Nové kĺbové autobusy Solaris Urbino už prišli

Vozidlový park sa rozšíri o jedenásť nových autobusov v špeciálnej výbave.

V dňoch 11. a 12. augusta 2020 boli do Bratislavy dodané všetky vozidlá z objednanej 11-kusovej série nových kĺbových autobusov Solaris New Urbino 18. Nízkopodlažné, štvordverové, plne klimatizované 18-metrové autobusy od poľského výrobcu Solaris Bus & Coach sú v špeciálnej úprave pre linky premávajúce na letisko. Vybavené sú policami na prepravu objemnejšej cestovnej batožiny, ktoré sú umiestnené pred druhými dverami. Vďaka svojej výbave by vyšší komfort pri cestovaní mali pocítiť aj bežní cestujúci. Autobusy sú poháňané výkonnými naftovými motormi spĺňajúcimi emisnú normu Euro 6d. Ako prvé v Bratislave sú vybavené plnofarebnými elektronickými linkovými LED tabuľami.

Nové autobusy obdržia podnikové evidenčné čísla 3221 až 3231 a mali by byť zaradené do vozovne Jurajov dvor. Do premávky budú zaradené po vybavení všetkých potrebných formalít najnejskôr od septembra tohto roka. Počíta sa s ich nasadením na linku 61, prípadne aj 96, kde sa môže uplatniť ich špeciálna úprava. Cena jedného vozidla je 312 500 € bez DPH. Autobusy boli na základe výsledkov verejnej súťaže objednané ešte v závere minulého roka.

Okrem 11 batožinových autobusov bude dodaný aj jeden autobus Solaris New Urbino 18 v autoškolskej úprave pre výcvik nových vodičov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Už majú slovenské EČV.
Reakcia na: Jajboli #71:
Vidíš ako je DPB flexibilný? A Tebe sa to nepáči. Prečo? 😁
Inak je to úplne jedno, či je tam jazvečík, alebo nie.
A prečo je zelený? To zasa ja neviem. Žeby dačo s ekológiou? 🙂
Reakcia na: yellowcaptcha #91:
Oproti NS18 majú aj väčší predný displej, to môže tiež pomôcť.
Reakcia na: MatejBA #88:
Ja som si to tiež musel priblížiť dosť aby som si pozrel ako to reálne bolo na tom displeji – som si iba pamätal, že L88 má v schémach a na CP farbu a preto by mala byť aj tam (a teda aj bola vidieť po priblížení fotky). 😛

Ale čo sa týka lepšej orientácie podľa farby podfarbenia linky na displejoch – zatiaľ som voči tomu skeptický. Počas dňa sa mi navyše zdali tie displeje na testovanom NS 18 horšie čitateľné ako tie čo sa využívali doteraz na vozoch...

Tak som zvedavý ako to bude keď ich bude možné stretnúť častejšie – či to bola iba otázka (ne)zvyku, alebo sa možno ukáže že bude niečo inak nastaviť ako to bolo na testovanom vozidle...
IMHO by pomohlo, ak by sa v prípade niektorých liniek (ako spomínaná fialová L88) namiesto bielej vykreslovalo číslo čiernou farbou, ako je tomu napr. v Bruseli:
https://imhd.sk/transport/media/gn/00048804/Mercedes-Benz-O-530G-Citaro-8883-smeruje-na-letisko.jpg?211169334
vs.
https://imhd.sk/transport/media/gn/00129942/Van-Hool-newA330.jpg?2832290646

Tiež som ale zvedavý, ako to budú vnímať farboslepí ľudia. V takom Nice kvôli tomu zaviedli preblikávanie medzi "normálnym" a "farebným" režimom zobrazenia: https://imhd.sk/transport/galeria-media/1199/Nice/65998/Irisbus-Citelis-18M-224-s-farebn%C3%BDm-LED-displejom?gsd=0&ref=transport%2Fgaleria%2F1199%2FNice%3Fgsd%3D0
Reakcia na: MatejBA #88:
Nie si sám, ja som si to na tom LED paneli nevšimol ani v realite, preto som sa tu už dávnejšie pýtal na viditeľnosť farieb. U 61 je to našťastie vidieť celkom dobre.
Reakcia na: yellowcaptcha #87:
Ha, mas pravdu, vobec som si na svojom displeji nevsimol, ze 88 ma farbu 😲
Reakcia na: MatejBA #85:
Alebo nemusia mať šedé pozadie vôbec 🤔

Tiež edit: vlastne keď NS18 jazdila na 32 a H, naozaj nemala žiadne šedé pozadia.
Reakcia na: Public Transport #83:
Sede linky mozu mat napriklad farebny okraj na rozlisenie (alebo cisla).

EDIT: ved vlastne vieme, ako to bude 🙂

https://imhd.sk/ba/galeria-media/225742/Prvý-vyrobený-SOR-NS-18-prichádza-k-nástupnej-zastávke-linky-61
vs
https://imhd.sk/ba/galeria-media/218868/Skúšobný-SOR-NS-18-pod-vznikajúcimi-vežami-Sky-parku
Reakcia na: Public Transport #83:
Ehm... Nie
Reakcia na: MatejBA #82:
A "ostatná autobusová alebo trolejbusová linka" bude zobrazená ako? Dúfam, že nie biele na sivom.
Reakcia na: Urbanway 2423 #81:
Tak ak to bude na zastavkach, v poriadkoch, na displejoch vonku a na displejoch vo voze, tak to pomoze rychlejsej orientacii, kedze farbu vidis na dialku skor ako cislo.
Reakcia na: tbus #78:
Ja som zvedavý, či tie farby pomôžu niekomu s orientáciou a či sa využije potenciál LED panelov, napr. na zobrazenie detailnejších a dúfam, že jasnejších ,,obrázkov" napr. vláčika.
Reakcia na: tbus #78:
Ja by som sa chcel pánov humoristov opýtať, prečo neboli tie dizajnové časti okolo blatníkov natreté čiernou, prípadne inou kontrastnou farbou? 🙃
Reakcia na: tbus #78:
Nápis Ahoj, Bratislava a logo asi neurazili 😇
Reakcia na: irizar #76:
Osobne som cakal este nejaky flame ohladom multifarebnych displejov, nikto nic?
Reakcia na: irizar #76:
Aj mne už príde, že ľuďom to celkom pripeká posledné dni, nielen tu na diskusii.🤪
Reakcia na: mathre #74:
Jeden preziva jazvecika, druhy sa frustruje, ze autobusy v letiskovej uprave budu jazdit na letisko a nie jemu pred barak, tretiemu zjavne zdrhla zena s revizorom, stvrty toci o umyselne zanedbanej udrzbe trolejolbusov... Som rad ze tie horucavy konecne koncia, uz to tu zacinal byt dost bizar
Reakcia na: Jajboli #71:
Toho Regiojetu, ktory sa tu prehana s vagonmi vo farbach Deutsche Bahn? Ale no tak...
Reakcia na: Jajboli #71:
Ty musíš mať hrozný život. Tri dni neustále točiť o jazvečíkovi...to je des.
Reakcia na: Jajboli #71:
Myslím, že 99% populácie bez porúch autistického spektra to pravdepodobne neprekáža.
Reakcia na: Jajboli #71:
A preto súkromné ČSAD tam toho jazvečíka má? 😃
Reakcia na: S499.1023 #67:
Nik ma nepresvedčí že ten jazvečík je v súlade v dizajn manuálom. V takom RegioJete by si to nik nedovolil, vidno že DPB je vedený dočasnými nominantami. Súkromné podniky sú vedené oveľa profesionálnejšie.
Tak bohužiaľ. Chcel som mu vložiť obrázok jazvečíka na Solarise ale nezobralo mi to.
Jajbolí: Pozor!!!
Reakcia na: N/A #65:
poctivým tepovaním čistíš sedačku do hĺbky nie len na látke. Ako ale odstrániš nepekný fľak na koženke ktorý je do nej "vypálený"? Navyše bez potrebnej starostlivosti ti koženka dokáže napr. popraskať.
Reakcia na: Minko #64:
Škvrna z látky sa síce odstráni ľahko, no polstrovanie už ostane nasiaknuté a to tak jednoducho nevyčistíš.
Reakcia na: Solider #63:
poslednou zátvorkou si si sám odpovedal ako to vlastne dopadne. Navyše zachvnutá škvrna z látky sa ľahšie odstraňuje ako vypálený fľak z koženky. Hlavne si uvedomme že toto nebudú sedadlá v koži ale koženkové čo je z hľadiska materiálu trochu niečo iné. A zas nerobme z determálnych skiel spasiteľov všetkých problémov.
Reakcia na: Minko #61:
Ja bežne natrafím na sedadlá, ktoré sú obliate od odpornej Hradnej sviece alebo piva, keďže to, čo sa vo vozidlách prepravuje, má často mizerné až nijaké spoločenské a kultúrne návyky. Pokiaľ ide o vyhriate sedadlá, toho by som sa až tak neobával, vzhľadom na determálne okná a klimatizáciu s celkom použiteľným výkonom (ešte docieliť, aby bola aj permanentne zapnutá).
Reakcia na: 810zssk #44:
Podobný problém je aj pri linke 201 a dávnejšie som navrhoval, aby bolo zopár 31 Tr upravených pre väčší počet miest na státie (resp. batožinu/kočíky), pretože do príchodu nových vozov, či už dvojčlánkových alebo trojčlánkových, by to situácii mohlo pomôcť.
Reakcia na: Solider #60:
každý sa odvoláva iba na "pomočené sedadlá" nevravím že sa tieto prípady nestávajú ale osobne som na takýto prípad v MHD nenatrafil niekoľko rokov. Zato som veľmi zvedavý keď tie autobusy budú stáť na slnečnom úpeku dobrú chvíľu ako krásne vyhriate sedadlá budú mať či ako pekné potné mapy po ľuďoch na nich budú ostávať. 😁
Reakcia na: Minko #58:
V tomto mi príde ako vhodný kompromis žilinské riešenie, kde sú relatívne pohodlné sedadlá Kiel iba s textilným podsedákom, pričom operadlo ostáva plastové. Aj keď musím uznať, že pri osadenstve cestujúcich na linke 61 je toto riešenie prezieravé.
Kvôli týmto autobusom by som aspoň brigádne jazdil v DPB. 💗 Konečne niečo normálne a nie NB18 s dodávkovými kolieskami.
to je tak slovenské... nevieme zabezpečiť údržbu tak poďme nájsť niečo, na čom to až tak rýchlo nebude vidieť namiesto toho aby sme si raz konečne dali záležať na údržbe 😫
Reakcia na: Urbanway 2423 #56:
Su to normalne kozenkove sedadla, nieco na styl Prazskych B961 a inych vozov co tam maju.
Reakcia na: henko151 #53:
Nie sú lesklé. Možno časom budú ošúchaním, ale z výroby nie sú.
Reakcia na: henko151 #53:
Tak potom to bude ešte sranda. Tieto sedačky mi vždy pripomenú to kŕčovité držanie sa sedadla pri klesaní z Kamenného vrchu v Brne. 😆
Reakcia na: Urbanway 2423 #52:
Nie nie, budú sa šmýkať ako v pražských SORoch, kde majú takéto kožené. 😅 Ak dobre vidím, neobjednali to s tou tyčou medzi krídlami, tak by sa mohli otvárať oboje ako napríklad v Žiline na Trollinach.
Reakcia na: GHZ6621 #51:
Tie sedadlá mi prídu veľmi pekné, len dúfam, že sa nebudú šmýkať, ako napr. v brnianskych Soroch (aj keď tam sú sedačky lesklé, ale tie to tak nevyzerajú).
#46 Dúfam, že sa budú otvárať obe krídla prvých dverí, nie ako u Urbanwayov, Citelisov a Mercedesov, kde je večne jedno krídlo zavreté.
Reakcia na: Petto #50:
Toto som ešte narýchlo odfotil z 32ky, trochu tam ten interiér je vidno 😃
Reakcia na: GHZ6621 #46:
Uz nech je vidno interier.
Reakcia na: GHZ6621 #46:
Prekvapuje ma, že majú "staré" nálepky. To sa ešte bude meniť priamo v BA za ten úplne "nový" typ?
Reakcia na: Jajboli #42:
Teba v detstve uhryzol jazvečík?
Reakcia na: MatejBA #45:
Keby len v uličke, ale aj všade po sedadlách. A vtedy je problém sa dostať do autobusu už pri Avione.
8:05 išlo zvyšných 5 Solarisov po Pražskej do vozovne Trnávka.
Reakcia na: IBBI #43:
Isiel si ty niekedy 61? Asi nie lebo by si nepisal take kraviny.

Ked som isiel domov okolo 17 z prace tak velakrat sa stalo, ze prislo lietadlo v lete a v ulicke boli same kufre - tym padom sa menej lokalnych dostalo do busu. Takze tie policky realne pomozu aj lokalnym, aby sa dostali do autobusov.

Tak prestan trepat kraviny len preto, ze tebe do petrzalky jazdi SOR, Elektricka, Mercedes, Iveco a starsi Solaris.
Reakcia na: IBBI #43:
Na 61 je vseobecne problem s batozinou. Ci uz kvoli letisku, stanici, alebo aj tomu Avionu (Ikea). Priestor na batozinu tam rozhodne bude prinosny.
No, tak ste si odpovedali hned viaceri sami - 61 chodi preplnena po Avion a na letisko de facto prazdna. Aka je teda opodstatnenost kupy busov s policami pre batozinu, ked tam mohli stat cestujuci a aka je opodstatnenost novych busov prave na 61, ked ako pisete rovnaka preplnenost je aj inde?
Je to tak ako som pisal - mali sa nakupit najprv busy bez polic, prevadzkovat ich na roznych linkach a potom MOZNO (ak je naozaj taka silna potreba pri tom nasom Heathrowe) tie s policami. Sami ste si to tu odovodnili.
Reakcia na: irizar #25:
Lenže to je rozdiel medzi súkromnou a mestkou (kvázy
štátnou) firmou. Mám dlhoročné skúsenosti z práce na marketingu, v súkromnej firme platí jasný korporátny dizajn a súkromný dodávateľ si nemôže bez schválenia aplikovať nejaké vlastné grafiky. Aj DPB, rovnako ako mesto Bratislava má schválený korporátny dizajn a ten je záväzný! Zvyšok, čo tu vypisujete, sú len neznalé bludy.❗
Reakcia na: speedyr #40:
Treba oceniť, že pri tejto príležitosti vymenili aj vozovku. 😃
A ďalšie dva som práve teraz stretol pri Lozorne 🙃
A teda sa zhustí aj interval?
Reakcia na: NOKS #35:
Pravdepodobne áno, po vlastných, na prevoznych znackach.
Reakcia na: IBBI #30:
z vlastnej skúsenosti z jazdenia 61 tá chodí v relácii TM-Avion poriadne zaplnená veľkú časť dňa pričom drvivá väčšina cestujúcich vystúpi práve pri Avione. Je síce pravda že zachádzka na letisko nebýva až tak vyťažená ale takýto typ busov práve na tejto linke má zmysel. Tvoj argument o obsadenosti iných liniek v danej situácii neobstojí.
Reakcia na: IBBI #30:
61 vie byť (a často aj je) tak plná, ako tie linky, ktoré si spomenul a niekedy je problém vôbec zavrieť dvere. Je síce pravda, že z Letiska ide často s jedným cestujúcim, ale v prípade, že priletí lietadlo, tak tieto upravené Solarisy pomôžu.
Tie busy sem chodia po vlastnej osi že sú na krowkárskych špz? Či už je to bežné?
Inak pekný bus 👍
Len pri zastavovaní ako 2.bus v zástavke bude treba dávať bacha aby sa neodfajčil ten vysunutý späťák 🤔
A beriem aj toho jazveca 😬
Reakcia na: URBINO #28:
Možno dopadneme ako Olomouc, kde si ich v reakcii na špinenie doobjednali 😃
Reakcia na: IBBI #30:
Odpoved - takmer cely Avion, pokial nejdu na 63 alebo 96, ludia z okolia Avionu, pribudnu ti letiskove Ovocne sady s niekolko stovak az tisic ludmi, okolia Bigmedie, okolia Ostredkov, okolia Strkovca/Pasienkov, okolia Trnavskeho/Racianskeho myta a Hlavnej stanice.

To je malo?
Človek až žasne nad tým, aký problém je jedna nálepka jazvečíka. 🤕 Konečne normálne kĺbové autobusy, ktoré sú hodné európskych miest, no u nás zadubencov je opäť najväčší problém nejaká prašivá nálepka, ktorá pôjde po prvej škodovej udalosti dole, ako to bolo u SU15. 🤔
Reakcia na: Solider #27:
No a plus bezdomovci, ktorí zaplnia komplet cele vozidla rano aj večer, a preto budú smrdiet cely den od rana do vecera.
Reakcia na: Dezerter #23:
No a? Kolko obyvatelov ako ty jazdi 61kou a kolko 83? 93? 84? 39? 53 (ano, do Vajnor)?, 21? Je mi jasne, ze pridu aj dalsie vozy (snad) a nebudu uz upravene pre premavku na letisko. Ale v prvom rade sa mali tie vozy kupit a az dodatocne pre tie tisice ludi, co lietaju denne z LZIB.
Reakcia na: irizar #25:
Ešte pomáha si zaboxovat alebo lepšie pár krat silno tresnut hlavou o stenu to fakt pomáha a nebude ani jajboli 👍
Ako pozerám,tak ,,kartáčiky kolies,,ste si neobjednali.
Takže začnú jazdiť na 61 a hneď sa rozmlátia na rozmrdaných zastávkach Námestie Franza Liszta a Karpatská.
@ivanbuto aké je riešenie? Dožijeme sa toho, že to bude mať normálny civilizovaný povrch?
Reakcia na: IBBI #20:
A obyvatelia mesta na letisko nejazdia?
Reakcia na: Jajboli #22:
Ako vidis, nielenze si to vyrobca dovolil, ale dokonca ma tvoj nazor uplne, ale uplne na haku. Skus sa hodit o zem a kopat nozickami, mozno to pomoze.
Reakcia na: Jajboli #22:
Prevádzkové štandardy umožňujú na vozidlá aplikovať aj doplnkové dizajnové prvky. Polep na elektrobusoch je v plnom súlade s cieľom propagácie výhod verejnej dopravy.

Ak ale jazvečík predstavuje taký veľký problém, poďme potom riešiť aj to, prečo na bočniciach nových Solarisov nie je logo IDS BK.
Reakcia na: IBBI #15:
Ja ňou chodím napríklad pravidelne trasu Martinský cintorín - Hlavná stanica. To si akože také vozidlo nezaslúžim, hoc som domáci? 🙂
V súkromnej firme by netolerovali porušenie dizajn manuálu, DPB má červené vozidlá, či chcete alebo nie, ide o porušenie označenia vozidiel DPB. , to si nesmie svojvoľne žiadny výrobca dovoliť.
Dokonca si myslím že za čiarou je aj ten polep zástrčky na elektrických SOR-kách.
https://imhd.sk/ba/media/gn/00189558/v-bratislave-za%C4%8D%C3%ADnaj%C3%BA-jazdi%C5%A5-elektrick%C3%A9-autobusy.jpg
DPB má jasne stanovené značenie vozidiel, nič navyše tam nesmie byť okrem schváleného a uhradeného reklamného polepu (čo by sa tiež malo štandardizovať-napr. možný polep len 1/ vozidla a mimo okien+zadná stena vozidla).❗
Reakcia na: IBBI #15:
Choď sa niekedy odviezť 61 a môžeš počítať bežných obyvateľov mesta. Tá linka naozaj nechodí narvatá po strechu kvôli turistom. Bratislava je aj mimo Petržalky.
Reakcia na: N/A #16:
Hej, a preto sa objednavali busy s plosinami pre objedmnejsiu batozinu, ze? A preto budu len na 61 a MOZNO 96. Samozrejme, ze sa objednavali kvoli letisku.
Reakcia na: yellowcaptcha #14:
Možno ustúpi evidenčnému číslu, keďže na pravej strane nie je miesto a sem akurát padne.
Reakcia na: Joyki #13:
Tak v tomto zmysle nemalo zmysel vyprodukovať technický popis vozidla na niekoľko strán, kde sa napríklad požadovali konkrétne parametre infosystému, farba vozidla, sedadiel... ale mohli v súťaži požadovať len "mestské kĺbové autobusy". A nech výrobca niečo dodá.
Reakcia na: IBBI #15:
L61 nespája Hlavnú stanicu iba s letiskom, ale aj s Račianskym a Trnavským mýtom, Avionom/Ikeou a Ovocnými sadmi. Turisti na tej linke práveže tvoria menšinu.
Konecne poriadne autobusy - len skoda, ze na tak nepodstatnu linku. Kolko % cestujucich v BA denne tvoria ti, co idu na letisko? Taketo busy si zasluzi bezny obyvatel mesta a nie cestujuci na letisko.
Reakcia na: Joyki #13:
To, že dopravný podnik má toľko nedostatkov, že by mohol vydať ročný kalendár kde pri každom dni počas celého roka by bol iný, nový problém predsa neznamená že by sme mali tento ignorovať.

Keď už pre nič iné tak preto, že to je nálepka ktorú nemôže byť problém dať dole – ale napriek tomu tak budú jazdiť, pretože niekomu z podniku sa psíček tiež páči. Veľmi rád by som sa mýlil a veril, že psíčky budú odstránené pred zaradením do premávky ale úprimne o tom pochybujem. Aj pre toto bagatelizovanie problémov.
Reakcia na: Valec #10:
Keď bude ten náš najväčší problém to, že na autobusoch budú lepení mrňaví jazvečíci, a budeme musieť kvôli tomu pripísať podmienku výrobcovi, tak sa budeme mať naozaj fajn v tej verejnej doprave.
Reakcia na: Miro #11:
Tak jasné, že k zeleno-žltému náteru sa zelený jazvečík bude hodiť.
Reakcia na: MatejBA #7:
Pointa je v tom, že argument "jazvečíci patria k Solarisu" univerzálne neplatí. Každá spoločnosť, s trocha viac prepracovaným vizuálom vozidiel (viem, že u DPB toto ešte nie je), si tam nálepky maskota výrobcu lepiť nenechá. Takže chápem rozhorčenie z #1.
Myslel som, že jazvečík u Solarisu symbolizuje skôr dĺžku (pravda, aj v spojení s nízkopodlažnosťou). Ako marketingová značka je to od Solarisu dobrý ťah.
Zelený jazvečík - trochu LSD prvok, ale inak v pohode. 😁 Ja som myslel že to symbolizovalo len tie 15m vozy, ale týka sa to celého modelového radu.
Reakcia na: Valec #5:
A dalsich XYZ prevadzok ho tam ma, tvoja pointa? Ked si klient objedna nejaku ficuru, tak mu ju dodaju. Tak ak si vies ty napriklad u VW group objednat auto bez TDI/TSI oznacenia na aute 🙂
Kto chce psa biť, palicu si nájde. 🙂 Tiež sa mi nezdá, že jamnik je veľmi rušivý element. Na tej červenej to vyzerá aj celkom dobre.
Reakcia na: Jajboli #1:
Daj si snickers.
Reakcia na: Jajboli #1:
Mať tak Tvoje problémy, bolo by mi sveta žiť. Jazvečíci sú na Solarisoch odjakživa a tak akosi k nim patria. Kde je problém?
Nechápem čo tm robí ten jazvečík. Má asi znázorňovť nízkopodlažnosť, ale to už je štandard v Bratislave. Mesto by sa malo prísne držať dizajn manuálu, jazvečík tam nemá čo robiť. A soi niektorý výrobca zmyslí nálepku zadku na vozidle, bude to DPB akceptovať?