Modernizovať sa budú vozovne Krasňany a Jurajov dvor.
Bratislavský dopravný podnik vyhlásil začiatkom júla 2020 verejnú súťaž na zhotoviteľa projektovej dokumentácie a súvisiach činností pre tretiu etapu modernizácie svojich vozovní. Súťaž na projektovú dokumentáciu už raz DPB vyhlásil v závere roka 2018, ale vzápätí po zmene vedenia dopravného podniku bola súťaž zrušená. Tretia etapa sa bude týkať vozovní Jurajov dvor a Krasňany. Oproti pôvodnej súťaži vypadla z podkladov výstavba novej vozovne za Dúbravkou.
Predpokladaná celková hodnotá zákazky je 5 mil. € bez DPH a spolufinancovaná by mala byť z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Uchádzači môžu predkladať ponuky pre jednotlivé vozovne, alebo aj pre obe vozovne. Pre každú vozovňu by mala byť projektová dokumentácia vypracovaná do 8 mesiacov. Dopravný podnik odhaduje, že následné stavebné práce v každej vozovni potrvajú 10 mesiacov.
Vozovňa Jurajov dvor/Trnávka
V tejto vozovni je v rámci tretej etapy modernizácie naplánovaná rekonštrukcia ústredných dielní električiek, ťažkej údržby trolejbusov a autobusov. Súčasne je plánované zastrešenie odstavných plôch pre trolejbusy a odstavného koľajiska pre električky. V rámci stavby majú byť odstránené viaceré nepotrebné objekty, ktoré sú nevyužívané, sú v zlom stave, alebo bude na ich mieste vybudovaný nový objekt.
Dielne na údržbu autobusov sa majú rozšíriť prostredníctvom využitia starých ústredných dielní električiek. Zriadená bude aj nová umyváreň pre autobusy. Pre trolejbusy by mala byť okrem rekonštrukcie existujúceho pracoviska ťažkej údržby vybudovaná i nová hala prevádzkovej údržby trolejbusov s revíznym kanálom a s prejazdnou umyvárňou vozidiel.
Rekonštrukcia a modernizácia ťažkej údržby električiek by okrem opravy samotnej budovy mala zahŕňať i modernizáciu technologického vybavenia na opravy nízkopodlažných električiek Škoda 29T a 30T. Plánované je aj vybudovanie štyroch nových električkových hál - haly na umývanie podvozkov, odovzdávacej haly, haly na úpravu povrchov a haly na opravu agregátov. Postavená by mala byť aj nová trakčná meniareň a nová výpravňa električiek.
Zastrešenie odstavného koľajiska a skúšobnej dráhy električiek vozovne Jurajov dvor je navrhované pomocou oceľovej, alebo betónovej haly s rozmermi cca 230 x 80 m. Zastrešenie odstavnej plochy trolejbusov je navrhované s rozmermi 110 x 70 m. Výmenou prejdú aj koľajové trate vo vozovni, pričom je navrhovaný nový riadiaci systém pre stavanie cesty.
Podrobnosti je možné nájsť v Štúdii realizovateľnosti vypracovanej spoločnosťou Sudop Košice.
Vozovňa Krasňany
Vo vozovni Krasňany je navrhovaná komplexná rekonštrukcia hál pre údržbu električiek a elektrobusov a tiež rekonštrukcia a predĺženie krytého odstavného koľajiska.
Údržba električiek sa v súčasnosti zabezpečuje v hale denného ošetrenia a v hale kontrolných prehliadok a mimoriadnych opráv. V oboch halách má prísť k rekonštrukcii plášťov budov, striech, interiéru, technológického vybavenia, brán a revíznych kanálov, ktoré budú prispôsobené pre údržbu nízkopodlažných električiek. Hala kontrolných prehliadok má byť predĺžená o 48 m na celkovú dĺžku 84 m smerom do súčasného átria a vybavená 4 pracoviskami s dĺžkou aspoň 55 m. Krytá odstavná plocha má byť na oboch koncoch predĺžená zo súčasnej dĺžky 110 m na 139 m tak, aby na 12 koľajách bolo možné odstavovať spolu 48 električiek. Nová má byť aj umyváreň pre električky s čistiarňou odpadových vôd, rekonštrukciou prejdú aj koľajové trate a trolejové vedenie.
Navrhnutá je tiež výstavba novej meniarne vo vozovni Krasňany pre zabezpečenie napájania areálu vozovne trakčnou energiou. Komplexnou modernizáciou prejde aj hala na opráv elektrobusov a hala na ich garážovanie.
Podrobnosti je možné nájsť v Štúdii realizovateľnosti vypracovanej spoločnosťou Sudop Košice.
Andrej
Vie sa ako dlhe tie odstavene vozy su viazane uverom?