Prerušená premávka električiek v Karlovej Vsi (4.1.2021 12:10 – 13:20)

Od 13:20 je premávka električiek obnovená.

Pre dopravnú nehodu a prekážku na koľajovej trati na zastávke Borská je prerušená premávka električiek v úseku Chatam Sófer - Kútiky.

Linka 4 premáva v úsekoch Dúbravka - obratisko Kútiky a Chatam Sófer - Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto. Linka 9 premáva z Ružinova po tunel/Chatam Sófer.

V úseku Chatam Sófer - obratisko Kútiky je nasadená náhradná autobusová doprava linky X4.

Aktualizácia: Po 13:20 bola premávka električiek obnovená. Na linkách 4 a 9 treba ešte počítať s nepravidelnou premávkou do napojenia električiek na svoje grafikony.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #48:
Keď tak pozerám, koľko to stále pred cca 2 rokmi v Brne, tak by to nemuselo byť až také drahé, obzvlášť ak by sa to robilo za eurofondy. V Brne to stálo podľa tohto stálo ( https://www.dpmb.cz/cs/irop-ris2 ) dokopy 104mil. Kč (necelé 4 mil. €), ale DPMB platil iba 16mil. Kč (cca 610 000 €), u nás by to ale stálo o trochu viac (napočítal som, že máme o takých 80 vozidiel viac). Toto podľa mňa zas nie je až taká vysoká cena za kvalitný informačný systém, veď za tých pre nás možno 700 000€ sa aj tak dajú kúpiť iba cca 2 nové Solarisy.
Reakcia na: Urbanway 2423 #47:
Keď už je reč o SW, v DPB by bolo dobré vylepšiť asi úplne všetko 🙂 Ja snívam o jedno veľkom systéme zahŕňajucom všetko od plánovania, cez informovanie, výpravu až po riadenie dopravy v jednom balíku, kvalitatívne zodpovedajúcom roku 2021. Len by to stálo peniaze.
Reakcia na: 810zssk #44:
Keď je reč o software, nebolo by dobré vylepšiť aj dispečink (kedy bol vlastne rekonštruovaný, myslím po technickej stránke?), riadiaci a komunikačný systém, príp. aj samotné BUSE vo vozoch? Nebude to nutné aj kvôli IDS?
Reakcia na: si #40:
Nie si dostatočne open-minded a prozákaznícky. Už s nápadom vyštvať cestujúcich z neproblémovej linky prišiel raz MatejBA a vôbec ma neprekvapuje, že teraz s tým prišiel kecho, ako druhý člen Slávnej päťky. 10 z 10 cestujúcich by spravilo "juchú" a ešte by poslalo aj poďakovanie s osobným venovaním.
Reakcia na: 810zssk #44:
Zabudas na paragraf nikdysatotaknerobilo. 🙂
Reakcia na: si #40:
Toto by ti vedel vyriešiť dobrý software.
Reakcia na: Urbanway 2423 #42:
Myslel som, že sa bavíme o otáčaní na spojke na Molecke, nie o manévroch v kolóne.
Reakcia na: Viko #41:
Ak by stáli v kolóne, tak by takéto manévre hádam trvali dlhšie ako samotná MU.
Reakcia na: si #38:
Jednosmerné vozy predsa môžu zo zadného stanovišťa odísť bez ľudí niekam, kde sa otočia, nie?
Reakcia na: kecho #39:
pocas cca 1.5 - 2 hodin (jedno "kolecko" na linke) by si presuval cestujucich medzi vozmi na nejakej zastavke, to je fakt prozakaznicke riesenie.... nehovoriac o predlzeni doby cestovania v podstate pre vsetkych ktory by v danom case cestovali elektrickami....
a dalsiu vec co nemas doriesenu je dlzka sluzieb jednotlivych vodicov; takze bud by ta dobehla druha (este komplikovanejsia) rosada po skonceni vyluky alebo by si musel riesit co s vodicmi ktori maju mat v nejakom case prestavku alebo ukoncenie sluzby a zrazu su niekde inde.... (to je obvykle este ten nasledny bordel po skonceni vyluky a navratu vozidiel na svoje grafikony)
Reakcia na: si #38:
Vies vymenit zvysne obojsmerne vozy 3/4 na Marianskej a 3/9 na Blumentali.
Netrvalo by to dlhsie, posun na linkach by bol tak o 5 minut, kedy by sa vymenil voz priamo na zastavke. A niektore obojsmerne by uz aj tak boli priamo na 4 alebo 9.
A mame predsa vynikajuci dispecing, ktory vzdy vsetko rychlo zvladne, takto rosada 10 vozov na trase by pre nich bola malina. 🙂
Reakcia na: kecho #37:
a co ti to pomoze v situacii ako bola dnes ?
pokial na dotknutych linkach nebude vo vyprave v dany den 100% obojsmernych vozov tak nic..... takze jedine rozumne riesenie je pri obnove vozoveho parku objednavat vyhradne obojsmerne vozy (co sa ale nedeje)
ci by si chcel robit pocas dna rosadu aj na tymto incidentom nedotkutych linkach aby si povymienal vsetky vozy na L4 a L9 za obojsmerne ? (toto by ti inac trvalo dlhsie ako odstranenie toho vozidla z kolajiska, nehovoriac o chaose ktory by si tym rozniesol do celej siete elektriciek)
Reakcia na: Pe67 #8:
Nemusia jazdit na L3.
Staci vratit L1 do stavu pred 12/2019 a L3 dat po NLS a mas k dispozicii o dost viac obojsmernych vozov ako teraz.
Reakcia na: Ike #33:
Tak to je dobré, že sa človek bez prestupu dostane NAD až na Nám. SNP.
Reakcia na: 810zssk #31:
Aha, tam by sa dalo, len by bolo podľa mňa bolo treba ten vjazd "zobojsmeniť" (rozšíriť ho) a samozrejme upraviť ten uhol.
Reakcia na: Ike #33:
RZP výjazd som myslel pre smer Aupark (v kontexte tej L50) 🙂
Reakcia na: 810zssk #31:
Ten RZP výjazd je nepoužiteľný. Hlavne v smere na most vyžaduje jazdu do protismeru v ostrej ľavotočivej zákrute. Dá sa to, ale nie na pravidelnú (náhradnú) dopravu. Na trať sa pôjde už z dola. V meste sa bude toči hlbšie, v závislosti od operatívy. Ale toči na Šafku by to nemalo zmysel. Najskôr niekde, kde sa stretne s trojkou. Nejaké miesta už sú navrhnuté.
Reakcia na: Ike #27:
Super!
Reakcia na: Urbanway 2423 #26:
Na tom výjazde pre RZP pri diamantoch. Aj keď uznávam že ten uhol je tam o hubu, tak neviem či by to nevyžadovalo nejake úpravy.
Reakcia na: Ike #29:
Takže kde by sa NAD točila?

EDIT: Aha, takže v moste nie je problém. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #28:
Zatiaľ len NAD. Šafko na tento účel vyhovuje 🙂

EDIT: je to neporovnateľné so "starým Starým mostom" - veľká rezerva 🙂
Reakcia na: Ike #27:
Tak to sa teším, vďaka za info. 🙂
Znamená to že sa tam vedia dva autobusy "pohodlne" obísť alebo len tade prejdú (t.j. tak, že sa pomaly dotýkajú zrkadlami ako na starom Starom moste)?

Plánuje sa tým pádom aj presmerovanie 50 a N95, či len NAD? Nebude treba trochu upraviť aj Šafko?
Reakcia na: Urbanway 2423 #25:
Nie je žiadny problém s obídením dvoch protiidúcich vozidiel na Starom moste bez ohľadu na to, či je to autobus, alebo električka. Niekoľkokrát sa to testovalo. Všetko je pripravené, čaká sa len na určenie DZ a drobné stavebné úpravy na Petržalskej strane.
Reakcia na: 810zssk #24:
Ak by mala po moste premávať L50 tak neviem, kde by si chcel aby na petržalskej strane vychádzala, tam by asi boli potrebné úplne prerobiť zast. Sad J. Kráľa. N95 a X1 by po menších úpravách tvaru výjazdu z el. trate na Bosákovu a úpravy CSS kľudne mohli po moste jazdiť. N95 by potom mohla na Šafku pokračovať rovno cez Nám. SNP na Hl. st.
Reakcia na: Petto #21:
Na Šafku by podľa mňa vadil tvar križovatky (kĺbák by z mosta ľahko neodbočil k Malej scéne...) a neviem, či by bola dostatočná šírka mosta na to, aby sa tam míňali dva autobusy, príp. autobus a električka.
Reakcia na: Petto #21:
Zjednodušene, báli sa že by porušili podmienky eurofondov (hoci mne sa marí že o premávke NAD sa hovorilo od začiatku projektu). Ale ak sa nemýlim, viazanosť už skončila, takže nebráni nič. Možno treba zmeniť dopravné značenie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #19:
Tak ona by hlavne X1 mala jazdiť po Starom moste (50 a N95 detto).
Reakcia na: Urbanway 2423 #5:
Málokedy máš súbežne výluku na západe aj východe.
Reakcia na: Urbanway 2423 #19:
Otazne co brani pojazdovaniu Stareho mosta busmi v pripade havarok. Len ten semafor na Safku ?
Reakcia na: Petto #13:
Ale keď nekúpime dostatočný počet obojsmerných električiek, tak nikdy nebudeme môcť tie úvraťové konečné zriaďovať. Ako Ti už Si napísal v #16, pokiaľ nebudú všetky električky obojsmerné, tak sú v podstate koľajové spojky zbytočné (s výnimkou výluk a možno posilových spojov), pretože ty nevieš na ktorej linke ich budeš zrovna potrebovať a ak Ti pred spojkou uviazne jednosmerný voz (a nedá sa niekde rýchlo odstaviť), tak je Ti celá spojka aj obojsmerné vozy na nič.

Preto by sa podľa mňa mali kupovať už len obojsmerné vozy (tá cena zas nie je o toľko vyššia, o miestach nehovoriac...), aby sa každé tri-štyri zastávky mohla vybudovať spojka pre prípad MU a tam, kde by sme chceli mať posilové spoje by sa buď urobilo obratisko, alebo by sa za spojkou vybudovali dve odstavné koľaje (aby posilové spoje neblokovali tie ostatné) a problém s posilovými spojmi by bol vyriešený. Ak nikdy nezačneme budovať spojky a kupovať obojsmerné električky, tak budeme navždy odkázaní na výluky celých radiál kvôli MU.
Reakcia na: Petto #17:
No keby si sedel v NAD X1, tak by Ti vôbec nebolo jedno, či pohodlne prestúpiš na električku na Farského alebo pôjdeš 10 minút X1-kou cez Most Apollo a nakoniec vystúpiš pri Eurovei a pôjdeš ďalších 5 minút pešo.
Reakcia na: Urbanway 2423 #1:
To nie je X5, to je nejaka stara Honda 😁 😂 😁
Reakcia na: N/A #14:
Nemat na Technopole ziadne obratisko si este pekne "vyžerieme". Okrajova vyhybka na Jungmanovej zrovna nebude velky prinos ak sa stane nieco na radiale, V pripade nehody ci pojde L3 Raca- Jungmanova alebo Raca- Safko je uz skoro to iste.
Reakcia na: Petto #13:
napriklad nato aby v takomto pripade ako dnes si mohol operativne otacat vsetky spoje danej linky na uvratovom obratisku (a mohol jazdit az po rivieriu miesto po tunel) - o tomto si rano este nemal ako tusit a aj keby si nepotreboval obojsmerne vozidla na L3 a mal ich vsekty k dispozicii tak si mozes pri tvoreni vypravy leda ak hodit kockou kde sa tento den stane mimoriadnost.... ak mas vsetky vozidla obojsmerne, tak tento problem neriesis.....
Prave sa pohli eliny. Auto je von z kolajnic.
Reakcia na: Petto #13:
1. Kvôli spomínaným mimoriadnostiam. Po dostavaní Petržalky ich síce bude k dispozícii habadej, no ak dôjde k nehode napr. na križovatke s Betliarskou, budeme mať odstavenú premávku na celej najdôležitejšej radiále.
2. Kvôli skráteným spojom/pásmovej prevádzke. Aby bolo možné mať linky, ktoré budú končiť na Riviére, pri Technopole, na Domových roliach a pod.
3. Kvôli priestoru, keďže nie všade máme tú možnosť luxusu stavať plnohodnotné obratisko. To môže v budúcnosti platiť napr. pri tratiach na Lido/do Ovsišťa, na Bory či do Kapitulského dvora.
Reakcia na: N/A #11:
A naco viac ? Len kvoli NADkam ? Po dostavani Petrzalky budes ich mat habadej k dispozicii. Uvratova konecna nebude potom v podstate ziadna pre beznu linku. Moooozno L6 Riviera - Safko (Pribinova SCI-FI)
Reakcia na: N/A #11:
v tomto dávam ramzimu zapravdu, tých pár pridaných miest na sedenie v jednosmernej električke nikdy nedokáže prevážiť variabilitu obojsmernej električky... nakupovanie jednosmerných električiek je pre mňa dosť spiatočnícke.... zvlášť v meste, ktoré má nimimum prepojok medzi radiálami. 🙂
Reakcia na: Pe67 #8:
Keby mal niekto záujem na skutočne flexibilnej a spoľahlivej električkovej doprave, mesto by už nakupovalo výhradne obojsmerné vozidlá (ako to spravili v Innsbrucku, Osle alebo Gorzowe). Namiesto toho sa tu ale presadzuje názor, že 40 krátkych obojsmerných vozov je dostatočný počet...
Reakcia na: Pe67 #8:
Chapem, ale potom mi to pride ako postavit si garaz ked nemam auto.
Spravili sme obratisko, aby ponho mohli jazdit elektricky, ktore nemame.
Reakcia na: Urbanway 2423 #5:
A momentálne nie je problém, že električková L4 má dve samostatné trasy?
V západnej a severnej Európe sa to bežne rieši tak, že aj v prípade mimoriadnosti na električke svieti riadna konečná a uprostred trasy sa iba zahlási (+ zobrazí) že v danej zastávke je potrebné prestúpiť na autobus s identickým číslom (bez doplnkového 'X' a pod.), takže jedna linka je bežne rozdelená na tri "úseky". Z pohľadu cestujúceho je to najlogickejšie riešenie, keďže preňho je dôležité, že sa vôbec dostane do svojho cieľa a nie už spôsob akým sa tam dostane.
Doterajší bratislavský systém je naopak maximálne chaotický - je hlúposť mať stanovený fixný systém náhradných liniek, ktorý aj tak nikto nepozná a pri ktorom sa z čísla linky náhodný cestujúci nedozvie čo je to vlastne za autobus (X1 do Petržalky, X5 a pod.)
Reakcia na: peepay #6:
Na to potrebuješ mať na linkách 4 a 9 obojsmerné vozy, aby si ich tam mohol točiť. Čo je nemožné, keďže musia jazdiť na linke 3.
Reakcia na: Urbanway 2423 #5:
Urcite to budu musiet zmenit
X1 otazna ci pre Petrzalku, tam je len L3
X2 ta by nemala byt uz nikde
X3 Raca
X4 Vajnorska ale aj DK radiala
X5 už nedavat nikde
X6 už nedavat nikde
X9 Ruzinovu

Pri 1 linkovom variante vznikne viac sporných X čísiel. Ale kludne nech su aj 2 X4 varianty a 2 X3 varianty. Tie varianty sa aj tak nikde nestretnú v meste/centre.
Na taketo situacie prave bolo robene uvratove obratisko na Molecovej, aby v pripade vypadku dalej v Karlovke mohli aspon potial prist elektricky...
Reakcia na: N/A #3:
Logiku to má, ale nebude teraz trochu problém, že jedna linka NAD bude nahrádzať dve radiály?

Inak budú sa meniť aj terčíky na starých označníkoch (ideálne za nejaké univerzálne iba s nápisom "náhradná doprava"), pretože na nich stále visia aj linky ako X2 a X8?
Reakcia na: N/A #3:
Nahrádza linky 4 a 9 a v tomto prípade chodí len po obratisko Kútiky, takže by to malo byť podľa logiky X9
Reakcia na: Petto #2:
Alebo sa konečne prešlo na civilizovaný systém, že NAD má rovnaké číslo ako linka, ktorú nahrádza?
Reakcia na: Urbanway 2423 #1:
Zase si nahodne vyvijaju Xkove cisla. 😁
Takže z X5 sa stala definitívne X4?