Premávka MHD od začiatku školského roka (od 1.9.2020)

Väčšina liniek bude opäť premávať v režime školského roka, ukončené budú aj niektoré dlhodobé výluky.

Od začiatku nového školského roka, od 2. septembra 2020, budú linky bratislavskej MHD premávať v pracovných dňoch podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školského roka.

Výnimkou budú linky 31 39 a 68, ktoré budú naďalej premávať s prázdninovými intervalmi medzi spojmi.

Linky 61 83 84 210 budú počas špičiek premávať častejšie. V Karlovej Vsi sa okrem nasadenia väčších autobusov na linke 32 doprava neposilňuje.

Podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školského roka budú od 2. septembra 2020 premávať aj regionálne linky IDS BK.

Po ukončení výluk v Dúbravke a v Jarovciach budú od 1. septembra 2020 linky 26 27 83 N34 90 91 191 a N91 opäť premávať po svojich pôvodných trasách.

Po ukončení rekonštrukcie električkovej trate v Rači bude od 7. septembra 2020 obnovená aj premávka liniek 52 56 65 po pôvodných trasách v Rači a premávka električkových liniek 3 a 7 na konečnú Rača, Komisárky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A trojka po Komisárky ešte nie?
Reakcia na: N/A #1:
Asi sa nemeni ani ta x55, co mali ukoncit vyluku 17.8. 🙂
Reakcia na: kecho #2:
Nepodarillo sa. Nevadi, ludia sa radi v trojke potlačia. A "terminál" Hybešova je tiež nádherný, bez jedinej lavičky či tieňa.. ideálny na čakanie X55 s intervalom 30 minút a viac. Hlavne že vzduchovod 51 jazdí každých 15 minút do noci aj cez víkendy. Bravó. Nevydallo.
Reakcia na: Pajo #3:
Tá 51 by fakt stačila každých 20 (neskoro večer možno aj 30) minút cez víkendy a v sedle.
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
Cez víkend ide 4 z Nové Mesta(na ktorú 51 nadväzuje) každých 15 minút, takže s 20-minútovým intervalom by ti to moc nevychádzalo...
Reakcia na: AndyNO #5:
Máš pravdu, ale aká je využiteľnosť 51 po 20-tej cez pracovné dni, resp. cez víkendové rána?
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Minimálne do 21:00 by som 15 minút nechal, dovtedy je otvorené VIVO. Potom je už na zváženie, koľko € by obmedzenie km ušetrilo.
Reakcia na: Valec #7:
Tak pri intervale 30-minút po 21:00 by sa možno dal ušetriť aj jeden voz. Myslím si, že aj cez víkendy do 8-ej ráno by asi 30-minút stačilo a tiež by sa možno mohol ušetriť voz.
Reakcia na: Urbanway 2423 #8:
Ušetríš len jeho vypravenie - teda najmä mzdu vodiča a naftu.
Reakcia na: Valec #7:
Ja som zvedavý, ako sa toto rozdelenie osvedčí, keďže už prebiehajú nejaké petície za obnovenie pôvodnej linky 51.
Reakcia na: kecho #2:
Dalsie zmeny budu uverejnene v pondelok
Reakcia na: Solider #10:
Tak myslím si, že Ahoj si linku s plnohodnotným intervalom zaslúži. U 51 vidím ako najväčší problém obchádzanie celého Viva a následný prestup na električku (hlavne v smere do centra).
Reakcia na: marek1978 #11:
To berie DPB ako nejaky roman na pokracovanie? Jedna zmena 1.9., nejake 2.9., dalsie 4.9. a pre velky uspech dalsie 7.9.?
A samozrejme, ani len zverejnenie nemoze byt naraz (o tom, aby boli zverejnene vcas, uz nikto ani len nesniva), pretoze cestujuci musia byt udrziavani stale v strehu?
To si niekto skutočne myslí, že 8-minútový interval na X5 bude stačiť? Posilnená špička s 5-minútovým intervalom je iba veľmi chabá náhrada v porovnaní minulým rokom, kedy bol v Karlovke celodenný interval 3-4 minúty (a už vtedy jazdili autobusy značne narvané).
Reakcia na: N/A #14:
Možno myslia, že časť ľudí z Dúbravky presedlá na posilnené 83 a 84 a tým pádom uľavia X5?
Reakcia na: N/A #14:
Ved v KV uz MHD pouzivaju snad len ti najvacsi zufalci, alebo ti, co maso chystaju.
Prečo 68 podľa prázdnin? Nie sú vozy?
a posilnenie 37 čo? Starosta ZB to asi v máji alebo v júni spomínal že tento rok posinia 37 a o rok aj 36, zatiaľ žiadnu zmenu nevidím
Reakcia na: FFF13 #18:
Ved predsa zuri strasny virus, polovica Slovenska vymrela (o Svedsku, ktore uz lahlo popolom ani nehovoriac 🙂 ), vodici maju konecne cast busu vyhradenu pre seba, aby ich vlcaci neotravovali, tak naco posilnovat dopravu? 🙂

Teraz totiz bude SARS univerzalna vyhovorka na vsetko, co “sa neda”...
Reakcia na: marek1978 #11:
O aké zmeny sa jedná?
A čo posilnenie intervalu na L61 o ktorom bola na briefungu k novým autobusom reč?
Reakcia na: Trolley #21:
Pozri si nový CP. V špičke bude mať 7,5-minútový interval. Navyše sa zavádzajú výjazdy z vozovne Jurajov Dvor smerom na Letisko.
Reakcia na: Urbanway 2423 #22:
A nebude sa meniť aj CP L74? Poobede bol robený v preklade s L61 ale teraz to už nedáva zmysel.
Reakcia na: Trolley #23:
To Ti neviem povedať, ale poobede tam máš 7,5-minúty na 61, takže to s 15-minútovou L74 nemáš ako preložiť, bez toho, aby si posilnil aj ju.
Reakcia na: Urbanway 2423 #22:
Rano tam je 6 min.interval
Reakcia na: Urbanway 2423 #24:
tá L74 najprv začína s intervalom 20 minút a tam sa to trochu bije lebo L61 má int. 7,5 už od 14:00
Reakcia na: Trolley #26:
No, podľa mňa to je skôr náhoda, ako interval, pretože s 20-minútovým intervalom tam máš len dva spoje zo stanice a už od 14:35 máš 15-minútový interval. Nebude to skôr len preto, aby išli spoje z Vlčieho hrdla v 15-minútovom intervale od začiatku a preto vyšli na stanici dva spoje s 20-minútovým intervalom?
Tak, či tak 20, alebo 15-minútový interval ťažko skombinuješ so 7,5 minútovým.
Reakcia na: Urbanway 2423 #27:
o stanice ide 13:55, 14:15, 14:35, 15:50
Reakcia na: FFF13 #18:
nie je cim, nekupili sa vozy
Reakcia na: FFF13 #18:
Teraz nemas cim aktualne, kedze viac ako 20 klbakov robi NADku.
Od zajtra by mali premávať 801, je to pravda, lebo Maďari uzatvárajú hranice.
Reakcia na: Petto #30:
ale veď krátkych autobusov máme celkom dosť predsa a o NAD sa vedelo že ju bude treba. Na 37 netreba kĺbaky len trošku spraviť ten interval v špičkách trochu atraktívnejší, poobede každých 15 min je nič moc...
Reakcia na: FFF13 #32:
Uprimne tedomami posilnovat spicku asi nechces. 😃 Lepsie mi pride dat tam klbaky nech je aspon papierovo preklad.
Reakcia na: Petto #33:
no tak ak by to chodilo častejšie by som ten Tedom aj prežil a ten preklad v podstate nefunguje, minimálne v rannej špičke čo tu na imhd už viacerým nie prvýkrát vysvetľujem. Načo sú ti kĺbaky v sedle pri 20 min int.? ja zase nechcem nejaké posilnenie v štýle #castejsieakometro len aspoň nech to dajú na 10/20/12//20. Tvojou logikou to trochu vyznelo tak že stačí hodinový interval a nejaký trojčlánkový autobus😃. Lebo hlavne že tu nemáme vozy ale na takej 41 sa nám preháňajú 12m vozy (elektrické) keď predtým úplne vpohode stačili 10m. Chápem že je to kvôli "ekologickej" obsluhe ale príde mi to zbytočné. Zase keď už vybudovali nabíjačku na Hroboňovej nech sa aspoň využíva. Dalšia je L51 (ja viem sú tam 10m ale je to ako príklad) kde je 15 min interval až do 23.hod a aj cez víkendy.... Na posilnenie itervalu podľa môjho návrhu podľa mňa budú stačiť dva vozy navyše a to by sa nejako dalo, keď tak s Tedomami.
Cp 83 a 84 su tu zle, nakolko rano sa ide na 6 min.int
Reakcia na: FFF13 #34:
A vlastne z akeho dovodu si 6000 ludi zo ZB chcu dat posilnit 37? Preco nie 36 k Borom a elektrickam (pricom by namiesto 123 mohla zachadzat na H. Ponickej)? Preco sa ignoruju aj Regio linky a nerobi sa im lepsia propagacia na cestovanie, ked je to rovnaky IDS a plati tam rovnaky listok?

V sucasnej dobe ma 37 interval 15/20/15//20, 36 ma 60/60/60//60.

Dalej tam mas 215 (30/60/30//60), 219 (~20/120/60//120), 245 (30/120/60//120), 250 (~45/120/60//120) a 269 (20/60/60//60). Ak si zoberies vsetky Regio linky iduce Krce - ASMN (alebo Patronka), tak ich spolocny interval je ~6/~17/~10//~17.

Takze to mame 37 (15/20/15//20) plus 36 raz za hodinu vs Regio (~6/~17/~10//~17). Vazne by nebolo lepsie a efektivnejsie spravidelnit odchody Regio liniek a propagovat ich? Vsak predsa velka cast ludi aj tak chodi iba na Patronku a prestupia, nie?
Reakcia na: MatejBA #36:
je to logické, má to zmysel, efektívne by to využilo disponibilné kapacity - hneď tri dôvody, prečo to kompet(dem)entní neschvália
Reakcia na: MatejBA #36:
Lebo by ich SL buzeroval evidenčnými lístkami, čím sú úspešne nepopularnym druhom prepravy v rámci MHD.
Reakcia na: Joyki #39:
A co brani IDS BK poslat Lajna doprdele s €0 listkami? Neplatia nejake nove pravidla a pravomoci od noveho roka (ci uz tohto alebo buduceho)?
Reakcia na: MatejBA #40:
Neplatia. Nove pravidla budu platit az na vysutazeneho dopravcu, a to bohvie kedy nastane. Ak SLajno bude robit obstrukcie, tak sa to bude tahat naozaj dlho, a kazdy bude mat aj nadalej zviazane ruky, a cestujuci budu rukojemnikmi.
Reakcia na: gejza #37:
Nechápem, čo má kto komu schvaľovať.
Reakcia na: MatejBA #36:
Problrm bude najskôr v tom, že Záhorská Bystrica nie je len okolie zastávky Kŕče a v špičkách regiobusoch nie je voľná kapacita.
Reakcia na: MatejBA #36:
Preto lebo regio zastavujú v ZB pre bystričanov úplne odveci na kraji Záhorskej kde je to ďaleko, napr. ja nebývam nejako na konci a cesta peši na Krče mi trvá aspoň 15 minút, takže regio vôbec nevyužívam lebo je to proste daleko. L36 má hodinový interval len cez víkendy a prázdniny, cez šk. rok má 30 min. Ešte sa pýtaš, že prečo ľudia nechcú radšej posilnenie 36, je na to jednoduchý dôvod. Kombinácia 36+4/5 do centra je dlhšia ako 37 (ktorá je bez prestupu). A pre ľudí ktorí idú po Patrónku a ďalej smer Pražská, SAV atď. L36 absolútne nedáva zmysel, možno tak kombinácia 36+21 s prestupom pri Bory ktorý ale nie je moc pohodlný vzhľadom na peší presun medzi nástupišťami cez dlhý prechod na opačnú stranu. A ako tu píše aj Valec, aj ja nemám pocit žeby boli regio nejaké poloprázdne s voľnou kapacitou pre ZB. A ešte raz pre nechápavých, kto chce využívať nejakú "posilu MHD" keď to má zastávku úplne odveci, buzerujú ťa tam s kontrolou cestovného lístka, na toto ti ani chýbajúca propagácia jednoducho nepoôže..... je to akokeby si obmedzil L95 na polovicu a ľuďom odkázal že však tam majú električku z Jungmannovej🙃
Reakcia na: FFF13 #44:
Ten tvoj priklad s 95 je uplne od veci ale nevadi 😂

A aky je problem upravit trasu napriklad 215, aby zastavovala aj inde ako na Krcoch/MIU ZB? A hned mas posilnenu dopravu a viac menej zadarmo. Ono ZB v porovnani s inymi castami nema zlu verejnu dopravu - v ponuke aj v mnozstve. Jediny problem je ten sadisticky nulovy listok, ktory staci zmenit a ludom moze byt jedno, ci pride 37, 215, 65535.

A ze je to daleko na Krce? Ale no tak, je to asi ako na elektricky z krajnych casti Dubravky/Dlhacov, z Ahoja na elektricky ci z Potocnej k MHD - cize mat jednu vacsiu zastavku pre viacero spojov, hlavne ak v okoli Krcov pokracuje vystavba, nie je od veci ako sa snazis prezentovat, hlavne ak to zoberie ludi z okolia zastavky z 37 a tym padom uvolni kapacitu bez nutnosti posilovat tam, kde nie su financie, vodici ani vozidla 😉
Reakcia na: Valec #42:
Človek s mentálnym nastavením Gejzu má neustálu potrebu niečo schvaľovať a potom si samozrejme myslí, že je to tak aj u ostatných.
Reakcia na: MatejBA #36:
Pozri si na mape kde je Záhorská Bystrica, kde sú električky a kade vedie ich trasa. Potom pochopíš prečo 37 a nie 36.
Reakcia na: MatejBA #40:
Žiadne nové pravidlá nie sú a nebudú. To čo máš na mysli sú zmluvné podmienky v bežiacom tendri na poskytovateľa prímestskej dopravy po 2021.
Reakcia na: MatejBA #45:
A kde inde by ešte tá 215 stála než na Krčoch? Či chceš povyvážať ľudí z Marianky po celej Záhorskej Bystrici?
Reakcia na: 810zssk #49:
Uplne by stacilo spravit zastavky Zahorska-CS Tankistov, pri MIU ZB a Krce na Tatranskej pre 215 a zbavit sa buzeracie Lajnami pri listkoch/PCL a naozaj sa nemusi posilnovat 37.

V okoli Krcov mas vystavbu, ktoru ti zastavka Krce pokryje (a tym padom ked prestupi cast ludi na tejto zastavke do regio busov tak uvolni kapacitu 37).

Dalej mi chces povedat, ze pre sesttisicovu ZB je spickova hodinova kapacita cca 500 ludi na 37, 150-160 na 36 a bohviekolko stovak na regio linkach malo?

Re #47: Tam mi islo skor o zlepsenie spojenia s Bory Mall a Dubravkou, aby nemuseli cestovat obklukou s 37 do Lamaca/Tesca Lamac a uvolnili tolko katastrofalnu preplnenost najhorsej linky BA, kedze v Boroch a okoli mas dost pracovnych miest/POI a urcite nemale % ludi zo ZB tam pracuje ci chodi.
Reakcia na: MatejBA #50:
No dobre, tak keby sme Lajná zbavili buzerovania s lístkami + zmanili trasu aspoň L215 žeb chodila aj na konečnú pri Tescu, možno by to dávalo zmysel ale do novej zmluvy nevidím tie lístky moc reálne. Ďalšia vec by bolo nekomfortné prestupovanie na Patrónke z nástupišťa MHD k 215. Oveľa jednoduchšie by sa to dalo vyriešiť posilnením 37 na interval 10/20/12//20 alebo aspoň 12/20/12//20 pretože v tej poobednej špičke to nie je vôbec atraktívne. Na moje navrhované posilnenie musí stačiť jeden, maximálne dva vozy navyše a zase 12m vozidiel nemáme až tak málo. Keď tak by sa to dalo prežiť aj s tým jedným Tedomom navyše. L36 by sa mohla tiež posilniť ale zatiaľ stačí (nebýva v nej veľa ľudí), možno o rok ale hlave jej cez prázdniny nechať polhodinový interval nie hodinový ako cez víkenkdy. Ozaj a ktorá je to tá najhoršia linka v BA? 21?
Reakcia na: MatejBA #50:
"spickova hodinova kapacita ... bohviekolko stovak na regio linkach"

Týmto si len dokázal, ako neuveriteľne teoretizuješ bez akéhokoľvek poznania reality.
Reakcia na: Valec #52:
Ked neviem kapacitu Lajnsovych autobusov, nebudem si domyslat presnu kapacitu a zahrnat ich do vypoctov

Druha vec je, ze len samotna MHD ma pocas 4 hodin rano v ZB (5-9) kapacitu 2600+ ludi ak nie viac, pricom obyvatelov v ZB je 6000-7000 tisic.

Take Dlhe Diely maju rannu kapacitu pocas rovnakych 4 hodin v sucasnej dobe pri najlepsom do 9000 a pri najhorsom okolo 7000 ludi (zalezi ake vozidla sa daju na 32).

Pri pocte obyvatelov 20000-25000 to teda vychadza, ze za 4 hodiny odvezies (komfortne) niekde medzi 28% az 45% podla toho ake cisla beries. V ZB mas iba s MHD vzdy minimalne 40% a ak sa vypravi aj klbak tak cez 50% a do toho narozdiel od DD maju alternativu v podobe Lajnsov.

A kedze podla FFF13 je ist necely kilometer na zastavku daleko tak nemozeme pouzit argument "vsak mozu ist peso na elektricku (ked jazdia)/X5" 😉
Reakcia na: MatejBA #53:
v pripade dlhych dielov mozes este trocha teoretizovat s kapacitou dopravy na vlastny pohon (pesia dochadzka, bicykel a pod.), zo zahorskej bystrice vzhladom na jej vzdialenost tych ludi co by taketo druhy dopravy vyuzili ale asi vela nebude....
a hlavne dlhe diely momentalne trpia kvoli vyluke, za normalnych okolnosti by to az tak zle byt nemalo... a ak chces ludi donutit nejazdit vsade autom, tak im treba aj ponuknut nejaku volnu kapacitu vo vozidlach (a nie na ich streche 🙂 )
Reakcia na: si #54:
Pričom MBA ešte nezakalkuloval ani to, že ponúkaná kapacita musí pobrať cestujúcich aj z nácestných zastávok.
Reakcia na: si #54:
Za normalnych okolnosti DD trpeli aj v spicke pred vylukou - aj preto sa napriklad tolerovala 133 rano dlhu dobu napriek nesystemovosti - uvidime co bude po reko 🙂

Ale pokial sa chceme hrat na fungujucu integrovanu dopravu, tak skutocne musime ratat aj s regio linkami v ramci mesta, kedze beznemu cestujucemu ma byt sumak ci to jazdi Lajns, DPB, Jancura, Martin Uher ci Astan Seran. Tomu ma prist autobus (Tbus alebo elektricka) a ma si sadnut a cestovat.

Aj ja som chodil od PPA Controll na ASMN regio busmi (a odtial dalej) namiesto 4+50 a urcite to bolo lepsie a rychlejsie ako ist "castejsie ako metro" elektrickou 🙂
Reakcia na: MatejBA #56:
"Aj ja som chodil od PPA Controll na ASMN regio busmi (a odtial dalej) namiesto 4+50 a urcite to bolo lepsie a rychlejsie ako ist "castejsie ako metro" elektrickou"
a tu si presne vystihol aj to preco si tak chodil... pokial ludom tam byvajucim regiobusy nevyhovuju (ci uz z dovodu trasy alebo toho ako dlho im to (kompletna trasa aj s prestupmi) trva), tak ich tam nasilu nedostanes (a druha vec je ze ci sa tam zmestia, ja tam nebyvam, posudit teda neviem, ale ak tie spoje uz prichadzaju narvate, tak s nimi rovnako tak nemozes pocitat co sa kapacity tyka)
Reakcia na: si #57:
Pokial viem, tak maju regiobusy cez ZB rovnaku trasu ako 37, len maju menej zastavok a idu cez cele mesto az po ASMN - cize by mali byt rovnako rychle, ak nie rychlejsie a ponukat aj dalsie prestupy, ktore 37 neponuka.

Kde ale uznavam, ze sa mozem mylit, je naplnenost liniek, kedze som nimi chodil skor cez den a vikend ako rano.
Stupavské linky neriešme, tam v špičke kapacita proste nie je. Ale keby sme mali funkčný IDS, viem si predstaviť zlúčenie 37 a 215 do jednej linky v trase dnešnej 37 v úseku Most SNP - Záhorská a ďalej vetvenie striedavo na konečnú pri Tescu a do Marianky.

Plus treba doriešiť tie Strmé vŕšky nech to tam konečne dostane nejaku normálnu obsluhu, lebo zas sa tvárime že ľudia môžu presadnúť do MHD keď im cez víkend pošleme autobus raz za hodinu idúci do Dúbravky (kam skoro nikto zo SV ísť nechce).
Reakcia na: MatejBA #56:
Lenže PPA Controll je už za prvou (a pomerne silnou) výstupnou zastávkou na území mesta, takže tam voľná kapacita mohla byť aj v špičke. Zo Záhoria je takou zastávkou až Patrónka (možno čiastočne aj Vrančovičova).
Reakcia na: 810zssk #59:
Vzhľadom na cestnú sieť v ZB by taká linka 37 musela mať 3 vetvy (Strmé vŕšky, stred a Marianka) s neatraktívnym intervalom, alebo nejaké zachádzky predlžujúce dobu jazdy.
Reakcia na: Valec #61:
Strmé vŕšky by som neriešil 37 ale skôr nejakym lokálnym minibusom v dobrom intervale, ktorý by povymetal odľahlejšie časti ZB (vrátane ulíc kade veľký bus neprejde) a na tú 37 nadväzoval.
Reakcia na: 810zssk #62:
A čo by si potom urobil s 36? Neprekrývala by sa z veľkej časti s novým minibusom?
Reakcia na: Urbanway 2423 #63:
Takto podrobne som to nedomýšlal, ale predpokladám že 36 by proste išla priamo od Tesca do Dúbravky, takže neprekrývalo by sa nič.

Keď som si ešte pred asi 10 rokmi kreslil tú ZB tak idea bola že určené spoje na tom minibuse by pokračovali okolo VW do DNV. Ale to bola iná doba, ešte neboli Bory, ani taký dopyt po prestupe na električku. Dnes by to už bola asi blbosť.