Elektronické informačné tabule dostanú ďalšie desiatky zastávok.
Úrad pre verejné obstarávanie v uplynulých dňoch odobril bratislavskému dopravnému podniku (DPB) výsledok verejnej súťaže na dodanie a montáž elektronických zastávkových tabúľ. DPB obstarával celkovo 124 elektronických informačných tabúľ spolu s ich inštaláciou na zastávkach. Zoznam zastávok, na ktoré majú byť tabule osadené, je uvedený v súťažných podkladoch. Zastávky by mali byť vybavené informačnými tabuľami do 12 mesiacov.
DPB realizoval obstarávanie na elektronické tabule už v roku 2017, ale pre nesplnenie podmienok uchádzačmi bola súťaž zrušená. Následne bola v roku 2018 pred podpisom zmluvy zrušená aj opakovaná súťaž. Do tretice bola súťaž na dodávku tabúľ vyhlásená v roku 2019, do ktorej sa prihlásili traja uchádzači. Po vyhodnotení ponúk sa úspešným uchádzačom stala spoločnosť MASTER IT Technologies, a.s., Ostrava, ktorá ponúkla tabule a ich montáž za cenu 1,475 mil. € bez DPH. ÚVO v rámci kontroly postupu verejnej súťaže najskôr nariadil zopakovať vyhodnotenie ponúk a vyhodnotenie splnenia podmienok účasti, po zopakovaní vyhodnotenia už ÚVO nezistil porušenie zákona o verejnom obstarávaní, ktoré malo alebo mohlo mať vplyv na výsledok verejného obstarávania. Podpisu zmluvy s úspešným uchádzačom by tak už nemalo nič brániť.
Nákup tabúľ má byť financovaný cez Integrovaný regionálny operačný program.
lostrail
1. Hlavna stanica (elektricky) - ved tam sa tabula uz nachadza. To naozaj treba menit staru za novu, ked nie su komplet tabule na elektrickovych radialach? Pokial viem, nie je taky problem prepocitat realne zobrazovany absolutny cas na relativny do odchodu elektricky. Ozaj, nie je uz tabula nahodou aj na Kuklovskej, prip. pod mostom SNP?
2. ZST Vinohrady - tiez som si vsimol, ze tam ide len stvorriadkova. To je prave miesto, kde by sa zisla vacsia, ktora by mohla zobrazovat aj odchody regionalnych busov, prip. ked ide raz za cas autobus MHD, kym nepribudnu tabule na autobusovych zastavkach.
3. Celkovo velmi malo tabul k elektrickam. Najma na Racianskej radiale (dve zastavky su bieda). Pri Ruznovskej a Vajnorskej sa toto da ospravedlnit aspon tym, ze maju ist do rekonstrukcie, ale co v Raci? 10 rokov po starom?
4. Unika mi zmysel tabul na takych zastavkach ako Pristavny most, Gerulata, ci Nam. sv. Cyrila a Metoda (kvoli jednej linke, ktora navyse nie je nejaka taziskova). Namiesto nich mohli byt 2 tabule napr. pri Ruzinovskej nemocnici (ved pri rekonstrukcii by sa mohli zachovat) a jedna trebars na zaciatocnej elektriciek na Zlatych pieskoch (aj keby nebola tam, urcite by sa naslo vhodnejsie vyuzitie).
5. Co je zase zle na Trnavskom Myte, ze treba do podchodu 8 novych LCD? Ved odkedy tam frci virtualna tabula, konecne je to pouzitelne. Kam daju existujuce monitory? Na toto su peniaze v sucasnej situacii? Skor, keby v ramci rekonstrukcie dali tabule na konkretne nastupiska. Nie kazdy musi vzdy vyuzivat podchod (obzvlast, ked je to ciastocne uzavrety priestor, kde sa mozu sirit rozne "zvieratka") a na takomto prestupnom uzle to naozaj chyba. Podchod nestaci.
6. Aj ja by som rad videl tabule na elektrickovych nastupiskach na Racianskom myte. Mohli by byt rovnobezne s tratou a prehodene, t.j. na tabulu, ktora by bola na nastupisku smerom von z mesta, by sa divali ludia cakajuci na elektricky do mesta (a tam by aj boli odchody pre nich). Stacilo by tabulu riadne oznacit (aby nedoslo k omylu).
Inak chvalim napr. Petrzalku, lebo tam toho pribudalo velmi poskromne. Podobne Trnavsku cestu a trolejbusove zastavky vseobecne (aj ked o takej Hrobonovej by sa dalo polemizovat, no necham to tak, je to pri vozovni, da sa to pouzit prinajmensom na testovanie ;-P).