V Bratislave pribudnú ďalšie zastávkové tabule

Dopravný podnik Bratislava zvyšuje informovanosť cestujúcich.

Dopravný podnik Bratislava a. s. v posledných dňoch úspešne obstaral 124 nových zastávkových infotabúľ, ktoré prispejú k lepšej informovanosti cestujúcich o odchodoch a mimoriadnostiach v doprave. Zákazka je spolufinancovaná zo zdrojov EÚ - Európskeho fondu regionálneho rozvoja, prostredníctvom Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP). 

Do konca roka 2020 budú nainštalované desiatky zastávkových infotabúľ na rekonštruovanej Dúbravsko-Karloveskej radiále, v Rači a na Americkom námestí. V roku 2021 pribudne v uliciach Bratislavy ďalších 124 nových infotabúľ, ktoré zabezpečia lepšiu informovanosť cestujúcich, keďže obzvlášť v čase dopravnej špičky je náročné dodržiavať časy odchodov podľa cestovných poriadkov a vďaka tabuliam budú cestujúci informovaní o reálnych časoch odchodov. Zastávkové infotabule zvýšia aj bezpečnosť v priestore zastávky, keďže disponujú kamerovým systémom, ktorý je prepojený na dopravný dispečing. Okrem toho budú vybavené hlásičom, ktorý uľahčí cestovanie nevidiacim cestujúcim.

Zoznam zastávok, kde budú nové tabule nainštalované:

Názov zastávky Smer
Americké námestie Špitálska
Americké námestie Kollárovo námestie
Ovsištské nám. Kutlíkova
Ovsištské nám. Bulíkova
Námestie Ľ. Štúra most SNP
Námestie Ľ. Štúra Šafarikovo nám
Saleziáni Ružinovská
Saleziáni Trnavské mýto
Ulica 29 augusta Mlynské nivy
SND Námestie Ľ. Štúra
Krížna Mlynské nivy
Malá scéna Mlynské nivy
Kollárovo nám. Vazovova
Kollárovo nám. Zochova
STU Hodžovo námestie
Most SNP nástupisko - spoločná
Aupark Zochova
Aupark Petržalka
ŽST Petržalka do mesta
ŽST Petržalka Petržalka
ŽST Petržalka Most SNP, Ovsište
Ekonomická univerzita do mesta
Ekonomická univerzita Patržalka
Einsteinova Petržalka
Bradáčova do mesta
Bradáčova Technopol
Romanova do mesta
Romanova Technopol
Hrobákova do mesta
Hrobákova Technopol
Námestie hraničiarov do mesta
Námestie hraničiarov Technopol
Jungmannova do mesta
Hálova do mesta
Hálova Technopol
Ľubovnianska do mesta
Smolenická do mesta
Smolenická Lúky
Hroboňova do mesta
Karpatská Račianske mýto
Zimný štadión Trnavské mýto
Zimný štadión Bajkalská
Zimný štadión Jégeho
Bajkalská Rožňavská
Bajkalská Trnavské mýto
Bajkalská Vajnorská
Bajkalská Prístavný most
Sabinovská Rožňavská
Sabinovská Trnavské mýto
Trnavská Trnavské mýto
Trnavská Rožňavská
Trnavská Tomášikova
Slovinská Trnávka
Miletičova Dolne hony
Miletičova Hlavna stanica
Miletičova AS Mlynské Nivy
Trhovisko Košická
Prievozská do mesta
Prievozská Dolné hony
Pažítkova do mesta
Prístavný most do mesta
Prístavný most Petržalka, Slovnaft
ŽST Nove mesto všetky smery
Saleziáni Zimný štadión
Saleziáni Trnavské mýto
Saleziáni Karadžičova
Saleziáni Miletičova
Maximiliána Hella ŽST Nové mesto
Maximiliána Hella Ružinovská
Čiližská do mesta
Dudvážska Mesto
Dudvážska Čiližská
Hronská do mesta
Toryská do mesta
Toryská Čiližská
Komárovská do mesta
Komárovská Čiližská
Priekopnícka do mesta
Lamač nástupisko
Studenohorská do mesta
Podháj do mesta
Bakošova do mesta
Pri kríži do mesta
OD Saratov do mesta
OD Saratov smer DNV
Žatevná do mesta
Milana Marečka do mesta
Štefana Králika do mesta
Gerulata Rusovce
Zámocká Hodžovo nám.
Kuklovská Molecova
Uhliská do mesta
Komisárky do mesta
ŽST Vinohrady do mesta
ŽST Vinohrady do Rače
Holíčska do mesta
Lúky II do mesta
Koliba nástupisko
Červený kríž do mesta
Nemocnica Kramáre centrum
Nemocnica Kramáre Patrónka
ŽST Nové mesto nástupište
ŽST Nové mesto Trnavská
Cintor. Slávičie údolie nástupište
Brodná Prievozská
Šustekova Lachova
Nám. sv. Cyrila a Met. do mesta
Herlianska Záhradnícka
Dulovo nám. Most Apollo
Gagarinova Prievozská
Hlavná stanica nástupište
Hlavná stanica nástupište
Drobného Švantnerova
Bárdošova SAV
Bulíkova Ovsište
Bulíkova Šustekova
Trnavské mýto podchod

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #40:
Po pravde, zástavku Štrbská je zúfalá, vedú z nej úzke chodníky o šírke 0,5 metra a to ešte majú v strede stĺpy el. vedenia. A toto je doporučená zástavka pre turistov na hrad Devín!!! Medivím sa že na googli má hodnotenie len 2,5 hviezdičky. Bývam blízko, dobre to poznám.
Doporučená zástavka k hradu Devín by mala byť pri cintoríne, turisti sa po protipovodňovej hrádzi dostanú krásnou pešou trasou priamo pod hrad. Na vzdialenosť je to rovnako. lenže to by niekto aj musel myslieť a prejsť si osobne trasy. Na zástavke pri cintoríne je dostatok priestoru nielen na vybudovanie vyvýšeného nástupišťa, slušného preskleného prístrešku, ale to tam aj slušne vyzerá. Štrbská je zlá zástavka z hľadiska pešieho.
Reakcia na: Jajboli #39:
Mas pocit ze na Strbsku sa aj nieco z toho zmesti ? 😁
Tak idú dať el. tabuľu do centra Devína na zástavku Nám. sv. Cyrila a Metoda, ale aby dali prístrešok a tabuľu na Štrbskú, kde chodia turisti to nie.
Reakcia na: N/A #13:
Taktiež aj na Dievčí hrádok😂
Reakcia na: kecho #36:
presne tam by sa to zišlo, to isté bývalo Pri Kríži smer DNV 🙂
Reakcia na: lostrail #35:
Inak, preco napr. pri TPD na el. zastavke smerom do Petrzalky neukazuje aj busy? Nikomu by to neublizilo a vacsinou ludia z 3 aj tak prestupuju na bus, tak by aspon vedeli stupen ponahlania sa.
Reakcia na: kecho #33:
Na Salezianoch by veru bolo k veci na tom jednom nastupisti dat jednu velku tabulu, kde budu trolejbusy aj elektricky, namiesto dvoch samostatnych. Ale dokopy mi to aj tak vychadza na 3 tabule. Nebudes predsa sliepnat krizom cez ulicu, ci sledovat este aj smer na spolocnej tabuli..
Reakcia na: kecho #33:
Povedal by som, že toto v prvom rade nie je správa pre bežných cestujúcich, ale pre šotoušov. 😉

P.s Ak pozerám správne, tak to ide úplne v rovnakom poradí, ako to bolo v zadávacej dokumentácií, ktora pre bežnú verejnosť teda určená nie je.
Reakcia na: Jezo #32:
Lenze ako beznemu cestujucemu mi to moze byt jedno, ci tam ide bus alebo lietadlo a pozeram zoznam podla zastavok, ked hladam tu “svoju”.
Reakcia na: kecho #31:
Mam pocit ze zoznam je po trakciach - na zaciatku su elektricky a potom a-bus a t-bus. Preto Saleziani 2x.
Reakcia na: Urbanway 2423 #29:
A preco su 2 Saleziani hore a 4 uplne inde? Ci to je podla terminov? Lebo logicke by bolo dat ich podla abecedy, aby sa v tom dalo orientovat.
Reakcia na: Jadran #28:
Aj Saleziáni majú uvedené všetky.
Ja skôr nerozumiem Trnavskému mýtu - podchod, to sa akože budú meniť tie monitory?
Reakcia na: kecho #27:
Ovsištské nám. má dve nástupné hrany, v zozname sú uvedené obidve.
Nie je do čoho rýpať?
“ Ovsištské nám. Kutlíkova” mozu byt oba smery, kedze 98 a 99 sa stretnu pred Technopolom 🙂 Lepsie by mozno bolo dat nasledujucu zastavku.

Edit 2020612-14:05
“Saleziáni Trnavské mýto” detto
Reakcia na: SuchSoft #21:
Na čo tu vôbec zastavujú výjazdy a dojazdy trolejbusov, je to pozostatok nejakej starej zastávky? Veď tá zastávka je iba 300 metrov od Slovinskej a nikdy som tam nevidel nikoho vystupovať. 🙂
Reakcia na: N/A #24:
😂 😂 😂 Iný kraj, iný mrav.
Reakcia na: N/A #23:
Žijúc pri Mladej garde, kde nemáme ani prístrešky, ani lavičky, ani elektronické tabule, iba staré hrdzavé a pokrivené zábradlie a na zemi namaľovaný striekajúci ... orgán (áno, už to našťastie vybledlo), považujem aj prázdny odpadkový kôš (ktorý je aj tak stále plný kvôli blízkosti LIDLu a mekáča) za luxus a nadštandard. 😃

Okej, luxusný interval tam je, to sa musí uznať. 🙂
Reakcia na: Jadran #22:
Mne osobne to príde, že každý si hľadí svoju zastávku a keď to nemá na zastávke pri svojom dome, tak hneď sa to dotyčnému nepáči.
Reakcia na: MatejBA #15:
Ktorá z toho zoznamu ti príde menej frekventovaná? Ja žiadnu takú nevidím.
Reakcia na: N/A #13:
A hlavne na zastávku "Pri strelnici" 😁
"...keďže obzvlášť v čase dopravnej špičky je náročné dodržiavať časy odchodov podľa cestovných poriadkov..."
Správne malo byť "...keďže obzvlášť v čase dopravnej špičky je nereálne dodržiavať časy odchodov podľa cestovných poriadkov..."
Reakcia na: MatejBA #18:
Jaj, prepáč nevšimol som si to. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #16:
Ja ale hovorim o zastavke Matejkova, hore na Dlhych Dieloch, v smere na Molecovu 🙂
Reakcia na: Valec #10:
A bezdomovcom sa nikdy nevybije telefón? 😂 😂
Reakcia na: MatejBA #15:
Nebude to tým, že na Molecovej budú na zrekonštruovaných zastávkach?
Celkom sa divim, ze tu dali niektore menej frekventovane zastavky, ale napriklad Matejkova smer Molecova, kde nastupuje dost ludi, opomenuli 🙂
Reakcia na: N/A #13:
V Ketelci uz predsa maju spravenu aspon jamu na creteprint, len tam zabudli naliat beton 😃 Cize aj tabula casom bude. 🙂
Úplne sa zabudlo na zastávky Vodostav a Ketelec! 😬 😨 (😁 )
Reakcia na: Solider #6:
Však sadneš do kaviarne v Martinuse 😋 .
Reakcia na: Valec #10:
A premenuju to na Smrad lavicky.
Reakcia na: Solider #6:
Však sú tam Smart lavičky. Bezdomovci všetkých krajín sa tam stretávajú.
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Nie, jednoducho sa na to pri rekonštrukcii v roku 2006 vysrali.
Pri ŽST Nové mesto musí byť chyba. Raz je tam, že ,,všetky smery," potom zas, že tabule budú na Trnavskej a nástupišti.
Reakcia na: Solider #6:
Nebude tam nejaký problém s pozemkami, alebo niečo podobné?
Reakcia na: N/A #3:
Tá zastávka je celá ako od macochy, žiaden prístrešok, žiadne sedenie, či smetné koše.
Vajnorská a Račianska sa opomína, lebo veď v časovom horizonte 20/30 rokov sa budú rekonštruovať?
Reakcia na: Stenly #1:
súhlasím že pred okrajovymi časťami mesta treba uprednostniť tie bližšie k centru to ale neznamená že by sa mali úplne vynechať. Je pravda že fakt na Studenohorskej to netreba lebo tam to asi nebude meškať keďže vychodzia zastávka je kúsok pred ňou ale skôr kvôli mimoriadnym situáciám. Nikto si každú chvíľu nepozerá mobil že či náhodou na jeho pravidelnej trase nie je mimoriadnosť. Do takýchto okrajových častí by som skôr dal takú integrovanú tabuľu zabudovanú v označníku, ktorá by bola zrejme aj lacnejšia
Preco zasa umiestnovat tabule na Trnavskom myte do podchodu, ked v sucasnosti to funguje dobre? Tam by skor bolo treba tabule doplnit na nastupistia. Este pochopim Most SNP a hlavnu stanicu, tam tie tabule uz zrejme maju svoj vek a hlavne napr. tabula na elektrickovych nastupistiach ukazuje absolutne casy odchodu, co nie je uplne jednotne. Ale aj tak si viem predstavit kandidatske zastavky, ktore by som uprednostnil, kym tie stare tabule funguju.
Umiestnenie elektronických tabúľ na niektorých zastávkach je, podľa môjho názoru, úplne neopodstatnené. Narážam napr. na vybrané zastávky v Lamači, ale celkovo význam, resp. efektívnosť umiestňovania tabúľ v okrajových MČ mesta je veľmi diskutabilná. Navyše sú už tieto informácie k dispozícii na webe a v aplikáciách (IDS BK, imhd,....). Ak nepočítame ľudí využívajúcich smartfóny, tak potom tieto tabule budú na niektorých zastávkach slúžiť len doslova niekoľkým jednotlivcom. Áno, je to z eurofondov, ale je tam aj finančná spoluúčasť a navyše mohli byť tieto peniaze použité na niečo užitočnejšie. Je naša dopravná infraštruktúra v takom dobrom stave, že si môžeme dovoliť taký luxus, akým je umiestnenie tabule napr. na zastávke Studenohorská? Len pre lepšie pochopenie, v minulosti bola cena jednej štvorriadkovej tabule 10 982 € (https://imhd.sk/ba/doc/sk/16266/Elektronicke-tabule-pribudnu-na-dalsich-zastavkach?dfpi=98) a v tom ešte nie je zahrnutá montáž a el. prípojka. A treba pamätať aj na to, že tabule bude potrebné prevádzkovať.
Zaujímalo by ma, či boli zastávky vyberané aspoň podľa frekvencií cestujúcich (nástupy/výstupy) alebo išla takáto logická prioritizácia bokom.