Obnovenie premávky električiek cez tunel a nábrežie (od 27.7.2020)

Linky 4 a 9 budú predĺžené po zastávku Chatam Sófer.

Od pondelka 27. júla 2020 bude s takmer štvrťročným oneskorením sprevádzkovaná zrekonštruovaná trať pri tuneli a električkové linky 4 a 9 budú premávať až po zastávku Chatam Sófer po nasledujúcich trasách:

  • Linka 4 bude premávať po trase Zlaté piesky / ŽST Nové Mesto – Vajnorská – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Jesenského – Nám. Ľ. Štúra – nábrežie – Chatam Sófer (späť cez Šafárikovo nám. a Štúrovu).
    • Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 9 cez tunel a Obchodnú do Ružinova.
  • Linka 9 bude premávať po trase Ružinov – Trnavské mýto – Krížna – Blumentál – Obchodná – Kapucínska – tunel – Chatam Sófer
    • Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 4 cez nábrežie a Šafárikovo nám. na Zlaté piesky, resp. k ŽST Nové Mesto.

Prestup medzi linkami 4 9 a náhradnými linkami X5 a X33 bude možný na zastávke Chatam Sófer. Prestup z električiek na náhradné autobusy a opačne bude možný aj na zastávkach Most SNP (4), Nám. Ľ. Štúra (1, 4) a Šafárikovo námestie (1, 3, 4). Trasy náhradnej dopravy X5 a X33 zostávajú nezmenené.

Od rovnakého dátumu budú v pracovných dňoch linky 1 4 9 premávať častejšie a to v intervale 5 minút medzi spojmi.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lostrail #68:
plne súhlasím, napísal som len lokality, o ktorých má, buď osobnú skúsenosť alebo som počul o cestovaní tým smerom od známych 🙂
Reakcia na: Viko #67:
Pravda je, ze uz ten "lowlife" z Mlynov mizne. To je skoda a som rad, ze som ho este zazil.
Reakcia na: Minko #65:
Medzi tie fajnove lokality patria aj blizsie ciele. Staci len holy fakt, ze tam je otrasne spojenie verejnou dopravou. Napadli mi mesta ako NR, PD, BB, ZV, cely juhovychod a Gemer, Horehronie, Tekov, Hont a samozrejme daleky vychod. V zasade nam zostal len zapad a sever (popri tratiach 110, 120 a 180) a "zapadne madare" (okolo trate 130). Este smer Komarno teraz s odretymi usami drzi ako tak RegioJet (aj to zdaleka nie je idealny dopravca) a skoncili sme. Kudia nie su blbi a prepocitaju si cestovne casy.
Reakcia na: lostrail #62:
Mlyny sa menia, najmä odkedy vo väčšom prebiehajú opravy. Rok alebo dva dozadu, keď sa ešte nevedelo, že medializovaná reko padne, dostala UK výborný nápad zobrať kapacity "cudzím" a dať ich ako náhradu pre "svojich" z rekonštruovaných blokov, z čoho bol napr. na VŠMU dosť poprask, tak im nakoniec - aj pod vplyvom okolností - odložili vystrnadenie na neskôr.
Keď sa to skombinuje s tým, že STU tiež priebežne robí prerábky, tak "medzifakultné prerozdeľovanie" dopadne tak, že fakulte sa v Mlynskej lôžka vezmú, ale Bernolák ani na Garda to nevie pokryť... Takže všetci, čo sa tešili, že sa študenti nebudú môcť vyhovárať na zlé spoje, sa sklamali, lebo miesto 31/39 teraz tí ľudia do mesta nezriedka dochádzajú z ešte vzdialenejších bytov.
Reakcia na: Ike #64:
Ono tiež záleží. Nemálo študentov si dilemu ísť/neísť domov dnes zodpovedá podľa toho, či zoženú zadarmo lístok domov - akákoľvek alternatíva vrátane auta je potom považovaná za drahú.
Reakcia na: Ike #64:
plus ťa doplním, že do niektorých fajnových lokalít (TS, SK, SP, HE, a p.) je to autom často aj rýchlejšie ako vlakom aj v prípade že ten vlak nemešká.
Reakcia na: lostrail #62:
Až taký luxus to nie je. Jazdenka sa dá dnes kúpiť za pár šupov a do rodnej viesky alebo aspoň okresného mesta vieš auto poolovať s kamošmi z intráku.

10-ročnú Fabku si kúpiš za 2 000 € v stave, že platíš len PZP a údržbu riešiš u miestneho rádioamatéra. TK a EK Ti síce spôsobí väčší stres ako štátnice, ale cestovanie 2x do týždňa s delením nákladov na pohonné hmoty medzi kamošmi vychádza pre partiu priaznivejšie ako vlak. Zápchy neriešiš, lebo domov chodíš vo štvrtky a nedeľný obed Ti mamina spraví v sobotu a v plastových dózach z Ikei si ho transportuješ v nedeľu po raňajkách rovno na intrák.
Reakcia na: lostrail #62:
Však dobre, ale ja som písal, že k Mlynskej sa neviem detailne vyjadriť, lebo to nepoznám. Čo poznám, je "kampus" STU v centre, keďže na SvF pracujem a strávil som tam 9 rokov štúdia aj s doktorandským 🙂. A tam to funguje tak, ako som napísal v #61. Áno, poznám viacerých, ktorí tým autom jazdia len do BA a naspäť domov, opakujem, týka sa to relácie intráky SvF - SvF vďaka dobrej vzájomnej polohe (také mesto krátkych vzdialeností postavené už pred 50 rokmi). Podobne relácia Mladá garda - SjF, FCHPT, kde je zas výhoda račianskej radiály a zastávky STU pod našou výškovou budovou.
Nemyslím si, že študenti sú strašne zameraní na štúdium. Toto je práve tých pár výnimiek... väčšina študentov, aspoň u nás, už počas školy pracuje (a často to nie je brigáda, ale part-time a niekedy aj fulltime). Občas počuješ od študenta argument, že nemá čas na zadania, lebo bol v práci... Myslím, že za menšiu socializáciu môže práve toto a nie faktor intráku. Skrátka nemajú čas a ani energiu. Ale to je na iné fórum.
Reakcia na: anbis #61:
To neznamena, ze ked mas aj fakultu v Mlynskej, tak sa nemusis prepravovat aj inde. Ja viem, dnes su studenti az na par vynimiek strasne zamerani len na studium, faktor internatu ako skoly zivota sa akosi vytraca. Za seba viem, ze som brigadoval pocas celeho studia. Zo zaciatku to boli jednorazovky, ale neskor aj dlhsie uvazky a dochadzal som pravidelne. Mimochodom, pamatam si, ze v Mlynskej vtedy byvala slusna kopa strojarov, chemikov. Okrem toho, Sturak a Atriaky su pre studentov UK a tam tiez nebyvaju len studenti PriFUKu a Matfyzu.

A teda este jedna pripomienka - ak je pravda, ze v Mlynskej byvaju vacsinou ti, ktori tam aj maju skolu, na co im je auto? Ci "len" na presun k rodicom a naspat do BA? Lebo to je potom uplne iny luxus.
Reakcia na: lostrail #60:
Ale na Mladosti bývajú väčšinou študenti fakúlt z Mlynskej doliny. Ako je to tam s dochádzkou k fakultám neviem, ale u nás na SvF je to tak, že absolútna väčšina študentov býva na Bernoláku, kde síce niektorí zaparkujú auto (a majú ho tam týždeň), ale do školy ("campus" v centre) chodia pešo. Malá časť býva na Dobrovičovej a odtiaľ chodia tiež mnohí pešo. Na našom parkovisku z Imricha Karvaša totiž parkovať ani nemôžu, rovnako ani vo vnútrobloku. Čiže ako píše Viko v #57, auto nemajú v rámci "campusu" v centre kde legálne dať a vlastne to motivuje používať MHD, aj keď v tom nie je ani žiadny úmysel, skôr čaro (ne)chceného. (Čo je škoda. A slovo "campus" píšem úmyselne v úvodzovkách, lebo náš areál má od neho ešte stále ďaleko... 😐 )
Reakcia na: Viko #57:
Ked vidavam, kolko aut parkuje hore nad Mladostou (a to este mam v zivej pamati, ze tam bola zelena luka), ci pred fakultami, tak mozem v pohode povedat, ze nemaju. Skor ide len o to, co ti dovoli rozpocet.
Reakcia na: Ma178rek #58:
Plus pokial ti zastavia 2 vozy za sebou v zastavke, tak mozes usetrit pri tych 60 ks odhadom 30-40% casu.
Reakcia na: TomJ #54:
Nech mi nik nehovorí že pri špičke nezvládne zastávka cca 60 spojov za hodinu... áno nie sú ideálne rozostupy, ale nik netvrdí že vjazd a výjazd musí byť nejak extra prudký...
Reakcia na: lostrail #56:
Neviem, s akými študentmi sa stýkaš, ale ja mám skúsenosť, že mať fakultu v "campuse STU" okolo Námestia slobody vylučuje akúkoľvek dochádzku autom, lebo ho proste nie je kam dať (v rozmedzí študentovi dostupných poplatkov). Samozrejme, právnici a podobné odbory, kde nemalá časť ľudí chodí pre prestíž, to môžu mať hodnotovo nastavené inak, než budúci inžinieri 😃
Reakcia na: Solider #48:
To som si len tak zafantaziroval, ako by to asi vyzeralo, ak by po tej trati niekto chcel viest busy, keby sa slo cestou vyuzivania elektrickoveho pasu mezi Lafranconi a Chatam Sofer.
Tie dve riesenia povazujem totiz za nekompatibilne a tym som chcel poukazat na to, ze sa moze robit jedno alebo druhe, no spolocne fungovat nebudu.

Relikt-nerelikt, pamatam si ako student, ze pokial som siel niekde na trase L31 alebo L39, tak som vyrazne ocenil, ze nemusim prestupovat. Okrem toho, este mam v cerstvej pamati tie legendy profesora Marka, ked nam na analyze vysvetloval princip pravidla n + 1 (ked sa do 39-iny zmesti n studentov, zmesti sa vzdy aj n + 1) a pamatam si jazdy, kedy som si to pravidlo overil v praxi. A mozno aj to (ze ide o relikt s 20-minutovym, v preklade 10-minutovym intervalom) sposobilo, ze pri poslednom pokuse o max. pocet studentov v 39-ine prislo nanajvys par dusi, kedze dnes uz je vsetko "trapne", no najma cestovanie MHD, ked jazdene auto stoji doslova 5 korun a nemusis sa tlacit v buse. Navyse este viac ako predtym funguje dokazovanie si spolocenskeho statusu znackou auta, uz medzi studentmi. Som rad, ze som studoval v case, ked som studoval a ked to este zilo pomerne kolektivne.

Takze neviem, mozno dnes na zvysenie atraktivity bude stacit potiahnut L39 a L31 k Botanickej zahrade, tam sa pekne otocia a pojdu naspat, ved dalej uz predsa chodia elektricky alebo ich rovno zrusme, ved nech si kazdy student kupi jazdenku. L30 natlacme este na Rivieru, L37 na Lafranconi zastavovat nebude a pokracovat bude po Zizkovej, no a obcasnik L29 moze v pohode zastavovat s elektrickami. (Upozornenie: sarkazmus).
Reakcia na: MatejBA #53:
Za mna je toto uz prilis vela "ifs". Rad by som sa mylil v tom, ze dispecing nebude spat v aute a ze spoje budu chodit ako hodinky, ale "sediva je teorie a zeleny je strom zivota", ci ako sa hovori... Okrem toho, nie je jasne, ako by autobusy jazdili v okoli mosta SNP a dalej. Tiez po pase alebo uz s autami? Este smerom k Safku budiz, ale opacne by to minimalne po NLS neslo a zdrzali by ich okrem ineho aj odbocujuce elektricky.

Este Chatam Sofer je najmenej problematicka zastavka, kedze jedna z dvoch elektriciek z KV moze odbocit do tunela, ale aj keby dve autobusove linky tu zastavku vynechali, stale si taky luxus nemozeme dovolit na Lafranconi, ci v Kralovskom udoli. Alebo teda Kralovske zas vynechaju L31+L39 a Lafranconi povedzme L29? Nakoniec z toho bude taky chaos, co kde stoji a co kde nie, ze ludia radsej pojdu na istotu vlastnym autom.

Ked sa chce, da sa vybudovat aj megalomania, len vsetko to stoji na takych detailoch, akymi su peniaze, ci vlastnictvo pozemkov. V prevadzke to zasa stoji na peniazoch, ktore zarobi taky dispecer (okrem inych). Ked si povie, ze bude robit len do vysky svojho platu (nech uz tym mysli cokolvek), nemozeme cakat nemecky styl riadenia.
Reakcia na: MatejBA #49:
Torchu Ti tie počty nesedia.
Električka v rannej špičke musí mať interval 4 minúty, t.j. 15 spojov. 31+39 majú dokopy 12 spojov, 29 má 6 spojov a 30+37 majú spolu 10 spojov. To je 43 spojov za hodinu, čo už je trochu moc. A ak by sa náhodou pridala nejaká ďalšia električková linka cez nábrežie, už by bol podľa mňa kapacitný problém.
Reakcia na: si #52:
Ked tie elektricky budes otacat cez tunel, jednu linku vies dat smer most SNP a druhu smer Kapucinska, cim ti nadalej ostane 5 min. interval elektriciek na obe zastavky a rovnaky pocet vozidiel za hodinu pri elektrickach.

A nemyslim si, ze nahradny spoj, ked tam je dispecing, by mal byt neriesitelny problem pre DPB na integrovanej zastavke. Hlavne ak by nahradna doprava fungovala operativne (pride autobus + autobus + elektricka a za nim posles napriklad dva nahradne spoje aby pobralo ludi).

Nemozeme donekonecna fungovat na dogme "cestujuci by to nepochopili" a tvarit sa, ze cely den budu za sebou stat 4 vozidla a ludia tam budu behat ako sliepky bez hlavy. Ked tam bude elektronicka tabula a v pripade nahradnej linky dispecing, ktory nespi v aute, tak nevidim dovod, preco by sa to nemalo podarit. Toto nie je Blumental, kde by ti po zastavke jazdili este aj auta.
Reakcia na: MatejBA #49:
a potom sa zrazu nieco stane v KV, a budes sa znazit cez tu zastavku prestrikovat obe linky otocene za tunelom + nahradnu autobusovu dopravu.... (netvrdim ze to ma byt "standardny" model fungovania, ale zas povedzme si uprimne, aspon doteraz nebol ani nijak vynimocny....)
Reakcia na: si #50:
Spravit pod Lafranconi druhe obratisko pod mostom (SNP) je asi velka kravina, hlavne ak zvazime ako daleko su zastavky elektriciek 😃