Kamerový systém už dostávajú aj staršie električky a autobusy

Bezpečnosť vo vozidlách bratislavskej MHD sa opäť zvýši.

Dopravný podnik Bratislava v minulom roku vyhlásil verejnú súťaž na dodávateľa kamerového systému do starších vozidiel MHD zakúpených pred rokom 2014. Súťaž vyhrala bratislavská spoločnosť K4FIN, ktorá by mala postupne vybaviť kamerovým systémom spolu 189 autobusov a súprav električiek. S montážou kamier sa začalo v priebehu tohto leta.

V autobusoch SOR NB 18 City (99 vozidiel) a Mercedes-Benz CapaCity (41 vozidiel) bude kamerový systém pozostávať zo štyroch vnútorných kamier, jednej vonkajšej prednej, dvoch vonkajších bočných kamier, monitoru a LTE modemu zabezpečujúceho prenos signálu na dispečing dopravného podniku. V električkových súpravách typu T (49 súprav) budú okrem monitoru a LTE modemu nainštalované tri kusy vnútorných kamier v každom vozidle a jedna predná vonkajšia kamera. Kamery budú vybavené aj záznamovým zariadením. Hodnota zákazky v prípade inštalácie systému do všetkých spomínaných vozidiel je 269-tisíc € bez DPH.

Nové vozidlá obstarávané od roku 2014 sú už kamerovým systémom vybavené štandardne z výroby. V súčasnosti sú to už štyri stovky vozidiel bratislavskej MHD. V minulosti už dopravný podnik skúšal inštalovať kamerový systém aj do starších vozidiel, ale nikdy sa to plošne nerozšírilo a zostalo len pri niekoľkých vozidlách, z ktorých boli neskôr kamery demontované.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: yellowcaptcha #9:
Kamery na mbcc nevyhotovuju zaznam, navyse v pripade nehody su tak umiestnene, ze by moc nepomohli. Jedna vnutri vo vleku, cuvacia a na zadnych rohoch vozidla nasmerovane ale do zeme.
Reakcia na: kecho #8:
Tam môže byť problém aj ich rozlíšenie (predsa len, sú to už desaťročné vozidlá), ale hlavne nemajú záznamové zariadenia ak sa nemýlim – teda slúžia iba pre vodiča počas jazdy a v prípade potreby sa nedá pozrieť spätne záznam.
Capacity nemaju kamery, ked ich treba montovat?
Reakcia na: ramzi #1:
Som zvedavý, ako sa k tomu DPB postaví, keď sa niečo stane na nočákoch a médiá zistia, že DPB nasadzuje jediných 5 trolejbusov bez kamier práve na nočáky. To bude super PR pre nočnú dopravu...
Hlavne aby slúžili na to na čo sú určené, pretože pár dní dozadu som si všimol že v poslednom článku viacerých 29T boli potagované/poleptané determálne sklá, ktorých výmená nebude lacná a opäť raz sa ukazuje neúdržba kedy prúdu nové vozidlá a potom už nič, detto miznúce núdzové kladivká
Reakcia na: ramzi #1:
Tiež som tomu stále nepochopil a nerozumiem, prečo sú takéto šotoúchylnosti naďalej tolerované. Nehovoriac o oprave ďalších nepotrebných vozidiel - samozrejme, taktiež bez kamery.
Len tak pre doplnenie: tieto nové kamery majú na 100 percent #4905, #2208 a #7925+#7926
Reakcia na: yellowcaptcha #2:
Zdá sa mi že aj #3402 mala kameru, ktorá kukala cez dierku z kabíny smerom do vozidla (hore ako bol digitálny zobrazovač času a pásma) a chodilo to na N53.
„V minulosti už dopravný podnik skúšal inštalovať kamerový systém aj do starších vozidiel, ale nikdy sa to plošne nerozšírilo a zostalo len pri niekoľkých vozidlách, z ktorých boli neskôr kamery demontované.“ – to je aj prípad #4240?

Lebo pri tej je uvedené „Inštalácia kamerového systému (2014)“, ale neuvádza sa aj to, že bol odvtedy demontovaný.
Zato na N44/N47/N72 sú aj naďalej nasadzované vozidlá, pri ktorých sa s kamerovým systémom ani neuvažuje. Nuž, šotoúchylnosti sú pre DPB zrejme stále prednejšie než prijímanie systematických riešení.