Výluka električkových liniek 37 v Rači (15.6. – 6.9.2020)

Linka 3 bude skrátená po Cintorín Rača a linka 7 po ŽST Vinohrady.

Aktualizácia: Od pondelka 7. septembra 2020 budú linky 3 a 7 opäť premávať až na konečnú Rača, Komisárky.

Od 15. júna 2020 do 6. septembra 2020 bude prebiehať rekonštrukcia električkovej trate v Rači na Záhumeniciach. Zmena sa v prvej etape dotkne električkových liniek 3 a 7, neskôr aj autobusov.

Linka 3 bude premávať len po Cintorín Rača, kde odporúčame cestujúcim prestúpiť na autobusové linky 52 56 a 65, ktoré zabezpečia dopravnú obsluhu na ďalšom úseku po konečnú Tbiliská. Súčasťou zmien bude aj posilnenie intervalu linky 3, ktorá bude v čase špičky premávať v intervale 4 minúty, počas dňa v intervale 5 minút a počas večerov a víkendov v intervale 7 - 8 minút. Všetky spoje uvedenej linky budú zabezpečené nízkopodlažnými obojsmernými električkami.

  • Nástupište a výstupište linky 3 na konečnej Cintorín Rača bude spoločné na stálej zastávke v smere na Komisárky. Obvyklé nástupište v smere do centra nebude obsluhované.

Posilová linka 7, ktorá premáva v čase dopravnej špičky, bude premávať po ŽST Vinohrady. Dopravný podnik odporúča cestujúcim využiť prestup z regionálnych autobusov Slovak Lines na zastávke ŽST Vinohrady, kde budú začínať prázdne električky linky 7

Zmena organizácie električkovej dopravy v Rači

Náhradná autobusová doprava X3 za električky v prípade mimoriadnej udalosti

V prípade mimoriadnej udalosti na električkovej trati bude premávať náhradná autobusová doprava za električky označená ako linka X3, ktorá obojsmerne obslúži zastávky:  Vozovňa Krasňany; Malé Krasňany; Pekná cesta; Černockého; Hečkova; Bukovinská; Rostovská; Cintorín Rača, Závadská a Tbiliská. 

Aktualizácia: Počas rekonštrukcie priecestia na Detvianskej bude v prípade potreby linka X3 premávať v Rači okruhom z Račianskej cez Žitnú, Púchovskú, Pri vinohradoch, Rustaveliho, Kubačovu, Kadnárovu a Hečkovu späť na Račiansku. Po trase obslúži všetky autobusové zastávky a navyše v smere k Vozovni Krasňany aj náhradné zastávky Hybešova na Kubačovej pred križovatkou s ul. Barónka a Hečkova na Hečkovej pred križovatkou s Račianskou.

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #93:
Rekordérom je tiež prístrešok na zastávke Mariánska v smere jazdy von z mesta, kde osvetlenie od decembra 2017 nikdy nebolo sprevádzkované.
Reakcia na: Solider #92:
Ani v Dúbravke nefungovalo dosť dlho, takže nič nové...
Včera som si všimol, že v novom prístrešku na Záhumeniciach už nefunguje osvetlenie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #90:
Od 7.9.2020
Reakcia na: N/A #89:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/19851/Zrekon%C5%A1truovan%C3%A1-tra%C5%A5-v-Ra%C4%8Di-bola-presk%C3%BA%C5%A1an%C3%A1ň

,,Ak sa nevyskytnú problémy, električky by mohli na koniec Rače opäť začať premávať začiatkom septembra." Takže asi so začiatkom školského roka
A inak tu sa kedy obnovia električky?
Reakcia na: Viko #69:
Čo sa týka výmeny trás liniek 1 a 3, každý variant má samozrejme svoje výhody i nevýhody a nedá sa jednoznačne povedať, ktorý z nich by bol bezvýhradne lepší.

Terajší variant, keď linka 3 premáva do Petržalky, poskytuje cestujúcim lepšie napojenie na severnú časť mesta, avšak nevýhodou je obmedzený počet obojsmerných vozov, čiže aj nemožnosť odlišného, tzn. hustejšieho intervalu ako je 4-5 minút. Ak by sa vrátila do Petržalky linka 1, tak by sa zabezpečila jej lepšia vyťaženosť oproti dnešku, kedy prakticky zabezpečuje len zvoz a návoz na Hlavnú stanicu v čase špičky, v inom čase však premáva prázdna, a na linke 3 (v trase bývalej 11), by mohli premávať aj staré vozy.

Navyše prepojenie sever-juh je logické aj s výhľadom do budúcnosti a eventuálne prevádzkovanie 50-metrových vozov, ktoré by mohli premávať na najvyťaženejších tratiach, medzi ktoré patrí Račianska radiála a po dobudovaní aj Petržalská radiála.
Reakcia na: kecho #84:
Toto som inak hovoril dlhodobo, že ako priame spojenie mala L3 pocitovo menší význam, lebo príchodom na Šafko v nej nastávala značná obmena osadenstva, kým L1 sa viditeľne uvoľnila až za Obchodnou. Dokonca som si pamätal, že v jednotke bývala okolo 7:30-8:15 tlačenica a v L3 sa dalo o niečo lepšie existovať, ale čísla na to nemám, takže skreslenie spomienky nevylučujem.

Áno, z hľadiska celej trasy vychádza "opačná" vetva hore na stanicu asi menej plná ako variant do Rače, ale nemám pocit, že aktuálnym opatrením by sa zlepšila vyťaženosť L1.
Reakcia na: kecho #66:
Robí to tá istá firma, asi to je nejaké firemné DNA 🙂
Reakcia na: kecho #84:
tych (ktorym to je +- jedno) budes mat rozlozenych medzi vtedajsou L1 a L3 v pomere priblizne 1:1 avsak ked ich odcitas, tak ten nepomer v neprospech linky 1 bude este vacsi....
(ak mas v jednom spoji ludi 60 a v druhom 40, a nech je v kazdom z nich 25 tych co vystupi hned za mostom, tak ten pomer cestujucich z petrzalky za safarikovym namestim bude zrazu 35:15 - t.j. sme zrazu na pomere 70:30; a cim viacej ludi na tej prvej zastavke za mostom vystupi, tym vacsi ten nepomer bude)
Reakcia na: Jak44 #82:
Vratane tych, ktori vystupovali hned na Safku a isli teda na prvu linku, co prisla. 🙂
Reakcia na: Valec #81:
Ale ako píše Viko, existuje veľa ciest, ktoré obídu tento prestup a ani nemusia byť dlhšie a cieľom nemusí byť len Hlavná stanica, ale aj okolie Obchodná, Kolárko, STU. Prestupovať sa bude na Zochovej. Napr. namiesto 95+3+1 sa použije 83+93/80/94. A teoreticky ti takto obchádzajú ten prestup aj ľudia z Ovsišta 84+93 alt 88+210 na stanicu, alebo 84+80/94 , 99+83 atď
Reakcia na: TomJ #74:
Už skôr na DPB vyjadril (tuším na Facebooku), že pomer cestujúcich v 3 a 1 bol približne 60:40 v prospech 3.
Reakcia na: Viko #80:
Však preto by som sa zameral len na tento jeden smer, keďže tu prestup na hrane zostal a teda nepredpokladám, že by niekto cestoval dlhšou trasou alebo plnším spojom (93) len kvôli tomu, že v opačnom smere vhodný prestup nie je.
Reakcia na: Valec #76:
Neznie to zle, lenže tam nijako nezachytíš množinu ľudí, ktorá miesto prestupovania na L3 a vzápätí L1 začala znova chodiť autobusmi vrchom po Staromestskej - zrejme nikto nemáme potuchy, ako veľká tá množina je, ale keďže v smere do Petržalky sa prestup L1-L3 vykonať nedá, dá sa čakať, že takáto alternatívna trasa vznikla. A to už nehovorím o tom, že sa rozbili prestupy z 95 na elinu a teda reálne mimo špičky cestuješ nosným systémom pomalšie než v autobusoch.
Reakcia na: TomJ #78:
To je vyjadrenie DPB k elektrickovym linkam a na zaklade toho mala mala zavislu linku iba Pe-Raca, kedze ostatne sa koncili na Stura (v case vyhlasenia DPB).
A ano, kombinacia radialy s 3 zastavkami s radialou so 17 zastavkami nie je idealne riesenie.
Reakcia na: kecho #75:
“každá radiála má jednu základnú linku nezávislú od ostatných.“
nejakou zahadou prave v jednom pripade neplati?

Čo si chcel povedať touto vetou? Ak to, že Petržalka je v prípade linky 3 závislá na situácii na Račianskej, tak to nie je jediný prípad. Takisto Ružinov a Vajnorská budú závislé od toho, či sa niečo nestane v Karlovke.

Inak ja osobne by som bol najradšej, keby sa po skončení výluky v KV vrátil dvojlinkový variant. Jednolinkový je fajn cez víkend a večer kvôli lepším intervalom. V špičke sa mi skôr zdá, že predĺžil cestovanie. Možno by stálo za zváženie zaviesť systém celotýždenných liniek, ktoré by boli v PD doplnené vloženými linkami, tj. cez víkend by fungoval jednolinkový variant a v PD dvojlinkový, napr.
L1 - HLST - Petržalka (celotýždenne 7,5 min)
L2 - HLST - ŽST. Nové Mesto (iba v PD, 7,5 min)
L3 - Komisárky - Petržalka (celotýždenne, 7,5, min)
L4 - Zlaté Piesky/ŽST. Nové Mesto - Dúbravka (celotýždenne 7,5 min)
L5 - Komisárky - Obchodná - Nám. SNP (iba PD, 7,5 min)
L6 - Dúbravka - Šafárikovo nám. (iba PD, v sedle 7,5 min, v špičke 3.75 min a každý druhý spoj len po KV)
L7 - Rača/Vinohrady - Nám SNP (okruh ako pred výlukou, v špičke interval 7,5)
L8 - Ružinov - Špitálska - Nám. SNP (iba PD, 7,5 min)
L9 - Ružinov - Obchodná - KV (celotýždenne 7,5 min)

Posilnil som Petržalku cez víkend, ale inak mi to nevychádzalo.
Reakcia na: Urbanway 2423 #71:
Nehovorím, že to bude na škodu, ale veľké využitie odvrátenej strany asi nebude. A horšie vidiaci z polovice zastávky naň nedovidia.

Asi by to chcelo nejaký návrh prístrešku, do ktorého možno vhodným spôsobom zakomponovať aj zastávkovú tabulu tak, aby ju bolo možné vidieť aj z pod prístrešku, aj z väčšiny priestoru zastávky.
Reakcia na: TomJ #74:
Možno by stačilo sledovať, koľko z ľudí vystupujúcich z L3 na Šafku prestupuje na L1 a k týmto dátam priradiť dáta zo sčítačov (počet nastupujúcich na petržalských zastávkach). Dostaneme presné čísla, pričom "hlasovať" budú len skutoční cestujúci.
Reakcia na: TomJ #74:
“každá radiála má jednu základnú linku nezávislú od ostatných.“
nejakou zahadou prave v jednom pripade neplati?


Edit:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/19770/Výluka-liniek-52-56-65-v-Rači-na-Detvianskej-od-18-7-2020

Cize po oprave priecestia sa linky nevratia na predosle trasy pred vylukou? Nie je to predsa spomenute 🙂


Anketu si predstavujes ako? Nejaky facbuk, kde nie je x ludi a je milion falosnych profilov alebo Krizovu vypravu s podpismi? 🙂