Výluka električkových liniek 37 v Rači (od 15.6.2020)

Linka 3 bude skrátená po Cintorín Rača a linka 7 po ŽST Vinohrady.

Od 15. júna 2020 bude prebiehať rekonštrukcia električkovej trate v Rači na Záhumeniciach. Zmena sa v prvej etape dotkne električkových liniek 3 a 7, neskôr aj autobusov.

Linka 3 bude premávať len po Cintorín Rača, kde odporúčame cestujúcim prestúpiť na autobusové linky 52 56 a 65, ktoré zabezpečia dopravnú obsluhu na ďalšom úseku po konečnú Tbiliská. Súčasťou zmien bude aj posilnenie intervalu linky 3, ktorá bude v čase špičky premávať v intervale 4 minúty, počas dňa v intervale 5 minút a počas večerov a víkendov v intervale 7 - 8 minút. Všetky spoje uvedenej linky budú zabezpečené nízkopodlažnými obojsmernými električkami.

  • Nástupište a výstupište linky 3 na konečnej Cintorín Rača bude spoločné na stálej zastávke v smere na Komisárky. Obvyklé nástupište v smere do centra nebude obsluhované.

Posilová linka 7, ktorá premáva v čase dopravnej špičky, bude premávať po ŽST Vinohrady. Dopravný podnik odporúča cestujúcim využiť prestup z regionálnych autobusov Slovak Lines na zastávke ŽST Vinohrady, kde budú začínať prázdne električky linky 7

Zmena organizácie električkovej dopravy v Rači

Náhradná autobusová doprava X3 za električky v prípade mimoriadnej udalosti

V prípade mimoriadnej udalosti na električkovej trati bude premávať náhradná autobusová doprava za električky označená ako linka X3, ktorá obojsmerne obslúži zastávky:  Vozovňa Krasňany; Malé Krasňany; Pekná cesta; Černockého; Hečkova; Bukovinská; Rostovská; Cintorín Rača, Závadská a Tbiliská. 

Súčasťou rekonštrukcie bude aj oprava cestných prejazdov cez električkovú trať, ako aj oprava zastávkového prístrešku na zastávke Záhumenice smerom do mesta.

V prípade, že by DPB k rekonštrukcii v blízkom čase nepristúpil, hrozilo by úplné vylúčenie električkovej dopravy v úseku Vozovňa Krasňany - Rača.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #43:
Na minibus cez vinohrady, vrátane degustačných prestávok, sú už lístky v predaji 😋
https://bratislavskykraj.sk/listky-na-racansku-lokalku-su-v-predaji/
Reakcia na: Maxi King #54:
Škodovky budú asi všade určitým spôsobom dunieť, ale tá trať bude mať vybrúsené koľaje a nebude mať v betóne tony zbytočnej ocele, takže je predpoklad, že by to mohlo byť tichšie.
Reakcia na: Solider #53:
To som samozrejme nevedel, len viem že v projekte to bolo navrhnuté. Každopádne táto technológia nie je v našich podmienkach zaťažená extra dunením nie? To budú sklamaní ľudia že nebudú ďalšie petície. 😃
Reakcia na: Maxi King #52:
Veď tak je to naprojektované aj objednané.
A je už jasné či sa bude používať upevnenie “ RHEINFEDER“ od Voestalpine?
Reakcia na: Solider #50:
https://dpb.sk/sk/dokument/dodatok-c-1-k-zmluve-o-dielo-o-7-2020

Z dôvodu porovnania úrovne tlmiacich účinkov protivibračných rohoží navrhujem v rekonštruovanom úseku alternatívne uloženie rohoží :

1) v úseku od km 0,000 00 po km 0,335 20 v koľaji č.1 km 0,335 45 v koľaji č.2 bude protivibračná rohož uložená na zhutnenú podkladovú vrstvu z kamennej drviny fr. 0-63mm. Na prtivibračnú rohož sa položí trativodu z drenážnych rúr RAUDRIL I-150 obalených geotextíliou a vrstva z vibrovaného štrku hr.200 mm. Jedná sa o štrk fr. 32-63 mm, do ktorého je zavibrovaná fr. 8-16 mm. Na vrstvu z vibrovaného štrku sa položí separačná fólia z PVC, na ktorú sa vybuduje monolitická betónová doska hr. 250 mm. Po okrajoch konštrukcie električkového telesa je rohož vyvedená po úroveň nivelety trate.

2) Vo zvyšnom úseku bude protivibračná rohož uložená pod betónovou nosnou doskou na vrstve z vibrovaného štrku. V zvislej polohe bude protivibračná rohož umelohmotnými kotvami dĺžky 150 mm ukotvená do bokov betónovej dosky. Rohož je vyvedená po úroveň nivelety trate.

V projekte došlo k niekoľkým zmenám:
- zastávkový pristrešok na Záhumeniciach sa nebude opravovať, ale nahradí ho nový kapacitný prístrešok od mmcité
- farebne by mal byť povrch dlažby zjednotený s Karlovkou, t.j. sivá dlažba a grafitový povrch varovnej dlažby
- asfaltový povrch na určitých úsekoch električkovej trate sa nahradil štrkodrvou, na ktorej budú umiestnené plastové zatrávňovacie tvárnice
Reakcia na: filip2308 #48:
Neviem, či myslíš výluku, ale tá teda určite sprostosť nie je. A ak si myslíš že áno, tak sa tam choď zajtra odviezť.
Kto tam denne vymýšľa tieto sprostosti.?
Reakcia na: Solider #43:
Kedysi sa točila aj na nadjazde pri Bezke.. ,keď už spomínaš minulosť.
Od tej Tbiliskej však pokračovala ďalej a Púchovskou späť.
Reakcia na: Jadran #45:
alebo dosledok zleho naprojektovania odvodu tepla 🙂
Reakcia na: jandro #44:
Stroj je od toho, aby pracoval. To, že potrebuje prestávku, je šotoušovina.
Pozri si obraty vozidiel (nie len električiek) v zahraničí.
možno diletantská otázka, neprehreje sa električka, keď bude vlastne celý deň premávať non-stop prakticky bez prestávok?
Reakcia na: david1 #37:
Kedysi X3 premávala po Tbiliskú. 52, 56 a 65 premávajú tiež po Tbiliskú. Kde je teda problém? Nechcel by si nejaký minibus okolo Komisárok pomedzi vínnu révu, spolu s výkladom enológa a degustačnými prestávkami?
Reakcia na: yellowcaptcha #39:
Aké kompetencie má "nekoordinátor dezintegrovanej dopravy" naozaj netuším. 😉
Reakcia na: TomJ #40:
Predpokladám , že L7 dostane ráno 8 min. a poobede 10 min.
a ešte skrátia jej prevádzku ako pri každej poslednej zmene. 🙃
Neviem, či len zle čítam, ale linka 7 zrejme nebude v preklade s linkou 3, keďže posilnený interval má mať len linka 3. Teda ráno na Vinohradoch bude bežné, že po 4-minútovej diere príde 3-ka, do ktorej sa všetci narvú a hneď po nej pôjde prázdna 7-ka.
Inak, aká je vyťaženosť 7-ky medzi Blumentálom a stanicou? Nebolo by lepšie, keby jazdila znovu na Nám. SNP, aby sa tí, čo potrebujú ísť až do centra nemuseli tlačiť do plnej 3-ky?
Reakcia na: Valec #38:
A čo, nekoordinátor dezintegrovanej dopravy nemá žiadne páky a môže iba prosiť a dúfať že ho zapojené subjekty počúvnu? To je teda dosť mizerné nastavenie.
Reakcia na: S499.1023 #34:
Po nástupe nového vedenia mesta som si tiež myslel, že to tak začne konečne fungovať. Ale zmenilo sa akurát to, že ignoráciu zo strany mesta nahradila komunikácia z DPB ako sa v tej ktorej veci majú ostatní prispôsobiť.
Reakcia na: Solider #31:
L65 ide cez dosť kritických bodov a je ráno nespoľahlivá.
Pozeral si si aspoň CP L59?
Ráno int. 20 min. s posledným odchodom o 7:02 z Púchovskej..
Poobede "luxusný" 30 min.int.

Dnes ráno bola zápcha po Vinohrady na 15 min. a to nie je stále pôvodná premávka , takže aj teraz sa oplatí prestúpiť z Linesov už v Rači tak ako to robili doteraz.


Samozrejme , že najviac využívaná je zastávka Cintorín Rača , keď je to prestupný bod pre Rendez a Hornú Raču.
To však neznamená , že z ďalších zastávok sa necestuje.