som ju radšej viedol aspoň cez Slovany (ak nie až ku Vivu/TrMy). Na záver ešte dodám, že akokoľvek by sme obsluhu Tupého riešili, vždy by bol potrebný ďalší voz.
Nový problém rieši MČ Dúbravka kde sa postavila vyhliadková veža, cesta patri Ministerstvu vnútra (účelová komunikácia k bývalej raketovej základni), MČ teraz nemôže regulovať vjazd a parkovanie, preto vyvíjajú s mestom aktivitu aby im komunikácia bola daná do správy, keby sa to podarilo je tiež otázka či by sa uživila "víkendová" 27
Pravidlo by malo byť jednoduché: Ak sa niekam dá dostať autom a nie je to úplná samota, malo by sa tam dať dostať aj MHD.
Reakcia na: Andy #114:
"Lebo však neočakávam, že ľudia, čo sa nasťahovali pod les kilometer od poslednej zastávky, budú používať MHD"

pokial tam ta MHD nebude, tak ju pouzivat urcite nebudu a budu aj nadalej vsetcia jazdit do mesta autami, ak im tam das nejaky pouzitelny spoj, mozes ich casom naucit na to ze nie na vsetko pouziju auto....

"A tiež ju nebudú používať ani tí, čo majú potrebu prísť autom až do lesa, tí to budú robiť naďalej."

a mozno len nechcu slapat pesi pomedzi zastavbu v zahradach a chcu ist len hned do lesa a kedze tam nemozu odviezt spojom MHD, tak su nuteni ist tam autom....

rataj ze vzdy to bude nejaky mix z tohto, vzdy aj tam kde sa tym spojom MHD dostat da niekto pojde autom (mozno aj preto lebo na opacnom konci alebo zaciatku svojej cesty tu MHD proste k dispozicii nema, potrebuje tam doviezt 20 vriec cementu alebo je proste lenivy), avsak bez moznosti dostat sa tam inak ako vlastnym autom tam tych aut bude len pribudat....
Myslel som to tak, že tá lokalita je záhradkárska oblasť, a je príjemná tým, že tam nie je veľa ľudí. Už sa pokazila tým, že si tam mnohí postavili normálne domy. Plus tam navyše niektorí "turisti" jazdia autami až na začiatok lesa, čo je teda tiež zlé. A teraz tam ešte zavedieme MHD pre ďalších ľudí. Lebo však neočakávam, že ľudia, čo sa nasťahovali pod les kilometer od poslednej zastávky, budú používať MHD. A tiež ju nebudú používať ani tí, čo majú potrebu prísť autom až do lesa, tí to budú robiť naďalej.

Na výstavbu a podobné veci v tejto časti som obzvlášť alergický, lebo je to super miesto na rekreáciu, ktoré je blízko z centra a nie je tam ešte plno ľudí. A bola by škoda, ak by sa tento charakter toho miesta ešte viac stratil tým, že by po tej úzkej ceste jazdil minibus.
Reakcia na: Andy #111:
Obsluha MHD kazí lokality? 😲
Reakcia na: Andy #111:
myslis aby ti co tam dokoncia stavbu a nastahuju sa tam museli mat auto pre kazdeho svojho obyvatela ktory moze a je schopny jazdit ? 😃
Reakcia na: gejza #106:
Ja by som tam napríklad obsluhu MHD nedával, aby sa tá lokalita v posledných rokov už tak pokazená, nepokazila ešte viac.
Reakcia na: Viko #107:
Predĺžiť L145 z Jaskáču cez Tupého (so závlekom na Lopenícku) až na Račiansku by mohlo byť zaujímavé, ale v takom prípade by som ju navrhol ukončiť okruhom Teplická - Račianska s výstupom/nástupom pri zast. Riazanská, čím by sa výrazne zlepšil prestup na električky.
Úsek Trnavské mýto - Riazanská - Polus / ŽST N. Mesto / Voz. Krasňany by potom pokryla iná vymetacia linka.
Už len "detail", že takýto návrh by znamenal navýšenie výpravy, keďže L145 by to s jedným vozom nevyjazdila... takže z toho nič nebude 😞

Dôvodom nespojenia 145+151 do jednej dlhej linky z Koliby až na Trn. mýto a tam s priebežnou konečnou je to, že by bola veľmi náchylná na prenášanie meškania.
Reakcia na: gejza #106:
Domiešavač sa otočí cúvaním.
To pri busoch ak ešte platí pôvodný príkaz nie je možné bez sprievodu , ktorý zabezpečí cúvanie.
To bol aj dôvod prečo sa zrušili zachádzky k OSDK pri L48. Tam bol obrat cúvaním zadkom do hornej časti Sliačskej.. pred budovou spojov.
Oficiálne tam mal zabezpečovať cúvanie vrátnik OSDK.
Reakcia na: gejza #106:
Viď #37.
Reakcia na: therenda #100:
Nebolo by praktickejšie to spojiť so 145, než nútiť ľudí prestupovať na Jaskáči uprostred ničoho?
Potom by to dokonca išlo politicky predať ako priamy spoj Nového Mesta s doktormi 😃
Mám len otázku k obsluhe hornej časti lokality Ahoj. Prečo sa nedá urobiť linka až úplne hore k Chate Ahoj ? Pokiaľ som si všimol, prebieha tam výstavba a ak sa tam hore vytrepe domiešavač, tak nejaký menší bus by nemal mať problém. Obratislko by mohlo byť úplne hore, ten horný pozemok pri vyústení turistickej cesty pod lesom je predsa mestský. Vopred ďakujem za vysvetlenie.
Reakcia na: Melange #104:
Po Riazanskej nie preto, lebo v smere od ŽST N. M. nie je priama odbočka z Riazanskej na Račiansku. To znamená že by musel odbáčať na Račiansku pri OD Slimák. V opačnom smere sa tam z Račianskej na Kukučínovu nedá odbočiť a tak by sa muselo ísť závlekom cez Tehelnú (ako 151 kedysi). Vedenie až po Stn. N. Mesto som zvolil aby aspoň na jednej konečnej bolo nejaké zázemie pre vodiča so sociálkou.

Urbanwayov nápad #103) sa mi tiež celkom páči a v blízkej budúcnosti by bol pre DPB asi realizovateľnejší ako ten môj. Možno by som však 145 neťahal cez Slovany a Kukučínovu, ale priamo po Račianskej, so zastavením na Pionierskej.
Reakcia na: therenda #100:
Prečo nie po Riazanskej? A prečo na ŽST N. Mesto?
Reakcia na: therenda #100:
No, ja by som už rovno spojil túto linku aj so 145 a ukončil ju priebežne na TrMy. V úseku TrMy - Muštová by som ju viedol v preklade s 151.
Reakcia na: si #101:
AST samozrejme nejazdí v čase špičiek a zápch ale supluje štandartdnú linku v sedlových časoch. A čakací čas u AST je daný tým, že AST má pevný grafikon akurát s možnosťou ide/nejde a nutnosťou objednať najneskôr napr. hodinu pred plánovaným odchodom. Ja viem, že teraz spustíš krik, že to je neatraktívne, ale ak to funguje (napríklad) v mnohonásobne bohatšom Freiburgu, tak to asi fungovať bude.
Reakcia na: S499.1023 #96:
to sice nie, ale to moze byt riesenim pre "nestandardne" poziadavky na dopravu (vozickar), avsak pre bezne pouzitie je nezmysel aby na jednotlive vykony tie vozidla pendlovali z jedneho kuta mesta do druheho, tymi presunmi by stravili viac casu (obvzlast pocas spiciek a zapch) ako samotnymi dopravnymi vykonmi; rovnako tak ten cakaci cas na vozidlo by sa tymto asi predlzil natolko aby to bolo podobne neatraktivne ako vymetak v 30-60 minutovom intervale.....
Reakcia na: Urbanway 2423 #98:
Priložil som obrázok s mapou, ale nejak sa tu neobjavil. Oblasť Ahoja by bola obslúžená druhou linkou (151), ktorá by na Muštovej a Sliačskej mohla byť v preklade s touto novou linkou (150?)
Reakcia na: therenda #97:
Obyvatelia odtiaľ by mali mať spojenie na jednu aj druhú stranu, čiže na Račiansku k električkám a na Karpatskú k trolejbusu.
Reakcia na: therenda #97:
Takže navrhuješ trasu Jaskový rad - Tupého - Sliačska - Račianska - Kukučínova - Kutuzovova - Vajnorská - Stn. Nové Mesto? Ako by si riešil obsluhu hornej časti Ahoja? Závlekom? Druhou linkou?
Reakcia na: Urbanway 2423 #77:
Skúsil som spraviť návrh trasy novej linky, ktorá by išla po Tupého ul.

Linku by som viedol od Jaskového radu (prestup na 145 ďalej na Kolibu/Kramáre) na Stn. N. Mesto. Na Jarošovej ulici bývajú v špičke celkom dlhé zápchy, preto som zvolil prejazd cez Kutuzovovu ulicu, odkiaľ to ani ku poliklinike Tehelná nie je daľeko. Vedenie linky až po Stn N. Mesto som zvolil kvôli lepšej dostupnosti do ostatných častí mesta.
Reakcia na: si #95:
Ono to býva tak, že tých liniek AST je viacero a štatisticky sa asi málokedy zídu požiadavky štyroch vozíčkarov a troch rodín s deťmi a kuframi z rôznych končín súčasne.
Reakcia na: S499.1023 #94:
tak ono mat v takychto lokalitach este na vyber plejadu vozidiel je zas aspon v podmienkach BA zbytocne narocne, myslim si ze na vacsinu pripadov by asi postacoval nejaky standardny "mikrobus" (8 miest pre ludi + vodic) majuci svoje trvale stanovisko pri zastavke nejakej zmysluplnej linky pre danu lokaciu (tam kde su tak elektricky) a odtial by na zavolanie vyrazal pre svojich "pacientov" vo svojej spadovej oblasti a zvazal ich na tu svoju stalu lokaciu (a zas naopak odtial bral vracajucich sa a rozvazal v ramci svojej spadovej oblasti)....
Google: AST (AnrufSammelTaxi). Používajú to aj omnoho bohatšie mestá ako Bratislava. Podľa toho, či si príslušný spoj objedná jeden cestujúci, vozíčkar či rodina s kuframi, sa pristaví zodpovedajúce vozidlo.
Reakcia na: 810zssk #83:
Aká rezignácia?
Drvivej väčšine súčasné ukončenie na začiatku obytnej zóny Ahoj nijak nezlepšilo dostupnosť.
Reakcia na: 810zssk #83:
Myslím, že spájaš vzájomne nesúvisiace veci dohromady.
Reakcia na: HORVI #89:
Ešte sa testovali problémové miesta a hľadalo sa riešenie, resp. sa robili úpravy.

EDIT: FFF13 ma už predbehol.
Reakcia na: HORVI #89:
pretože bola potrebná úprava trasy, niektoré úseky L44 vraj neboli dobre prejazdné novými minibusmi
Reakcia na: Urbanway 2423 #87:
A prečo nezačali hneď od toho decembra premávať na L44, resp. L145 FCLEI?
Reakcia na: N/A #81:
No dobre, ale ja som nenavrhoval kúpu áut, ako píšeš ty, ale buď využitie toho istého autobusu, alebo objednanie normálnej taxislužby, ktorá by bola celý večer k dispozícii a bola by súčasťou IDS, t.j. DPB by s ňou nemal nič spoločné.
Reakcia na: HORVI #86:
FCLEI boli kupované s tým, že budú premávať na 44 (po novom 145) a 147 kvôli stiesneným pomerom, so 154 to nemá nič spoločné, pretože na 154 by pravdepodobne premával buď EBN 8, alebo SU 8,6.
Na linke 145 budú teda jazdiť nové Rošerá, asi preto, lebo L154 nebude premávať. Neviem sa dostať do článku o linke 154, kde asi (neviem) je aj aké vozidlá by mali premávať na L154 (keby sa spustila). Keby L154 premávala, tak by tam asi jazdilo nové Rošero a na L145 staré Rošero. Nové Rošero dali na L145 preto, lebo L154 nepremáva, kde asi malo nové Rošero premávať. Ak som sa niekde v texte pomýlil, tak ma opravte.
Reakcia na: N/A #80:
nuz ale divi sa niekto preco sa tolko ludi presusa po meste autami, ked nakoniec priznavas ze lokalit s takouto mizernou obsluhou (alebo pripadne aj bez akejkolvek dostupnej obsluhy verejnou dopravou) je akosi viac.... ?
Reakcia na: david1 #82:
Ja som pochopil, čo si ty napísal, ale ty si nepochopil, čo som ja napísal.
Reakcia na: david1 #82:
Takže proste na to rezignujeme úplne, lebo nevieme dosiahnuť výsledok hneď zajtra? Okej, potom dobre vidíme prečo to tu vyzerá tak ako to vyzerá.
Reakcia na: Melange #79:
Si zjavne nepochopil čo som napísal..
Keď niekde nemáš roky rokúce mhd k dispozícii tak to auto logicky máš a nepredáš ho hneď ako ti ju v chabej verzii zavedú..
Reakcia na: Urbanway 2423 #69:
Navrhoval, ale hneď na to zadreš, že áno ak by ten taxík bol celý deň k dispozícii.
Reakcia na: si #74:
Pretože by sa nejednalo len o Lopenícku, ale ihneď plus ďaľších X lokalít, kde by kričali, že aj oni to tak chcú namiesto zdechlého polhodinového/hodinového intervalu, nasledovaní ďalšou hordou ľudí z miest so síce dobrou obslužnosťou, ale samozrejme nie až pred bránu, ktorí by tiež ocenili podobný servis. A v momente by tu bol potenciál, aby DPB najímal viac taxíkov ako má autobusov. Tak preto nie.
Reakcia na: david1 #78:
V Bratislave je registrovaných cez 413-tisíc áut, čiže keď odrátame neplnoletých a zdravotne nespôsobilých na šoférovanie, vychádza to cca 1 auto na 1 obyvateľa.

Čiže v celej Bratislave "auto už predsa každý má".

Môžeme teda zrušiť verejnú dopravu v celom meste, juchú!
Reakcia na: 810zssk #57:
Tam auto už predsa každý má..
Kedysi tam premávala L48 tiež do 20 tej a cez víkend nič.
Päť spojov až k bývalej oblastnej správe diaľkových káblov pre zamestnancov.. to využívali aj miestni.
Pred letným zavedením dennej obsluhy jazdila L151 iba v špičke.
Čiže auto tam bola nutnosť.
Linka stále končí na začiatku obývanej oblasti Ahoja čiže stále pre väčšinu neatraktívna.
Reakcia na: Solider #72:
Ak by bol ten taxík stále k dispozícii (t.j. vyhradený na túto linku), tak áno.

Čo sa ešte tej obsluhy Tupého týka, tak si zatiaľ neviem veľmi predstaviť, kde by sme tam tú 151 otáčali. Možno tak na konci Frankovskej (ak tam teda neparkujú autá), alebo možno nejako spojiť 151 so 44 a viesť ich po Tupého.
Reakcia na: si #74:
Ja som narážal na to, že tu neexistuje dôvod, aby si podnik zaobstarával nejaké osobné autá na takúto prevádzku. S minibusmi tam nedokážeme byť atraktívni a efektívni, ak sa bude premávať len do 1/3 kopca v 30-minútovom intervale, bez ohľadu na to, či sa tam bude jazdiť do 20. alebo 23. hodiny, sa na tom fakte nič nezmení.
Reakcia na: Solider #72:
Zákon umožňuje aj prevádzku taxíka vo verejnom záujme.
Reakcia na: Solider #72:
pokial bude ten taxik normalne integrovany v IDS a platit nan bezny cestovny listok (a je jedno ci ten cestujuci bude mat jednorazovy alebo predplatny), tak preco nie ?
Reakcia na: 810zssk #57:
Veď povedzme si otvorene, že trasa 151 je z pohľadu cestujúceho nezaujímavá, pretože sa tam nedá ani poriadne prestúpiť na električku, interval 30 minút je neatraktívny a lepší nebude, takže prevádzkový režim ako pri 145 alebo 147 nie je úplne samoúčelný.

Takže tu nie je veľmi veľa riešení, ako z toho von. Preto som písal, že keď sa bude riešiť obsluha MHD na Tupého, tak by to mohlo pomôcť aj linke 151.
Reakcia na: Urbanway 2423 #66:
A nie je efektívnejšie to auto na zavolanie volať normálne taxík a nechať obsluhu takýchto vyslovene málo atraktívnych oblastí práve týmto druhom verejnej dopravy?
Reakcia na: hroch #46:
Prosím, do tejto diskusie ma nezaťahuj. Ďakujem 🙂
Reakcia na: Viko #61:
Citanie s porozumenim. "Celomestsky vyznam" znamena, ze su zaujimave pre ludi z celeho mesta a popularne pre ludi z celeho mesta.
Reakcia na: N/A #67:
Veď preto som navrhoval použitie normálneho autobusu premávajúceho aj počas dňa.
Reakcia na: N/A #67:
Kripli predsa nemajú večer a už vôbec nie v noci čo kam chodiť. Majú pekne byť doma a nie otravovať podnik a vodičov.

(Pozdravy pre divíziu trolejbusy a Najlepšie vedenie v histórii™)
Reakcia na: Urbanway 2423 #66:
Vymýšľate autohovadiny. VHD je už nejaký čas inkluzívna a pri aute čo má pojať ako cestujúceho, tak cestujúceho na vozíku, s detským kočíkom alebo viacčlennú rodinu s batožinou sa nedá dostať ďaleko od Firstu a k zmyslu obstarávať akési o trochu menšie dodávky (s plošinami) na prakticky výsostne večernú premávku.
Reakcia na: 810zssk #65:
Veď píšem, že autobus = vodič najprv odjazdí normálne podľa CP a večer jazdí ten istý autobus s tým istým vodičom, na zavolanie. Reagoval som na to, že ak by na zavolanie jazdilo nejaké auto a nie autobus, ktorý jazdí aj počas dňa, tak vtedy by sme museli špeciálne na večer zohnať ďalšieho vodiča toho auta na zavolanie (nepredpokladám, že vodič autobusu by išiel do vozovne a tam vymenil autobus za auto).
Reakcia na: Urbanway 2423 #64:
Spoj na zavolanie sa odjazdí bez vodiča?

DRT je na zváženie, ale šetrí jedine naftu, rozhodne nie vodičov.
Reakcia na: si #59:
Myslel som, že prvú časť služby by autobus jazdil normálne podľa CP a potom večer by pokračoval na zavolanie, aby sme nemuseli hľadať ďalšieho vodiča, typ vozidla by sa dal riešiť podľa potreby. Určite tu nechcem sadistický systém, aj keď si myslím, že SADky majú stanovený trochu vyšší počet cestujúcich ako dvoch, aby sa im spoj oplatilo prevádzkovať.

Uvažuje/uvažoval DPB niekedy nad zavedením spojov na zavolanie?
Reakcia na: si #59:
Prosím váž slová typu v podobe dispečerského vozidla, lebo to tu niekto zoberie (a imo aj zobral) vážne.
Reakcia na: Melange #52:
Podľa mňa by sa tu rekreačné využitie celkom ujalo - od Koliby po Peknú cestu prakticky neexistuje normálny nástup do prírody. Okrem Ahoja je možný príchod len cez Koziarku alebo Židiny, čo sú oboje pomerne zastrčené zhluky barákov okolo bývalých vinohradníckych domčekov bez poriadneho prístupu či akýchkoľvek služieb pre verejnosť.
Reakcia na: hroch #53:
Na Kolibu a nad Hrad sa chodia voziť trolejbusom turisti? 😃 Srsly?
Reakcia na: Urbanway 2423 #58:
Majú, lebo tie prázdne spoje zapĺňajú tie neprázdne. Viď #59.
Reakcia na: Urbanway 2423 #58:
to na zavolanie nemusi byt ani autobus, ono by to stacilo aj nieco v podobe dispecerskeho vozidla ak je tam frekvencia cestujucich taka aka je....
len zas naozaj, ak vyzenies tych par ludi co v tych spojoch cestuju vecer do auta, budu zas chybat aj v tych rannych spojoch v opacnom smere a cesta ze rusim spoje kde je cestujucich par vedie v konecnom dosledku k tomu ze to ostane premavat tak ako to robia sadisti - par spickovych spojov a inac nic (a vsetcia co mozu idu autami)
Reakcia na: 810zssk #57:
No dobre, ale ak by aj po dlhšom čase (1-2 roky) jazdili večerné spoje prázdne (max. 1 cestujúci na spoj), tak potom asi naozaj nemajú zmysel? Najlepším riešením v takýchto lokalitách by podľa mňa bolo zavedenie autobusov na zavolanie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #56:
Presne tak, ukončime premávku o 21:00 a potom môžeme po fórach vypisovať ako tam všetci jazdia autami.

Ach bože. Už pochopte že na to aby MHD bola čo i len trochu atraktívna, potrebuje dve veci: Rozumný interval a celodennú premávku. A áno, to zahŕňa aj prevádzku prázdnejších spojov. Inak to nemá zmysel a naozaj ide o vyhadzovanie peňazí, lebo ta MHD si proste klientelu inak nevybuduje.
Reakcia na: Melange #52:
Osobne si myslím, že takáto linka by bývala prázdna najmä vo večerných hodinách, pretože cez PD by si svoju klientelu určite našla aj z vyšších častí Ahoja a cez víkend by to zas istili rekreanti. Keby večer bývala táto linka úplne prázdna, tak by mohla kľudne ukončiť premávku skôr, napr. o 21-ej. Ešte by to chcelo zlepšiť prestup na električku na Račianskej, napr. zriadením zastávky Riazanská na Riazanskej ulici.
Reakcia na: pressburger #42:
uprimne, linka v 30 minutovom intervale je pre vacsinu dnesnej mestskej populacie v podstate nepouzitelna; obvzlast pri ceste spat ak nestihnes prestup tak pol hodina cakania je viac nez dost na to aby si si rozmyslel ci nabuduce nepojdes radsej autom... (a to ze asi vsetcia v takejto lokalite aspon nejake auto maju si uz asi postrehol)
ak to mysli mesto s podporou MHD v takychto lokalitach vazne, dana linka by mala premavat v aspon 15 minutovom intervale, potom by si v priebehu par rokov svoju klientelu za normalnych okolnosti nasla (sucasna nutnost byt v mhd s nahubkom v nej nechava fakt len masochistov alebo tych co inu moznost nemaju)
Reakcia na: Trolley #48:
nič extra, avšak tá jazdí v hodinovom intervale oproti 30 min cez školský rok
Reakcia na: Solider #50:
Iny pripad. To su turisticky exponovane a celomestsky atraktivne miesta.
Reakcia na: hroch #47:
Možno máš pravdu, že by obyvatelia tú linku naozaj nevyužívali, to dnes nevieme. Na druhú stranu, Ahoj je aj vstup do lesoparku, takže by tú linku mohli využívať rekreanti, podobne ako linky na Kamzík, na Potočnú či pripravovanú linku k Horárni Krasňany.
Reakcia na: stanod #44:
Ako sa dajú optimalizovať alebo synchronizovať cestovné poriadky liniek, z ktorých každá má úplne iný interval?
Reakcia na: hroch #47:
A podľa "cenovej mapy" je oblasť Koliby alebo okolia Hradu taká, že tam nikto nechodí MHD?
Reakcia na: stanod #44:
U tej 4 a 9 je dôvodom ich súbehu v KV to, že sa stretnú na Trnavskom mýte pravdepodobne na umožnenie prestupu, čo je podľa mňa celkom dobré. Najlepšie by podľa mňa bolo 9 večer ukončiť na Riviére, na čo by ale asi neboli obojsmerné vozy, resp. by sme ich museli večer presunúť z 3 na 9.
Reakcia na: FFF13 #33:
Súhlasím a linka 36 je na tom s vyťaženosťou ako?
Reakcia na: 810zssk #43:
Hm. Ja suhlasim, ze vo VHD plati (ma platit) ze ponuka predchadza dopytu. Ale zaroven uvazujem, ci naozaj nie su oblasti, kde je to proste strata vzkm, o ktore nikto nema zaujem. Mozno horny Ahoj je presne jedna z tychto lokalit, kde si kupili domy taki, co maju auta ako status a ani by ich nenapadlo chodit MHD? Neviem, len uvazujem. Aj ta VHD musi byt predsa len v nejakej miere optimalizovana podla dopytu, aj ked nikdy nebude a nemoze byt uplne efektivna...
Reakcia na: Adam3 #45:
Je to off topic, tak k tomu pridam uz len jednu vec: ja by som na HORVIho mieste tiez reagoval podrazdene, keby som mal na 90% prispevkov palec dole, pricom v 95% pripadov to je z objektivneho pohladu uplne bezdovodne A to hovorim ako clovek, ktory HORVIho nepozna a v zivote nevidel, len ako pozorovatel. Ktory sem mimochodom tiez chodi snad odkedy tento web funguje. Dooff-topicoval som. Howgh.
Reakcia na: hroch #39:
Ja urcite nechem dusit konverzaciu a tiez si rad precitam nazory (k teme) kazdeho. Ale ked niekto dostane pri prispevku 11 palcekov dole (a 90% prispevkov ma skrytych) tak asi nie som sam komu to vadi a je to uz na zamyslenie.
A este taka okrajova poznamka. Ja tento web pouzivam asi odkedy som sa naucil citat. Najskor som zacal mapami a fotkami, neskor som zacal pravidelne citat aj celu diskusiu pod vsetkymi vlaknami v BA sekcii. Ale sam som sem zacal pisat prve prispevky az o hodnych par rokov neskor a aj to som si kazdy prispevok pred odoslanim 10x po sebe precital aby som tu nevyzeral ako 12rocne dieta ale naopak niecim zaujimavym prispel do diskusie. Takze teraz o dalsich x rokov neskor si tiez rad vypocujem aj nazory mladsich clenov tejto komunity ale mali by byt k teme co prispevok #30 urcite nesplna.
Reakcia na: pressburger #42:
Tiež si myslím, že v rámci bratislavskej mhd sú väčší kandidáti na zlepšenie, než marketingovo dobre vyzerajúca taktová doprava pod les, ktorú skoro nikto nevyužíva. Napríklad optimalizovanie grafikonov na Trnavskej ceste, kde sa naraz "vybúchajú" 39, 53, 61, 63, 204 smerujúce na Trnavské mýto, prípadne v opačnom smere na Trnávku. Pri súčasnej večernej redukcii električiek do Karlovej Vsi tiež krútim hlavou, prečo sa 4 a 9 musia stretnúť za tunelom a ísť do Karlovky za sebou.
Reakcia na: pressburger #42:
Samozrejme že ľudia chodia autom keď tam MHD neexistuje, alebo je úbohá. Vo verejnej doprave vždy platí že ponuka predchádza dopytu. Neznamená to že mesto má rezignovať na zabezpečenie úplne základnej dopravnej obsluhy.
Reakcia na: Solider #41:
Vo večerných hodinách sa 151 premáva po Sliačskej prázdna. Málokedy v nej vidím cestujúceho, sem-tam sa stane, že sa nájde jeden (samozrejme okrem vodiča). Ten, kto má financie na kúpu pozemku hore na Ahoji, isto nebude šľapať zo z. Krahulčia do kopca 15 min, ale pôjde svojim autom. Boli tu spomenutí aj staro-ahojčania, ale tí sú práve v okolí obratiska Lopenícka a je ich dnes fakt len zopár. Spoj až hore pod les by bol síce super pre fanúšikov MHD, ale to by bolo treba x ďalších investícií, pretože je tam cesta v katastrofálnom stave, úzka, navyše posledné mesiace neosvetlená. To nie je len o obratisku. Zároveň keď vidím vozový park obyvateľov hornej časti Sliačskej, tak tí do MHD neprejdú ani keby čo... Boli by to vyhodené peniaze a autobus by chodil pod les rovnako nevyužívaný ako v dnešnej trase
Reakcia na: david1 #28:
Určite by mala podľa mňa 151 premávať až úplne hore. Ale zrejme sa čaká, ako bude riešená premávka MHD po Tupého.
Reakcia na: FFF13 #33:
Ja by som interval predĺžil na 30 minút aj tam kde bývaš ty, veď ušetríme.
Reakcia na: Adam3 #31:
Odkedy sa tu takymto sposobom dusi konverzacia? Lebo ja som si tie prispevky od HORVIho cital a nepridu mi o nic viac alebo menej k veci ako vsetky ostatne. Vyjadruje nazor, rovnako ako vsetci ostatni. Tento flamewar proti nemu ako osobe mi pride velmi zvlastny a z mojho pohladu degraduje iMHD ako miesto, kde mozu diskutovat VSETCI, co sa zaujimaju o hromadnu dopravu. 😞
Ešte zaujímavá pikoška, obrovská parcela hneď vedľa obratiska Lopenícka patrí akémusi Michalovi Hrbáčkovi. Zhodou okolností sa tak isto volá bývalý SISkár, jeden z únoscov Michala Kováča ml.
Reakcia na: Samo Paulini #34:
Tá parcela (19228/8) nepatrí mestu, ale les už áno. Je to síce CHKO, ale kvôli obratisku by sa tam zrejme oplatilo kúsok lesa vyrúbať.

Problém však ostáva nedostatočná šírka Sliačskej v hornej časti, cca od križovatky s novou ulicou Na Ahoji. Je to ťažká situácia, lebo mesto tam hore nevlastní skoro žiadne pozemky a nové ulice sú samozrejme robené tak, aby boli všetky slepé, takže sa nedá spraviť okruh.
Reakcia na: Samo Paulini #35:
Toto napadlo aj mne, len neviem, či by sa niekto pustil do rozrytia lesa. Lepšie mi príde to riešenie z príspevku #34, aj keď je otázne, koľko by to všetko stálo...

Vie niekto povedať, či niečo stojí, alebo bude stáť na pozemku pri križovatke Sliačska x Na Ahoji? Ak nie, tak by sa možno dal vykúpiť aj ten.
Les aj ulicu vlastní magistrát. Takto to tam vyzerá:

asi by bol treba oporný múr a odhrabať svah.
Reakcia na: Urbanway 2423 #32:
Asi až úplne pod lesom. Inak je to nanešťastie dosť nevyužívaná linka. Ja sa tiež niekedy zabudnem odviesť zo zvyku, že nezvykne chodiť, pritom už nejakú tú chvíľu je ten interval pomerne dobrý.
Inak, v záujme šetrenia by som okamžite predĺžil interval cez víkend na 51 na 30 min, rovnako aj po 18.-19. hod, príde mi to ako neskutočné plytvanie. Logika mi vraví, že ušetrení dvaja vodiči a 1 voz by mohli ísť na 154 keď už sa tak šetrí. Akože 15 min interval v hentej oblasti napr. aj počas večerného lockdownu po 20tej hodine je podľa mňa absolútne zbytočný
Reakcia na: david1 #28:
To obratisko na Sliačskej treba ako soľ, len kde ho postaviť, keďže je to tam pokiaľ viem zastavané. Jedine, že by sa ešte našiel nejaký jeden pozemok, ktorý by sa podarilo vykúpiť. Je tam ešte nejaký prázdny a dostatočne veľký pozemok, kde by sa dalo nejaké obratisko postaviť?
Reakcia na: HORVI #30:
boze spamataj sa a porozmyslaj preco mas za posledny cas najviac minusiek na tejto stranke. Nerob si tu z toho osobny chat, nespamuj a idealne keby si uz mal asi aj ban. 90% tvojich prispevkov je uplne zbytocnych...
Reakcia na: Melange #29:
Ak chceš inú odpoveď tak je takáto: Nebudem sa k tomu vyjadrovať.
Reakcia na: HORVI #1:
Ak to pomôže, si za, ak to nepomôže, si proti? Vďaka za cenný príspevok do debaty. Zamyslel si sa nad tým, že napríklad to obmedzenie L151 možno pomôže piatim ľuďom, čo bývajú pri obratisku Lopenícka, no možno to zhorší cestovanie celému zvyšku Ahoja? Nemám síce žiadne štatistiky o využívanosti tej linky, ale predpokladám, že tam býva dosť ľudí, ktorí nechcú alebo nemôžu využívať auto.

Ono síce nenahovárajme si, že L151 bohvieako obsluhuje Ahoj, keďže končí prakticky na jeho začiatku. Ale čudujem sa, že mesto ešte aj za nášho "progresívneho" primátora vyhovuje pár ufrflaným snobským automobilistom, že ich prepytujem ruší autobus. Asi by sa mali odsťahovať na valal, ak nie sú ochotní zmieriť sa s tým, že bývajú v meste a právo na dostupnú hromadnú dopravu je vyššie ako právo pár ľudí mať po ôsmej večer ticho (apropo, nočný pokoj je až od desiatej večer; nehovorím o terajšej mimoriadnej pandemickej situácii).

L151 je dnes jedinou linkou slúžiacou nielen starousadlíkom na Ahoji, ale aj obyvateľom nových bytoviek na konci Tupého a tam v tom okolí. Ak im zoberieme vo večerných hodinách túto linku, miesto toho, aby napríklad závlekom obsluhovala Frankovskú, tak iba podporíme IAD, čo ide presne proti ideovému nastaveniu tohto vedenia mesta. Preto ide o dosť nepochopiteľné rozhodnutie.
Reakcia na: Petto #8:
Obratisko na Lopeníckej je na súkromnom pozemku.
Už bolo pár krát zablokované. Tak asi majiteľ nechcel , aby mu tam v noci vrčal bus.
Magistrát by mal radšej riešiť nové obratisko až na koniec Sliačskej. Hneď by bola linka atraktívnejšia.

Po tej 20 tej to vozilo 0-1 človeka.
CP 145 Nic moc. Z Karlovky sa dalo chodit na Kolibu s 32+44 s prestupom, teraz 145 pojde 3 min pred prichodom L32 na Bardosovu. 💀 Aspon dopoludnia (resp. 15hodiny)
Reakcia na: Max #25:
Príprava na prečíslovanie 203 po spojení so 41.
Prečo zase zmena čísla na 145? Na zmätenie cestujúcich?
Očakával som, že dôjde k nejakej väčšej, radikálnejšej zmene trasy, keď už menia jej číslo...
Reakcia na: Petto #23:
Teraz tam je z kapacitnych dovodov 10,5.
Reakcia na: JamaVOku #22:
Sa daco zmenilo ? Este som siel v januari s tym na 144. 😮
Reakcia na: Petto #16:
Cez vikend sa nevypravuju.
Reakcia na: Petto #19:
Tak ako to vieš?
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
*27 a 41.
Reakcia na: HORVI #18:
Nie
Reakcia na: Petto #17:
Žiješ tam?
Reakcia na: HORVI #15:
By si sa čudoval, ale na 99% je to tento pripad.
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
A vikend aj L144 - ak zrovna BA nebere utokom rekreaciu na Kolibe 😁
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
Nemyslím, že obyvatelia nechcú časté spoje, pre hluk autobusu.
Reakcia na: HORVI #11:
Hodne hodne davno, odvtedy co je L151 celotyzdenna linka (a nie spickova)
Reakcia na: HORVI #11:
Od kedy sa jazdí celodenne na Ahoj, čiže od 1.7.2020. EBN 8 teraz jazdia na 58 a 151.
Reakcia na: Petto #8:
Viem, že by to nebolo ideálne, ale nemohla by sa táto relácia vyriešiť presmerovaním 51 aj večer?
Reakcia na: Urbanway 2423 #10:
Ja som si doteraz myslel, že na L151 jazdí EBN 8. Kedy sa to zmenilo?
Reakcia na: HORVI #9:
SU 8,6 je elektrobus?
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Hluk elektrobusu?
Reakcia na: henko151 #4:
Ano,tak nejak. 😁 Tipujem,ze teraz budu pindat zase ti co chodia z Trnavskeho dakde ku poliklinike ze zrusili im spoje po 20.hodine.
Reakcia na: henko151 #4:
Alebo chceli mať asi čistejšie prostredie, i keď tam jazdil elektrobus, alebo jednoducho tie spoje L151 nevyužívali.
Reakcia na: henko151 #4:
Podľa mňa ich skôr rušil hluk.
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Dik, uz citam. Ta L20 budu asi prejazdy z L21, inak neviem co by to bolo.
Príde mi vcelku absurdné rušiť spoje na linke 151 na požiadavku obyvateľov Lopenickej. To sa rozhodli, že chcú chodiť autami a bus im tam zavadzá?

Reakcia na: Petto #2:
DPB píše o zavedení spoja o 5:01, takže sa tým asi myslí to, že už od 5-ej bude jazdiť v 15-minútovom intervale.
Tej L65 nechapem. Ved od 5.16 je interval 15 min az do 9.16 z Cilizskej. CI spoje o 8:01,8:31,9:01 nepojdu len po Jurak ale az do Race ?
Nová linka, resp. premenovaná linka na nové označenie 145: Naozaj, dobrý krok k zrušeniu premávky L44, resp. 145 po L. Dérera a Guothovej, naozaj zle tam autobus dokázal prejsť.
L29: Po tomto kroku, bude ešte väčší zmätok v okolí Eurovei.
Nová zastávka Kulháň: Ak to pomôže obyvateľom Podkerepušiek a okolia, tak som za.
L51: Ak to pomôže obyvateľom, tak nemám nič proti.
L151: Rovnaký názor ako aj na linku 51.
L91: Dobrý krok, pomôže obyvateľom bývajúcich v blízkej oblasti novej zastávky.
L20: Veľké plus dávam tomu posilnenému spoju L20. Okolo 14:30 premáva v Dúbravke tento spoj úplne napchatý, na zastávke Pri kríži polovica ľudí vystúpi a roztrúsia sa po okolitých uliciach. Ak chcete nastúpiť okolo 14:30 na zastávke Štefana Králika na L20, smer Dúbravka, buď sa nedostanete do autobusu, alebo si zoberte respirátor a naňho si dajte rúško, aby sa ste nenakazili a pokúste sa napchať do autobusu (ak sa dá).
L65: Trošku ma zarazilo, že interval v ranných špičkách bol len 30 minút. Je to dobrý krok, ale nechválim ho, lebo prišiel veľmi neskoro a mal byť už dávno.
L83: Takže vodič vozil v ten prvý spoj L83 z Petržalky do Dúbravky len vzduch.
Nezavedenie L154 a predĺženie L66: To sa dalo čakať.