Obmedzenie premávky MHD (od 8.3.2021)

Dočasne zrušené linky sa zatiaľ neobnovia, navyše sa predĺži večerný interval električiek.

Z dôvodu úsporných opatrení, zníženého dopytu a obmedzeného večerného vychádzania príde od 8. marca 2021 k nasledujúcim úpravám premávky liniek MHD:

  • Naďalej nebudú premávať linky 7 94 191 192 196 a 208, ktorých premávka je zastavená od 1. marca.
  • Vo večerných hodinách po 20:00 budú všetky električkové linky premávať v intervale 15 minút namiesto doterajších 7-8 minút. V rovnakom intervale bude premávať aj autobusová linka 95 nadväzujúca na električkovú linku 3.
    • Pozn.: Linka 4 nebude po 21. hodine obsluhovať zastávku Stn. Nové Mesto, všetky spoje po tomto čase pôjdu na Zlaté piesky. Cestujúcim odporúčame použiť k Stanici Nové Mesto linku 50 (možný prestup z/na linku 4 na zastávke MiÚ Nové Mesto).
  • V pracovných dňoch linky bratislavskej MHD naďalej premávajú podľa cestovných poriadkov platných pre školské prázdniny.

Namiesto zrušených liniek môžu cestujúci využiť súbežné linky:

  • K linke 7 je v úseku Rača – Blumentál alternatívou linka 3, v úseku STU – Hlavná stanica linka 1.
  • K linke 94 je v úseku Holíčska – Smolenická alternatívou linka 68, v úseku Smolenická – Zochova linka 93, v úseku Zochova – Blumentál linky 31 a 39.
  • K linke 191 je alternatívou linka 91, pričom v smere z Rusoviec do mesta treba namiesto zastávky Stn. Rusovce využiť zastávky Kaštieľ Rusovce alebo Gaštanová aleja.
  • Pri linke 192 môžu cestujúci v smere z Mlynskej doliny využiť linky 31 a 39 s prestupom na linky 83 a 84 na Zochovej, v Petržalke sú alternatívou aj linky 95 a 98.
  • K linke 196 je v úseku Prokofievova – Haburská alternatívou linka 96, v úseku Haburská – Stn. Nové Mesto linka 50.
  • Pri linke 208 je možné v úseku Šulekova – Hodžovo nám. použiť linku 147, v úseku Kozia – Záhradnícka ulica je alternatívou linka 207, na Svätoplukovej ulici linka 205, v úseku Hodžovo nám. – Prievozská linka 212 a na Mliekarenskej je možné použiť linku 209.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: martinah #115:
Propagator ruzovych bicyklov z DPB predsa jasne povie, ze je to zbytocne, lebo mu neostane na mzdu. Co tam po nejakej tlacenici.
Reakcia na: martinah #115:
Takisto by ma zaujímalo, kedy sa vrátia kĺbové vozy na 70 a 15m vozy na 74, obe linky boli dnes kapacitne na hrane.
neviete ako to vyzera s obnovenim liniek po otvoreni skol?
zatial nikde ziadne avizo od dpb, a zrusena L191 dost citelne chyba, nechavat vikendovy rezim L91 v rannej spicke aj po otvoreni skol uz hranici so zdravym rozumom
Reakcia na: Urbanway 2423 #113:
Sú tam len dva problémy:
1. 99 takmer vôbec neprekrýva oblasť, kde ľudia využívajú 94.
2. je to neskutočne pomalé.
Ale to je jedno, ľudia si nájdu alternatívy.
Reakcia na: shaggy #112:
Jasné, ale do spádovej oblasti Holíčskej sa dá ísť aj 95 (závisí od konkrétneho cieľa). Inde by som využil práve kombináciu 3+99.
Reakcia na: Urbanway 2423 #111:
Lenže 95 je od Holíčskej (konečnej) celkom ďaleko a 94 berie ľudí hlavne na ďalších zastávkach, kde 95 nechodí.
Reakcia na: shaggy #110:
3+9 som myslel ako náhradu v úseku Blumentál - Kapucínska/Zochova
3+95 by som využil pri cestovaní z Rače do oblasti Holíčskej (peší presun z Topoľčianskej, resp. Šintavskej).
Reakcia na: Urbanway 2423 #109:
3+9 (toto asi chcelo byť nejaké iné číslo), alebo 3+95 mi ako náhrada za 94 smer Rača moc nesedí.
Ale auto ako náhrada funguje 🙂
Reakcia na: Solider #108:
A čo v sedle a večer? Vo väčšine situácií by som osobne namiesto 94 využil kombinácie 3+9, 3+95, 3+99, alebo peší presun.
Reakcia na: Domi86 #107:
A 59 nevyhovuje?
Dufam ze sa 94 coskoro obnovi. Pre tych co cestovali z race do petrzalky, namiesto 2 spojov to teraz znamena 3-4. 😭a samozrejme extra cas!
Reakcia na: 810zssk #79:
Ako tak pozerám, tak návoz na prvý vlak netreba riešiť, ten ešte obslúži štandardná L4. Odvoz od 20.45 zabezpečí dojazd 20.49 po Krížnu, tam sa potom dá prestúpiť na spoj zo ZP.
Na 20.45 z Jungmannovej stačí o minútu posunúť posledný dojazd skrátenej služby L3.
Zostávajú tie zvyšné tri spoje. Na 21.40 už nie je k dispozícii žiadne končiace poradie. Ale dalo by sa to riešiť tak, že:
posledná kačica z Dúbravky by išla až o 21.20 a až na Nové Mesto (dojazd 21.58), potom
22.15 NM - 22.33 NĽŠ
22.38 naprázdno NĽŠ - ŠN - 22.42 NĽŠ (uvoľnenie prejazdu pre L1 22.40 z NĽŠ)
22.45 NĽŠ (pred príchodom L1) - 23.03 NM
a potom po Krížnu a do vozovne.
Bolo by tiež možné ukončiť spoj z NM už na Kameňáku a otočiť to cez tuleňa na Jesenského, kde môže stáť, koľko treba, ničomu zavadzať nebude.
Reakcia na: Vladimír #92:
Tak v BA je určite rozdiel sobotné a nedeľné dopoludnie no nie samozrejme v celej sieti.
Hlavne v okolí trhoviska sú v sobotu plné.
Staničné linky roky nestíhajú nedeľné večerné príjazdy vlakov.
Reakcia na: Vladimír #92:
nebude v mestách v nedeľu doobeda dopyt po doprave na bohoslužby, najmä tam, kde sú 3 r.k. a 3 ev.a.v. kostoly na celý 60-tisícový systém MHD(MT+Vrútky)?
Reakcia na: SGP135 #102:
Myslím si, že napr. na výjazdoch 20 by mohlo pomôcť označenie 63>20 Tesco Lamač@Opletalova, aj keby ho bolo vidieť len z blízka, pretože vtedy by cestujúci po zastavení na boku videli, že im prišla aj 63 po Tesco Lamač a viacero cestujúcich by podľa mňa do autobusu nastúpilo. U električiek by to podľa mňa zmysel malo, napr. výjazdové spoje do centra by mohli byť vedené ako 4>9 Krížna@Centrum a pod. Dojazdy na 84, 99 a podobne by mohli byť zapísané tak ako dnes.
Reakcia na: Urbanway 2423 #101:
Taká polo-rečnícka otázka, avšak načo je takéto označenie liniek, ak sa "prvá linka" nedá prečítať už z cca 8-10 metrov?

Ak vo výsledku je zväčša čitateľné iba číslo linky, na ktorú voz prechádza, nie je lepšie tam nechať iba to číslo a napísať ho štandardným veľkým fontom? 🙂
Reakcia na: Viko #99:
Čo sa toho počtu znakov týka, tak 30>80 by sa podľa mňa ešte mohlo dať ( https://foto.bmhd.cz/foto/179263 ), len by sme museli použiť dve veľkosti čísel liniek. Nejaké trojmiestne číslo (napr. 202>207), by sme tam už ale asi nenapchali.
Reakcia na: Pe67 #98:
Nebolo by dobré v súčasnej situácii zaviesť garantované prestupy, pretože napr. na Trnavskom mýte (4 a 9), ale aj Blumentáli (3 a 9), Kamennom nám. (3, 4, možno 1) a Poštovej (1 a 9) by sa to večer zišlo. Časovo by to tiež mohlo vychádzať (možno v KV by to úplne nevychádzalo).
Reakcia na: Urbanway 2423 #97:
Ach, ja nepozorný čitateľ 😃 Prepáč...
Za obrázky ďakujem. Ak sa môžem vyjadriť, myslím si, že obe možnosti majú svoje pre aj proti.
Druhý spôsob je rýchly (fakticky stačí vytvoriť nový dvojriadkový cieľ s potrebným textom), ale zároveň nepružný - ku každej novej kombinácii liniek potrebuješ nový cieľ. To prvé riešenie by mohlo byť flexibilnejšie - stačí pripraviť linky a používať k nim akýkoľvek cieľ, akurát je autor obmedzený počtom znakov (napr. 30>80 by už bolo nereálne) a nezadá to ako plain text, ale musí použiť zjednodušený tzv. mnemo kód, čo ale nie je žiadna rocket science. To "nefunguje" z #90 by potom mohlo vyzerať takto:
y1 s1 '1' y6 s10 '>' y9 s18 '12' (s, y sú súradnice s počiatkom v ĽH rohu).

Neviem kto vymyslel večerné odchody linky 9 z Ružinova, ale pri 15min.intervale to na Trnavské mýto príde minutu po 4ke. Za tunelom v smere do Karlovej Vsi má byť minutu pred tou 4kou - ale fakt iba papierovo. Neviem či toto bol úmysel, alebo načo je toto dobré, že idú naraz a potom 15min.nič. To sa ten preklad pri tom intervale dal určite lepšie spraviť.
Reakcia na: Viko #96:
Tému som začal v príspevku #80, kde som napísal: "označenie 3>4 (ako v Brne pri dojazdoch)," ďalej som už používal len "šípku." 🙂

Pre ilustráciu Ti tu priložím dva spôsoby označenia prejazdov medzi dvomi linkami v Brne (ten druhý by bol asi najjednoduchší).
https://imhd.sk/transport/galeria-media/2454/%C4%8CKD-Tatra-T3/172396/1628-linka-1-12-Hlinky
https://imhd.sk/transport/galeria-media/2454/%C4%8CKD-Tatra-T3/216603/S%C3%BAprava-elektri%C4%8Diek-T3-na-v%C3%BDlukovej-linke-3-ktor%C3%A1-z-Francouzkej-ulice-pokra%C4%8Duje-ako-linka-2-na-Malinovsk%C3%A9ho-n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD
Reakcia na: 810zssk #90:
Dávno som v Brne nebol, takže už mám len matnú predstavu, ako tá ich diagonála vyzerá. V každom prípade, téma začala šípkou, preto som opísal šípku.
Reakcia na: Pe67 #82:
Konečne po roku prestanú vozidlá vetrať na zástavkách a plaziť sa po nových tratiach? Som rád že si toho všimli, možno dôjde aj k nejakej úspore keď majú výpadok tržieb.👍
Reakcia na: 810zssk #79:
Toto je teda riadne šoto.
Po 21 hod. pri úplnom zákaze vychádzania hádam stačí L50 alebo prestup na ňu ak je teda problém ísť na hl.st.
Reakcia na: Urbanway 2423 #91:
Obrázok.
Reakcia na: Pajo #84:
To je zaujímavý názor. Pretože ja sa celé roky profesionálne utvrdzujem v tom, že rozdiel v dopyte medzi SO a NE je štatisticky taký bezvýznamný, že nestojí za to komplikovať cestujúcim CP. Podobný názor počúvam od kolegov z iných firiem a trend potvrdzuje aj skutočnosť, že len nedávno dve veľké slovenské mestá delenie CP na SO a NE zrušili.
Čo sa podľa mojich skúseností naopak na dopyte prejavilo oveľa viac, je nedávne zatvorenie obchodných centier počas štátnych sviatkov. Predtým sa štátne sviatky od bežných víkendov výrazne neodlišovali, po zatvorení obchodných centier sú sviatky citeľne slabšie.
Týmto nepopieram, že sú v Bratislave VYBRANÉ linky, kde je rozdiel v dopyte medzi SO a NE výraznejší (napr. niektoré linky obsluhujúce Hlavnú stanicu). Aj tu je však otázka, či v nedeľu podvečer čelia naozaj konštantne zvýšenému dopytu, alebo tu a tam schytávajú "vlnu" po príchode rýchlika, čo ale zhustenie intervalu nevyrieši.
Reakcia na: 810zssk #90:
Presne to som myslel, či by sa to diagonálne číslo dalo nastavovať nejakou predvoľbou, alebo by ho bolo nutné nakresliť ako obrázok (ako ten stromček).
Reakcia na: Viko #89:
To ale nefunguje ak to chce do diagonály ako to majú v Brne.
Reakcia na: Urbanway 2423 #87:
Keď raz máš nakreslený znak "šípka", tak ho vpisuješ do textu rovnako ako hocijaké iné písmeno/číslicu. Nemusíš ho zakaždým robiť nanovo.
Reakcia na: Pajo #84:
Za komančov rozdielne boli 🤔
Reakcia na: 810zssk #86:
Áno, to mi je jasné, skôr som bol zvedavý, či by sa tie linky so šípkami museli vykresliť ručne po jednom (ako ten stromček), alebo by stačilo zadefinovať, že medzi 2 klasické čísla (z fontu) by sa dala šípka.
Reakcia na: Urbanway 2423 #85:
Ako linku si vieš nadefinovať kľudne aj vianočný stromček. Ako píše Viko, čo si nakreslíš, to máš.
Reakcia na: Viko #83:
Netvrdím, že naše BUSE je neschopná odroda, pretože napr. APEX je podľa mňa horší, ale RIS II je zase podľa mňa lepší. 🙂
Len som bol zvedavý, či by sa do BUSE dalo nejako preddefinovať, že napr. predvoľba 5xx by zobrazovala linku x>x (príklad: linka 543 by zobrazovala linku 4>3), tak ako linky 4xx zobrazujú N-linky, alebo by bolo nutné vytvoriť špeciálny cieľ, ktorý by prepísal aj linku.
Reakcia na: Pe67 #82:
No nie je možné...! Neverím! Že by sme sa po 100 rokoch dočkali od DPB oddelených samostatných grafikonov pre sobotu a nedeľu? Keďže dopyt je v tieto dni v príslušných hodinách fakt rozdielny... a to celkom dosť!

Tak to by som asi otvoril aj Moët čo mám u seba 🙃
Reakcia na: Urbanway 2423 #80:
Netreba si myslieť, že "naše BUSE" je nejaká neschopná odroda...
Čo som mal možnosť vidieť prácu s editorom, tak už vo verzii cca z roku 2002 platilo, že aký obrazec si pár klikmi nakreslíš, taký ti panel bude vedieť zobraziť, ak oň aktualizuješ príslušnú databázu (fonty/linky/ciele).
Čiže ak v DPB dokázali nakresliť kadejaké divoké piktogramy, zvládnu aj jednu šípku, ak budú chcieť.
Mám neoverené info, že by tieto električkové grafikony mali platiť iba 2 týždne. Niečo sa má robiť s grafikonmi platiacimi cez víkend (bez záruky).
Reakcia na: 810zssk #79:
To sa mi páči. Ja som uvažoval len o návoze na vlaky, prichádzajúce vlaky budú, predpokladám, dosť prázdne. Ale keďže Tvoj návrh si nevyžaduje nič navyše oproti môjmu (tých pár metrov závleku pri dojazdoch nehrá úlohu), tak je po všetkých stránkach lepšie zabezpečiť aj ten odvoz.
Reakcia na: 810zssk #79:
Na toto by stačilo predĺžiť jednu službu z L3 (+ ten jeden dojazd), snáď to ešte DPB napadne.

Čo sa čísla linky týka, tak ja by som ju kľudne viedol aj ako 3 a 4 s poznámkami s tým, že by sa daný spoj nachádzal v oboch CP (od Jungmannovej po šafko v CP 3 s poznámkou, potom v CP 4 a v opačnom smere v úseku ŽST NM - Mariánska v CP 4 s poznámkou a potom v CP 3). Ako úplne najlepšie označenie mi ale príde označenie 3>4 (ako v Brne pri dojazdoch), len neviem, či to naše BUSE dokáže.
Reakcia na: Martin Fundárek #76:
Ja by som to viedol na Jungmannovu, pretoze tam vies odstavit voz (na zapadnej kolaji). Ako okruzna linka ti to nebude sediet k prichodom/odchodom vlakov. Takto mi to vyslo:

14/1
20:45 Jungmannova - 21:05 ZST Nove Mesto (na vlak 21:13 do KN)
Toto by bol z prevadzkoveho hladiska len dojazd nejakej konciacej L3 so zavlekom cez ZST NM (ale samozrejme oznaceny akokolvek by bola linka Jung - ZST NM oznacena, v mojom navrhu L14). Ak by sa velmi chcelo, tento kurz by este mohol spravit jedno kolo ako odvoz od railjetu a navoz na Polanu, ale to je asi zbytocne.

14/2
19:45 Jungmannova - 20:05 ZST Nove Mesto (na 20:13)
20:50 ZST Nove Mesto - 21:10 Jugnmannova (od vlaku 20:45 z KN)
21:40 Jungmannova - 22:00 ZST Nove Mesto (na 22:10)
22:15 ZST Nove Mesto - 22:35 Jungmannova (od 22:09)
22:45 Jungmannova - 23:05 ZST Nove Mesto (na 23:13)

Od vlaku 19:43 by este ludi brala 4ka o 19:49 az do Dubravky.

Naklady na taketo riesenie by boli pomerne male, rozhodne by to stalo za to.
Reakcia na: Martin Fundárek #76:
Viem, že by to asi zhoršilo kvalitu cestovania aj bežným cestujúcim, ale nestačilo by stlmiť kúrenie v čakárni (aj v podchode ku výťahom sa na začiatku viac kúrilo ako teraz), pretože oproti zvyšku stanice je tam o dosť teplejšie a preto tam tí bezdomovci sedia?
Reakcia na: Martin Fundárek #76:
Neviem ako momentálne, ale pred koronou si v otázke bezdomovcov mohla Hl.st. s Novým Mestom podať ruky.

Tam by to do oboch staníc chcelo aktívnu SBS.
Reakcia na: N/A #74:
1. Iné zastávky než Šafko na trase nie sú?
Šafko som spomínal preto, lebo cez NĽŠ sa dá vozidlo otočiť. Iná možnosť by bola otáčať sa cez Obchodnú a spoj viesť z Kamenného nám. (Centrum).
2. Vzhľadom na množstvo rizikových ľudí na Hlavnej šťanici (v obratisku, v chodbe spájajúcej konečnú so staničnou budovou, pred staničnou budovou - a najmä v čakárni, ale tej sa dá vyhnúť) by som uprednostnil to Nové Mesto.
Reakcia na: Martin Fundárek #73:
Áno, v tomto s tebou plne súhlasím.

Ale ozval som sa, lebo mám za posledné roky pocit, že ak sa iba pomenúva, že developeri využili voľnú ruku, veľmi ľahko to skončí pri tom, že jediní zlí sú oni a vo fungovaní mesta je všetko v najlepšom poriadku... Čo potom pochopiteľne blokuje akúkoľvek snahu o zlepšenie stavu.
Reakcia na: Martin Fundárek #69:
Tak zo Šafka sa dá ísť na S70 L1 na Hlavnú stanicu, nemusí to byť silou mocou na Nové Mesto. Alebo potom L70 na ŽST Pod. Biskupice.
Reakcia na: Urbanway 2423 #71:
... a Viko #70:
To je síce pravda, ale v minulosti sa na nejaké územné plánovanie zvysoka dlabalo. Ak by sa postupovalo podľa Tvojich a Vikových slov, tak sme sa dnes nemuseli naťahovať o električku okolo SND, pretože by na Landererovej už dávno stála alebo by tam bola aspoň seriózna územná rezerva. 30 rokov sa mesto rozvíjalo živelne podľa predstáv developerov a dnes žneme plody tohto bezvládia.
Reakcia na: Petto #67:
Nevšimol si si, že sú tu dve diskusie? Ja s k tejto diskusii už vyjadrovať nebudem (myslím tie intervaly liniek) a ty si tu píš, čo chceš.
Reakcia na: Viko #70:
Presne tak, mesto malo obratiská v nových štvrtiach zapracovať do ÚP (príp. inak vyžadovať ich vybudovanie developermi), pretože developer sám od seba nepostaví o 2 domy menej, len aby tam mohol postaviť obratisko. Okrem toho, by už podľa mňa bolo dobré, keby sme stavali najprv dopravné stavby a až potom domy.
Reakcia na: Martin Fundárek #68:
Nie je náhodou v záujme objednávateľa MHD strážiť si, či náhodou iný odbor rovnakého úradu nedáva súhlasné stanovisko na niečo, čo je tou MHD neobslúžiteľné? Naozaj je podľa teba správne byť odkázaný len na spontánne rozhodnutie developera?
Reakcia na: Petto #8:
Chcelo by to aspoň jeden spoj za hodinu zo Šafka k odchodom S70. Prestupovať z linky s 15-minútovým intervalom na linku s 20-minútovým intervalom je pekná ... (samocenzurované), najmä ak tá linka 50 prichádza 2 minúty po odchode vlaku.
Reakcia na: Pajo #18:
Predovšetkým potrebu obsluhy hromadnou dopravou ignorovali developeri v projektoch. Úzke uličky, len aby sa tam natlačilo čo najviac domov, možnosť obratiska nikde. Ale všetci pindajú na mesto, že nechce pridávať linky. Pritom v ostatnom čase sme zaznamenali pár úprav, ktoré výrazne vylepšili použiteľnosť VHD (napr. pravidelná 52 na Potočnú, hoci len raz za hodinu - i tak je to výrazne lepšie, než predtým 2 spoje za deň, zlepšenie intervalu na 51, celodenná 151).
Reakcia na: HORVI #64:
Par otazok 😄.
Podla coho si daval tie intervaly liniek?
Preco si nedal aj interval 8,9, 11,13,14,16,28 minut a mojich oblubenych 69 minut?
Reakcia na: Petto #59:
No dobre, nebudem tu podľa Petta písať idiotiny a budem sa vyjadrovať k aktuálnemu článku, diskusii, fotke a pod.
Reakcia na: PalinoJ #60:
Za chvíľu Ti ten príspevok zmažú "z dôvodu vulgárnych prejavov". 😃
Reakcia na: Petto #59:
Tak napíš ty, ako by si to riešil a odpoveď "nechal by som to tak ako to je" neakceptujem. 👎
Reakcia na: TomJ #58:
Tak napíš tie nadväznosti, ktoré Ti nevychádzajú.
Reakcia na: TomJ #57:
Nejazdí napraskaná, ale o prázdnom vozidle sa nedá hovoriť.
Reakcia na: PalinoJ #60:
Keby si si pozrel CP, tak zistíš, že 15-minútový interval bude vo väčšine smerov až od cca 21-ej.
Takze natlacite ludi na seba este viac, toto je ozaj logika. Ako sa maju vracat predavacky z obchodov domov, ako sardinky nehovoriac o tom , ze pojdu omnoho dlhsie takze niektore dojdu domov az za hodinu a pol. Takze sirime koronu este viac . Dajte si toto ako heslo na BUSY debilkovia.
Reakcia na: HORVI #54:
Väčšiu idiotinu som v zivote nevidel. 😁
Reakcia na: HORVI #54:
Len keď už to vymýšľaš, mysli aj na to, aby medzi linkami existovali preklady a nadväznosti. Lebo v tomto výpise som našiel niekoľko prípadov, kedy by významné preklady zanikli. Navyše, niektoré linky si dokonca posilnil oproti bežnému režimu a na iných si to zriedil tak, že by sa mohli rovno zrušiť.
Reakcia na: samkoh #55:
Lebo to si zrovna chytil koniec zmeny vo VW. Neviem však posúdiť, ako plná jazdí v iných časoch.
Reakcia na: samkoh #55:
Verím Ti. Aj ja občas idem L21 a rozhodne prázdna nebýva. 🙂
Reakcia na: Pajo #18:
v stredu som šiel 21-kou cca. 14:40 zo Štefana Králika do mesta a prázdna rozhodne nebola.
Počas tejto pandémie by som počas pracovných dní zaviedol intervaly takto:
L1: 10 minút počas špičiek, 12 minút mimo špičky
L3: 7/8 minút počas špičiek, 10 minút mimo špičky
L4: 7/8 minút počas špičiek, 10 minút mimo špičky
L7: 12 minút počas špičiek, mimo špičky nepremáva
L9: 7/8 minút počas špičky, 10 minút mimo špičky
L20: 15 minút počas špičky, 20 minút mimo špičky
L21: 10 minút počas špičiek, 12 minút minút mimo špičky
L23: 30 minút počas špičiek, 60 minút mimo špičky
L25: nechávam tak ako je teraz
L26: nechávam tak ako je teraz
L27: 40 minút počas špičky, mimo špičky nepremáva
L29: 12 minút počas špičky, 20 minút mimo špičky
L30: 20 minút počas špičky, 30 minút mimo špičky
L31: 30 minút počas špičky, mimo špičky nepremáva
L32: 15 minút počas špičky, 20 minút mimo špičky
L33: 10 minút počas špičky, 15 minút minút špičky
L35: 60 minút počas špičky, mimo špičky nepremáva
L36: 45 minút počas dňa
L37: 15 minút počas špičky, 30 minút mimo špičky
L39: 20 minút počas dňa
L41: 20 minút počas špičky, 30 minút mimo špičky
L43: 40 minút počas dňa
L44: 60 minút počas dňa - len spoje k Jaskovému radu, spoje o 7:00, 14:00, 16:00, 18:00, 20:00 k NOÚ.
L50: 12 minút počas špičky, 15 minút mimo špičky
L51: 20 minút počas dňa
L52: 30 minút počas dňa
L53: 20 minút počas špičky, 30 minút mimo špičky
L56: 30 minút počas dňa
L57: 20 minút počas špičky, 30 minút mimo špičky
L58: 60 minút počas špičky, mimo špičky nepremáva, spoje k ZŠ Odborárska nepremávajú
L59: 30 minút počas špičky, mimo špičky nepremáva
L61: 10 minút počas špičky, 15 minút mimo špičky
L63: 15 minút počas špičky, 20 minút mimo špičky
L65: 20 minút počas špičky, 30 minút mimo špičky
L66: 30 minút počas dňa
L67: 20 minút počas špičky, 30 minút mimo špičky
L68: 10 minút počas špičky, 15 minút mimo špičky
L69: 40 minút počas dňa
L70: 15 minút počas špičky, 20 minút mimo špičky
L74: 20 minút počas špičky, mimo špičky nepremáva
L75: 20 minút počas špičky, mimo špičky nepremáva
L77: 20 minút počas špičky, 30 minút mimo špičky, spoj k Vodostavu okolo 6:30, 14:30 a 16:30
L78: 15 minút počas špičky, 20 minút mimo špičky
L79: 60 minút počas dňa, spoj k Topoľovému okolo 6:00, 8:00, 14:00, 16:00, 18:00
L80: 10 minút počas špičky, 15 minút mimo špičky, každý tretí spoj ku Kapitulskému dvoru ide k Cintorínu Petržalka.
L83: 12 minút počas špičky, 20 minút mimo špičky
L84: 12 minút počas špičky, 20 minút mimo špičky
L87: 15 minút počas špičky, 20 minút mimo špičky
L88: 15 minút počas dňa
L90: 60 minút počas dňa
L91: 15 minút počas dňa
L92: 30 minút počas špičky, mimo špičky nepremáva
L93: 7/8 minút počas špičky, 12 minút mimo špičky
L94: 20 minút počas dňa
L95: 12 minút počas dňa
L96: 20 minút počas dňa
L98: 12 minút počas špičky, 20 minút mimo špičky
L99: 12 minút počas dňa
L123: 30 minút počas dňa
L130: 60 minút počas dňa (8:00 - 16:00)
L139: 40 minút počas dňa
L144: 60 minút počas dňa (9:00 - 17:00), spoje L144 by boli vykonávané na vozidle, ktorý v ten deň vykonáva spoj L44, spoj o 14:00 a 16:00 by bol na L144 vynechaný.
L151: 30 minút počas dňa
L191: 15 minút počas špičky, mimo špičky nepremáva
L192: 45 minút mimo špičky, počas špičky nepremáva
L196: 20 minút počas špičky, mimo špičky nepremáva
L201: 12 minút počas dňa
L202: 12 minút počas dňa
L203: 20 minút počas dňa
L204: 15 minút počas dňa
L205: 15 minút počas dňa
L207: 15 minút počas dňa
L208: 30 minút počas dňa
L209: 12 minút počas dňa
L210: 12 minút počas dňa
L211: 30 minút počas dňa
L212: 12 minút počas dňa
Nočné linky: nechal by som ich tak, ako teraz sú.
Špička = Čas od 6:00 - 8:30, 13:00 - 19:00
P.S.: Intervaly liniek počas voľných dní vydám v tomto fóre zajtra okolo 12:00 🙂
Reakcia na: birch #51:
31 by som uz neskracoval ked uz ani 94 nejde 😂
Reakcia na: birch #50:
Pomozem im zadarmo 😁
CP L31:
z CSU:
6: 16/1 36/2 56/1
7: 16/2 36/1 56/2
8: 16/1 36/2 56v/1
9: 16v/2

15: 16/1 36/2 56/1
16: 16/2 36/1 56/2
17: 16/1 36/2 56/1
18: 16/2 36v/1 56v/2

Blumental:
5: 50/1
6: 10/2 30/1 50/2
7: 10/1 30/2 50/1
8: 10/2 30/1 50/2

14: 50/1
15: 10/2 30/1 50/2
16: 10/1 30/2 50/1
17: 10/2 30/1 50/2
18: 10/1 30/2

😁
A k L31 som tu nedavno bol ukamenovany, ale nadalej si myslim, ze linka zo Slavicieho udolia iba po Lanfranconi by za sucasnej situacie bola dostatocna, k Blumentalu to vazne vozi vzduch. A jeden voz by sa usetril na nieco uzitocnejsie.
Reakcia na: Pajo #18:
Na Legionarskej je to este vyraznejsie, tam vozi 21 s 210 vzduch cez vikend v preklade kazdych 5 minut a dalsi vzduch tam vozia aj primestske autobusy.

Je smutne, ze DPB namiesto komplexneho riesenia iba skrta nahodnymi vystrelmi. To su na tom fakt tak zle, ze uz tam nema kto pripravit nove grafikony?
Vyborne, takze +- vikendovy rezim ostava aj po prazdninach. Linka 91 bude pouzitelna tak maximalne cez vikend, ked ju nepotrebujem.
Reakcia na: Urbanway 2423 #47:
Jo, už to vidím, nejak som sa prehliadol a bral som celý druhý riadok tu na imhd za petržalské vozy.
Reakcia na: Trammat #43:
No neviem, napr. dnes by sa 2 Urbany navyše určite našli na špičkovú linku. Ja som narátal dokopy 6 vozov, ktoré sú z Trnávky a včera jazdili.
Reakcia na: Pajo #18:
Možno by bolo dobré sa opýtať, koľko ľudí býva v Slnečniciach oficiálne ? Je totiž vysoko pravdepodobné, že objem dopravnej obsluhy sa odvíja od toho, koľko ľudí sa tam prihlási.
podľa mňa to dočasné zrušenie obsluhy NM električkami vôbec nevadí keďže S55/S65 aj tak už nepremávajú a okrem pár nočných vlakov a S70 z NM skoro v tom čase momentálne nejde
Len taky mini navrh na upravu liniek:
L21 - sedlo,vikend na 15 min int.
L29 - sedlo,vecer na 30min int. (vikend kvoli rekreacii ponechat 20min)
L31 - urobit spickovu linku s 20min. int.
L33 - sedlo na 20min, vikend 10/20 prip 15 v preklade s 32
L61 - spicky na 15min
L51 - sedlo,vikend na 30min
L84 spickova linka, rano 10min , poobede 12min (NB18)
L83 sedlo,vecer na 10min
L91 ponechat rezim Skolske dni tj 15/20/15 s Capacity
L191 len rano s 15min int.
L68,L80,L88 vikend na 15MIN

elektricky a L95 - vikend na 10MIN ale len supravy/29T

Reakcia na: Petto #42:
Tak jedine, že by to dostala Petržalka, inde pri momentálnej štruktúre výpravy, ako pozerám, dva vozy, ktoré by nechýbali k dispozícii nie sú. ENS dnes nie sú vonku dve (nepojazdnú 3004 nepočítam), NB12 a Urbany na Trnávke sú na tom veľmi podobne.
Reakcia na: Trammat #41:
Tak barsco ine . Delene specialne 2 sluzby L31 by vyjazdili aj ENS12. 🙂
Reakcia na: Petto #40:
Väčšina Tedomov je už zase odstavená, vraj pre poruchy. Dnes je vonku 5 kusov.
Reakcia na: Pe67 #39:
To sa dalo riesit jednoducho.
Od 8.3. by jazdila L39 standardny rezim CP skolske dni /vtedy nie su prejazdy na L31. Interval je tam aj tak 20MIN tj pre cestujuceho zmena 0,0. A L31 by mala novy docasny CP - len v spicke kazdych 20minut - 2 vozidla hoc aj Tudomy.
Reakcia na: HORVI #35:
Je to tak pretože robia na striedačku kolo na 39 a potom kolo na 31.
Inak, nemohla by 50 dočasne (aspoň večer, kedy by nevadilo, že zablokuje cestu) zastavovať vedľa električkovej zastávky na Zátiší, pretože prestup pri Poluse je najmä v smere z centra dosť na nič?
4 a 9 bude večer jazdiť iba JD?
Reakcia na: IBBI #6:
To už bude pomerne preočkované aj napriek Zmätovičovi a Krajčírovi.
Reakcia na: Petto #34:
Ani ja nechápem, L94, ktorá má polovicu trasy s L93, to chápem, prečo bola zrušená, ale L31 má celú trasu s L39. A ešte lepšie je to, že sú na nej počas pracovných dní 18 metrové vozidlá.
Reakcia na: Pajo #18:
Tiez sa cudujem tej L21. Aj 31 naco ? L21 malo ist sedlo na 15min a vsetko na VW (i vikend). 31 z nej len spickova linka, teraz sme sli traja o 12.00 zo Zochovej k CSU.
Reakcia na: Jak44 #31:
Ak je to naozaj tak?.
Reakcia na: Michal111 #30:
Mne sa to už viac krát stalo na L37 cez víkend, čakal som 20 minút. Zastávku Most SNP pre električky a autobusy (smer Nové SND), by som presunul priamo pod most.
Reakcia na: HORVI #27:
Neprehnal. Nestáva sa to často, ale naozaj občas chodím na stanicu kombináciou 61+1 a ak nečakám celý interval, už mám odskúšané, že je to konkurencie schopné spojenie k 61+pešibus.

A ak by si na Hl.st pridal 2-3 busy navyše (kedže prestávky nad interval), z občasnej situácie by sa stala každodenná.
Reakcia na: HORVI #11:
Veľmi zlé sú aj prestupy z L4 pod mostom SNP, tam ti L91 zdrhne pred nosom, potom máš 20 min čistého času, to môžeš ísť tak akurát čajky kŕmiť k Dunaju 😁
20 min interval je proste v čase špičky ak cestuješ do práce neprípustný. Cesta mestom potom zaberie rovnako dlho ako napr. cesta z BA do NR.
Reakcia na: Urbanway 2423 #28:
S tým súhlasím.
Reakcia na: HORVI #26:
No dobre, ale rozdelením obratísk sme ho ešte zmenšili. Jediné riešenia, ako súčasný priestor "zväčšiť" sú buď zlúčenie autobusového a električkového obratiska, alebo prestrešenie električkového obratiska, viacej sa mi ale pozdáva prvá možnosť.
Reakcia na: Urbanway 2423 #25:
Priznajme si: trošku to Jak 44 v príspevku #21 prehnal. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #24:
Problém je aj ten, že stanica sa nachádza nie v moc dobrej polohe, navyše cesta na obratisko je ako zachádzka na Technické sklo. Je to ako dolina: v smere k budove Hl. st. je naľavo múzeum dopravy a napravo byty na Žabotovej. Nie je tam veľký priestor a to je nevýhoda.
Reakcia na: HORVI #23:
Vtip je ale v tom, že Jak 44, bohužiaľ, nežartuje. 🙂
Reakcia na: HORVI #19:
Ja dúfam, že raz niekomu napadne kompletne prestavať (nie vymienať asfalt a pod.) predstaničný priestor, pretože v súčasnosti mi príde celé to autobusové obratisko strašne stiesnené. Myslím si, že električky by určite mali stáť na rovnakej úrovni ako autobusy (ideálne aj na spoločnej zastávke), pretože ak by sa električkové a autobusové obratisko zlúčilo, tak máme k dispozícii celkom veľkú plochu.
Reakcia na: Jak44 #21:
Také zlé to nie je. 🙂 Ale môžeme tu vtipkovať. 😁
Reakcia na: Pajo #18:
Ale je to pravda. Sú tam naozaj drahé byty.
Reakcia na: HORVI #19:
Mne ani tak nešlo o autá, ale o to, že už teraz to zvykneš mať pri výstupe z autobusu bližšie na zastávku električiek Pod stanicou, ako k vstupu do budovy stanice. Ak by si tam nechal odstavených ďalších XY autobusov, tak to môžeme 93 kľudne ukončiť už na ex. SAV. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
OK, to je fajn. 🙂
Reakcia na: Jak44 #14:
A aj keby nie, autobusy by blokovali pruh smerom k vchodu do budovy stanice. Autá sa nemôžu vyhovárať, tie tam ani nemajú čo robiť. Zakázal by som autám vstup na Námestie Franza Liszta, povolenie by mal iba dopravný dispečing, údržba, smetiari, taxíky, ktorých je tam neúrekom, zásobovanie a polícia.
V najhoršom prípade by som prestaval celé autobusové a trolejbusové obratisko tak, aby sa tam v pohode zmestili aj autá, MHD a iné. Počas rekonštrukcie by boli presmerované na Prokopa Veľkého, čo je, ja viem dosť nereálne, ale vozidlá by tam mali krátku prestávku, resp. žiadnu prestávku a na druhom obratisku by bola dlhá prestávka. L32 N21, N29 a N37 by sa otáčali na Kollárovom nám. a k P. Veľkého by nešli. L41 by bola skrátená po Depo Hroboňova. Premávku k Hl. st. by zabezpečovali električky, posilnené linky 1 a 7, s Škodou 29T (tým myslím, že L7 by premávala aj počas víkendov a sviatkov).
Reakcia na: Urbanway 2423 #16:
Kto mal na byt v Slnečniciach, určite má aj na auto.. prípadne na dve,tri.
.
.
.
(Sorry bola to irónia, ale je to tak. Mesto nové zóny s potrebou dopravy vytrvalo ignoruje.)

Naopak napr. L21 vozí v 10 minútových intervaloch vzduch, lebo do Borov nie je načo-prečo-začo... 😥 Ale veď čo, dvihnime cestovné. To bude paráda. 😖
Reakcia na: HORVI #15:
Ono tam aj bude (priamo vnútri električkového obratiska budú státia pre autobusy), len doteraz sa mi nepodarilo zistiť pre aké linky. NAD? 93?
Reakcia na: HORVI #12:
A zmestilo by sa vôbec toľko prestávkujúcich 93 na Hl. st.? Okrem toho, je vážne problém (myslím s dostupnosťou MHD, nie kapacitou) v tejto časti Slnečníc, veď na Jasovskú je to maximálne 550 metrov, takže podľa mňa by zatiaľ stačilo posilniť 91, než viesť priamo do Slnečníc nejakú linku.
Reakcia na: IBBI #13:
Alebo rovno pristavať k električkovému obratisku Janíkov dvor aj autobusové obratisko.
Reakcia na: HORVI #12:
A je/bol by na Hlavnej priestor na dlhé prestávky 93?
Reakcia na: Max #10:
Tak bud niekde pri tom nakupnom centre, alebo v areali skladky vybudovat obratisko. Tam by sa mohli tocit 93, aj 98.
Reakcia na: Max #10:
Napríklad na jednom z kruhových objazdov na Ulici Zuzany Chalupovej (L93 by tam nemala prestávku, otočila by sa a išla na Hlavnú stanicu, kde by mala dlhú prestávku). 🙂 Zastávku výstup a nástup by mala tu (ak to neslúži na iný účel, napr. zásobovanie):
https://www.google.sk/maps/@48.0931865,17.1179028,3a,52.3y,155.45h,88.12t/data=!3m9!1e1!3m7!1sb8EzV7dI6CnE486t8lEAFw!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i48
Reakcia na: Anderis556 #7:
Môj názor je taký, že ak by mala byť L191 dočasne zrušená, mala by sa posilniť L91. Je neprípustné, aby počas rannej špičky premávala L91 v intervale 20 minút. Keby to bolo na dedine, tak v poriadku, ale toto je mesto. L91 má obsluhovať 3 mestské časti ako jediná (ak nerátam L90), a to ešte v 20 minútovom intervale. Aj v Jarovciach, Rusovciach a v Čunove žijú ľudia. Dokopy je ich 8100. A to je viac ako v Lamači. Nehovorím, že by malo byť pridaných viac liniek, lebo by to ani nemalo zmysel, ale posilniť interval L91 počas pracovných dní (nerátam prázdniny) na 12 minút! L90 môžete nechať tak ako je.
Reakcia na: IBBI #3:
Napríklad. Ale kde ju tam otáčať? 🤔
Reakcia na: Anderis556 #7:
Ked uz zrusili 191, mala ostat 91 aspon v rezime CP skolske dni. Teraz vam dali vlastne celotyzdenne rezim vikend,co nie je nikde v BA. 😃
Reakcia na: Dezerter #2:
Udajne vsetko pojde na ZP. ZST NM bude po 20tej bez elektricky - to sa myslim da prezit.
Mám pocit pomaly, že cestovať ráno teraz z Rusoviec na Dvory je ako cestovať cez víkend z Dlhých dielov na Kramáre. Neviem prečo práve 191 musela byť zrušená. Ak áno, tak nejakým spôsobom aspoň trochu posilniť interval 91, lebo tie CapaCity ani nejako nepomôžu moc v tomto. A nech sa nevyhovára na linku 90, tá ma iba ráno interval 20 minút, v ostatnom čase 30 minútový až hodinový.
Reakcia na: Anderis556 #5:
To uz bude nastupovat 3. vlna, takze pochybujem.
Obnovenie linky 191 odhadujem tak na september 😀.
Reakcia na: Dezerter #2:
Áno.
Reakcia na: martinah #1:
K Slnecniciam by sa uz zislo predlzit povedzme 93.
Čiže linka 4 na Zlaté piesky raz za 30 minút iba? 😃
mam pocit, ze mesto a dpb vytrvalo sabotuju rastuci dopyt od cunova po slnecnice, tie autobusy su plne v spicke, ludia sedia tesne vedla seba, stoja vedla seba a nemaju ako dodrziavat odstupy, nechapem preco prave tato linka musi mat 20m interval v spicke