Trolejbusová trať Autobusová stanica – Nové SND

Popis projektu

Cieľom projektu je zatrolejovanie úseku linky 40, v ktorom v súčasnosti premávajú trolejbusy s využitím pomocného pohonu. Plánovaná je výstavba trolejového vedenia v úseku Autobusová stanica – Nové SND – Autobusová stanica okruhom z Karadžičovej cez Dostojevského rad, Krupkovu, Pribinovu, Olejkársku, Landererovu späť na Karadžičovu (opačný okruh ako súčasná trasa uvedenej linky) a zároveň aj výstavba slepej trolejovej stopy z Dostojevského radu cez Landererovu na Olejkársku po zastávku Nové SND, pre prípadné predĺženie linky 40 od Nového SND cez Pribinovu, Vajanského nábrežie a Rázusovo nábrežie pod Most SNP s využitím hybridných batériových trolejbusov Škoda 27 Tr Solaris.

Nová trať bude napájaná z existujúcej meniarne "Martanovičova" na Olejkárskej ulici, v ktorej sa v rámci projektu navrhuje vymeniť existujúce trakčné transformátory za nové.

Spolufinancovanie projektovej dokumentácie je zabezpečené prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII).

Navrhovaná TT Autobusová stanica – Nové SND (zdroj: Zámer národného projektu - Hlavné mesto SR Bratislava)

Aktuálny stav (k 10/2024)

Zámer projektu výstavby trolejbusovej trate Autobusová stanica – Nové SND bol vo februári 2021 zaradený do zoznamu národných projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). V roku 2021 DPB obstaral zhotoviteľa projektovej dokumentácie a po získaní nenávratného finančného príspevku z eurofondov boli v marci 2022 začaté projektové práce.

V júli 2022 bol zámer trolejbusovej trate Autobusová stanica – Nové SND predložený na posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Rozhodnutie v zisťovacom konaní bolo správoplatnené až v júli 2023.

Vypracovanie projektovej dokumentácie sa oproti plánu predĺžilo pre dlhotrvajúce posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Ďalšie oneskorenie vzniklo pre zdĺhavé majetkovo-právne vysporiadavanie, takže realizácia projektu sa nestihla ani do predĺženého termínu 12/2023, kedy mohla byť projektová dokumentácia preplatená z NFP. Následne bol dodatkom termín na ukončenie aktivít tzv. nefungujúceho projektu predĺžený ešte do 7/2024. Posledným dodatkom z 10/2024 sa znížil počet merateľných výstupov projektu, keďže pôvodný počet sa nepodarilo splniť (vypustila sa dokumentácia pre stavebné povolenie a dokumentácia pre realizáciu stavby). NFP bol do konca 12/2023 využitý iba spolovice, zvyšok dofinancoval DPB z vlastných zdrojov.

Realizácia prebehne v závislosti od získania územného rozhodnutia, stavebného povolenia a výberu zhotoviteľa najskôr v roku 2026.

Základné údaje o projekte

  • Predmet projektu: Výstavba trolejbusovej trate Autobusová stanica – Nové SND
  • Dĺžka trolejbusovej trate: 2,05 km novej jednostopovej trate
  • Počet zastávok: 2 (Čulenova, Nové SND)
  • Predpokladaný termín realizácie: 2022 – 2024 (projekt), realizácia nestanovená
  • Predpokladané náklady: 1,8 mil. € bez DPH
  • Financovanie: Operačný program Integrovaná infraštruktúra - Kohézny fond EÚ (projekt), štátny rozpočet, Hlavné mesto SR Bratislava
  • Projektant: Valbek & Prodex, s.r.o.

Ďalšie informácie

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #4:
Plan bol len Ovsiste aj ked tych planov bolo aj viac .Dostupne su aj tu na imhd.. Troleje krizom krazom ( nie s J.Razom 😄) cez Petrzalku.
Reakcia na: kecho #3:
Pravda.😃 Apollo neni skolaudovane.
Reakcia na: Viko #4:
Áno v podstate by sa takto dala plnohodnotne nahradiť linka 68 až na Holíčsku.
Na začiatok by sme mohli byť radi, keby to prepojili aspoň na Farského cez Ekonomickú univerzitu,Gettingovu, Mamateyovu, Šustekovu a Bosákovu a tam je prestup na električku.
Reakcia na: Petto #2:
Veď a prečo skončiť v Ovsišti? Trolejbus by pekne obstaral priečne prepojenie po Furdekovej, Osuského, Jiráskovej a buď na Holíčsku, alebo Budatínskou dozadu k nemocnici / do západnej časti Slnečníc. Od tejto kostry by sa potom vedela odvinúť parcializácia ďalších liniek.
Reakcia na: Petto #2:
Nemuseli by najprv skolaudovat Apollo hid? To, ze je most pripraveny na troleje, hovoril najvacsi realitny agent Durkovsky uz v 9/2005
Reakcia na: Fantomas1 #1:
Useless uz dnes stavat Petrzalku... To by dala aj baterka do Ovsista od Niv.
Tak čo, páni ?
Kedy začíname stavať trolejbusovú trať : Autobusová stanica – Nové SND ?
Čo tak potiahnuť to aj ďalej cez most Apollo do Petržalky ?