Výluka električiek medzi centrom, Karlovou Vsou a Dúbravkou (od 2.5.2020)

Náhradnú dopravu do Karlovej Vsi, Dúbravky a na Dlhé diely zabezpečia autobusové linky X5 a X33.

Od 2. mája 2020 bude vylúčená premávka električiek do Karlovej Vsi a Dúbravky z dôvodu pokračovania modernizácie Karlovesko–dúbravskej radiály v úseku Tunel – Jurigovo námestie. Súčasne bude ešte prebiehať dokončovanie predchádzajúcej etapy modernizácie trate pri Tuneli. Preto bude vylúčená aj premávka električiek na nábreží a v tuneli. Zároveň pre prestavbu križovatky Molecova nebude premávať trolejbusová linka 33 na Dlhých dieloch.

Električkové linky 4 a 9 budú v centre skrátené po Námestie Ľ. Štúra (prestup na náhradné autobusy) a cez Šafárikovo námestie pôjdu naspäť na Zlaté piesky, k ŽST Nové Mesto a do Ružinova. Náhradnú dopravu z nábrežia do Karlovej Vsi a Dúbravky zabezpečí autobusová linka X5 a náhradnú dopravu z nábrežia na Dlhé diely zabezpečí autobusová linka X33, posilnená bude v pracovných dňoch aj linka 32.

Pri predchádzajúcich etapách bola zabezpečená preferencia autobusov náhradnej dopravy prostredníctvom vyhradených jazdných pruhov. Táto výluka bude spustená bez vyhradených buspruhov a inej preferencie MHD. Hovorca hlavného mesta Peter Bubla uviedol, že "v projekte organizácie dopravy, ktorý predložili krajskému dopravnému inšpektorátu na schválenie, sú pripravené aj bus pruhy. V zmysle vyjadrenia krajského dopravného inšpektorátu, tieto schvália podľa toho ako si to bude dopravná situácia vyžadovať". V ktorých úsekoch by mali byť buspruhy v prípade potreby vyhradené, hovorca mesta nekonkretizoval.

Výluka v skratke

  • Linky 4 a 9 zo Zlatých pieskov, ŽST Nové Mesto a z Ružinova skrátené po Nám. Ľ. Štúra –> prestup na náhradné linky X5 a X33.
  • Linky 33 a 133 nebudú premávať, nahradí ich linka X33.
  • Linka 32 posilnený interval na 7-8 min. ráno, v sedle na 15 min.
  • Náhradná linka X5: Nové SND – nábrežie – Karlova Ves – Dúbravka (interval 7-8 min., v rannej špičke 5 min. od 18.5.)
  • Náhradná linka X33: Nové SND – nábrežie – Molecova – Dlhé diely (interval 7-8 min.)
    • Spoločný interval liniek X5 a X33 v úseku Molecova - Nové SND celodenne 3-4 min.
  • Viaceré autobusové zastávky budú mať zmenené polohy (viď nižšie).

Trasy zmenených a náhradných liniek

  • Linka 4: Zlaté piesky/ŽST Nové Mesto – Vajnorská – Trnavské mýto – Americké nám. – Kamenné nám. – Nám. Ľ. Štúra – Šafárikovo nám. – Kamenné nám. – Americké nám. – Trnavské mýto – Vajnorská – Zlaté piesky/ŽST Nové Mesto.
    • Prestup na náhradné linky X5 a X33 bude možný na zastávke Nám. Ľ. Štúra.
  • Linka 9: Ružinov – Trnavské mýto – Blumentál – Obchodná – Nám. SNP – Nám. Ľ. Štúra – Šafárikovo nám. – Nám. SNP – Obchodná – Blumentál – Trnavské mýto – Ružinov.
    • Prestup na náhradné linky X5 a X33 bude možný na zastávke Nám. Ľ. Štúra.
  • Linky 33 a 133 nebudú premávať, nahradí ich predĺžená linka X33.
  • Náhradná autobusová linka X5: Nové SND – Šafárikovo nám. – Nám. Ľ. Štúra – Most SNP – Lafranconi – Karlova Ves – Dúbravka, Pri kríži.
    • Na trase zastaví na všetkých autobusových zastávkach, vrátane dočasných zastávok Šafárikovo námestie (vždy pred križovatkou v smere jazdy).
    • Výstupište a nástupište Nové SND bude na Pribinovej ul. smerom k Šafárikovmu námestiu.
    • Zastávka Malá scéna bude obsluhovaná len pri jazde smerom k Novému SND.
    • Pri zastávke Kútiky linka X5 zastavovať nebude, odporúčame použiť zastávku Borská.
  • Náhradná autobusová linka X33: Nové SND – Šafárikovo nám. – Nám. Ľ. Štúra – Most SNP – Lafranconi – Molecova – Dlhé diely, Kuklovská.
    • Na trase zastaví na všetkých autobusových zastávkach, vrátane dočasných zastávok Šafárikovo námestie (vždy pred križovatkou v smere jazdy).
    • Výstupište a nástupište Nové SND bude na Pribinovej ul. smerom k Šafárikovmu námestiu.
    • Zastávka Malá scéna bude obsluhovaná len pri jazde smerom k Novému SND.

Zmenené polohy autobusových zastávok

  • Molecova (dôvod: prestavba križovatky)
    • v smere do centra pre linky X5 N34 - na Karloveskej pred križovatkou s Molecovou, v odbočovacom pruhu na Dlhé diely
    • v smere do centra a na Hlavnú stanicu pre linky 32 X33 N33 - na Molecovej pred križovatkou s Karloveskou
    • v smere do Dúbravky a Slávičieho údolia pre linky 139 X5 N34 - za výjazd z benzínovej pumpy Shell (do pôvodnej polohy spred júna 2019)
    • v smere na Dlhé diely pre linky 32 X33 N33 - v pôvodnej polohe pred Kamel klubom
  • Segnerova (dôvod: prestavba vozovky)
    • v smere do centra pre linky X5 N34 presunutá cca 160 metrov pred stálu polohu
  • Borská (dôvod: rekonštrukcia podchodu)
    • obojsmerne pre linku 35 - na Karloveskej v smere do Dúbravky za vyústením Pustej ulice (spoločné nástupište pre oba smery) - mapka
    • v smere do Dúbravky pre linky X5 N34 (do 30.6.2020) - na opačnej strane vozovky za priechodom pre chodcov (pred električkovou zastávkou v smere do centra) - mapka
  • Botanická záhrada (dôvod: rekonštrukcia nadchodu)
    • v smere do Karlovej Vsi/Devína pre linky 29 32 N29 N33 N34 X5 X33 presunutá za jej stálu polohu k priecestiu pri Družbe (od 26.6.2020)
  • Záluhy (dôvod: rekonštrukcia podchodu)
    • v smere na konečnú Pri kríži pre linky 20 83 84 X5 N34 presunutá cca 100 metrov pred stálu polohu
    • v smere do mesta presunutá k čerpacej stanici Shell (od 11.6.2020)

Odporúčané náhradné spojenia

Trasa Odporúčané spojenie
Karlova Ves – Ružinov Linky X5 X33 s prestupom na linku 50 na zastávke Most SNP
Linky X5 X33 s prestupom na linku 9 na Šafárikovom nám.
Ružinov – Karlova Ves Linka 9 s prestupom na linky X5 X33 v uzle Nám. Ľ. Štúra
Karlova Ves – Rača Linky X5 X33 s prestupom na linku 3 v uzle Šafárikovo nám.
Rača – Dúbravka Linka 3 s prestupom na Račianskom mýte na linky 63 64 204 209, následne prestup na linky 83 84 na zastávke Sokolská, alebo Patrónka
Zlaté piesky/ŽST Nové Mesto – Most SNP Linka 4 s prestupom na linky 29 70 X5 X33 v uzle Nám. Ľ. Štúra
Zlaté piesky/ŽST Nové Mesto – Karlova Ves Linka 4 s prestupom na linky X5 X33 29 v uzle Nám. Ľ. Štúra
Zlaté piesky/ŽST Nové Mesto – Dúbravka Linka 4 s prestupom na Trnavskom mýte na linky 63 64 204 209, následne prestup na linky 83 84 na zastávkach Sokolská, alebo Patrónka
Karlova Ves – Obchodná Linky X5 X33 s prestupom na linky 1 9 na Šafárikovom nám.
Obchodná – Karlova Ves Linky 1 9 s prestupom na linky X5 X33 v uzle Nám. Ľ. Štúra
Karlova Ves – Kapucínska/Zochova Linky X5 X33 s prestupom na linky 31 39 na zastávke Lafranconi
Lafranconi – Kapucínska/Zochova Linky 31 a 39
Dúbravka – Kapucínska/Zochova Linky 83 a 84
Ružinov – Kapucínska/Zochova Linka 9 s prestupom na linky 31 94 na zastávke Blumentál alebo s prestupom na linku 39 na Trnavskom mýte
Linka 9 po zastávku Poštová, Martinus a peší presun na Kapucínsku
Petržalka – Most SNP Linka 3 s prestupom na linky X5 X33 v uzle Šafárikovo nám.
Petržalka – Karlova Ves Linka 3 s prestupom na linky X5 X33 v uzle Šafárikovo nám.
 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lostrail #133:
policajti to sami vedia, raz ma zastavili v inej casti mesta, ze prejazd je zakazany...tak som im povedal, ze "ved prave teraz stojim zaparkovany kedze ste ma zastavili a potom budem pokracovat, cize som neporusil zakaz prejazdu"...sa len rozrehotali a nechali ma ist, lebo im ani nic ine neostavalo 😃
Reakcia na: TNM1 #131:
To je mimochodom najhorsia znacka vobec, z hladiska vymahatelnosti cohokolvek. Na to, aby sme sa pozreli, kde ma ta znacka "kamaratky" v opacnom smere, aby sme vedeli jasne urcit, pre ake uzemie ten zakaz plati. To je totiz znacka, kde na tom zalezi. Nezakazuje vjazd, ale prejazd, co znamena, ze logicky sa clovek musi pytat, ci moze vojst, ked ide trebars do Liscieho udolia. Aby to zistil, musi poznat aj situaciu v opacnom smere a tam je pes zakopany. Ako k tomu pride niekto, koho GPS navadza do tej lokality, ale nepozna to tam?
Aby som zbytocne nenapinal, znacka je z druhej strany ul. Michala Gregusa, ale napr. taka znacka je aj pri vjazde do ulice Cavojskeho, no z opacnej strany nie je nikde nic. Ergo, cez Liscie udolie a Cavojskeho je mozne prechadzat, v opacnom smere nie? Kde je tam logika? Navyse po vjazde do Cavojskeho nie je jasne, kde uz zakaz neplati. Cize staci vojst a zaparkovat mozes niekde v Raci napriklad.
Druha vec - ked sa rozhodnem ist okolo fakult a na chvilu zastanem, nic som neporusil.
Vymahatelnost - aby bolo mozne pokutovat za prejazd proti predpisom, su potrebni minimalne dvaja policajti, ale pri Slovenskom style skor dve policajne hliadky. Jedna na zaciatku a druha na konci useku a este aj sposob, ako ta kontinualne zachytit v celom useku. Ibaze by na kazdom takom mieste boli kamery, ktore zachytia ECV, no aj tak je velmi tazke dokazat, ze tam clovek nezastavil (mozno nedodrzal povolenu rychlost, ale zastal). Navyse, ak su tam hliadky, pochopitelne niekde na chvilu zaparkujes a az potom pokracujes dalej. Ked ta zastavia, povies, ze si siel za niekym na fakulte, ale musel niekde odbehnut.
Ak naozaj chcu zabranit prejazdu vozidiel, jediny sposob je montaz ramp.
Reakcia na: TNM1 #131:
síce je ale nik to nekontroluje
Reakcia na: lostrail #124:
Okolo fault je znacka prejazd zakazany.
Reakcia na: TeBeCe #128:
Slovensko je značkársko-vodičská tragédia. Asi 5 fotiek z priložených to dokazuje. Nerešpektovanie oranžových čiar (lebo na 90 % sú použité tam, kde to nie je potrebné), pruh ukončený v náklaďáku, MHD na poslednom mieste a hlavné riešenie problému tam, kde nie je.
Reakcia na: si #127:
no nebol by som si istý, poča prvej fázy keď kolabovala iba doprava v úseku od Borskej po Molecovu tak toľko aút stálo v kolóne...
Reakcia na: Ma178rek #125:
predpokladam ze ked to je upchate tak ako sa pise, tak sa tam nejde postavit dobrovolne nik kto to vie rozumne obist....
Reakcia na: lostrail #124:
Tam býval často problém, že sa (polo)vodič prvého auta nepostavil k stopčiare, čím ho nezaregistrovala detekčná slučka a zelenú nedostal x cyklov, lebo tam to bolo čisto na výzvu. Neviem, či sa to zmenilo.
myslím si že od Casey mohli kľudne zabrať 1 pruh a 2 pruhy nechať smer KV

možno by nebolo zlé keby sa zatiaľ zakázal prejazd úsekom od Chatámu po Lafranconi (jedine s papierom že tam má dakto cestu)
Smerom do KV sa to da pekne obist okolo fakult, ale opacne treba absolvovat okruznu jazdu cez Stare Grunty. Velmi by pomohlo, keby konecne dali do poriadku ten otrasne nastaveny semafor na nadjazde v Mlynskej Doline. Cyklus je tam optimalizovany este na dobu, ked neexistoval tunel Sitina a vsetko slo cez Patronku. Aby sa od Gruntov na nadjazde cakalo na dva, niekedy az tri cykly od Lafranconi, to je psychiatria. Viaceri uz vyuzivaju signal volno smerom priamo do slepej ulice Slavicie udolie, aby odbocili dolava, ked nikto z tej ulice nevychadza (naozaj - naco je tak casto mozne ist priamo, ale skoro vobec dolava, kam ide vacsina?). V pohode by sa tam uzivil jednoduchy plny signal (spolocne pre priamo aj vlavo) a od Slavicieho len dodatkova sipka vpravo, ako je to od Gruntov.
Na Botanickej smerom do KV nakreslili dva pruhy, ale iba od vcucnutia pruhu od Petrzalky po otocku pri OMV. Do centra zacinaju dva pruhy uz v krizovatke Molecova, pruh z DD vchadza na Karlovesku samostatnym pruhom.
no tak uz mame hodinove zapchy siahajuce az k mostu SNP, z prace som vypadol hned o tretej ako sa dalo a na zochovej ma privitala spravicka, ze MHD z karlovky meska 5 az 45 minut, oproti grafikonu som nakoniel prisiel o 10 minut neskor a odvtedy sa to urcite len zhorsovalo

ked do tohto stavu pride plny pracovny napor a bude to takto trva minimalne do decembra/marca tak to bude zaujimave, najma v kombinacii s tolko slubovanou parkovacou politikou
Reakcia na: peepay #119:
V liscom udoli sa uz uprostred cesty prepadla vozovka, tak uvidime ako dlho to bude prejazdne.

Dnes po 9.h uz zapcha aj smer mesto. Esteze narobili tie otocky a nechali velke medzery medzi stlpikmi😀
Reakcia na: luky133 #22:
Prekvapivo budu moct zajtra po vzore predchadzajucich dvoch etap skonstatovat, ze stavba nie je dokoncena a teda sposobila na uzivanie.
Reakcia na: TeBeCe #118:
Ak sa ale aspon hybala plynule, tak to je stale dobre.
Reakcia na: peepay #117:
Pomerne husta premavka bola pred 17. h aj cez grunty do karlovky.
Reakcia na: Foltest #116:
Pravda, ist cez Stare Grunty mi nenapadlo 👍
Reakcia na: peepay #113:
Vieš to obehnúť cez Staré Grunty a odtiaľ cez Nad lúčkami a si na DD raz dva
Zapcha smer KV od Lafranconi az po Rivieru. A to sme uz v sedle.