DPB plánuje modernizáciu označníkov na zastávkach

Novými označníkmi budú postupne vybavené všetky zastávky.

Dopravný podnik Bratislava plánuje v priebehu troch rokov zmodernizovať označníky zastávok bratislavskej MHD. Malo by ísť o výmenu približne doterajších označníkov za modernejší typ v počte približne 1500 kusov. Nový typ označníkov bude zodpovedať tomu, ktorý sa od minulého roka používa na zmodernizovaných zastávkach električiek. Pôjde teda o už známy modulárny typ definovaný v Technických a prevádzkových štandardoch IDS BK pozostávajúci z niekoľkých modulov - emblému so symbolmi vozidiel zastavujúcich na zastávke, názvu zastávky, doplnkových informácií a linkových tabuliek s číslom linky a cieľovou zastávkou. Na dôležitejších zastávkach by mali byť označníky doplnené o výraznejšie označenie nástupišťa (napr. A, B, C...) formou kruhového terčíku na vrchu označníka.

Súčasťou modernizácie označníkov budú aj nové vitríny pre cestovné poriadky a ďalšie informácie. Súčasné plechové tabule s nalepenými cestovnými poriadkami majú byť nahradené uzamykateľnými zasklenými vitrínami upevnenými na zastávkový stĺpik. Vitríny budú v rôznych veľkostiach, minimálne pre 2 až 6 listov formátu A4. S novým typom vitríny na označníku sa cestujúci už môžu stretnúť na zrekonštruovanej zastávke Chatam Sófer.

Dopravný podnik v súčasnosti realizuje prípravné trhové konzultácie s cieľom overenia aktuálnosti, objektívnosti a primeranosti požiadaviek na zastávkové označníky u relevantných firiem na trhu. Následne zrealizuje verejné obstarávanie na dodávateľa nových označníkov. Samotný priebeh výmeny označníkov bude závisieť od dostupných finančných prostriedkov v jednotlivých rokoch.

Najbližšie sa budú môcť cestujúci s novým typom označníkov stretnúť okrem zrekonštruovaných električkových tratí aj na zastávkach autobusov a trolejbusov pri vznikajúcej autobusovej stanici na Mlynských nivách. Postupne majú byť týmto typom označníkov označené aj zastávky regionálnych autobusov v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #84:
a nejazdia v BA električky typu T3 bez modernizácie v prospech cestujúcich? 😉 (nie výmenu trakčných motorov, výmenu podlahovej krytiny a iné serepetičky nepovažujem za zmenu v prospech cestujúcich) 🙂
Reakcia na: Ike #91:
Myslis pristupm, aby sa robili tie veci, ktore su efektivne? Najma v stratovom podniku? 😃
Reakcia na: kecho #90:
Počuj, takýmto prístupom by sme dnes používali dierne štítky a úspechom v doprave by bol prelet nad lamanskym prielivom😅
Reakcia na: Valec #89:
A ten cas, co zamestnanci DPB stravia nad pripravou celej akcie, mohli radsej vyuzit vyhadzovanim asocialov z busov alebo vymenou tercikov na zastavkach alebo znizenim stavov zamestnancov a usetrenim mzdovych nakladov, kedze to mozno robia aj zbytocne v ramci pracovnej doby. 🙂
Reakcia na: MatejBA #78:
Ja sa nesnažím a ani nemusím obracať diskusiu žiadnym smerom. Hneď v prvej vete som sa ťa pýtal, aký postup by si navrhoval, možeš kľudne ostať pri odpovedi na tú otázku. Zatiaľ sa ti to nepodarilo.

Ale evidentne máš problém prečítaš si článok, pod ktorým diskutuješ. Lebo reakcia "A predsa ide "vyhadzovat" peniaze" pár odsekov pod textom "Dopravný podnik v súčasnosti realizuje prípravné trhové konzultácie s cieľom overenia aktuálnosti, objektívnosti a primeranosti požiadaviek na zastávkové označníky u relevantných firiem na trhu. Následne zrealizuje verejné obstarávanie na dodávateľa nových označníkov. Samotný priebeh výmeny označníkov bude závisieť od dostupných finančných prostriedkov v jednotlivých rokoch" mi nejako nejde dokopy.

Však výsledkom celého procesu môže byť aj to, že:
- nikto takéto označníky nie je schopný dodať,
- alebo sa neprihlási do obstarávania,
- alebo bude pýtať toľko, že sa ani jeden nekúpi.
Reakcia na: Minko #80:
možno by pre tagera bolo atraktívne zdieľať zlomené prsty, ktorými si zbiera vyrazené zuby 😃
Reakcia na: ramzi #86:
Kvalitnu dopravu? Cize bosorky lietali na metlach a cestujuci budu na oznacnikoch 😃
Ze nieco “bude stratove vzdy” je uz samo o sebe dost zle a na zamyslenie (aj obhajovanie, ze to proste musi byt stratove), ale je nutne tu stratu prehlbovat zbytocnostami?
Preco si DPB nerobi reklamu vo vlastnej rezii a krmi Pigmediu? Lebo “musi byt” stratovy?
#84 A najmä, všetci čo tu hovoria o efektívnom riadení si zrejme neuvedomujú, že cieľom firmy je vytvárať zisk, zatiaľ čo cieľom DPB je poskytovať kvalitnú dopravu (ktorá bude stratová vždy)...

#82 Je zaujímavé, že označníky v Karlovke majú už rok a doteraz sa na nich (a ani na prístreškoch) vandali nijak nerealizovali.

#79 DPB nedokázal kúpiť autobusy? Čo má DPB spoločné s rozhodnutiami mestského zastupiteľstva?
Reakcia na: Minko #82:
Áno trochu sme sa nepochopili. A určite súhlasím že pre cestujúceho je oveľa dôležitejšie aké, a či vôbec, vozidlo mu príde, než označník na zastávke. Určite by sme ešte prežili pár rokov s červenými zvarencami 1990.
Reakcia na: Minko #76:
Ja teda nepozorujem, že by v Bratislave jazdili 50-ročné električky a v nejakej zásadnej miere ani 35-ročné autobusy.
A ako sa podľa teba firma riadi? Ukáž nám to. Akú firmu riadiš?
Reakcia na: Minko #80:
Lenže keď to do 24 hodín zatrieš, nemá taký bodík ako keď to tam necháš svietiť desať rokov. A keď mu to zatrieš tridsaťkrát, bude za lúzra čo si nevie vyberať spoty.

Ako už predrečníci spomenuli, je to vyskúšaná a overená stratégia, že vytrvalá údržba dokáže mieru vandalizmu znížiť. Hnusný Slovšport s tisíc vrstvami všetkého je totiž dokonalý inkubátor pre overovanie https://en.m.wikipedia.org/wiki/Broken_windows_theory - kým udržiavané JCDčko odrádza aspoň tú menej odvážnu časť vandalov. Navyše, žiadnu lepšiu stratégiu sme zatiaľ nevymysleli. Nechať veci zničené predsa situáciu samé od seba nijako nenapraví.
Reakcia na: perets #81:
dobre zjavne sme sa nepochopili a ideme v téme smerom, ktorý nebol mojim úmyslom. Chcel som poukázať na to, že nový označník nielen že neskultúrni zastávku štýlom odradenia sprejerov ale práve naopak, stane sa ich lákadlom. Miešaš hrušky s jablkami- nové cesta neláka nikoho aby prišiel s čakanom a rozkopal ju- len tak z rozmaru. Nový označník ti je na h keď po teba príde električka z roku pána 196x bez zásadnej modernizácie. (a nie to že bola vyrobená v roku 1989 t.j. 20 rokov od uvedenia tohto typu do výroby ju za takto "mladú" nikdy považovať nebudem) Alebo 35 ročná Karosa pri ktorej sa miestami modlíš, aby sa za jazdy neotvorili dvere či nerozpadla. Nie nejaký označníky ktoré z veľkej miery vyzerajú tak ako vyzerú pre neochotu údrby venovať im viac času ako pár sekúnd na ďalšiu vrstvu duvilaxu a nalepenie cestovného poriadku (ktorý vzhľadom na nekonečné výluky a výluky výluk) má veľmi krátku životnosť. 🙂
Reakcia na: Minko #80:
Načo budeme opravovať cesty, aj tak sa znovu rozbijú, načo vyháňať bezdomovcov z autobusov aj tak nastúpia do ďalšieho, čistiť sedačky... No len preto aby to tu vyzeralo trochu lepšie. A malá kopa pýta viac.
Reakcia na: perets #77:
no zo skúsenosti aj z iných miest čo mám, do pár dní by tam boli znova. 😉 Tageri majú radi výzvy a napríklad aj tú, kedy to toho druhého prestane baviť a proste sa na promptné zatieranie tagov nevykašle... Dnes keď stačí jedna fotka a # a vie to celá komunita, či to zmažeš o hodinu, deň mesiac či rok je jedno. proste ten človek dostane v komunite "bodík" za to že to dal.
Reakcia na: S499.1023 #74:
Ale ano, v civilizovanom svete by to spochybnovali, kebyze DPB krvaca a prisiel o 75-90% prijmu na 3 ci kolko mesiacov, ze nedokazal kupit autobusy, ktore nam chybaju viac ako znacky. Kebyze je bezny rok a business as usual, nikto by tu urcite ani necekol (ja by som urcite ostal v takom pripade ticho).
Reakcia na: Valec #71:
Mame rok, kedy je vsetko ekonomicky v p69i, DPB vyplakaval ze nema peniaze a mesto ziadalo dotaciu na MHD. A predsa ide "vyhadzovat" peniaze aj tam, kde len nedavno osadil nove 90te zastavky? Ked mame ine problemy, ktorym by tie peniaze prospeli viac ako nasilu vymenena zastavka buduci rok, ked nam hrozi, ze zas bude cestovat nula cela nula ludi v MHD?

Tak predsa logicky tento ci buduci rok, kym je covid a ekonomicke ochladenie, sa to nebude riesit sudruh riaditel, ked nie su peniaze 🙂

A nesnaz sa otocit diskusiu smerom ze som proti ci ma DPB obnovovat zastavky 30 rokov. Pretoze to som netvrdil a je to hrube zavadzanie + mi vkladas do ust co som nepovedal.
Reakcia na: Minko #76:
Áno sú najväčším lákadlom, pretože tam ešte svoj podpis nemajú, a keď ho tam dajú tak tam bude mesiace ak nie roky - motivácia je vysoká. Keby mal podnik toleranciu k tagom a teda, cez noc tam niekto niečo nastrieka, a na druhý deň to premaľujú/otryskajú, tak by sa motivácia o dosť znížila
Reakcia na: S499.1023 #74:
z bBalkánu sa nepohneme ani ak na pravom ramene budeme peniaze míňať na VO na veci o ktorých ani netušíme, či na ne budeme mať, avšak na ľavom budeme plačkať že nemáme prachy ani na bežné fungovanie. Takto sa proste firma neriadi. Hovorí sa tomu priority. Takisto sa z Balkánu nepohneme ak budeme mať krásne uhladené označníky ale zastavovať nám pri nich budú 35+ ročné autobusové vergle či nebodaj 50+ ročné električky. Všetko sa dá keď sa chce. btw. práve nanovo vymaľované zastávky sú snáď "najväčším lákadlom" prasiat v ľudskom tele ako sú Delon a spol. Napríklad zastávka Černockého predčasom po jej vynovení, kedy z toho starého prístrešku dokázali vydolovať fakt solídne vyzerajúci zastávku, dokázala byť v nepoškvrnenom stave bez tagov niečo tuším cez týždeň. Kto ti zaručí keď tam dáš nový označník že vydrží dlho bez tých hnusných tagov? A že tie tagy nebudú rovno cez sklo vitríny?
Reakcia na: Viko #69:
Hlavne skúsenosti z celého sveta hovoria, že mieru vandalizmu významne znižuje to, ak sa následky vandalizmu promptne odstraňujú, proste civilizované prostredie evokuje civilizované správanie. Ale tuná spoludiskutujúci, ako pozerám, majú radšej ZSSK-prístup "cestujúci zašpinili, nie sme povinní to umývať".
Reakcia na: Minko #62:
Nikdy sa Slovensko pri takomto prístupe z Balkánu nepohne. V civilizovanom svete by nikto potrebu civilizovanáých označníkov nespochybňoval. V Bratislave síce budete donekonečna analyzovať, či má byť zoznam zastávok na CP vpravo alebo vľavo ale potom ten sofistikovaný CP nalepíte kamsi na lampu.
Reakcia na: kecho #58:
Proste si sám vyberieš pravidlá, ktoré budeš dodržiavať, hej?
Reakcia na: martinah #55:
Máte iný čas expozície.
Reakcia na: MatejBA #65:
Čiže postup by mal byť aký? DPB by si mal každoročne zakúpiť práve tých 30 nových označníkov, lebo mesto/MČ zrekonštruujú toľko zastávok? A popri tom do roku 2050 udržiavať a obnovovať aj staré?
Rátaš s tým, že pri celkovom nákupe môže byť jednotková cena aj polovičná, voči nákupu po kusoch?
Reakcia na: Viko #69:
odporúčam previezť sa Račou 🙂 sú tam väčšinou ešte staré prístrešky ale pochopíš čo mám na mysli 🙂
Reakcia na: Minko #62:
Celkom by ma zaujímalo, akú mieru vandalizmu zažívaš v BA ty, lebo ja sa pri cestovaní (okrem pár občasne vysypaných skiel či vypálených dierok do plexi na JCDčkach) vôbec nestretávam s nejakým dramatickým poškodzovaním zastávok.
Reakcia na: Urbanway 2423 #48:
Osadenie na rovnobežný chodník alá Nám SNP smer Šafko je z nejakých príčin zakázané?
Reakcia na: Ike #63:
Interne pravidla je potrebne nastavit tak, aby mali logiku a zmysluplnost. Ja o tom ako clovek zvonku nemam oficialne ako vediet, ci je na vec X, Y alebo Z interne pravidlo. Rovnako moze byt interne pravidlo na zastavke otvorit dvere raz a po zavreti nezastavovat znovu dobiehajucemu. A aj to sa deje a pri linkach s vikendovym int 20 ci 60 toto u vodica (ak nejde s meskanim 3-4 minuty) ludia niekedy ocenia, ze vodic pouzil zdravy rozum (pri int 5 je to blbost). Tiez existuje pravidlo, ze na ceste nemas “zavadzat” a zbytocne zdrzovat pomalou jazdou, ale vdaka internemu pravidlu nastavenia chrono sa vlecie bus po Panonskej 40, aby nedajboze neprisiel na zastavku skor a nevetral tam. Myslim, ze ani napriklad nocaky na konecnej HlSt neotvoria vlkom dvere skor ako tesne pre odchodom (ale kolegov z DPB do busu pustia bez problemov) - na to je tiez interne pravidlo?
Dalej tusim od ZST NM k Polusu (?) obchadzali vodici kolony mimo pravidiel, ked si vytvorili akoze buspruh, aby boli cestujuci vcas na dalsej zastavke (presne podla interneho pravidla chronometraze), bez ohladu na pravidla cestnej premavky.
Cize davat rovna sa medzi interne pravidlo, ktore je absolutna stupidita, ale ktore musia dodrziavat (pasky, pomala chronojazda, otvaranie na konecnej az tesne “pred odchodom”) a pravidla urcene a platiace vseobecne, ktorymi mozu svojou cinnostou realne ohrozit inych (krizovatky) je dost pritiahnute za vlasy.
Reakcia na: Ike #63:
otazka, je niekde v nariadeniach hygieny dane, ze treba v dopravnych prostriedkoch drzat oddeleny priestor alebo je to len akcia dpb?

je nelogicke spoliehat sa na pasku, ked dychaju vsetci rovnaky vzduch a virus sa siri aj vzduchom

taktiez otazka, testujete pravidelne vsetkych soferov? prichadzaju do kontaktu s velkym mnozstvom ludi v uzavretom priestore, ked sa tu hrame na pasku
celkom by ma zaujimala aka je skutocna ucinnost tej pasky pri virulentnosti tohto virusu
na druhej strane lepsie netestovat, pretoze tolko soferov dpb nema, aby si mohlo dovolit ich vypadok
Reakcia na: Valec #60:
Sorry ale toto je "logyka" sudruhov z uradu. 😃

Je pravda, ze taketo plosne zmeny v case, ked DPB mal 2-3 mesacny vypadok prijmov je blbost (aj keby to bolo v priebehu X rokov). Myslim si, ze skutocne su ine, vaznejsie problemy, ktore by sa mali riesit skor.

Na druhej strane namiesto plosneho vyhadzovania penazi by rozumnejsie bolo nahradzat oznacnik tam, kde sa napriklad rekonstruuje zastavka (povrch/kasselak/premiestnenie) alebo kde by bola potrebna planovana obnova starych zastavok (kde by sa teda namiesto 90tok dali nove).

Ale podla vsetkeho tu sa nato ide hrrrr systemom, aby sa vykazala PR aktivita, pricom nadalej nam tu jazdia vrakosy, "nefunguje" polovica elektrickovych trati, kolabuje a meska doprava, atd. Tak sa nediv, ze to ludom vadi. Tiez nebudem kupovat na auto drahe disky ked sa mi rozpada napriklad prevodovka 🙂
Reakcia na: ramzi #59:
skutocni cestujuci neriesia vobec lepene cestovne poriadky na tabuli, ale ci bus pride vcas, kolko meska, ci stihne prestup, "preco je sakra interval 20-60m", ci je bus preplneny tak, ze do neho ledva nastupi (realne skusenosti), ci musi dychat aromu bezdomovca, ci sa musi vyhybat agresivnym opilcom, ci je tam klima, ci sofer aj naozaj zastavi, ked stlaci stop na znamenie, a dalo by sa pokracovat

oznacovnik je to posledne, co ma vplyv na kvalitu cestovania, je to najma esteticka zalezitost, rozhodujuca je kvalita sluzieb, ziadneho cloveka nepresadi do mhd sebalepsi oznacovnik, ked nebudu posilnene intervaly, kapacita, ciste busy, fungujuce klimy, atd.

a keby som mala volit, ci z penazi financovat socialky pre soferov alebo oznacovniky, tak rozhodne prve, lebo aj soferi maju potreby
Reakcia na: kecho #58:
Čiže interné pravidlá vodič dodržiavať nemá, lebo nie sú dané zákonom? Ak jedného vodiča adorujeme za porušovanie predpisov (o ich zmysluplnosti samozrejme môžeme diskutovať), znamená to, že každý z vodičov môže tento predpis subjektívne vyhodnotiť a zariadiť sa podľa seba? Ak tento predpis, prečo nie iný? Čo ak si tento vodič povie, že rovnako subjektívne vyhodnotí zmysluplnosť zastavovania na tvojej zastávke a proste nezastaví? Toto je cesta do pekla.
Reakcia na: ramzi #59:
pozri, už len na verejné obstarávanie prieskum trhu a podobne drísty sa minie nemálo finančných prostriedkov. Výsledkom budú síce pekné uhladené označníky s vitrínami, ktoré budú mať ale akú životnosť pri miere vandalizmu v BA? V situácii kedy dopravný podnik má problém s financovaním základného fungovania a 6 mesiacov dozadu sa vyhrážal prepúšťaním z dôvodu nedostatku financií je problematika estetiky označníkov fakt marginálna vec. Pochopil by som kedy povedali, ok, poďme meniť označníky an významných dopravných uzloch ako je RM, TM, HL.ST. a podobne. ale nie ideme robiť prieskum trhu a verejné obstarávania na plošnú výmenu s tým, veď uvidíme, ako a či vôbec vymeníme, keď budeme mať prostriedky. A ak nebudú prostriedky, tak vlastne tu budeme mať zbytočne vyhodené prostriedky za prieskum trhu a verejné obstarávanie. To ti ale asi vôbec nevadí že?

edit a doplnenie odpoveď na #61 : aha takže síce neviem či na to budem mať ale aj tak vypíšem súťaž a uvidím. A keď na to v priebehu troch rokov nebudem mať vôbec tak seriem na to, že som v krízovom čase minul na VO kopec prostriedkov, tak vypíšem nové VO. dobrá logika, chválim 👍
Reakcia na: Minko #56:
Že si si neprečítal ani prvú vetu tohto článku? Konkrétne "plánuje v priebehu troch rokov". Možno na základe trhových rokovaní príde k tomu, že ich meniť nebude. Ale ty už teraz vieš, že tejto akcii chýba elementárna logika.
Reakcia na: Technopol #53:
Čiže ideálne by bolo, ak by také zastávky ani neboli označené, lebo však aj starý označník (ktorý má tiež svoju živostnosť) niečo stojí.
Len tak mimochodom, skutočne si tunajší diskutujúci myslia, že lepenie cestovných poriadkov (a to v pôvodnom formáte) na plechovú tabuľu, kde na ne pôsobí plno vonkajších vplyvov, je v roku 2020 akceptovateľné? Konečne je šanca zbaviť sa tohto Balkánu, mať všade osadené vitríny (čo by bolo zlepšenie nielen z estetického, no primárne z funkčného hľadiska) a používať už iba unifikované CP.
Označník má na atraktivitu VHD oveľa väčší vplyv než sa môže stať - jednak je bodom dôležitého prvého kontaktu a potom, pre cestujúceho ide o jeden z najhlavnejších zdrojov informácií. Samozrejme je na mnohých miestach potrebné riešiť aj podobu samotných nástupišť, no otázka neznie že buď jedno alebo druhé.

Ak sa teraz zastavia všetky "vedľajšie" investície, pôjde iba o ďalšiu stagnáciu a tým teda ľudí do MHD nepritiahneme.
Reakcia na: Ike #54:
Pravidla v krizovatle su dane zakonmi, vyhlaskou, su uverejnene v zbierke zakonov, platia zhodne asi vo vsetkych krajinach EU a hlavne sa nemenia podla svojvole par osob 3x mesacne.
Reakcia na: Ike #54:
Chcel som povedat, ze DPB mohol za tie peniaze (ked ich uz musi v rozpocte minut) radsej posilnit interval busov alebo zabezpecit ludi na kontrolu listkov a vyhadzovanie asocialov. Toto by realni cestujuci ocenili urcite viac ako fb fotky novych oznacnikov. Rovnako ako vodici nove socialky, ak sa to musi minut ako “investicny naklad”...
Reakcia na: Ike #40:
čo ak poviem že výmena označníkov je v dobe kedy DPB plače že nemá peniaze lebo jej klesli dramatickým spôsobom príjmy z cestovného, a DPB bolo na tom tak zle, až mesto museli v apríli 2020 žiadať štát o podporu pre DPB a zrazu v októbri 2020 je DPB na to tak dobre, že ide meniť označníky v celom meste? tomu chýba aj elementárna logika. označníky nie sú zrovna veci kde by DPB akútne tlačila topánka.
Reakcia na: Ike #54:
azda chces povedat, ze my cestujuci dychame iny vzduch nez sofer? ked to prirovnavas k nerespektovaniu pravidiel na krizovatke ako vedomemu ohrozovaniu
nedivim sa, ze s tymto pristupom k cestujucim ste ani v septembri nedosiahli cisla pred virusom, dajte este dalsich par nazornych ukazok z cistenia prostriedkov alias muzi v skafandri, istotne vam to vrati cestujucich naspat 😃
Reakcia na: kecho #50:
Neviem síce, čo si týmto príspevkom chcel povedať, ale teda asi uznávaš, že oznacniky sú lepšia investícia.

#51 neželám ti stretnúť podobne slušného šoféra vo vzťahu k pravidlám na križovatke, ako sa rúti z vedľajšej cesty. Sú dané pravidlá hry pre všetkých a všetci predpokladajú, že sa podľa nich hrá. Rebelia nie je hrdinstvo, pokiaľ sa teda s Martinou nepohybujete v zelenom undergrounde.
Reakcia na: Valec #47:
Ak by som mal na výber len autobus vs. všetky označníky tak povedzme že hej. Ale, máme v meste niekoľko desiatok (až stoviek?) zastávok, ktoré sú v podstate iba "výstupné" (vrátane niektorých konečných) t.j všetci cestujúci po vystúpení z vozidla okamžite opúšťajú zastávku, nie je tam prestup na iný smer a ani významný zdroj cestujúcich z danej zastávky (napr. na Lúkach je takýchto zastávok hneď 9 a min. polovica t.j 8 ďalších Jarovce, Rusovce, Čunovo, ... atď. Netuším síce koľko stojí jeden označník, no predpokladám, že menej ako 100€ to nebude. 1500x100 = 150 000€ nevieme použiť radšej, len tak z brucha postavenie/rekonštrukciu sociálok na konečnej pre vodičov? Nová sociálka môže priniesť lepšie obehy vozidiel, kvôli prestávkovaniu, skombinovať trasy ktoré sa práve kvôli chýbajúcej socialke nedajú. A teraz špekulácia - Lepšie podmienky pre vodičov na konečnej môžu mať za následok ich vyšší početný stav, alebo väčšiu pohodu za volantom = jazdu. A toto bude mať pre cestujúcich určite väčší prínos, ako nové označníky na zastávkach na ktorých postojí "nula celých nula celých nula nula" času, ako by povedal jeden pán na youtube.
Reakcia na: martinah #51:
A teraz chudak slusny sofer dostane putzung, ze “trha partu”...
del
nech pan sofer nedostane vytku, ale u mna ma 100b
Reakcia na: Ike #45:
Urcite by tedomy nezmizli. Mozno by za to nakupili nove foliovane A4 a oranzove pasky. Pretoze u organizacie platenej z verejnych zdrojov je nutne minut rozpocet v danom roku bez ohladu na ucel a zmysluplnost vynalozenych prostriedkov. 🙂
Reakcia na: kecho #44:
Presne tak.
Reakcia na: Kotlár #46:
A nebude tam problémom pri osádzaní tabúľ šírka nástupišťa (pretŕčali by do jazdného profilu)?
Reakcia na: Technopol #42:
Len vychádzajme z toho, že zatiaľ, čo prášok aj kečup stoja cca rovnako, tak označník a autobus (alebo čokoľvek čo porovnávame) nie. A ak za cenu jedného autobusu dokážem obmeniť označníky v polovici mesta, tak ja som za. Lebo moderných vozidiel tu máme stovky, ale moderných označníkov možno tak 40.
Reakcia na: fanatikmhd #34:
Ako som navrhol pri info o rekonštrukcii trate na Americkom nám., tak RM si zaslúži prejsť celkovou reorganizáciou rozdrobených zástavok z každej príjazdovej cesty, pretože je to prestupný uzol čo doteraz asi nikomu nedošlo.
Ja za závežnejší problém považujem úzke nástupisko a nenormové ostrovčeky pri zástavkach električiek (ak človek zostane uprostred tak pred električkou uskočí pod autá) a keď už to je nosný DS tak stále nechápem prečo tam ani v 2.kole osádzania elektronických tabúľ nepribudnú.
Reakcia na: 3pa3ck3 #41:
Ale pravdepodobne je to z dôvodu, že nemáš pri sebe cash a drogéria inú formu platby neberie, takže buď pôjdeš do inej predajne, domov po cash, alebo to kúpiš keď pôjdeš najbližšie do obchodu s dostatkom cashu. Domácnosť, kde by som práve pri kúpe pracieho prášku zistil, že do výplaty budem lízať labu nie je zrovna príkladuhodná. Aj nízkopríjmové (bavme sa o príčetných ľudoch) domácnosti si výdavky plánujú. Tak isto aj DPB. A hlavne DPB nie je jeden človek, ktorý keď sa venuje označníkom, nemôže riešiť údržbu vozidiel.

Keď jeden tím, ktorý rieši obmenu vozidiel narazí na administratívny problém, alebo inú externalitu, tak to neznamená automaticky, že ďalší tím, ktorý rieši infraštruktúru, si vyloží nohy a bude čakať na ten prvý, aby to bolo "pekne poporádku".

Alebo skúsim z opačného konca: myslíš si [alebo nie ty, ale tu ostatní fóristi], že keby sa na zrekonštruované zastávky DKR osadili staré označníky model 1990, že by zmizli Tedomy a Karosy? Lebo pravda je taká, že nie. Vôbec to spolu nesúvisí.
Reakcia na: ramzi #43:
Predpokladam, ze to, ze by mal DPB riesit a financovat realne problemy a nie veci, ktore mozu pockat aj dalsich 10 rokov.
Reakcia na: Technopol #42:
Takže DPB má Otokary kupovať z vlastného rozpočtu alebo čo bolo pointou tejto metafory?
Reakcia na: 3pa3ck3 #41:
Alebo. Smrdím lebo si neperiem šaty - nemám na prací prášok. Sused mi chce prášok kúpiť, ale keďže mu klesol príjem, tak tu kúpu presúva na neskôr. No ja predsa len nejaké peniaze mám. Kúpim si teda kečup, lebo tomu čo mám končí o 2 roky záruka (a veď sused mi ten prášok aj tak niekedy kúpi, aj keby nemal nazvyš peniaze, lebo ten zápach bude neznesiteľný).
Reakcia na: Ike #40:
Lenže čo ak ideš kúpiť práci prášok, ale cestou do drogérie sa ešte zastavíš v potravinách, kde kúpiš ten kečup, a potom zistíš, že na prášok Ti nezostalo dosť peňazí? 🤔🙂

Disclaimer: Len reagujem na kontext. Samozrejme som za to, aby sa zaviedli nové moderné označníky, ktorých vzhľad nie je závislý od úrovne kreativity montujúcich pracovníkov 😉
Reakcia na: Minko #22:
Čo ak Ti poviem, že obmena vozidiel nemá úplne tak nejaký súvis s obmenou označníkov? 🙂 Keď v domácnosti kúpiš kečup, tak si nemôžeš kúpiť prací prášok?
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
Ako už bolo spomenuté, stačí mi úplne jednoduché riešenie, vďaka ktorému nebudem musieť čakať na ceste, naskakovať aspoň do prvých dvoch dverí zo zeme, bude tam napevno osadený označník a pri dávke "veľkorysosti" i kovový jednosedák. Už či si kompetentní uvážia, že viac sa oplatí osádzať po dva skosené prefabrikáty s pripravenými otvormi, alebo vystavať kus chodníka tradičnou metódou, je pre mňa ako cestujúceho naozaj vedľajšie. Len teda prosím, nech to nie je len vykosená krajnica bez ďalšej úpravy, lebo to nerieši výškový rozdiel, vodu a ani neverím, že to niekto vydrží kosiť permanentne.
Reakcia na: Minko #37:
Na Račko mi nenadávaj! Je to moja obľúbená dezintegrovaná zastávka! 😅
Reakcia na: kecho #35:
ja ako osoba trpiaca krátkozrakosťou to naopak kvitujem. Mal som možnosť si ten nový označník vyskúšať a určite je lepšie zistiť, či táto zastávka linky je priamo ta moja ako najprv na označníku aspoň zistiť číslo a potom sa prebíjať do prístrešku (rozumej nájsť v prípade väčších zastávok ten v ktorom je cestovný poriadok) a hľadať či tá linka predstavuje môj smer 🙂 Nebodaj to robiť ešte na lahôdkách typu Račianske mýto 😁
Ja by som sa potešil, aby vo vybraných prípadoch k cieľu pribudlo aj smerovanie linky.

Napr. na Hodžovom či Kollárovom námestí by bolo:
207 ŽST Železná studienka cez hrad*
212 ŽST Železná studienka cez Kramáre
pričom na ostatných zastávkach by stačilo ŽST Železná studienka

To by bol ďalší prínos pre náhodných cestujúcich, pre ktorých sú rozšírené informácie na označníkoch určené.

* alebo okolo hradu / cez Mudroňovu / iné vhodné označenie
Reakcia na: Dadino #30:
Kratkozraki sa potesia, ked namiesto cisel v 2-3 radoch budu hladat linku v 10-15 radoch. 🙂
Reakcia na: Kotlár #28:
Je jasné že budovať dakde v Ketelci prístrešky keď nemajú ešte ani len električky na všetkých zastávkach (napr Račko), je trocha beh na dlhú trať. Čo sa týka však nástupnej hrany, tiež som zástancom aby sa vytvoril jednotný manuál designu zastávky MHD, ktorý prerieši aj hranu - Lacný variant na perifériu a zložitý do mesta. Napr Kessel sa nemusí pchať úplne všade, ale aj taká L77 ktorej zastávky sa dajú presúvať kde chceš lebo nie sú nijak ukotvené k zemi by mohla mať ten 10m obrubník na koncoch skosený, a dosypať aspoň štrkom. Zase neverím že by šlo o takú investíciu aby si niečo také mesto nemohlo dovoliť.


Rovnako ma zaujíma, či budú vytvorené aj varianty pre prenosnú verziu počas opráv/výluk, teda antracitový stĺpik na antracitovom disku 😃 Alebo vznikne daľší variant, resp antracitový vzor 1990...
Reakcia na: MatejBA #32:
Dúfam, že toto sa odstráni a označníky sa budú dávať tam, kde sa dá najlepšie zastaviť a nie tam, kde je najvhodnejší stĺp v okolí na pripevnenie
A mna este napadlo, co vsetky tie zastavky, co maju cedule na lampach? Tusim v navrhoch nie je taka tabula nakreslena? 🤔
A to sa bude týkať aj zastávok popri Račianske radiále, kde stoja iba nočáky (napr. Riazanská, Ursínyho)?
Reakcia na: kecho #19:
Prečo by mal? Stĺpy, na ktorých sú terčíky sa objednávajú v rôznych dĺžkach vzhľadom na rôzne počty liniek na zastávke ale tak, aby vždy ostal priestor od spodného terčíka po zem 2,20.
Reakcia na: Kotlár #28:
Na tie mini pristresky by mohli vyuzit tie telefonne budky z chodnikov.
Ako tu už niektorý spomenuli, tak ruka v ruke by sa mali tie zástavky riešiť komplexne, čo je nebezpečný a nepoužívaný pojem, pretože teraz+3 roky vyriešia označník,y ale stále sa bude na menej využívaných zástavkách nastupovať z blata/jamy a vystavovať sa poveternostným podmienkam.
Stačilo by keby sa upravilo podložie a osadili panely so zošikmenými prístupovými stranami alebo vydladžil priestor pre oblasť stredných dvier (nástup s kočíkom a pod.) a osadil kasselský obrubník pre skutočne bezbariérový prístup a hlavne obstarať to vo veľkom s realizáciou v horizonte niekoľkých rokov aby zas nenastal scenár Segnerova kde sa stretnú 3 typy dlažby a v žiadnom prípade sa neodstránila stará.
K ochrane pred nepriaznivým počasím mi napadlo že by mohli byť prístrešky pre 1-3 osoby, ktoré by sa ukotvili do zeme a bola by tam aj osadená vitrína s CP.
Reakcia na: Jajboli #23:
Označníky zabezpečuje dopravca, zatiaľ čo údržbu (a technickú už vôbec) má na starosti mesto alebo mestská časť.

Inak, doteraz si to možno nikto nevšimol, ale aj súčasné označníky sa priebežne vymieňajú. Ja si pamätám dosť rozsiahlu výmenu pár rokov (netrúfam si odhadovať koľko) dozadu vo veľkej časti mesta.
Takže či sa vymení vzor 1990 za 1990 alebo vzor 1990 za 2020 je pomaly jedno. A zachovať súčasné typy na pár okrajových zastávkach znamená vyššie náklady na údržbu (nutnosť spravovať dva rôzne typy) a aj výlep CP.
Reakcia na: Joyki #21:
Linkových modulov môže byť na jednom označníku podľa popisu až 19, technicky by sa tam zmestilo až 22.
Reakcia na: Joyki #21:
Cize vlastne budu oznacniky aj na BID zastavkach bez BID liniek? 😃

Cielovy text bude Zochova: 59,80,83,84,93,94,184,N80,N93,N95- Petrzalka? 😃
Reakcia na: Jajboli #23:
na to je len jedna odpoveď #nikdysatotaknerobilo 😃
Ja hlavne nechápem prečo na menších zástavkách nenainštalujú elektronické tabule kde by súčasťou grafiky bol zároveň aj označník ako to majú v Košiciach. Nevidím význam zasierať chodníky kopcom prekážok, keďs to dokážeme integrovať do jedného.
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fkosicednes.sk%2Fudalosti%2Fchaoticke-oznacenie-zastavky-opravia%2F&psig=AOvVaw2UfOeQ9bddm9Z7_ovQEgDV&ust=1602052000759000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCNCy7PSqn-wCFQAAAAAdAAAAABAD

Tiež nemali by mať prednosťpred oznančníkmi stavebné úpravy zástavok? Tak napr. v Devíne doporučená zástavka pre turistov Hrad Devín (pri cintoríne) nemá ani len vyvýšené nástupište. A takýchto zástavok je plno. No hlavne že oznančníky sú priorita.
A táto nevyužívaná hrôza spod parkoviska hradu zmizne kedy? https://imhd.sk/ba/media/gn/00006989/Zast%C3%A1vka-Hrad-Dev%C3%ADn.jpg?1756392891
myslím, že cestujúci by viac ocenili definitívnu výmenu starých vrakos za niečo na úrovni minimálne štandardu 21. storočia ako výmenu označníkov v nejakom ako to býva zvykom poriadne predraženom verejnom obstarávaní 😉 "Netuším prečo" mi myslenie DPB tak strašne silno pripomína isté marginalizované skupiny občanov, ktorí po dávka berú útokom hypermakety, košíky sú plne nákupov, ale obsahom nákupu sú samé sprostosti 🙂
Reakcia na: kecho #19:
Osadia sa maximalne sedem riadkovych panelov s cielovymi textami. Zastavky, ktore obsuluje viac liniek -neprirataju sa regio linky- dostanu len terčiky čisiel.
Reakcia na: martinah #17:
Aby tam nevznikol opak “zony stop”, kde bude bus zastavovat uz len na konecnej. 🙂
Neviem, preco su ti zamestnanci pracujuci v Kopcanoch taki nekulturni a chudakom domorodcom osklbavaju zo zastavok cestaky... 🙂
Reakcia na: Dadino #4:
Taky 15-riadkovy oznacnik na Zochovej bude mat spodnu hranu meter od zeme? 🙂
Reakcia na: kecho #15:
Na tie okrajové zastávky už ani sprejeri a vandali nezablúdia. 😂

#16 Ja verím, že sa raz takých označníkov dočkajú aj v Ketelci (keď už existujú štandardy), len si myslím, že to nebude top priorita (čo je logické) a že si tam ešte nejaký ten čas ten starý označník pobudne a nikomu to vadiť nebude.
Reakcia na: kecho #15:
na niektorych zastavkach ako kopcany-sidlisko by sa viac hodil QR kod na cp, lebo papierovy tam ma kratku zivotnost, vitrinu tipujem presprejuju na cierno 😃
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
Tak nema IDS BK urcite pravidla/usmernenia, ako ma taka zastavka vypadat? Ak ano, tak sa maju dodrziavat vsade, aj v Ketelci. Inak je to zas len zdrap papiera 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Doskriabane sklo budes utierat zbytocne. Sme predsa v Bratislave...
Reakcia na: Andy #10:
Podstatne viac mi vadia spinavi a smradlavi asociali vo voze ako oznacnik z 1980s rokov a nalepeny cp...
Reakcia na: Viko #12:
Čo si predstavuješ pod pojmom nástupište (niekde pri Vodostave, Ketelci, a pod.)? Vykosenú krajnicu, BKV panely, niečo zložitejšie, ...?
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Čo je zložité na vybetónovaní jednej diery, že by bolo treba lipnúť na označníku v starej obruči?

(Nehovoriac o tom, že aj zastávka na kraji mesta si zaslúži aspoň nejaké nástupište, nie len zarastenú krajnicu.)
Reakcia na: Andy #9:
Nemal, ale "zložitejšie" riešenie mi na zastávkach, ako spomína Kecho, príde zbytočné. Prenosný označník tam podľa mňa stačil, len tá vitrína tam chýba, aby neboli CP večne od blata a nečitateľné (sklo sa bude dať vždy niečím utrieť).
Reakcia na: kecho #8:
Občas robia aj menej potrebné veci, ale myslím, že toto je dôležité. Keď má byť doprava moderná a nemá byť len pre socky, ktorým je jedno, či na zastávke je kopa plesnivých CP nababraných lepidlom Duvilax na hrdzavom plechu, alebo nejaká slušná plocha, tak treba urobiť aj toto.
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Tak hlavne na stálej zastávke by mal nemal byť prenosný označník, že...
Reakcia na: kapi #5:
Estez ma DPB a mesto v case znizenych prijmov tolko financii, ze sa po oblepeni busov paskami a vkusnymi A4-kami moze venovat takymto mimoriadne dolezitym veciam... 🙂
Ketelec, Topolove, Lodenica, Vodostav ci Jarovce-zahrady potrebuju uz len toto, aby boli mimoriadne atraktivne pre cestujucu verejnost.
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Spravia tam STOP zonu a nebude treba znacky 😃
No to som zvedavý, ako ich upevnia niekde v poli napr. na linke 77, 79, a. i., tam kde sú dnes tie "prenosné" označníky, to tam akože tie nové zabetónujú alebo majú aj novú verziu s "kolesom" na spodku?
Reakcia na: Dadino #4:
Tak to je super, hned to lepsie vyzera! A ako bude oznacena zastavka na znamenie, bude tam dalsi riadok s upozornenim?
Reakcia na: kapi #3:
V prílohách dokumentov na UVO sú aj náhľady ako majú označníky vyzerať. V nich je jasne vidieť, že názov zastávky je presunutý do samostatného riadku a je teda omnoho väčší ako tie čo boli montované doteraz na DKR. 🙂
Názvy zastávok, ale aj ďalšie nápisy sú veľmi malé. Mohli použiť o niečo väčšie písmo.
„Malo by ísť o výmenu PRIBLIŽNE doterajších označníkov za modernejší typ v počte približne 1500 kusov.“

Prvé približne je navyše. 😉
Bude tam aj funkcny ten reproduktor?