Dopravný podnik končí s vykonávaním odťahovania vozidiel

Službu bude zabezpečovať iná mestská spoločnosť.

Dopravný podnik Bratislava už nebude od februára 2021 vykonávať službu núteného odťahu vozidiel z cestných komunikácií spravovaných hlavným mestom, zastávok MHD a vyhradených BUS pruhov. DPB túto službu pre hlavné mesto vykonával od roku 2005 s prestávkou medzi rokmi 2014 - 2020, kedy touto službou poveril koncesionára, firmu Car Towing.

Službu odťahovania vozidiel bude od 1. februára 2021 zabezpečovať spoločnosť Mestský parkovací systém, s.r.o. (MPS), ktorej stopercentným vlastníkom je hlavné mesto. Táto spoločnosť bude pre hlavné mesto zabezpečovať komplexné služby v oblasti parkovania. Zároveň sa premiestňuje areál odťahovej služby z vozovne Trnávka na Technickú ulicu.

Prevádzka odťahovej služby nebola pre dopravný podnik výhodná, cena za odtiahnutie vozidla nepokrývala reálne náklady na prevádzku odťahovej služby a rozdiel v nákladoch muselo mesto dotovať zo svojho rozpočtu. Dopravný podnik odpredal firme MPS dve odťahové vozidlá zakúpené v roku 2020 a ďalší inventár odťahovej služby spolu za cenu 163 269 €.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: johnnyjanko #4:
ešte by som možno doplnil, že v prípade mestských organizácií ide skôr o "formality" s cieľom dodržať platný právny stav, v rámci privátneho sektora, najmä pokiaľ ide o tzv. "osoby v spojení", sa dá uvažovať aj o účelových transakciách s cieľom znižovania daňového základu, resp. vyvádzania ziskov do "priaznivejšej" jurisdikcie ... pardon za mierne OT
Reakcia na: Maremi #2:
Robí sa to kvôli prehľadnosti účtovníctva. Keby sa to tak nerobilo, nesedelo by to v účtovných knihách, ktoré si DPB aj MPS vedú samostatne (musia - lebo sú to samostatné právne subjekty). DPB skrátka evidoval nejaký majetok, a ten nemôže len tak zmiznúť. Musí byť niečím nahradený (peniazmi).

A nie je to len výmysel úradníkov, rovnako fungujú aj súkromné firmy. Väčšie firmy majú mnoho divízií, ktoré si samostatne vedú účtovníctvo. Keď potrebuje jedna divízia od druhej nejakú službu alebo tovar, normálne za to platí. A naopak. Týmto spôsobom môže vedenie firmy sledovať odkiaľ kam tečú peniaze a iný majetok, ktorá divízia je zisková, ktorá je stratová, atď. Zažil som už viacero firiem a všade sa to robilo presne rovnako.

Iný príklad: keď chce Škodovka vyrábať nejaké svoje autá v továrni v DNV, ktorá patrí značke VW (nie priamo Škodovke), tak musí extra platiť za využívanie kapacity "cudzej" továrne. Áno, aj keď obe značky patria pod jeden a ten istý koncern. Keby sa to tak nerobilo, vedenie firmy by pozeralo na skreslené čísla, pretože Škodovka by mala lepšie výsledky ako v skutočnosti (išli k nej tržby za autá vyrobené v cudzej továrni) a VW by zas mal horšie výsledky ako v skutočnosti (vyrábal autá, z ktorých tržby tiekli preč).
Reakcia na: Maremi #2:
Mesto si zoberie z peňaženky nejaké peniaze a potom ich vráti späť do peňaženky.
Vždy ma udiví, prečo jeden podnik 100% vlastnený mestom musí odpredať druhému podniku 100% vlastnenému mestom za plnú sumu. To si nemôžu darovať alebo za odpredať za symbolické 1 euro ?
Zaujímavé, že sa predali len tie dve nové odťahovky, keďže pôvodný počet bol tri kusy a teda jedna zo starých naďalej slúžila... Tá zostane v majetku DPB či bude vyradená bez náhrady?