Obmedzenie premávky MHD (od 8.3.2021)

Dočasne zrušené linky sa zatiaľ neobnovia, navyše sa predĺži večerný interval električiek.

Z dôvodu úsporných opatrení, zníženého dopytu a obmedzeného večerného vychádzania príde od 8. marca 2021 k nasledujúcim úpravám premávky liniek MHD:

  • Naďalej nebudú premávať linky 7 94 191 192 196 a 208, ktorých premávka je zastavená od 1. marca.
  • Vo večerných hodinách po 20:00 budú všetky električkové linky premávať v intervale 15 minút namiesto doterajších 7-8 minút. V rovnakom intervale bude premávať aj autobusová linka 95 nadväzujúca na električkovú linku 3.
    • Pozn.: Linka 4 nebude po 21. hodine obsluhovať zastávku Stn. Nové Mesto, všetky spoje po tomto čase pôjdu na Zlaté piesky. Cestujúcim odporúčame použiť k Stanici Nové Mesto linku 50 (možný prestup z/na linku 4 na zastávke MiÚ Nové Mesto).
  • V pracovných dňoch linky bratislavskej MHD naďalej premávajú podľa cestovných poriadkov platných pre školské prázdniny.

Namiesto zrušených liniek môžu cestujúci využiť súbežné linky:

  • K linke 7 je v úseku Rača – Blumentál alternatívou linka 3, v úseku STU – Hlavná stanica linka 1.
  • K linke 94 je v úseku Holíčska – Smolenická alternatívou linka 68, v úseku Smolenická – Zochova linka 93, v úseku Zochova – Blumentál linky 31 a 39.
  • K linke 191 je alternatívou linka 91, pričom v smere z Rusoviec do mesta treba namiesto zastávky Stn. Rusovce využiť zastávky Kaštieľ Rusovce alebo Gaštanová aleja.
  • Pri linke 192 môžu cestujúci v smere z Mlynskej doliny využiť linky 31 a 39 s prestupom na linky 83 a 84 na Zochovej, v Petržalke sú alternatívou aj linky 95 a 98.
  • K linke 196 je v úseku Prokofievova – Haburská alternatívou linka 96, v úseku Haburská – Stn. Nové Mesto linka 50.
  • Pri linke 208 je možné v úseku Šulekova – Hodžovo nám. použiť linku 147, v úseku Kozia – Záhradnícka ulica je alternatívou linka 207, na Svätoplukovej ulici linka 205, v úseku Hodžovo nám. – Prievozská linka 212 a na Mliekarenskej je možné použiť linku 209.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #113:
Sú tam len dva problémy:
1. 99 takmer vôbec neprekrýva oblasť, kde ľudia využívajú 94.
2. je to neskutočne pomalé.
Ale to je jedno, ľudia si nájdu alternatívy.
Reakcia na: shaggy #112:
Jasné, ale do spádovej oblasti Holíčskej sa dá ísť aj 95 (závisí od konkrétneho cieľa). Inde by som využil práve kombináciu 3+99.
Reakcia na: Urbanway 2423 #111:
Lenže 95 je od Holíčskej (konečnej) celkom ďaleko a 94 berie ľudí hlavne na ďalších zastávkach, kde 95 nechodí.
Reakcia na: shaggy #110:
3+9 som myslel ako náhradu v úseku Blumentál - Kapucínska/Zochova
3+95 by som využil pri cestovaní z Rače do oblasti Holíčskej (peší presun z Topoľčianskej, resp. Šintavskej).
Reakcia na: Urbanway 2423 #109:
3+9 (toto asi chcelo byť nejaké iné číslo), alebo 3+95 mi ako náhrada za 94 smer Rača moc nesedí.
Ale auto ako náhrada funguje 🙂
Reakcia na: Solider #108:
A čo v sedle a večer? Vo väčšine situácií by som osobne namiesto 94 využil kombinácie 3+9, 3+95, 3+99, alebo peší presun.
Reakcia na: Domi86 #107:
A 59 nevyhovuje?
Dufam ze sa 94 coskoro obnovi. Pre tych co cestovali z race do petrzalky, namiesto 2 spojov to teraz znamena 3-4. 😭a samozrejme extra cas!
Reakcia na: 810zssk #79:
Ako tak pozerám, tak návoz na prvý vlak netreba riešiť, ten ešte obslúži štandardná L4. Odvoz od 20.45 zabezpečí dojazd 20.49 po Krížnu, tam sa potom dá prestúpiť na spoj zo ZP.
Na 20.45 z Jungmannovej stačí o minútu posunúť posledný dojazd skrátenej služby L3.
Zostávajú tie zvyšné tri spoje. Na 21.40 už nie je k dispozícii žiadne končiace poradie. Ale dalo by sa to riešiť tak, že:
posledná kačica z Dúbravky by išla až o 21.20 a až na Nové Mesto (dojazd 21.58), potom
22.15 NM - 22.33 NĽŠ
22.38 naprázdno NĽŠ - ŠN - 22.42 NĽŠ (uvoľnenie prejazdu pre L1 22.40 z NĽŠ)
22.45 NĽŠ (pred príchodom L1) - 23.03 NM
a potom po Krížnu a do vozovne.
Bolo by tiež možné ukončiť spoj z NM už na Kameňáku a otočiť to cez tuleňa na Jesenského, kde môže stáť, koľko treba, ničomu zavadzať nebude.
Reakcia na: Vladimír #92:
Tak v BA je určite rozdiel sobotné a nedeľné dopoludnie no nie samozrejme v celej sieti.
Hlavne v okolí trhoviska sú v sobotu plné.
Staničné linky roky nestíhajú nedeľné večerné príjazdy vlakov.
Reakcia na: Vladimír #92:
nebude v mestách v nedeľu doobeda dopyt po doprave na bohoslužby, najmä tam, kde sú 3 r.k. a 3 ev.a.v. kostoly na celý 60-tisícový systém MHD(MT+Vrútky)?
Reakcia na: SGP135 #102:
Myslím si, že napr. na výjazdoch 20 by mohlo pomôcť označenie 63>20 Tesco Lamač@Opletalova, aj keby ho bolo vidieť len z blízka, pretože vtedy by cestujúci po zastavení na boku videli, že im prišla aj 63 po Tesco Lamač a viacero cestujúcich by podľa mňa do autobusu nastúpilo. U električiek by to podľa mňa zmysel malo, napr. výjazdové spoje do centra by mohli byť vedené ako 4>9 Krížna@Centrum a pod. Dojazdy na 84, 99 a podobne by mohli byť zapísané tak ako dnes.
Reakcia na: Urbanway 2423 #101:
Taká polo-rečnícka otázka, avšak načo je takéto označenie liniek, ak sa "prvá linka" nedá prečítať už z cca 8-10 metrov?

Ak vo výsledku je zväčša čitateľné iba číslo linky, na ktorú voz prechádza, nie je lepšie tam nechať iba to číslo a napísať ho štandardným veľkým fontom? 🙂
Reakcia na: Viko #99:
Čo sa toho počtu znakov týka, tak 30>80 by sa podľa mňa ešte mohlo dať ( https://foto.bmhd.cz/foto/179263 ), len by sme museli použiť dve veľkosti čísel liniek. Nejaké trojmiestne číslo (napr. 202>207), by sme tam už ale asi nenapchali.
Reakcia na: Pe67 #98:
Nebolo by dobré v súčasnej situácii zaviesť garantované prestupy, pretože napr. na Trnavskom mýte (4 a 9), ale aj Blumentáli (3 a 9), Kamennom nám. (3, 4, možno 1) a Poštovej (1 a 9) by sa to večer zišlo. Časovo by to tiež mohlo vychádzať (možno v KV by to úplne nevychádzalo).
Reakcia na: Urbanway 2423 #97:
Ach, ja nepozorný čitateľ 😃 Prepáč...
Za obrázky ďakujem. Ak sa môžem vyjadriť, myslím si, že obe možnosti majú svoje pre aj proti.
Druhý spôsob je rýchly (fakticky stačí vytvoriť nový dvojriadkový cieľ s potrebným textom), ale zároveň nepružný - ku každej novej kombinácii liniek potrebuješ nový cieľ. To prvé riešenie by mohlo byť flexibilnejšie - stačí pripraviť linky a používať k nim akýkoľvek cieľ, akurát je autor obmedzený počtom znakov (napr. 30>80 by už bolo nereálne) a nezadá to ako plain text, ale musí použiť zjednodušený tzv. mnemo kód, čo ale nie je žiadna rocket science. To "nefunguje" z #90 by potom mohlo vyzerať takto:
y1 s1 '1' y6 s10 '>' y9 s18 '12' (s, y sú súradnice s počiatkom v ĽH rohu).

Neviem kto vymyslel večerné odchody linky 9 z Ružinova, ale pri 15min.intervale to na Trnavské mýto príde minutu po 4ke. Za tunelom v smere do Karlovej Vsi má byť minutu pred tou 4kou - ale fakt iba papierovo. Neviem či toto bol úmysel, alebo načo je toto dobré, že idú naraz a potom 15min.nič. To sa ten preklad pri tom intervale dal určite lepšie spraviť.
Reakcia na: Viko #96:
Tému som začal v príspevku #80, kde som napísal: "označenie 3>4 (ako v Brne pri dojazdoch)," ďalej som už používal len "šípku." 🙂

Pre ilustráciu Ti tu priložím dva spôsoby označenia prejazdov medzi dvomi linkami v Brne (ten druhý by bol asi najjednoduchší).
https://imhd.sk/transport/galeria-media/2454/%C4%8CKD-Tatra-T3/172396/1628-linka-1-12-Hlinky
https://imhd.sk/transport/galeria-media/2454/%C4%8CKD-Tatra-T3/216603/S%C3%BAprava-elektri%C4%8Diek-T3-na-v%C3%BDlukovej-linke-3-ktor%C3%A1-z-Francouzkej-ulice-pokra%C4%8Duje-ako-linka-2-na-Malinovsk%C3%A9ho-n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD
Reakcia na: 810zssk #90:
Dávno som v Brne nebol, takže už mám len matnú predstavu, ako tá ich diagonála vyzerá. V každom prípade, téma začala šípkou, preto som opísal šípku.
Reakcia na: Pe67 #82:
Konečne po roku prestanú vozidlá vetrať na zástavkách a plaziť sa po nových tratiach? Som rád že si toho všimli, možno dôjde aj k nejakej úspore keď majú výpadok tržieb.👍