Zmodernizovaná Karlovesko-dúbravská radiála bola otestovaná

Električky do Karlovej Vsi a Dúbravky majú začať opäť premávať od 26. októbra 2020.

V pondelok 19. októbra 2020 boli na zmodernizovanej Karlovesko-dúbravskej radiále vykonané prvé skúšky električkami. Najskôr celý zmodernizovaný úsek od tunela do Dúbravky prešla meracia električka T3 #8437, ktorou sa skontrolovalo nové trolejové vedenie. Následne boli v úseku tunel - Riviéra vykonané skúšky aj dvoma obojsmernými električkami Škoda 30T, ktoré otestovali funkčnosť riadenia výhybiek pri odstavnej koľaji za zastávkou Riviéra.

Doplnené: V stredu 21. októbra 2020 bola vykonaná aj technicko-bezpečnostná skúška zmodernizovanej trate.

Obnoveniu premávky liniek 4 a 9 do Karlovej Vsi a Dúbravky by už nemalo nič brániť. Magistrát na sociálnej sieti opätovne informoval, že premávka bude spustená 26. októbra 2020, ako to už avizoval v priebehu augusta tohto roka.

Hoci je už trať pre električky prejazdná a v najbližších dňoch budú dokončené aj všetky nevyhnutné súčasti potrebné pre obnovenie premávky električiek, na oku lahodiaci stav a dokončenie všetkých súčastí projektu si zrejme budeme musieť počkať ešte niekoľko týždňov. V priebehu uplynulého víkendu (17. - 18.10.) boli na trať položené posledné metre zeleného rozchodníkového koberca. Zatiaľ nedokončené sú vegetačné úpravy medzi električkovou traťou a vozovkou. V týchto dňoch prebieha dokončovanie inštalácie nového mobiliáru na električkových zastávkach. S obmedzením sa cestujúci stretnú aj na autobusových zastávkach Kráľovské údolie, Lafranconi, Botanická záhrada, kde sa taktiež inštaluje nový mobiliár (nové označníky, elektronické tabule a niekde aj stojany na bicykle). Práce tiež intenzívne prebiehajú aj na chodníkoch, cestách, obrubníkoch a nadchodoch pre chodcov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: jozo55 #43:
srandista
Reakcia na: jozo55 #43:
No vidis, a vraj MHD v Bratislave nepodporuje zdravy zivotny styl. Dufam, ze postavicka boha sa uz vynima vo vitrinke.
Reakcia na: jozo55 #43:
Aspoň si si zabehal.
Jednolinkový variant hlavne v Petržalke je tak nahovno, že preboha zo Sadu Janka Kráľa na Obchodnú som sa dostal pešo rýchlejšie než prestupom!!
Reakcia na: Solider #41:
Ak tí, čo nepotrebujú isť okolo auparku pôjdu jednotkou, vojdú sa do trasy okolo auparku tí, čo tam ísť potrebujú, nie?
Reakcia na: Viko #40:
1 ide k Auparku?
Reakcia na: Solider #33:
Hmm, na to som pravdupovediac nemyslel 😃 Ale kruhom sa vrátim k obľúbenej téme - neriešila by to odľahčením premávka L1 na Jungmannovu? Prípadne teda zmena prepravných prúdov po druhej etape, keď už sa bavíme o nejakej dlhodobejšej vízii?
Reakcia na: MatejBA #24:
Myslíš tú jednu, zatiaľ stále prázdnu budovu? Ešte by som chápal projekt Blumental, ale neviem čo všetko (okrem tých pár obchodov na prízemí) je.

Ak máš cieľ cesty v okolí Račianskeho mýta a strašne neobľubuješ prestupy, tak vystúpiš tam kde autobus zastaví a nebudeš hádam prestupovať pod stanicou na inú linku len aby ťa odviezla na iný roh križovatky.
Reakcia na: Urbanway 2423 #37:
Ano a tak to aspoň mne mimoriadne vyhovuje, keďže nemusím absolútne riešiť, kedy ide L9 a L8, ale jednoducho iba prídem na zastávku. Dokonca to eliminovalo môj pravidelný beh na električku 😃 keďže nerád čakám. Teraz jednoducho idem smer centrum a podľa toho, kam smerujem, buď pokračujem alebo prestupujem na trnavskom
Reakcia na: pinhead #36:
Jedine pri dvojlinkovom variante, aj to by asi išla cez Špitálsku. L8 je v podstate nahradená novou trasou L9.
Reakcia na: nikusa.kronerova #34:
Nemyslím si, že L8 by mala opodstatnenie.
Reakcia na: nikusa.kronerova #34:
Blumentál/Americké nám.ešte nie sú hotové.
Mňa by zaujímalo či sa vráti 8 električka keď to už je hotové?
Reakcia na: Viko #30:
A ako by sa vyriešilo posilnenie v úseku SAV - Jungmannova?
Reakcia na: Viko #25:
Však 34 do Prievozu jazdila cez Račko, win-win. A rovnako nám BW zobral aj 54, kajdizačne 78.
Reakcia na: lupask #29:
Ver mi, ze dochodcovia, rodicia s detmi a podobne skupiny sa radi odvezu o 5-10 minut dlhsie ak to znamena, ze iba raz nasadnu a dovezu sa az na miesto urcenia.
Reakcia na: Urbanway 2423 #28:
Áno, je pravda, že by sa stratila možnosť využívať 84 na vnútropetržalské spojenia (a ako prípoj k eline by zostala len 99), na druhej strane odpadne nutnosť mať extra 184 kvôli eube... A časom (po dostavaní TT Most Apollo-Ovsište a Patrónka-Tesco Lamač) by to možno vedelo fungovať aj ako parciál 😃 Alebo by sa 84 z Gettingovej stočila doprava a končila na Muchovom, ak by tam veľmi chýbala.

Ale celé je to z ríše fantázie, to sa skôr podarí prerobiť tie zjazdy z Apolla než toto.
Reakcia na: MatejBA #22:
toto. vacsina ludi je slepych a hluchych voci tomu ze jazda s 1-2 prestupom moze trvat do 20 minut radsej pojdu na 0 prestupov co na tom ze to kludne potrva vyse pol hodinu (vratane vsetkeho cakania a trmacania sa po vyhliadkovych jazdach)
Reakcia na: Viko #25:
Rozumiem správne, že navrhuješ trasu L84 Pri Kríži - Sokolská - R. a T. mýto - po trase L68 na EUBA a do Ovsišťa?

To by nemuselo byť zlé, len možno škoda, že nemôže ísť ako L96 po Bosákovej a po Mamateyovej, aby obslúžila väčšiu časť Petržalky. Inak, neuvažuje sa nad sprejazdnením zjazdu z Mosta Apollo na Bosákovu (aj keď tam by to asi jednoducho nešlo)?
Reakcia na: Viko #26:
Nemusime, ale potom netreba plakat, ze tam jazdia auta 🙂
Reakcia na: MatejBA #24:
Ku každej novej budove zavedieme linku? 😃
Reakcia na: S499.1023 #19:
Pozri, keby jazdila 84 do Ovsišťa cez Mýta, nebol by som ani ja proti. Vyriešili by sa tieto prestupné "potreby" a aj by sa odľahčila 68. Vodiť ju len na Račko nemá zmysel, ako tu už pár ľudí spomenulo. Len teda užívatelia nižšie nepotrebujú spoj smer Prievoz, ale spoj na Račko, preto som tak regoval.
Reakcia na: Valec #23:
A nebolo to tym, ze 34 stala na Racku "od ruky" od ostatnych zastavok? + Teraz tam mas postavenu novu budovu plnu bytov a kancelarii, co je vyraznejsi ciel ako kedysi tie polorozpadnute barabizne, co tam boli.
Reakcia na: MatejBA #22:
"rusia im linky, co im tam jazdili roky"

A preto sa ja pýtam, aký významný cieľ na Račku je. Teda či požiadavka na priamu linku na Račianske mýto je kvôli priamej ceste do cieľa cesty, alebo len preto, že som tam 20 rokov zvykol prestupovať.

Čo si pamätám premávku linky 34 po Račko, tak veľká časť obsadenstva vystupovala pod stanicou, kde buď prestúpili na iné linky, rozišli sa dookolia alebo šli na stanicu. K Ymce alebo na Račianske mýto pokračovali už len jednotky cestujúcich a z nich treba zistiť, ako a kam po vystúpení pokračovali.
Prestupujúci môžu na všetky tie isté linky prestúpiť z L4 na Mariánskej (smer Rača) Krížnej (smer Nivy) alebo na Trnavskom mýte (ostatné smery).
Pre tých, čo šli pešo do cieľa to môže byť o čosi ďalej, ale aj tiež cca rovnako (napr. ÚPSVaR na Vazovovej ) alebo aj bližšie.
Zároveň je potrebné zistiť, koľko je ktorých, teda či má zmena z globálneho hľadiska pozitívny, neutrálny alebo negatívny dopad.
Reakcia na: S499.1023 #21:
Jasne, smiat sa vlcakom to by tu slo, ale ber to z ich pohladu - rusia im linky, co im tam jazdili roky, zvysuju nutny pocet prestupov a teraz im zrusili dalsi spoj.

Takymto pristupom (znizovanim liniek, vysmievanim sa a frazou "zvyknite si, prestup je lepsi") sa nazenie viac ludi do aut, a po korone to plati dvojnasobne. Vacsina nevidi "ide mi elektricka kazde 4 minuty" ale "predtym som isiel 1 linkou, teraz 2 ci 3".
Reakcia na: Valec #17:
Ty si neskočíš denne do bagetérie 😋 ? Ja som napríklad bol na Račku objednávať náhrobný kameň. Okrem toho sa tam nachádza napríklad ikonické pohostinstvo "U poštárov" 🤑 .
Proste tak ako Dunčo kedysi potreboval priamy spoj na hlavnú stanicu, Dúbravčania musia cestovať na Račko. A pretože zásadne cestujú na vozíku, s batožinou a malými deťmi, musia tam cestovať bez prestupu.
Reakcia na: johnnyjanko #16:
Tak ale musíš uznať, že v tomto konkrétnom diskutovanom prípade sú všetky Tvoje podmienky splnené.
Reakcia na: Viko #13:
Záleží na tom, ktoré obdobie a-34 myslíš. Keď jazdila do Prievozu, rozhodne prázdna nejazdila. A potom došlo na takzvané Nedopalkovo riešenie:
Ak chcem z nejakého dôvodu zrušiť vyťaženú linku, tak:
1) Na jednom konci ju absurdne presmerujeme.
2) Obmedzíme premávkové hodiny (napr. na špičkovú linku).
3) Pre nezáujem zrušíme.
Reakcia na: Vladimír #10:
Presne tak. A keby sme sa sápali po historickej pôvodnosti a gramatickej správnosti miestnych názvov v Brstislave, tak by z miestnych názvov práve v tomto mixéri národov nezostal "na kameni kámen".
Reakcia na: Alonso #11:
Aký významný cieľ pre Dúbravčanov sa nachádza na Račianskom mýte? Okrem bagetérie a raz aj kľúčovej služby som tam vždy len prestupoval.
Reakcia na: FFF13 #12:
Prestupovanie je tu večná téma. Súhlasím s tebou, že nemôže byť spojenie odvšadiaľ všade, ale sú také skupiny cestujúcich, ktoré by s tebou nesúhlasili v tom, že prestup nemôže nikomu vadiť. Hlavne dôchodcovia a rodičia s viacerými malými deťmi. Do tej druhej skupiny patrím aj ja. Ak si to nezažil, nevieš si predstaviť, aké to je vystupovať a nastupovať s (viacerými) malými deťmi v bratislavskej MHD. Ak sa to dá, radšej volím s deťmi dlhšiu trasu s čo najmenším počtom prestupov. A veľká väčšina rodičov malých detí ani nepomyslí na to, že by sa mali niekam prepraviť MHDčkou a všade berú rovno auto.

Takže áno, nedá sa mať linky odvšadiaľ všade. Ale zároveň som alergický na to, keď niekto tvrdí, že to nesmie nikomu vadiť. Musí to byť prestup na hrane. Musí tam byť zastávkový prístrešok. Musia byť dostatočne husté intervaly liniek. A ešte aj tak je to pre niektoré skupiny cestujúcich objektívny problém.
Reakcia na: FFF13 #12:
Môžu! A musia byť! 😃
Reakcia na: Viko #13:
Pri ruseni L34 sa (okrem ineho) argumentovalo tym, ze na Racianske jazdi L5 🙂
Reakcia na: Alonso #11:
Ak bola 34 v tom úseku odlišnom od 83 naozaj taká dôležitá, ako vieš vysvetliť to, že v danom úseku jazdila prakticky vždy poloprázdna?
Reakcia na: Alonso #11:
Minimálne pri linke 22 je to zbytočné. Veď na Patrónke je prestup na hrane z 83/84 (ktoré chodia častejšie ako 22) na 211/212 (ktoré chodia tiež častejšie). Prestup na hrane na zastrešenej zastávke s kasselskym obrubníkom nemôže vadiť nikomu. Nemôžu byť spojenia odvšadiaľ všade
V posledných rokoch nerozumiem konaniu DPB čo sa týka liniek zvlášť z Dúbravky pripadá mi že DPB chce aby Dúbravčania naschvál absolvovali prestup. Linky ako 34,22,5 boli asi najlepšie spoje dnes L34 nahradila linka L84 ktorá ma väčšinu trasy spoločnú s L83 (Chápem posilnenie do Petržalky počas špičiek) ale ľudia aj tak musia prestupovať aby sa dostali do centra. L 22 bola taktiež užitočná aj pre občinou DNV ľudia sa dostali na Kramára alebo NOU bez prestupov teraz musia absolvovať prestup a teraz je možne že zrušia aj L5 čomu vôbec nerozumiem. Chápem že niekomu je to jedno či absolvuje prestup alebo nie ale príde mi to ako by DPB robil všetko pre to aby ľudia hlavne s Dúbravky absolvovali aspoň jeden prestup
Reakcia na: 3pa3ck3 #8:
Nemyslím si.

Názov zastávky podľa mňa neodkazuje na niečie meno, ale na zaužívaný zľudovený názov lokality, ktorý, áno skutočne, vznikol skomolením pôvodného priezviska.
Reakcia na: peepay #7:
Skor podla mna cakaju na to, ci sa ludia budu stazovat alebo nie po spusteni elektriciek 😃
Reakcia na: therenda #6:
Osobne si myslím, že pán Lanfranconi by si zaslúžil správne používanie svojho mena, ale to by chcelo premenovať viacero vecí naraz.
Reakcia na: johnnyjanko #5:
7. oktobra mi na otazku k duneniu odpisali vo FB komentari toto:
"Čas uzavretej električkovej dopravy sme využili na elimináciu dunivého zvuku, ktorý sprevádzal jazdu električiek v Karlovej Vsi. Prebrúsili sme koľaje a zvary v celej dĺžke trate, prišlo tiež k reprofilácii hlavy koľají, aby sa zlepšil styk kolesa električky s koľajou a rozrezali sme betónové dosky pevnej jazdnej dráhy z 24 m dĺžky na 4x6 m dĺžky. Tieto opatrenia mali slúžiť na odstránenie nízkofrekvenčného hluku, ktorý pripomínal dunenie. Predbežné výsledky merania naznačujú, že hluk, vrátane nízkofrekvenčného dunenia, by sa mal výrazne znížiť. Oficiálne to budeme vedieť potvrdiť až po definitívnom spracovaní výsledkov z predmetného merania, na ktoré čakáme."
Ako tak pozerám tak k premenovaniu zastávky Lafranconi na Lanfranconi nakoniec nedoslo 🙂
V texte ani slovo o problematickom "dunení". Vie niekto, aký je stav? Bude sa na tom aj naďalej pracovať, alebo sa to podarilo rozrezaním zopár betónov dostať do akceptovateľného stavu?
Reakcia na: DANO2000 #3:
Je zatvoreny Blumental, takze by nepresla aj tak. Obnovi sa az potom, ked tak.
Mám tomu podľa textu chápať tak,že sa ponechá stav pred začiatkom poslednej etapy a na tomto úseku budú premávať len linky 4 a 9?🙄
Na jednej strane super, na druhej ked je rozd***na polovica Karloveskej tak je to tragikomicke tvarit sa pred kamerami, aky je Team Vallo super a ako je vsetko v poriadku (urcite to bude, o to sa nebojim).