Dopravoprojekt ukázal ako bude vyzerať Krížna a Odborárske nám. po modernizácii električkovej trate

Pri modernizácii Ružinovskej radiály príde aj k celkovej rekonštrukcii uličného priestoru od Amerického námestia po Legionársku.

V rámci pripravovaného projektu modernizácie Ružinovskej radiály príde aj k modernizácii električkovej trate v úseku od konca Špitálskej ulice cez Odborárske námestie a Krížnu až po Legionársku ulicu. Na základe minuloročných požiadaviek hlavného mesta, ktorý je investorom tejto modernizácie, bola do projektu zapracovaná aj komplexná rekonštrukcia uličného priestoru "od fasády k fasáde" v tomto úseku. Projektovú dokumentáciu pre túto modernizáciu spracováva na základe verejnej súťaže spoločnosť Dopravoprojekt, ktorá teraz zverejnila prehľadnú situáciu uvedených úprav na Americkom námestí, Odborárskom námestí a Krížnej ulici.

Najvýznamnejšou zmenou je preloženie polohy električkovej trate medzi Špitálskou a Májkovou ulicou k parčíku na Americkom námestí na miesto dnešnej cestnej komunikácie smerom do centra mesta. Cestná doprava bude po novom vedená medzi Záhradníckou a Mickiewiczovou/Špitálskou priamo bez potreby križovania električkovej trate na Odborárskom námestí. Projekt tiež počíta so zrušením priamej cestnej premávky z Krížnej na Mickiewiczovu/Špitálsku (možné bude iba odbočenie na Májkovu ulicu) a so zrušením odbočenia zo Záhradníckej na Májkovu.

Úpravou polohy električkovej trate sa dosiahne zlepšenie prestupovania cestujúcich v uzle Americké námestie. Doterajšia električková zastávka na Odborárskom námestí smerom k Trnavskému mýtu sa presunie na Americké námestie, pričom nástupište tejto zastávky bude spoločné s nástupišťom trolejbusovej zastávky v smere na Kollárovo námestie. Zároveň sa priblíži tesne ku križovatke pri nemocnici aj zastávka trolejbusov na Mickiewiczovej v smere von z centra. Zmenou polohy trate sa dosiahne aj zmenšenie koľajových oblúkov v rozvetvení trate pred nemocnicou.

Projekt prestavby trate na Americkom a Odborárskom nám. (zdroj: Dopravoprojekt, a.s.) - po kliknutí na obrázok sa otvorí kompletná situácia v PDF

Zastávka električiek na Krížnej ulici bude prebudovaná na združenú zastávku, takže na nej budú môcť zastavovať aj nočné autobusy, prípadne náhradná autobusová doprava. Menšou úpravou prejde aj poloha koľajového triangla na Vazovovej ulici. Električková trať od Amerického námestia po Legionársku má mať uzavretý betónový kryt.

Súčasťou projektu je aj realizácia nových cyklochodníkov po oboch stranách na Krížnej ulici a Odborárskom námestí. Projekt počíta aj s väčšou výsadbou zelene, pričom na Krížnej ulici budú po stranách ulice vysadené dve nové stromoradia. S úpravou cestnej komunikácie príde tiež k úprave parkovacích miest, ktoré budú zriadené po oboch stranách Krížnej ulice.

Kompletná projektová dokumentácia pre modernizáciu Ružinovskej radiály by mala byť dokončená v lete tohto roka. S realizáciou projektu sa počíta od jesene 2022 do konca roka 2024.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #94:
ak myslíš postup podľa § 7 ods. 1 písm. f) zákona č. 253/1998 Z. z. v platnom znení, tak si pozri aj odsek 2, ktorý ustanovuje povinné doklady k takémuto zrušeniu... a teda napríklad výpoveď z nájomnej zmluvy tam nie je.... a teraz, čo ak tú výpoveď neprevezme (bárs aj schválne), čo s tým? 😉
Reakcia na: Minko #92:
A čo je vlastne na tom v realite nejednoduché? Lebo paragrafovému zneniu rozumiem tak, že každému kto nemá právo na užívanie (nie je vlastník / nemá platnú nájomnú zmluvu) môžeš dať TP zrušiť bez ďalších podmienok.
Reakcia na: Minko #92:
Hovorím o CZ legislatíve, severný Balkán nie je moja šálka kávy. U nás stačí na prihlásenie trvalého pobytu nájomná zmluva, prenajímateľ nesmie brániť nájomcovi v prihlásení k trvalému pobytu.
Reakcia na: S499.1023 #91:
na SK áno, odhlásiť niekoho z TP pokiaľ to neurobí od sám, napriek tomu že si vlastník nie je až tak jednoduché. bohužiaľ je to dané právnym stavom u nás. inak na základe čoho je odmietnutie prihlásenia na TP nelegálne? počujem to prvýkrát. 🙂 Bohužiaľ celá Európa aj EÚ prechádza skôr na termín miesto obvyklého zdržiavania sa, ktoré je zásadne odlišné od TP vnímaného u nás len u nás to akosi nejde... aj keď chápem, keď u nás nedokáže polícia doručiť predvolanie ani osobe, ktoré sa pravidelne zúčastňuje rokovaní v NRSR, bez povinnej elektronickej schránky pre FO si neviem predstaviť, ako by to u nás mohlo fungovať 😁
Reakcia na: Minko #90:
Toto som mal vždy ošetrené tak, že som zmluvu, ktorá mi neumožní trvalý pobyt, proste odmietol (o. i. je to nelegálne). Neviem, ako je to v SR ale v ČR trvalý pobyt nezakladá nájomníkovi žiadne väčšie práva voči majiteľovi.
Reakcia na: S499.1023 #89:
no v BA takým spôsobom, že štandardne ti prenajímateľ neumožní prihlásiť si trvalý, či prechodný pobyt v prenajatej nehnuteľnosti a na niektorých miestach nebýva parkovacích miest fakt dostatok... ak príde rezidenčná politika parkovania, môže sa ti takéto parkovanie pekne predražiť (nerezident) 😁 resp. ak má pridelené parkovacie miesto tak si ho bude od teba nechávať platiť zvlášť za nie zrovna najmenšiu sumu 😁
Reakcia na: lostrail #88:
Síce neviem, ako by bývanie v nájme malo komplikovať parkovanie (býval som v nájme po presťhovaní do ČR 19 rokov, než sme našli ten správny dom a parkoval som v rezidenčných zónach vždy) ale nehádam sa, že niekto auto k životu nepotrebuje. Ja som len rozporoval ten mordor na Medenej a v Unitase.
Reakcia na: S499.1023 #87:
Priklady ako priklady. Ked byvas v najme, parkovanie sa ti na takych miestach mierne komplikuje. Ale to je jedno. Mozeme si dosadit hocijake miesto, dolezite je, ze viem o ludoch, co auta k zivotu nepotrebuju a parkovanie preto nie je pre nich zivotna potreba.
Reakcia na: lostrail #85:
Mal som rozpísaný dlhý príspevok, ktorý mi spadol a písať znova ho nebudem, tak len v skratke: Aj keď v princípe s Tebou súhlasím, lokality ako príklad si si nevybral veľmi dobre, zhodou okolností so všetkými uvádzanými lokalitami mám skúsenosť - súhlasím len s Konventnou, na druhej strane embryám farárov autá netreba, Kičura má ešte pár rokov čas, než ho začne tento projekt páliť a novostavba v prieluke garáže má. Inak nad Royko pasážou mi bývala spolužiačka, parkovali bez problémov zo strany Kolárskej/Jedlíkovej, na Medenej pracoval kamarátov otec, parkoval (samozrejme za peniaze) vo vnútrobloku jedného domu oproti Dr. Horákovi, v Unitase mi bývala kamarátka, auto mali, parkovali, problémy nezmieňovala. Odišli preto, že v Unitase sú len malé byty.
Na Obchodnej som dve epizódy svojho života pracoval a navštívil desiatky tamojších bytov. Problémom bola veľmi nízka kvalita bytového fondu - nielen podinvestovanosťou ale aj mizernou kvalitou výstavby už v čase vzniku. Napriek tomu nikto odtiaľ odísť nechcel, odchody boli nútené po reštitúciách a privatizácii. Ale boli aj výnimky - nad Rempo pasážou mi bývala ďalšia spolužiačka a tam to bolo super.
Reakcia na: lostrail #85:
ja som tiez velmi dlho fungoval bez auta (aj z periferie) a nechybalo mi to, k nejakemu som sa dopracoval az pomerne neskoro ked sa mi prestahovala praca na opacny koniec mesta a cestovanie MHD sa prilis natiahlo... (aj to by sa ale bolo byvalo dalo zvladnut aj bez IGK, akurat by sa mi skratil volny cas denne o nejakej 1.5-2hodiny)
odkedy vsak nie som single a pribudli deti, neviem si to velmi dobre bez tej motorovej potvory aspon obcas predstavit... a z vlastnych skusenosti predpokladam ze aj ini to maju podobne.... aj ked je napriklad fakt ze dnes ostava vela ludi uplne single alebo v paroch bez deti, pri tych si viem predstavit ze im auto chybat velmi nemusi....
PS: domy na obchodnej su obsluzitelne (a obvykle aj obsluhovane) z opacnej strany z dvorov, z hladiska pristupu do danych domov to az taky problem nie je.... skus sa ale takto rozhliadnut vecer na takej michalskej, bastovej, zamocnickej, klariskej, bielej, .... a pozriet v kolkych oknach sa svieti tam....
Reakcia na: si #83:
Osobne som v zivote spoznal niekolko ludi, ktori byvali v centre alebo na miestach s naozaj blbym parkovanim, auto nemali a chvalili si to. Hovorime napr. o bytovke nad Royko Passage, Konventnej, Medenej (realne je to tam s parkovanim mordor), Unitase (sice sirsie centrum, ale osobne by som tam v sucasnosti nesiel ani keby mi za to platili a toho cloveka dodnes nepochopim - trpiet hustu a neutichajucu dopravu, pricom sam sa spoliehat na MHD, asi je to nejaka forma masochizmu). Ani znama, ktoru som onehda spominal (co sa prestahovala na Mileticku), auto nemala. Pravda ale je, ze teraz uz nie je ani na Slovensku (ine dovody). Nie je len jeden pohlad na byvanie a nemozeme vseobecne tvrdit, ze centrum sa vyludnilo kvoli tomu, ze sa don neda dostat autom. To je prilis kratkozrake. Len na Obchodnej, ked zapadne slnko, staci spocitat izby, v ktorych sa svieti a nie je ich malo.
Reakcia na: si #83:
Ja by som to fakt nemiešal. Jasné, je to kombinácia rôznych faktorov, ale ty si začal s tým, že to determinuje auto, čo nesedí (zámena korelácie s kauzalitou).

Najprv bola doba, že bývanie v centre fakt nebolo atraktívne. Prví odišli ľudia z bytov predtým tabuľkovaných do nízkych kategórií, ktorí nechceli vykurovať štvormetrové stropy, riešiť zatekanie, praskliny a podobné neduhy budov, do ktorých nebolo celý socík poriadne investované. (Vtedy ešte auto nebolo témou, prvýkrát som to ako argument zachytil až pri nedávnych úpravách Židovskej a Klobučníckej.)
A až nasledne prichádzala drahota súvisiaca s rozvojom turizmu, vzrast pouličného života, gentrifikácia súvisiaca s tým, že obnovu centra financovali súkromné zdroje pre súkromné účely (čo sa viazalo aj so zmenou funkcie smerom k nebytovej), premena bývania na krátkodobé prenájmy... Ale drahote sa stále celkom dá vyhnúť - Palisády chodia nakupovať do exprestesca, Dunajská štvrť má exPrior, zastrčené pajzle stále existujú - "stará generácia" bez tučných kont tiež nejako musí fungovať.

Podľa mňa bolo pochopiteľné, že vrstva poprevratových novozbohatlíkov si radšej stavia veľkú opachu s veľkou záhradou obohnanú veľkým múrom - a možno zvažujú, kam dajú svoje štyri tátoše, ale skôr im imho ide o pokoj, súkromie a to, že nemusia riešiť, v akom stave sú ulice okolo nich, na akej linke jazdia klimatizované vozidlá a ci ich niekto na verejnom mieste nevypaparazzuje/nezmláti/neodstrelí. A do istej miery to odkukali aj bežní ľudia, ktorí dlho chceli radšej sto štvorcových prehnojeného trávnika niekde v Miloslavove, než sto dostupných služieb pri dome, lebo boli jednoducho unavení zo zanedbanosti mesta.
Ale časy sa stále menia a myslím, že by sme im radšej mali vhodnými zasahmi ísť naproti, než to negovať. Už dnes manažéri, zahraniční šéfovia a podobné smart profesie podľa mňa nemajú prečo mať problém s bytom v meste. Len teda v inzerátoch veľa pekných staromestkých bytov nevídať (väčšinou sú udržiavané, ale majú rôzne nemoderné až nevkusné prvky z 90./nultých rokov), pri aktuálnej bezzubosti polície si treba davať bacha na lokalitu (hluk, vandalizmus). Kto chce, zaplatí si parkovanie na Uršulínskej, v Alexii apod. Ak chce ušetriť, je to samozrejme náročnejšie, ale zúfalé parkovanie spojené s krúžením a stámetrovymi pochodmi je aj v uličkách okolo Štefánikovej, pod stanicou či smerom k Nivám, aj na mnohých sídliskách - a tí ľudia tam stále bývajú. Neexistuje nič ako univerzálna rovnica nezaparkujem pred oknom = nebývam, existuje len kvalita života a návyky ľudí, pričom ani jedno z toho nie je fixné, ako nám pár posledných desaťročí ukazuje.
Reakcia na: Viko #82:
ja by som skor povedal ze to bola a je kombinacia viacerych faktorov... jedna vec je uz spominana dostupnost autom, druhou cena (vsetko je drahe a ti co na to maju zas iba pesi alebo na bicykli chodit nechcu), zanedbanost tazko povedat (interiery som neskumal), na druhej strane ak je to naozaj tak zle so zanedbanostou, tak aj komplikovana rekonstrukcia (opat doprava, pamiatkari, ...) a ti co peniaze maju si potom radsej kupia vacsiu vilku pod slavinom (za podobnu cenu) kde sa aspon tym autom dostanu....
Reakcia na: si #81:
Čo ja ti viem... Vyľudňovanie primárne spôsobila strašná zanedbanosť bytového fondu v kombinácii s pofidérnymi predajmi/reštitúciami - a to odštartovalo už v čase, keď sa nám o dnešnom rozsahu automobility mohlo len snívať.
Reakcia na: lostrail #80:
odhadom max jednotky percent rodin/domov
mierne sirsie centrum kde sa tym nestastnym autom da "normalne" dostat aspon z jednej strany (a zaparkujes prinajhorsom o ulicu vedla) je aj normalne dlhodobo obyvane, vyludnenie (zmiznutie trvaleho obyvatelstva) postihlo praveze tie casti kde sa tym autom nemas ako dostat
Reakcia na: si #77:
Dobre a teraz daj este statisticky odhad, kolko ludi v tom centre sliepky realne chova. "By som sa divil" iba, ak by to robila aspon polovica obyvatelov. Cela ta obhajoba vozenia sa autami az do najcentrovitejsieho centra totiz stoji na vode. Mimochodom, mierne sirsie centrum predsa ma parkovacie plochy na uliciach, cize pokial nebyvas napr. priamo v Manderlaku alebo v niektorom z historickych objektov na Hlavnom namesti, je urcite sanca, ze zaparkujes. Len teda je nad slnko jasne, ze v centre obzvlast plati, ze nikdy nezaparkuju vsetci a ze mnoho ludi tam skratka bude byvat a zit bez auta, pricom im to tak bude vyhovovat. Tento prirodzeny vyber sa deje bezne v zahranici, ale uz aj tu.
Reakcia na: Maremi #78:
Tak zas, je nieco ine, ked nakupene hodis do kufra a ked to mas vsetko uniest.
Práveže bývanie v centre sa javí ako úplne ideálne na veľké nákupy bez auta. Všade to máš blízko a nemusíš ťahať 5km. Milión obchodov, všetko do 5-10minút peši.
Reakcia na: lostrail #76:
"Kde presne mozes chovat sliepky v centre mesta? Lebo to je to, co tu vlastne popisujes. Ze aj clovek v centre by mal moznost doviezt si velky nakup autom az domov a aby neprodukoval vela odpadu, mali by sa o zvysky pobit sliepky."
odkedy mame deti, byvame na periferii v dome s vlastnym velkym vybehom (dovtedy sme vsak byvali v podhradi, takze viem porovnat)
potravinovy odpad vsak u nas obvykle tvori len to co nevies spracovat (odrezky, kosti, supky zo zeleniny, ...) a to bez ohladu na to ci sme byvali v bytovke v starom meste alebo v dome v raci a to je "podiel" ktory ti hustejsia frekvencia nakupu nijak neobmedzi... akurat ze tym ze mame zvierata (a kopu kompostu) tak ani toto neskonci v komunalnom odpade...
PS: aj v starom meste poznam lokacie kde si chov sliepok predstavit viem (a ani nie su tie lokacie zrovna lacne), akurat kohut by uz asi vadil kvoli rannemu kikirikaniu 😛
samotnu sliepku kotkodakat velmi nepocut a mozno by si sa aj divil kde vsade vo dvore ich najdes....
Reakcia na: si #73:
Kde presne mozes chovat sliepky v centre mesta? Lebo to je to, co tu vlastne popisujes. Ze aj clovek v centre by mal moznost doviezt si velky nakup autom az domov a aby neprodukoval vela odpadu, mali by sa o zvysky pobit sliepky.
K tym nakupom v malom len tolko, ze kedysi sme na to boli pomerne zvyknuti. V takych 90. rokoch (a skor, samozrejme) tu este neboli hyoermarkety, kde sa dalo nakupit "vsetko" pod jednou strechou. Ked si chcel chleba, siel si do potravin. Po maso k masiarovi, po zeleninu do zelovocu a po visiaci zamok do zeleziarstva. Nakupovalo sa kazdy den tak, aby to presne vyslo na ten dalsi. V centrach miest bol nanajvys Prior, co bolo asi najblizsie k vsehochuti pod jednou strechou.
S prichodom hypermarketov prisiel aj americky styl nakupovania. Ono sa na to lahko zvyka, lebo je to pohodlnejsie, co je napokon to, co tu obhajujes. Ano, aj ja radsej idem do Metra, nakupim na tyzden a potom mam pokoj, lebo nikam chodit nemusim. No nebyvam v centre. Ale ak tam raz niekto byva, spolu s bytom si kupuje aj zivotny styl. Ten styl zahrna viac pobytu vonku, viac pesieho pohybu, viac nakupovania v malom, "operativnu" socializaciu (vybehutie "na pivo" je urcite jednoduchsie ako niekde na periferii).

Komu vyhovuje kozmopolitnejsi zivotny styl, prirodzene si hlada byvanie v centre a to so sebou prinasa vyhody a nevyhody rovnako, ako byvanie inde. Poznam osobu, ktora nevedela v Liscaku vydrzat, lebo ju v noci budili cvrcky a datle. Musela sa prestahovat. Teraz byva na Mileticke a je konecne spokojna. Stastne zaspava a budi sa pri zvuku aut, sanitiek, trolejbusov a pri jemne do oranzova osvetlenej oblohe. To ja by som na takom mieste napr. byvat nechcel, ale to je OK.