Bratislavský kraj hľadá poskytovateľa služieb prímestskej autobusovej dopravy

Po novom by si kraj mohol objednávať aj dopravu do Rajky a Hainburgu.

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) vypísal verejnú súťaž na poskytovanie prímestskej autobusovej dopravy vo verejnom záujme na 10 rokov od jesene roku 2021, kedy končí zmluva so súčasným dopravcom Slovak Lines. Uchádzači môžu predkladať ponuky do 22. júna 2020. Predpokladaná hodnota zákazky je necelých 389 mil. € bez DPH.

BSK predpokladá, že nový dopravca odjazdí ročne 14,5 mil. kilometrov na 62 linkách. Súčasťou súťažných podkladov sú aj navrhované cestovné poriadky jednotlivých liniek. Novinkou má byť aj 6 nočných regionálnych liniek, ktoré by premávali z Bratislavy do regiónu počas nocí pred voľnými dňami. V rámci zmluvy je zahrnutá opcia, podľa ktorej môže BSK rozšíriť objednávanie prímestskej autobusovej dopravy aj na cezhraničné linky do Rajky a Hainburgu. BSK tiež požaduje garantovanie nadväzností medzi jednotlivými linkami Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK).

Podmienky súťaže detailne špecifikujú technické a prevádzkové štandardy, ktoré musí nový dopravca splniť. Ide o štandardy, ktoré platia v IDS BK. Dopravca musí napríklad vybaviť všetky zastávky označníkmi podľa štandardu IDS BK, či zabezpečiť vozidlový park v požadovanej štruktúre a vybavení autobusov. Priemerný vek všetkých používaných vozidiel nesmie presiahnuť 9 rokov, pričom maximálny vek každého vozidla nesmie presiahnuť 15 rokov. Vzhľadom na súčasnú krízu spôsobenú pandémiou choroby Covid-19 bude stanovené prechodné obdobie v trvaní jedného roka, počas ktorého nebude musieť dopravca spĺňať všetky požiadavky na vozidlový park, stanovené sú napríklad výnimky pre niektoré parametre starších vozidiel, alebo vek jednotlivých vozidiel bude môcť byť 16 rokov bez stanovenia maximálneho priemerného veku vozidlového parku.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TeBeCe #90:
Prekvapivo sa mi nedarí medzi sankciami nájsť sankciu za prevádzku vozidla ktoré nesplňa štandardy, resp. nie je certifikované. Je tam sankcia ak dopravca nepožiada o certifikáciu, ale nie ak bude jazdiť s vozidlom ktoré ju nemá (aspoň ju tam nevidím). Takže treba požiadať o certifikáciu a vozidlo môže jazdit aj ked ju nedostalo.

Edit: Tak nie, už som to našiel.
Reakcia na: henko151 #89:
Práve preto že to tak funguje so všetkými súťažami s tým majú objednávatelia počítať a súťaže vyhlasovať včas.
Reakcia na: henko151 #89:
Nejake autobusy urcite budu, otazne je, ake. Nejaky ten priklad uz na Slovensku mame.
Reakcia na: 810zssk #88:
A takto funguje so všetkými súťažami na Slovensku. V Nitre sa tiež ešte nevyhodnotilo a tiež začínam mať obavy, že nový dopravca nestihne do 1.1.2022 zaobstarať autobusy a základňu.
Reakcia na: TeBeCe #87:
Otázka znie či to je nekompetentnosť, alebo zámer s cieľom dvojitého zdržania, keďže predpokladám že teraz po vyhodnotení príde námietka opäť.

Blížime sa nebezpečne blízko bodu kedy bude mať dopravca problém službu stihnúť rozbehnúť k 15.11.
JPP že Arriva.
Reakcia na: Andy #82:
Okej, to beriem že vyhodnotenie naozaj môže trvať, vďaka. Ale teda obsah ponúk by snáď mohli pustiť (resp. musia ak im to nejaký zákon nezakazuje).
Reakcia na: 810zssk #81:
Zadávateľ zákazky je povinný po obdŕžaní zápisnice o vyhodnotení ponúk od komisie bezodkladne písomne oznámiť všetkým uchádzačom, ktorých ponuky sa vyhodnocovali, výsledok vyhodnotenia ponúk (§ 44 zákona o verejnom obstarávaní). Na tvojom mieste by som kľudne podal Žiadosť o poskytnutie informácií, nakoľko máš na to nárok a aj ostatní budeme zvedaví, čo zistíš.
Reakcia na: 810zssk #81:
Ako vieš že to zdržujú? Po otvorení obálok je množstvo vecí, ktoré musia preveriť, kým môžu vyhlásiť víťaza a to môže trvať týždne. Napríklad raz keď som do jedného malého VO prihlasoval firmu, musel som ako uchádzač napr. listom zaslať "zdôvodnenie podozrivo nízkej ceny" (napísal som tam, že ak chcú môžem ju zvýšiť 🙂 ) a to šlo fakt o malú súťaž.
Otázka pre ľudí čo rozumejú VO: Existuje nejaký právny dôvod zdržovať zverejnenie výsledku po otvorení a vyhodnotení ponúk? Niektorí obstarávatelia zverejňujú info prakticky hneď, iným to ale trvá celkom dlho. Zvažujem teda či by teoreticky malo zmysel si poslať 211kovú žiadosť ak toto náhodou bude ten druhý prípad.
Zajtra je posledný deň na predkladanie ponúk, som zvedavý na výsledok..
Reakcia na: N/A #78:
Dúfam že budeme predpokladať ponuky aj po skončení zmluvy so Slovak Lines. 🙂 nekonečný príbeh
V súvislosti so zmenou niektorých súťažných podkladov na základe žiadosti od Arrivy bola lehota na predkladanie ponúk znova predĺžená, tentokrát do 18.2.: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/document/3126676/content/1129327/download
Reakcia na: Viko #73:
tiež mi tie námietky zneli tak Arrivácky len som sa chcel uistiť, či mi niečo neuniká 🙂
Reakcia na: Trammat #75:
Možno nejake z MHD NR o ktorú prišli. Van Hoolom až do Rohožníka! 😂
Reakcia na: TeBeCe #71:
Nebodaj Arriva čakala, že si dovezie ojazdené vozy z moravy a vyhrá? 😃
Reakcia na: TeBeCe #71:
Už je to dávno odkedy som čítal tie podmienky (plus ja tú ekonomickú časť vždy len prebehnem, lebo to nie je moja doména). Chápem to z tých námietok správne že aj v novej zmluve sa počíta s tým že cestovné bude príjmom dopravcu?
Reakcia na: Minko #72:
Reálne neviem, ale to plakanie, že nemáme červené autobusy a teda si ich nemôžeme presúvať z iných prevádzok, mi trocha znie ako odkaz na praktiky Arrivy.