Zmena zastávok Terminál a Pálenisko pre linky 70 74 87 N74 (od 31.7.2020)

Doprava bude presmerovaná na novovybudovanú komunikáciu.

V piatok 31. júla 2020 popoludní bude na Slovnaftskej ulici premávka presmerovaná na novovybudovanú komunikáciu medzi Páleniskom a železničným priecestím. Na linkách 70 74 87 a N74 príde k zmene obsluhy zastávok nasledovne:

  • zastávka Terminál bude obojsmerne obsluhovaná na novovybudovaných nástupištiach na novej komunikácii,
  • zastávka Pálenisko bude obojsmerne zrušená.

Namiesto zrušenej zastávky Pálenisko môžu cestujúci využiť najbližšie zastávky Lúčna a Terminál.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: cinskenudle #1:
Ďakujeme že aspoň niekto videl tento problém aj zo strany Malého Páleniska, Keby si niekto prešiel tento úsek po tme zbadal by že je to životu nebezpečné. Na zastávku to niektorím starším ľuďom trvá aj 40.min bez nákupu, vtedy aj viac, po rozbitej ceste, potme cez 7 prechodov a niečo čo sa vola TURBO OKRUŽNÁ Križovatka. Mislim si že nikto z kompetentných si to tam v noci neprešiel lebo toto by neschválili.
Reakcia na: Viko #52:
Súhlas. Ale aby sme boli objektívni 130 km/h na rýchlostnej ceste bol zase výmysel československej inovatívnej školy značkárskej (podobne ako inštitút diaľnice v obci, segwaye a komplikovaný výklad bus pruhu) a všade vo svete buď maximálku pre túto cestu definovanú nemajú (teda = mimo obce), alebo je to 100-110 km/h.
Reakcia na: Ike #51:
Myslím si, že tieto zmeny by bolo potrebné komunikovať omnoho viac, zvlášť keď sa symbol, ktorý pre väčšinu vodičov znamenal vmax=130, pretransponoval do symbolu s významom vmax=90...
Reakcia na: MatejBA #49:
Opravím Ťa: po novom sa (veľmi správne) zrušil vzťah medzi významom a technickými parametrami cesty/pravidlami cestnej premávky.

Pred 1.4. musela byť diaľnica (D) z významového hľadiska označená ako diaľnica aj z technického hľadiska. Napríklad úsek D1 Bratislava - Trnava je diaľnica z hľadiska významu, ale nie je diaľnica z hľadiska technických parametrov.

Pred 1.4. musela byť rýchlostná cesta (R) z významového hľadiska označená ako rýchlostná cesta aj z technického hľadiska. Niektoré úseky R1 (napr. medzi Kováčovou a BB) však spĺňali parametre diaľnice.

Pred 1.4. to v konečnom dôsledku bolo jedno, pretože obe značky (diaľnica aj RC) pre vodiča znamenali rovnaké povinnosti, čo je typická vlastnosť slovenských predpisov, že máme niekoľko značiek s totožným významom (napr. priecestie) a práve ambíciou vyhlášky 30/2020 malo byť toto "preznačkovanie" zredukovať, hoci sa to nepodarilo úplne najlepšie.

Po novom sa pri značení význam cesty nezohľadňuje. Ak to technické parametre umožňujú, prípadne predpisy neobmedzujú, tak môže byť aj cesta I. triedy označená ako diaľnica, pričom, hoci má nižší význam, pre ňu platia ustanovania pre diaľnicu (podľa značiek). To isté platí aj naopak, ak je cesta diaľnica, ale nespĺňa charakter diaľnice (napr. D4 DNV - ZB v polprofile), tak sa označí ako cesta pre motorové vozidlá, čo je obnovená kategória cesty, po ktorej môžeš jazdiť max 90, ale zároveň tam nemôžu ísť nemotorové vozidlá a chodci.
Reakcia na: 810zssk #46:
Je to ako ti povedali TeBeCe a Minko - po novom D aj R musia byt oznacene ako dialnica aby tam platili pravidla ako na dialnici (65/80 - 90/130) inak to mas ako klasicku okresku (90 mimo a 50 v obci) 🙂

Napriklad urcitu dobu mali v Kosiciach tusim kvoli tomu na Rke 50 v meste namiesto 90 🙂

https://u.smedata.sk/blog/article/2/53/534212/534212_article_photo_obr-1-dopravne-znacky-so-symbolom-cestnej-estakady-a-motoroveho-vozidla_900x.png?r=28ad
Reakcia na: 810zssk #46:
od 1.4.2020 novou vyhláškou o dopravných značkách zaniklo označovanie rýchlostných ciest. Logo e"R"iek odteraz znamená cesta pre motorové vozidlá. Srandou celkom je, že zákon o cestnej premávke tento pojem nepozná okrem prechodných ustanovení, kedy upresňuje, že ak sa v starších dokumentoch (t. j. spred roku 2009) používa pojem cesta pre motorové vozidlá, myslí sa tým rýchlostná cesta. Čisté právne absurdum aj keď tou vyhláškou sa sledovalo zosúladenie istých dopravných značení s európskymi štandardmi. Pojem rýchlostná cesta tak ostáva len stavebnotechnický pojem , ktorý vyjadruje určité minimálne parametre stavby 😁 Z hľadiska cestnej siete je to defacto diaľnica 🙂
Reakcia na: 810zssk #46:
Po novom sa oba typy oznacuju rovnakou znackou. V pripade znacky CpMV by tam platila rychlost 90km/h
Reakcia na: MatejBA #44:
Stavebne to tak je, ale dopravne znacenie moze byt ine. Napriklad uz otvoreny usek R7 ma k mojmu velkemu prekvapeniu na zaciatku/konci znacku dialnica, hoci to je stavebne RC.
Reakcia na: cinskenudle #1:
Pri novom Ružinove je Lúčna či nie?
Reakcia na: 810zssk #40:
Osobne si myslim, ze R7 bude az po D1, kedze takmer v kazdom materialy pisu o krizovatke Bratislava Prievoz, co predpokladam je byvaly kruhac.

"Začiatok úseku R7 Prievoz – Ketelec je v dotyku s existujúcou diaľničnou sieťou, konkrétne cez D1 v existujúcej MÚK Prievoz, ako pokračovanie Bajkalskej ulice. Ďalej prechádza lokalitou Malé Pálenisko, križuje Malý Dunaj a vedie pozdĺž západného okraja Slovnaftu až po jeho juhozápadný roh."
Reakcia na: 810zssk #34:
Pokiaľ viem, tú si ešte za Mečiara vydupal bývalý HZDS starosta. Dnes by bolo možné spraviť zastávku len mimo cesty (za ostrovčekom, príp. na odpočívadle).
Reakcia na: 810zssk #40:
Ak to niekomu napadne, riešením môže byť kľudne niečo v štýle ako je na severnej D1 pri Ivachnovej, diaľnica ako taká začína pred odpočívadlom pri Slovnaftke, no značka začiatku diaľnice je umiestnená až za výjazdom Ivachnová. Ten krátky úsek "diaľnice" tak môžu využívať všetci - aj keď je pravda, tam iná cesta veľmi nie je.
Ako to vlastne bude s R7? Bude to znacene ako Rka uz od konca Bajkalskej, alebo az za tou odbockou pri Palenisku? Kedze koncovy usek Slovnaftskej zanikne a uz nebude napojeny na Bajkalsku, oznacenie celeho noveho useku ako R by znamenalo ze vozidla ktore nemozu ist na dialnicu by museli ist pomerne velkou obchadzkou (na Pristavnu a Plynarensku). Prislo by mi teda logickejsie, napriek parametrom cesty, to po krizovatku na Palenisku oznacit ako obycajnu mestsku komunikaciu a la Eisteinova a az nasledne ako R7.
Reakcia na: 810zssk #34:
Aj na českej D10, čo je cesta parametrov R a bývalá R, zastávky sú ale predpokladám, že súčasné normy niečo také už (našťastie) nedovoľujú, keby to malo byť bezpečné, muselo by to mať regulárne odbočovacie a pripájacie pruhy, takže by to vyšlo na rovnaké peniaze ako parkovisko.
Reakcia na: 810zssk #34:
Ale už sa nepoužíva. Zmizol aj prístrešok a označník.
Reakcia na: birch #36:
Len tam.
Reakcia na: 810zssk #34:
A kde? V starsej casti viem ze je pri Hronskej Breznici, ale je aj niekde v novom useku?
Reakcia na: 810zssk #34:
Zaujímavé, nevedel som, že aj na takejto ceste môžu byť zastávky.