Zmena zastávok linky 78 pri ŽST P. Biskupice (od 20.11.2020)

Od 20. novembra 2020 po 8:00 bude zmenená poloha výstupnej a nástupnej zastávky linky 78 na konečnej ŽST P. Biskupice.

  • Výstupište bude situované na Dvojkrížnej ulici na zastávke linky 79 smerom do Lieskovca.
  • Nástupište bude situované na parkovisku vedľa nástupnej zastávky linky 70 (bližšie k železničnej trati).

Spoje linky 78 idúce z/do vozovne môžu v prípade zaplnenia obratiska obslúžiť nástupnú zastávku linky 70.

Dôvodom zmeny je obmedzenie využívania pozemku Železníc slovenskej republiky, ktorý slúži na otáčanie autobusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: samkoh #51:
Fakt žiaľ, doprava po tej 22-ej nie je zrovna najlepšia, pritom by väčšinou mohla rýchlosťou (ak by sme odstránili dlhé čakanie) konkurovať autám.
Reakcia na: Urbanway 2423 #41:
žiaľ, neodchádzajú.
Reakcia na: johnnyjanko #48:
Podľa mňa áno, pretože niektorí vodiči zvykli stávať aj mimo žltej čiary.
Reakcia na: Urbanway 2423 #47:
A autobus by sa nevytočil bez "narušenia" žltej čiary?
Reakcia na: johnnyjanko #46:
Pred zmenou stáli autobusy až za žltou čiarou, teraz je to nástupište asi 3 metre od nej (aj autobusy stoja trochu ďalej od trate), takže je to zlepšenie, čo sa vzdialenosti od trate týka.
Chápe niekto, s čím má vlastne ŽSR problém? Nové nástupište L78 je tak blízko trate, že to až kole oči a dá sa považovať za "prestup na hrane", ale otáčať sa tam autobus nesmie. WTF?
Reakcia na: Urbanway 2423 #30:
Určite áno, linka 67 nie je žiadna posilová a mala byť mať aj v sedle civilizovaný interval.
Reakcia na: kecho #43:
Pochybujem, že sa toto (položenie BKV panelov s označníkom) považuje za stavbu, resp. že na to bolo vydané nejaké stavebné povolenie...
Reakcia na: Urbanway 2423 #42:
Nie je nahodou nejaka norma, ze x metrov od kolaji sa nema nic stavat?
Nástupište ŽST PB pre 78 je už urobené z BKV panelov, ktoré sú umiestnené asi 3-4 metre od koľají. Označník je priskrutkovaný k nim, takže ten prenosný označník bol iba provizórium.
Reakcia na: samkoh #40:
Rozumiem, čo chceš povedať, ale tu by bolo skôr lepšie posunúť odchody 32 (celkovo by sa mohlo myslieť u takýchto liniek na ukončenie smien o 22:00) tak, aby nadväzovali na vlaky (odchádzajú vôbec tie vlaky v cca jednom čase?), vďaka tomu by sme nepotrebovali ani ďalší voz a cestujúci by stihli svoj vlak.
Reakcia na: Urbanway 2423 #39:
zase dám príklad: ako agentúrny dokladač sa občas dostanem aj na tesco majerníkova. Poobedná mi skončí cca. 3/4 prípadov 22:00. Keď ju robím v sobotu(v nedeľu zo zásady nerobím), tak pri troche snahy stíham vlak 22:28 z hlavnej do cífera. Keď ju robím v X, tak nejaký čas som chodil 33 na molecku a odtiaľ dúfal, že to 5-ka na vinohrady stihne. Ale keďže 5-ka už nejaký ten čas nechodí, môžem sa rovno ponúknuť na nadčas do 22:30, lebo aj tak stihnem rovnaký vlak, im pomôžem, ja nemusím čakať vo "vyberanej" spoločnosti na hlavnej stanici a ešte aj dostanem trochu viac peňazí.
Reakcia na: 3pa3ck3 #38:
A navyše 32 nie jedinou linkou pre DD (narozdiel od 67). DD ešte majú aj 33 s 10/15-minútovým intervalom, čo Ti dáva pre DD cca 7,5/10-minútový interval.
Reakcia na: samkoh #37:
Lenže pri 32 to má logiku, keďže v nedele sa ňou preváža množstvo ľudí z vlakov. A keďže nemáme samostatný CP na soboty a nedele, musí sa to riešiť takto.
Reakcia na: Urbanway 2423 #30:
32 k takým patrí... cez víkendy večer 15 min., v x 30 min.
Reakcia na: Valec #34:
kvoli integrovanej doprave (ktoru obsluhovala spol. regiojet) bola 78 presmerovana na zst p biskipce
Neviem ci je velky rozdiel tocit sa okolo zastavky vpravo alebo vlavo. No nove vystupiste je neprakticke.. vela ludi uteka na vlak a musi cez priechod...
Reakcia na: Solider #29:
Presmerovanie L78 k ŽST PB bolo z dôvodu nadväznosti na linku S70 z/do Biskupíc, Vrakune a Ružinova. MČ s tým nemala nič spoločné.
Medzi zastávkami ŽST PB a Dudvážska by sa nemohla pridať ešte jedna zastávka?
v hentej oblasti sa moc nevyznám ale ak som to správne pochopil tak nástupište bude bližšie. Je potom problém urobiť z NÁSTUPIŠTE NÁSTUP-VÝSTUP?
Reakcia na: Solider #29:
Tá 67 je v sedle pracovných dní je jedna veľká katastrofa. Podľa mňa nie je normálne, že linka má cez víkendy lepší interval ako v sedle, obzvlášť keď tá linka predstavuje jedinú obsluhu veľkej časti PB.
Reakcia na: johnnyjanko #24:
V tom presmerovaní mala prsty myslím biskupická mestská časť, a ich motivácii aj celkom rozumiem, je tam aj tlak na to, aby 67 jazdila častejšie, čo však kvôli prekladu s 87 nemôže.
Reakcia na: Sor23 #27:
"Prvotnopospolné ŽSR by malo vykonať externý audit a obzvlášť urobiť revíziu manažmentu, pretože toto čo sa tu udialo, je choré, byrokraticky toxické a v konečnom dôsledku z toho neprofituje nikto."

... to by rezort dopravy musel riadiť niekto iný než "Rodinovci" 🤮
Dovolím si menší komentár k tejto téme. Mal som možnosť pár dní pred zmenou z danej konečnej cestovať a hovoril som si, aké je to fajn rovno presadať na vlak. Zmena, ktorá nastala, spôsobila celkom isto krok späť, teda krok k dezintegrácii dopravy v Bratislavskom kraji. Prvotnopospolné ŽSR by malo vykonať externý audit a obzvlášť urobiť revíziu manažmentu, pretože toto čo sa tu udialo, je choré, byrokraticky toxické a v konečnom dôsledku z toho neprofituje nikto. Doterajšie riešenie bolo relatívne dobré, dokonca sa dalo veľa vecí zlepšovať, ale toto je skutočne krok späť a takto tie prestupné uzly budeme budovať do aleluja. 👎
Reakcia na: johnnyjanko #24:
Samozrejme, nielen kvôli Hronu, ale veľa ľudí pri zmene jej trasy písalo, že to má zmysel aj kvôli tomu OC Hronu (ale áno oficiálna verzia bola prestup na S70).
Reakcia na: johnnyjanko #24:
Pokiaľ viem tak sa 78 presmerovala ku ŽST...teda pardon, ku Stn. Pod. Biskupice kvôli prestupu z linky S70 na MHD. O presmerovaní kvôli Hronu som v živote nepočul...
Reakcia na: Urbanway 2423 #21:
To vážne bola L78 presmerovaná kvôli spojeniu stanice s týmto nákupným centrom? Nejak sa mi to nechce veriť. Ja som myslel, že ide o spojenie stanice celkovo s Vrakuňou a Ružinovom, nie len kvôli OC Hron.
Reakcia na: si #22:
alebo este "pri druhom nadchode" (prvy bol "pri zelenom obchode" 🙂 ), oba su uz v sucasnosti odstranene....
Reakcia na: johnnyjanko #20:
vtedy sa to este asi volalo "pri cervenom obchode" (na zastavke hronska bol zas tusim zeleny a na zitavskej zas oranzovy ak si dobre pamatam 🙂 )
Reakcia na: johnnyjanko #18:
Ale veď preto sa L78 presmerovala z Čiližskej k ŽST P. B., takže asi nebude takéto spojenie až také zbytočné...
Reakcia na: si #19:
A bolo už vtedy OC Hron? 😃
Reakcia na: johnnyjanko #18:
v minulosti jestvovalo, predtym nez zrusili L115
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
Aj tak by sa dalo, ale poriadne spojenie OC Hron a ŽST PB dlhé roky ani neexistovalo, keď L78 jazdila na Čiližskú. Je otázne, do akej miery je naozaj potrebné.
Reakcia na: johnnyjanko #16:
Neviem, či by potom nebola až príliš dobrá obsluha oblasti kade jazdí 67 za cenu zrušenia (jeden spoj za hodinu L79 nerátam) spojenia OC Hron - ŽST Pod. Biskupice. Osobne si myslím, že by možno pomohlo zavedenie jednosmerného objazdu L78 po Orensburskej a Odeskej.
Podľa mňa by bolo najlepšie, keby 78 od zastávky Toryská pokračovala po Uzbeckej, Korytnickej, Učiteľskej a Odeskej/Orenburskej, aby sa mohla pred ŽST PB otáčať rovnako dobre ako L70. Obslúžila by väčšiu časť PB, na Kazanskej je spojov dostatok a pár dotknutých obyvateľov to môže vyriešiť o trochu dlhším peším presunom.
Reakcia na: Ike #13:
No ale dosť pochybujem, že ŽSR vyhlásili, že náprava stavu musí nastať o 8:00 ráno... to je asi maslo na hlave DPB.
Reakcia na: Ike #13:
A divis sa? Po tolkych rokoch, co to bol modus operandi v DPB? Pavlov reflex len tak lahko neobabres 🙂
Reakcia na: MatejBA #10:
To odkomunikovanie samozrejme chýbalo. No celkom ma prekvapuje, koľko lucidných osôb na tomto fóre automaticky predpokladá, že DPB tam zhoršilo situáciu len tak z roztopaše, pretože je to sranda.
Reakcia na: Melange #11:
Neviem, ale pravdepodobne si si odpovedal. Na Klemensovej som (ešte v minulosti) strávil niekoľko nekonečne dlhých hodín nudných rokovaní bez rozumného konca a ich videnie končí v zásade v premise, že ich zákazníkmi sú železniční dopravcovia. Bodka. Že tí železniční dopravcovia (hlavne osobní) majú tiež svojich zákazníkov a to sú cestujúci, ich možno ani nenapadne.
Reakcia na: Ike #8:
Ako presne chce ten svoj pozemok využívať? Nijako, len hlavne nech sa tam netočia autobusy, ktoré privážajú/odvážajú aj zákazníkov železníc?
Reakcia na: Ike #8:
Presne ako hovori Andy: odkial si mam ja vycucat, ktory uradnik sa ako vyspal? Videl som spravu, kde sa pise o "zhorseni" bez nejakeho kontextu. Tak co ta prve napadne?

1.) ze si nejaka statna firma vymysla pi69viny?
2.) ze DPB zase raz nieco zmenil ci uz k lepsiemu alebo horsiemu?

Ked som to cital prvykrat tak dovod tam nebol.
Reakcia na: Ike #8:
To je ale zároveň aj komunikačná chyba DPB. Pri takýchto zmenách by malo byť na všetkých týchto plagátikoch, mapkách a oznamoch červeným, boldom a podčiarknuté, že "z rozhodnutia ŽSR" a tri krát zopakované.
Reakcia na: MatejBA #5:
Máš dve možnosti:
a) DPB sa rozhodol potrestať vybraných užívateľov na iMHD (bol si jeden z nich) a urobil to naschvál, pretože už nie je čo zlepšovať,
b) nemenovaná štátna firma, ktorá je správcom infraštruktúry a ktorú si stále veľa ľudí mýli s dopravcom, si začala uplatňovať vlastnícke práva na svoj pozemok.

Čo je pravdepodobnejšie?
Reakcia na: Dezerter #1:
Zmena je riešenie z núdze. Doteraz sa autobusy otáčali v smere hodinových ručičiek a aby sa vedeli zaradiť do priestoru zastávky museli stáť v tesnej blízkosti železničnej trate. A tu si ŽSR postavilo hlavu a (keďže je to ich pozemok) nedovolilo stáť bližšie ako 5 či 6 metrov od krajnej koľaje.

Preto sa teraz budú autobusy otáčať protismerne (ako na fotke), keďže z pruhu smerom von z mesta sa dá otočiť tak, aby sa do toho odstupu nezachádzalo.
Reakcia na: MatejBA #5:
Dostupnosť na nástupište sa nezhorší, ale z výstupišťa áno (bude treba prejsť aj cez cestu).
Pockat, co? Cize konecnu, ktora bola podla Google Maps hned vedla zeleznice, presunu dalej od zastavky 70 aj zeleznice a zhorsia dostupnost k ZST Podunajske Biskupice?
To akože budú ľudia čakať na autobus meter od železničnej trate a mimo prístrešku? Okrem toho v prípade zapnutého priecestia bude L78 musieť čakať spolu s autami (aj keď už bez cestujúcich ale aj tak), teraz sa väčšinou aj pri zapnutom priecestí dostane do obratiska. To výstupište ešte pochopím (lepší stav nástupišťa), ale to nástupište sme zbytočne "dezintegrovali" od 70 a 79.

Teraz mi tak napadá, či by bola hlúposť nechať 78 od ŽST P. B. jednosmerne obchádzať po Orenburskej a Odeskej v smere k ŽST P. B., aby obslúžila väčšiu časť Podunajských Biskupíc?
Reakcia na: 810zssk #2:
Presne tak. Ešte by ľudia nedajbože začali využívať ich služby a oni by museli aj pracovať. Takto vozia poloprázdne autobusy a všetci sú spokojní.
Zmena v strede rannej špičky je súčasť stratégie zmiasť nepriateľa (rozumej cestujúceho)? 😀
Má to aj nejaký reálny prínos táto zmena? Hlavne to vystúpište?