Výluka MHD v uzle Blumentál a na Americkom námestí (od 7.9.2020)

Pre opravu električkovej trate budú linky 3, 7, 9, 31, 39, 94, N55 premávať po obchádzkových trasách.

Od 7. septembra 2020 bude prebiehať rekonštrukcia električkovej trate v úseku Blumentál - Americké námestie. Z tohto dôvodu budú na obchádzkové trasy presmerované linky 3 7 9 31 39 94 a N55.

Namiesto neobsluhovanej integrovanej zastávky Blumentál budú cestujúcim k dispozícii zastávky Blumentál na Vazovovej (pri gymnáziu) pre linky 31 39 94 N55 a Vazovova (zastávka električiek na Vazovovej) pre linky 3 7 31 94.

  • Linka 3 bude premávať po trase Rača, Komisárky - Račianska - Račianske mýto - Vazovova - Krížna - Americké nám. - Špitálska - Kamenné nám. - Petržalka, Jungmannova.
    • Namiesto neobsluhovaných zastávok Blumentál a Americké nám. obslúži zastávky Vazovova a Americké nám. (ako linka 4).
  • Linka 7 bude premávať po trase Rača, Komisárky/ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Vazovova - Krížna - Trnavské mýto - Vajnorská - ŽST Nové Mesto.
    • Na trase zastaví na všetkých zastávkach.
    • Pri ceste z Račianskej na Hlavnú stanicu odporúčame vykonať prestup na Račianskom mýte na linky 61 74 201.
  • Linka 9 bude premávať obojsmerne medzi Krížnou a Kapucínskou cez Americké nám., Špitálsku, Kamenné nám. a Námestie SNP.
    • Neobslúži zastávky Blumentál, STU, Vysoká-Tchibo outlet a Poštová-Martinus.
    • Namiesto neobsluhovaných zastávok na Radlinského a Obchodnej odporúčame využiť zastávky na Americkom nám., Špitálskej a Nám. SNP.
  • Linky 31 a 94 budú mať priebežnú konečnú Blumentál na bývalej zastávke pred gymnáziom na Vazovovej ulici.
    • V smere k Cintorínu Slávičie údolie, resp. do Petržalky pôjdu ďalej cez Vazovovu, Krížnu, Americké nám., Mickiewiczovu, Kollárovo nám. a od zastávky Kollárovo nám. na Námestí 1. mája sa napoja na svoje stále trasy.
    • Na obchádzke zastavia na zastávkach Vazovova (spoločne s linkami 3 a 7), Americké nám. (ako trolejbusy, možný prestup z/na linky 4 9), Kollárovo nám. (ako trolejbusy).
    • Zastávka STU nebude linkami 31 a 94 obsluhovaná.
  • Linky 39 a N55 budú v smere na Ostredky, resp. do Rače obsluhovať zastávku Blumentál na Vazovovej ulici pri gymnáziu. V opačnom smere sa trasy nemenia.

Po obchádzkových trasách cez Vazovovu, resp. Špitálsku pôjdu aj výjazdové a dojazdové spoje liniek 1 4 9, ktoré bežne premávajú cez zastávku Blumentál.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #98:
A keby zlikvidovali tie zaparkovane auta na chodniku (najma v oblasti pred krizovatkou s Legionarskou), tak by bol problem zdielany chodnik?
Reakcia na: david1 #98:
V trase centrum - Trnavské mýto je kritický hlavne úsek okolo Blumentálskeho kostola, kde sa križovatka s Májkovou rozširuje až na 10 metrov a preto sa tam dosť zle odbáča na bicykli doľava na Blumentálsku. Zvyšok trasy v tomto smere je s minimom IAD a preto tam aspoň mne absencia cyklotrasy až tak nevadí.

Už teraz by sa od začiatku ex. Floriánskeho námestia dal spraviť minimálne ochranný pruh (porovnávam šírku toho úseku Radlinského s Kamenným námestím pri električkovej zastávke v smere z mesta), pričom sa mi zdá, že sa v rámci reko ostrovček aj zužuje = viac priestoru pre cyklopruh. Neviem či to slovenské predpisy umožňujú, avšak určite by prospelo aj to, aby do križovatky s Blumentálskou a Májkovou bol cyklista privádzaný na ľavej strane pruhu, nie na pravej.
Reakcia na: david1 #98:
Medzi Bernolákovou a R. mýtom dokonca aj rozšírili aj chodník (buď, aby sa dali obísť parkujúce autá alebo aby tam urobili cyklotrasu?), medzi Wilsonovou a Benolákovou je tiež už celkom dlho zákaz státia (aj keď už rekonštrukciu dokončili), takže to možno niečo znamená alebo sú to len náhody a nakoniec sa tam autá vrátia. Niekoľko stĺpov je označených oranžovou bodkou, takže to asi znamená, že ich odstránia a väčšinou sú to tie, čo stoja v strede rozšíreného chodníka. Tak uvidíme, ako to bude...
Cyklo chodník je predsa už na Blumentálskej na ex.zelenom páse. Na Radlinského minimálne von z mesta ho nie je , kde dať.
Reakcia na: pinhead #96:
Nanajvýš sa na vozovku nakreslia cyklopiktogramy, no žiadny vyhradený pruh tam nebude.
Reakcia na: kecho #91:
myslím že sa niečo črtá v rámci radlinského
Reakcia na: msan #94:
Malo by to cele trvat 60 dni + kolaudacia. Spominal sa nejaky zaciatok decembra.
dobry den ospravedlnujm sa ak sa to tu uz spominalo - ale na kedy je naplanovany koniec rekonstrukcie ? linka 7 na hlavnu stanicu mi chyba
Reakcia na: Minko #92:
Však OK, ja píšem o kvalite projektového riešenia, nie o kvalite realizácie (ktorá v normálnom svete nezávisí od vôle stavebnej firmy - tento pomýlený svet fungoval za komunistov, ale od toho, čo preberie investor). Ale v realite tam vidím každý deň plno áut a pracovníkov s logom Skanska, čo je jedna z najlepších realizačných firiem, aká existuje. Tiež som bol prekvapený, ale zrejme ich majú ako subdodávateľa.
Reakcia na: anbis #89:
ja by som sa netešil predčasne kým stavba nie je odovzdaná 🙂 ak pre nič iné tak už len preto, aká firma to realizuje. 🙂
Reakcia na: anbis #89:
Cyklotrasa tam “nehrozi” ani nahodou?
Reakcia na: anbis #89:
Podľa projektu by mala byť kamenná dlažba použitá na el. trati od Amerického nám. až po križovanie cesty pri Stĺpe Sv. Floriána.
Reakcia na: lupask #88:
Ja chodím okolo každý deň a naozaj to vyzerá na veľmi pekný projekt. Rieši sa všetko a fakt dôsledne a komplexne. Konečne zmiznú "zdvojené" trakčné stožiare, ktoré DPB postavil vedľa pôvodných pri poslednej rekonštrukcii. Konečne bude mať trať na Americkom normálnu geometriu, konečne zmizne 6 rokov nepoužívaný ostrovček z bývalej zastávky Floriánske námestie, konečne sa rozšíri chodník pri križovatke s Fazuľovou a chodník pri múre nemocnice. V bigbagoch je pripravená kopa kamennej dlažby - neviem kam pôjde, ale wow už len za to, že v tom projekte je. Akože, netvrdím, že niektoré veci by nemohli byť ešte lepšie, ale kto nevidí posun od "modernizácií", aké sa tu robili do rokov cca 2014-2015, tak ja už fakt neviem... keby to riešili v tom čase, celá rekonštrukcia by znamenala nové koľajnice v starej polohe a je "zrekonštruované". Som rád, že toto je už za nami - pozadie úplne nepoznám, ale je vidieť, že do procesov konečne vstupujú ľudia, ktorí majú záujem a aj tomu rozumejú.
ak niekto chcete vediet ako to tam teraz vyzera 🙂 bol som sa trocha poprechadzat, tuna foto: https://photos.app.goo.gl/UAVsG9jNLSH9w4xt7
myslim ze im to ide celkom dobre ale ta spodna cast teda nevyzera nejak pripravena bude to asi meskat 😞
Reakcia na: TomJ #86:
Takýto problém nastane vždy s predsignálom umožnujúcim výjazd zo zastávky. Aj na Riviére to podľa mňa bude rovnako, autobus dostane zelenú na začiatku a potom musí čakať kým prejdú autá, inak to podľa mňa vyriešiť ani nejde (možno tak, že autobus by mal voľno aj na začiatku aj na konci fázy).
Reakcia na: Urbanway 2423 #85:
Čo sa týka zastávky na Legionárskej tak, ako ju navrhuješ, že by 39 odbočovala z pravého pruhu doľava, vidím problém v tom, že ak by cestujúci ukončili nástup v čase, keď už dostali zelenú autá smer Šancová, musel by autobus čakať v zastávke zrejme celý cyklus, kým opäť dostane predsignál a tým by potenciálne blokoval 21/210 stojacu za ním.
Reakcia na: Kotlár #84:
El. zastávky by som radšej nechal tam, kde sú + ich upraviť aj pre autobusy (59, X3, N55). Príde mi, že ak by bola tam, kde si ju navrhol ty, by bola príliš blízko k Blumentálu a ďaleko od Ursínyho a k niektorým domom by to bolo bolo na hociktorú zastávku príliš ďaleko. Takisto ponechanie iba jedného pruhu do Rače, resp. zrušenie odbočovacieho na úkor zastávky by nebolo najlepšie.

Zastávka na Šancovej smer Hl. st. je podľa mňa tiež v pohode, len by som upravil výjazd z nej alebo posunul STOP čiaru tak, aby mohli autobusy v prípade predsignálu hneď vyjsť zo zastávky bez toho, aby museli čakať, kým im autá v pravom pruhu uhnú.

V opačnom smere by som zastávku presunul na Šancovú, tak ako to navrhuješ ty (zastavovali by tam len 21, 25, 210, N33). Odbočovací pruh by mohol byť ponechaný tak, ako je (vtedy by ale odbočujúce autá boli blokované autobusmi) alebo by sa mohla presunúť o pár metrov dozadu, aby mohli autá odbočovať doprava, aj keď by v zastávke stál autobus.

Zastávku na Legionárskej v smere na Hl. st. by som posunul až na úroveň semaforu, odbočovací pruh by musel teda byť zrušený a odbočenie vpravo pre autá by mohlo byť v strednom pruhu. Pravý pruh by bol BUS pruh s predsignálom rovno (21, 25, 210, N33) a doľava (39).

Posledná zastávka by bola v nezmenenej polohe na Šancovej (pre 39, 61, 63, 74, ...) tam, kde je teraz.
Keď už sa tu rieši aj trochu RM tak by som rád počul názor na môj nápad združenia zástavok zo stávajúcich 8 na 4 a so skrátením prestupných peších trás + výhoda prejdenia vozidiel na jeden signál od TrM cez Račko, akurát s potrebou predsignálu zo zástavok smerom von z centra (s potrebou zániku samostatného odbočovacieho pruhu z Radlinského na Legionársku)
Reakcia na: 3pa3ck3 #82:
Len keď by sa raz (neviem, či sa s tým ešte počíta) posunula trať doprava a tým by sa vytvorili dva pruhy do centra, tak by asi nebolo úplne najlepšie, keby autobusy stáli na el. trati hneď za križovatkou. Teraz by sa to samozrejme dalo, aj keď si osobne myslím, že by bolo dobré posunúť zastávku 21, 210 o pár metrov dozadu, aby tam mohla zastaviť aj 39 (aby sa mohla preradiť do ľavého pruhu, pokiaľ by nemala na križovatke preferenciu na odbočenie z pravého pruhu na Radlinského).

Počíta sa pri prestavbe Račianskeho mýta napríklad zo zastavovaním 59 a N55 na el. zastávke? Ak áno, tak napr. N55 by mohla pokračovať rovno po el. trati na Blumentál (59 by pomocou preferencie odbočila na Mýtnu) a v kombinácii zastavovania 39 na Karadžičovej by sa tak dala zrušiť jedna zastávka (na Mýtnej).
Reakcia na: Urbanway 2423 #79:
No tak sa pridá ďalšie náatupište na Radlinského, tomu uzlu to už nemôže viac ublížiť 😎
Na Blumentáli a Americkom postupne vznikajú čierne stožiare 😋 Nové a aj pôvodné s obnoveným náterom. Zaujímavé, čakal som tam svetlosivé/strieborné.
Reakcia na: MatejBA #76:
To "námestie" treba preriešiť komplexne, nielen takýmto ostrovčekom.
Reakcia na: Solider #75:
K poliklinike podľa mojich skúseností chodí väčšina ľudí z Blumentálu, kde aj stojí oveľa viac liniek. V neobsluhovaní Mýtnej (t.j. prakticky iba Povrazníckej) osobne nevidím problém, skôr vidím problém v tom, že ak by 39 išla priamo k Blumentálu po Radlinského (to by bolo asi ideálne), tak by asi bol problém so zastávkou Račianske mýto. Na druhej strane zachádzka k Blumentálu medzi Povrazníckou a STU mi nepríde úplne ideálna, pre ostatných cestujúcich.
Reakcia na: MatejBA #73:
elektricky by zrychlilo omnoho viac presunutie kolajovej trate o jeden jazdny pruh severnejsie na radlinskeho v useku medzi vazovovou a racianskym mytom a tento usek zaroven (pre cestnu dopravu) zjednosmernit, a ako bonus sa tym ziskaju aj 2 jazdne pruhy v smere z mesta na racianske myto neobmedzujuce elektricky....
Reakcia na: Solider #75:
Za cenu predĺženia jazdnej doby nie je problém: Mýtna L Vazovova R Radlinského R I. Karvaša L Mýtna - tu by sa muselo pridať ľavé odbočenie. Medzi Vazovovou a I. Karvaša na Mýtnej aj tak žiadna zastávka nie je.
Reakcia na: Solider #75:
Tam by stacilo spravit zastavku hore na Vazovovej cca v tychto miestach (lahsie by sa to tam dalo spravit, kebyze tadial nevedie tranzit) pre 31 a 94 🙂

https://www.google.com/maps/@48.1543623,17.1159351,3a,90y,145.62h,63.7t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJ3e7_h9Id5UzstpMKVmbIA!2e0!7i13312!8i6656

https://i.imgur.com/v1StZZz.png
Reakcia na: MatejBA #73:
Na presmerovanie linky 39 cez Blumentál aj v smere na CSÚ nie sú potrebné žiadne stavebné úpravy ani zmena dopravného značenia, len treba vymyslieť, čo potom s dopravnou obsluhou na Mýtnej, kde je aj poliklinika.
Reakcia na: MatejBA #73:
Prejazd električiek by sa týmto riešením nezrýchlil, pretože v takto organizovanej križovatke by električka musela mať oproti dnešku osobitný cyklus, čo by znamenalo, že dĺžka ostatných cyklov by sa musela skrátiť, čiže napríklad namiesto dvoch električiek by na jedny svetlá prešla len jedna, prípadne by došlo ešte k väčšiemu upchatiu Mýtnej ulice.

K spomaľovaniu električiek na Radlinského dochádza sporadicky a to najmä v čase odpoludňajšej špičky kvôli DVOJPRUHU, ktorý tam nemá čo hľadať, keďže to bola náhrada za vylúčenie dopravy z Blumentálu, ku ktorému po voľbách 2014 NEPRIŠLO. Tento dvojpruh je však kolosálny nezmysel, keďže Mýtna pred touto križovatkou a takisto Radlinského za touto križovatkou sú jednopruhové komunikácie.
Reakcia na: Solider #72:
Poznam, to ale neznamena, ze je na veky vekov nemenny priestor krizovatky (plus zrovna ten kusok by problem rozsirit byt nemal, horsi by bol signalny cyklus, ale uz to raz vyriesili tak znova by to dali tiez 🙂 )

Dalsia vec je, ze mi islo o to, ci sa neda zvazit, aby sa Radlinskeho upravila len pre MHD (s presmerovanim 39) a maximalne pre auta z Bernolakovej a Nam. M. Korvina, Vazovova nechala max. pre MHD a lokalnu obsluhu a tym padom zrychlil prejazd elektriciek cez Radlinskeho do Race.

https://i.imgur.com/MXzEbLX.png

EDIT: A dalsia vec je, ze nechceme predsa do centra utlmovat dopravu? Nemal by sa radsej rovno+kombo+doprava zmeni na rovno+2x doprava? Tym padom by si na Mytnej mal iba 1+1.
Reakcia na: MatejBA #68:
Ty nepoznáš tvar križovatky na Račianskom mýte, keď sa nad takým niečim zamýšľaš?
Reakcia na: MatejBA #68:
Ved to sa da cez Mytnu a Vazovovu. Blumental obideny.
Reakcia na: MatejBA #68:
Mýtna jednosmerka Račianske mýto > Kollárove námestie. Radlinského jednosmerka Kollárove námestie >Račianske mýto, presun ET trate o jeden pruh severne na Radliského, od RM po Školskú/ Imricha Karvaša. Imricha Kravaša a Vazovova ( medzi Mýtnou a Radliského) obojsmerné.
Reakcia na: MatejBA #68:
vies si predstavit co by to spravilo s dopravnou kapacitou na racianskom myte (z mytnej nemas sancu spravit 2 vyjazdne jazdne pruhy a prisiel by si aj o moznost 2 jazdnych pruhov aspon kusok na zaciatku mytnej v smere do mesta) + ake stavebne upravy by si to v tejto krizovatke vyziadalo ?
Reakcia na: si #58:
Ked uz by sa zrusil prejazd cez Blumental, neslo by nejakym sposobom IAD presmerovat na Mytnu (ktora by sa z obojsmernila) a Radlinskeho by ostala pre MHD a maximalne lokalnu obsluhu?
Reakcia na: Urbanway 2423 #66:
V tomto úseku je to stále obojsmerka, opačnou stranou je len jednosmerka
Reakcia na: Kotlár #64:
Dnes som isiel okolo a je to stale jednosmerka od Fazulovej smerom k I.Karvasa
Reakcia na: david1 #63:
Kedysi bola a potom ju opäť zobojsmernili.
Reakcia na: Kotlár #61:
Trasa cez Slovanskú je ok.
Bol som v tom , že je to jednosmerka smerom k NBS.
Reakcia na: si #60:
Z I.Karvaša neodbočíš na Mýtnu.
Čiže jedine Blumentálskou čo nie je ideal na tranzit hlavne pre miestnych.

Reakcia na: si #60:
Trasa zo spodu na RM je možná aj od Blumentálu cez Fazuľovú vpravo na Slovanskú a opäť vpravo na Vazovovu, ale osobne by som šiel cez Blumentálsku, resp. Krížnu a okolo Bernoláku (tam je problém pripojenie, že ľudia zamrznú na tej STOPke)
Reakcia na: david1 #59:
spodny od spitalskej by ti ostal asi zachovany rovnako ako dnes, neviem o tom zeby niekto pri zmysloch sa terigal zbytocne cez zastavku blumental ked to moze bez problemov obehnut cez blumentalsku a bernolakovu... teoreticky si to viem predstavit "osetrit" zmenou smeru prejazdu bernolakovej, cim by sa tento prejazd stal legalne nemoznym, avsak neviem dobre posudit nakolko by to zneprijemnilo zivot domacim a ci by im znizenie prejazdovania tychto uliciek za to stalo....
trasu zo spodu na racismyto by si v takomto pripade musel absolvovat od blumentalu po radlinskeho, imricha karvasa na mytnu, vazovovu, ....
Reakcia na: si #58:
To by riešilo iba tranzit z Mýtnej.
Spodný od Špitálskej nie.
Reakcia na: david1 #57:
pokial zrusis prejazd pre auta cez zastavku blumental (idealne v oboch smeroch), tak sa vyrazne zlepsi prejazdnost smeru vazovova-racianske myto (vozidiel ktorym by bolo treba davat prednost pri vyjazde z vazovovej by radovo ubudlo), takze lokalne ulicky pouzivane na obchadzanie by si mozno mohli naopak aj polepsit....
Reakcia na: kecho #42:
Zahltil by si ešte viac Blumentálsku kade sa to už húfne obchádzalo aj teraz.
Skôr by som tam dal riadený semafor.
Pokiaľ sa bude blížiť električka hodí pre IAD červenú ešte pred ostrovčekom.
Reakcia na: kecho #55:
Nepísali rok.
Reakcia na: TeBeCe #54:
To akoze Karlovka bude uz v decembri v spustitelnom stave? 😃
Reakcia na: Viliam22 #52:
To by sedelo, v nejakej sprave pisali, ze zaciatkom decembra.
Reakcia na: si #51:
Busy x55 mali byt zrusene 17.8.
Počítam ze to spustia spolu s KV aby nemuseli meniť každé dva týždne linkovanie
Reakcia na: color #50:
pokial viem a co si pamatam, aspon podla povodnych oznamov o vyluke (pred jej zaciatkom) to malo byt hotove cca v polovici augusta... realne sa spustalo tento pondelok (7.9.)
(ano, nie je to az taky fail ako karlova ves 🙂 )
Reakcia na: si #49:
Ehm... Záhumenice?
Reakcia na: filip2308 #48:
nuz, neviem ci sa to prave aktualne volebne obdobie magistratu nejaka rekonstrukcia vobec nacas skoncila, tak asi uz aj vzdali nejake terminy 🙂
"Od 7. septembra 2020 bude prebiehať rekonštrukcia ....... a je problém napísať dokedy tento chaos bude trvať ?? na ako dlho je to plánované ?
L31 a 94 chytajú dosť veľké meškania už od Krížnej.
Pravý pruh by mohol byť dočasne ako bus pruh až po Americké nám.
Teraz ho aj tak blokujú autá na blikačkách. Mickievičovu by som zmenil dočasne na hlavnú voči ul.29.8.
Ešte ma napadlo, že dojazdy L31 majú rovnakú trasu ako dojazdy L39. Nebolo by lepšie aby boli tieto spoje označené ako L39? Samozrejme, že by sa tak mohli spraviť aj výjazdy ak by L39 konečne zachádzala k Blumentálu.
Reakcia na: Trolley #37:
Pozerám, že všetky poradia tam boli blbo (teraz je to upravené a zobrazuje sa, že sú to všetko poradia z L39 a nie všetko iba dve poradia L31 ako to bolo ešte v noci), a poznámka bola doplnená ku tomu spoju, čo si spomínal.
Reakcia na: Trolley #36:
Nie, nie ten výjazdový tam bol spočiatku iba sobotu. Teraz sa to tam zmenilo na "voľné dni". 🙂
EDIT: Birch v #43 to už vysvetlil.
Reakcia na: Trolley #36:
Hneď po zverejnení cestovných poriadkov sa skutočne líšili odchody L31 v sobotu a v nedeľu, až následne to bolo opravené.
Reakcia na: birch #40:
Nestalo by zato, vylucit uplne IAD “docasne” pocas reko a uz ju tam potom nepustit naspat? 🙂
Nieco na sposob zmeny L1 a 3 v Petrzalke... 😉
Reakcia na: birch #40:
A trolejové vedenie už zvesené, minimálne v časti Blumentál - sekcia na Radlinského pred križovatkou so Školskou.
Reakcia na: birch #34:
Takže značky priviezli cez noc. A nepojazdné auto v priestore náhradnej zastávky Blumentál bolo ráno už preč.
Reakcia na: Trolley #37:
Ten odchod tam bude iba najskôr chybne uvedený navyše, nie?

Nemá ani žiadne poradie priradené, je mimo taktu a jediné dve poradia danej linky v danom režime majú odchody z rovnakej zastávky pred ním o 21:13 (to je 31/2) a po ňom o 21:33 (to je 31/1).

Jedine, že by sa tam dostal z nejakej inej linky, ale z akej a prečo zrovna na tento jeden odchod jedným smerom mimo taktu, a ešte o takomto čase?
Spoj L31 o 21:19 z CSÚ v pracovných dňoch nebude dojazdový? Nikde nevidím poznámku, ale späť už nie je v CP uvedený.
Reakcia na: Urbanway 2423 #31:
Zle si si to pozrel. To je výjazdový spoj ktorý začína už vo Vozovni Trnávka a ide po oba dni.
Reakcia na: birch #34:
Tak, keď sa bude na Blumentálli opravovať iba trať (ako je to v PD), tak ani nebude nutné vylúčiť autá.
Pre L31/94 na výlukovej trase pribudli dve nové zastávky, jeden ďalší semafor a zaplnená Mickiewiczova, avšak jazdná doba cez centrum sa papierovo navýšila iba o jednu minútu... obávam sa, že to je len vrúcne prianie grafikonistov.

Inak grafikony na Vazovovej sú už vo vitrínach, na označníkoch sú pripravené zatiaľ preškrtnuté terčíky, zostáva už len odtiahnuť jedno viditeľne nepojazdné auto v priestore náhradnej zastávky Blumentál na Vazovovej ulici a pondelok sa môže začať 🙂

Čo sa týka obmedzení cestnej dopravy, nikde som nevidel pripravené žiadne dopravné značky, takže v najbližších dňoch to bude asi bezo zmien.
Reakcia na: S499.1023 #30:
Ta cesta okolo Avionu nepatri mestu?
Interval 4 minúty by sa už hodil, no otázne je ako by to dala tá Špitálska, plus či mesto stále šetrí alebo len dúfa, že si to bežný cestujúci nevšimne
V novom CP L31 som objavil spoj o 14:25 idúci iba v sobotu. Znamená to, že CP pre sobotu a nedeľu budú aj na zastávke oddelené?
Reakcia na: Urbanway 2423 #29:
To už predsa raz bolo naprojektované (z Radlinského okolo Aviónu na Krížnu a po Vazovovej späť) a zahájená stavebná príprava vložením tzv., Weiglovej výhybky na Americkom/Odborárskom námestí. Lenže potom sa prišlo na to, že časy, keď si každý postavil, čo chcel, sa už skončili.
Reakcia na: david1 #25:
Kde by si ho chcel umiestniť, vieš ukázať na mape? A ak máš na mysli výjazdy/dojazdy (napr. na 3, alebo iné) cez centrum, tak tie by nemalo zmysel otáčať pri Blumentáli. Tie slúžia aj na obsluhu centra, nielen ako prejazd do vozovne.
Reakcia na: Solider #24:
"Čo sa týka intervalu, už máme 100% minuloročných cestujúcich naspäť v MHD? "
chces mat opat (minimalne) na racianskej spoje do ktorych sa uz nezmestia ludia cakajuci na zastavkach ? a co na to epidemiologovia a ich odporucane odstupy medzi ludmi ?

elektricke ovladanie na vyhybke som si za posledne 2 tyzdne vsimnut nestihol, predsalen tadial az tak casto neprechadzam....
ale v kombinacii s touto vylukou to bol rozumny krok
Reakcia na: Kotlár #26:
Pravdepodobne myslíš zničený zvar respektíve celý spoj medzi starým a novým úsekom (https://imhd.sk/ba/media/gn/00006084/H%C4%BAbenie-trate-na-Radlinsk%C3%A9ho.jpg?498772487)
Reakcia na: Solider #8:
Deformácia konvexného tvaru, na inej ako pravej koľaji smerom od Kostola Nanebovzatia Panny Márie s výborným avšak efermérnym zážitkom (=viem nulová výpovedná hodnota).
Reakcia na: si #12:
Je škoda , že nevedia pri takýchto reko zrealizovať aj manipulačné obratisko.
Tu by bolo ideálne z Radlinského naspäť k Blumentálu..
Pre L7 či výjazdy - dojazdy ideal..
Reakcia na: TomJ #23:
No veď samozrejme, že tá výhybka bude zaklínovaná, aby sa niekto nezabudol a neskončil v celým vozom vo vykopanej jame. Tým pádom táto križovatka nie je problémom. Čo sa týka výhybky Odborárske námestie > Vazovova, už 2 týždne má nainštalované elektrické ovládanie.
Čo sa týka intervalu, už máme 100% minuloročných cestujúcich naspäť v MHD?
Reakcia na: Solider #13:
To by Špitálska neuniesla. Linka 3 by musela mať ráno interval 2 min. Linky 4 a 9 každá interval 4 min (áno, teraz je 5, ale tajne dúfam, že od 7.9. bude ráno interval 4 min), to máš na Špitálskej každú minútu jeden spoj. A najväčší problém vidím na výhybke zo Špitálskej doprava na Americké nám. Keď pred výhybkou čaká jeden spoj, druhý nemôže prejsť križovatkou Špitálska/29.8. , lebo by zadkom zostal stáť v križovatke. Takže by sa to tam upchávalo. Jedine, že by sa tá výhybka nejako zamkla (keďže sa bude jazdiť len doprava) a teda druhá električka v poradí by mohla ísť tesne za prvou bez rizika podhodenia výhybky.
Reakcia na: Solider #21:
no napriklad zdrzanie moze vznikat na vyhybke kde sa rozraduje v smere z mesta smer vazovova a trnavske myto... je ju vobec mozne ovladat z vozidla ?
Reakcia na: si #20:
Nie, pretože priepustnosť Amerického námestia je problematická len v smere od Floriánskeho námestia, kde je dĺžka svetelného signálu len pre jeden voz z oboch strán. V smere od Odborárského námestia je to aj pre dva a viac vozov. Následne potom už nie je žiadna svetelná signalizácia, na odbočení na NĽŠ by to bolo pre každú linku zvlášť. Každý variant má svoje pre a proti, napríklad L7 na ŽST Nové Mesto môže spôsobiť problémy na križovatke na Krížnej. Pri tak hustých intervaloch to všade môže vybuchnúť.
Reakcia na: Solider #13:
vies citat s porozumenim ? tymto pravdepodobne narazis opat na priepustnost spitalskej, kamenneho namestia a nam. l. stura uplne rovnako ako keby si tam tahal tocit L7....
Reakcia na: Solider #15:
A kde by si otáčal staré vozy na L3, keby bola v Rači výluka a teda úvraťové obratisko? Ukončiť každý druhý spoj na Vinohradoch? A ako by to pri 3m intervale kapacitne zvládalo NĽŠ?
Na veľkokapacitné prístrešky na Americkom nám. môžeme zabudnúť:

"Nenešťastie, popri dobrých správach je tu aj jedna zlá – pôvodne navrhované atraktívne dizajnové prístrešky, ktoré tu navrhla Kancelária Hlavnej architektky, sa realizovať nebudú, keďže ich mesto nestihlo doprojektovať. Namiesto nich by tu mali byť klasické prístrešky od JCDecaux. Na druhej strane, Dopravný podnik do budúcna nevylučuje ich výmenu za kvalitnejšie prístrešky od mmcité (ako na iných modernizovaných radiálach) alebo dotvorenie podľa pôvodného návrhu."
https://www.yimba.sk/rekonstrukcie-elektrickovych-trati/rekonstrukcia-elektrickovej-trate-na-americkom-namesti-sa-spusti-7-septembra

👎 👎 👎
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
V linkovaných výkresoch nižšie sú na výmenu označené tak asfalt v zastávke, ako aj obrubníky 🙂
Reakcia na: Solider #15:
A keby to neboli len Záhumenice, ale aj Komisárky bolo by to ideálne.
Reakcia na: Dave177 #14:
Veď ak by tam bola kombinovaná výprava, tak interval by mohol byť akýkoľvek. Ale to je už je teraz jedno. Hlavný problém je v tom, že táto výluka mala prebiehať cez leto súbežne so Záhumenicami, ale kvôli TSS nemohla.
Reakcia na: Solider #13:
Môže byť ak bude na L3 trojminútový interval.
Reakcia na: si #12:
L1: Petržalka - Hlavná stanica
L3: Rača - Nám. Ľ. Štúra v kombinovanej výprave nové/staré vozy
L7: nepremáva
Reakcia na: lumbert #11:
tak skus navrhnut kde inde ju otocit a ukoncit aby nabehala menej km ako v tejto trase... ono je to mozno aj najblizsie obratisko pocas tejto vyluky, a ak aj nie, tak kapacitne bude asi vacsi problem prepchavat vsetko spodom cez spitalsku (ak by so chcel tocit na lstura) ako cez trnavske myto....
L7 na trase Rača - ŽST Nové Mesto bude podľa mňa ešte zbytočnejšia ako na trase na Hlavnú stanicu. 😏
Bude aj nejaká "druhá etapa", počas ktorej už bude obnovená premávka električiek cez Blumentál a Radlinského? Alebo radšej to zostane zatvorené celé až do úplného skončenia rekonštrukcie, aby sa príliš často nemenili výlukové trasy? Ďakujem za odpovede.
Na zastávke Blumentál treba aj asfaltový povrch opraviť. Sú tam už diery.
Smerom von z mesta vymeniť zastávkový prístrešok za väčší a širší.
Reakcia na: Kotlár #7:
Čo je v tomto význame tá "vlnka"? A kde by mala byť?
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Na Blumentáli by bolo potreba poriešiť aj tú koľaj smer Rača/Trnko kde je zničené podložie a vznikla tam vlnka.
Osobne ma prekvapila veľkosť prístreškov na Americkom nám. Ak správne vidím tak budú nejakého atypického tvaru s dvoma hrubými podperami. Veľkosť vyzerá na cca 3-násobok pôvodných prístreškov.
Bude sa počas tejto výluky opravovať aj povrch Blumentálu, pretože obrubníky a asfalt na električkovej trati by si to určite zaslúžili.
Reakcia na: MatejBA #4:
Máš pravdu, trať je v rámci možnosti pekne vyrovnaná, potešili aj rozšírenia chodníkov; akurát nerozumiem, prečo sa naďalej ignorujú pešie ťahy krížom cez Floriánske námestie - nevidím tam možnosť bezbariérovo prejsť ani od sochy na južný chodník Radlinského, ani z Amerického (od múru Mickiewiczky) na ten stredový ostrovček Floriánskeho...

Inak, som zvedavý na stĺpy na Americkom - keď už sa zužuje chodník o pás stromov, nemohli byť stĺpy v tých bývalých "výklenkoch"? Obávam sa, že na kraji chodníka budú predsalen zavadzať...
Reakcia na: Maxi King #3:
Ono to vypada, ze "mini" esicko tam ostalo, ale oproti tomu, co tam je teraz, to je menej vyrazne (menej sa to vlni) 🙂
Prosím vás, viem sa niekde doklikať k projektu rekonštrukcie? Veľmi by ma zaujímalo, či bude na novej trati zrušené vlnenie trate pri pripojení na Blumentál. #aninedúfam #veľmibypotešilo Ďakujem!
Pochvala za riešenie 31 a 94. Osobne som očakával rovnaké riešenie ako keď sa Blumentál staval - ukončenie na STU a prerušenie všetkých prestupných väzieb. Súčasné riešenie je príjemné prekvapenie. 🙂