Električková trať Pribinova - Košická

Popis projektu

Pôjde o výstavbu dvojkoľajnej trate zo Šafárikovho námestia cez Pribinovu, Košickú na Miletičovu, kde sa napojí na existujúcu Ružinovskú radiálu. Trať by mala zabezpečiť obsluhu novovznikajúcej bratislavskej štvrte v oblasti Pribinovou a Mlynskými nivami. Nová trať umožní rozčleniť električkové trasy medzi Šafárikovým námestím a Trnavským mýtom na dva rôzne smery. Zároveň sa tým vytvorí nový mestský koľajový okruh (Šafárikovo nám. - Pribinova - Košická - Miletičova - Trnavské mýto - Krížna - Špitálska - Štúrova - Šafárikovo nám.).

Po novej trati je podľa dopravného modelu uvažovaná premávka dvoch električkových liniek, jedna z Karlovej Vsi do Ružinova a druhá z Petržalky do Ružinova. Z novej trate bude možné napojiť aj plánovanú električkovú trať do Podunajských Biskupíc buď na Prístavnej ulici, alebo po Mlynských nivách.

Na financovaní výstavby trate by sa mali podieľať aj investori stavajúci nové bratislavské centrum v zónach Eurovea 2, Nivy, Klingerka, Cvernovka.
 
Električkovú trať po Pribinovej a Košickej navrhovala v rámci projektu Spojená Bratislava postaviť aj spoločnosť J&T Real Estate. Ich návrh je znázornený na obrázku nižšie.

Aktuálny stav (k 11/2020)

Hlavné mesto začalo s prípravou projektu v roku 2019. Vypracovaná bola štúdia, ktorá porovnávala rôzne vedenia trás v úseku Šafárikovo nám. - Košická. Štúdia určila ako najvýhodnejší variant vedenia električkovej trate po Pribinovej ulici popred SND. Tento variant má predpoklady na najrýchlejšiu realizáciu, najnižšie náklady na výstavbu, má najmenej dopravno-technických prekážok, najnižšiu hlukovú záťaž SND (absencia traťových oblúkov), má predpoklady na najvyššiu využiteľnosť električkovej dopravy a poskytuje najrýchlejší čas prepravy oproti ostatným posudzovaným variantom (Dostojevského rad - Landererova, Čulenova).

V roku 2020 hlavné mesto pripravuje obstarávanie zmien a doplnkov územného plánu, kde bude zahrnutá aj táto električková trať. V novembri 2020 mesto inforovalo, že do zmien a doplnkov doplnilo aj kompromisné riešenie trate, ktoré by zahŕňalo aj slučku okolo budovy SND, po ktorej by električky mohli premávať v prípade konania podujatí na priestranstve pred budovou SND. Mesto zároveň vytvorilo medzinárodnú odbornú pracovnú skupinu, ktorá má nájsť najvhodnejšie technické riešenie trate s cieľom eliminácie negatívnych dopadov električkovej prevádzky na budovu divadla.

Po spracovaní zmien územného plánu by malo nasledovať enviromentálne (EIA) posúdenie navrhovanej električkovej trate, územné a stavebné konanie.

Magistrát hlavného mesta pri prezentácii trate v roku 2019 odhadoval, že realizácia trate by mohla prebehnúť do roku 2024.

Prezentácia električkovej trate Pribinova - Košická v rámci prezentovania zmien a doplnkov územného plánu Bratislavy:

Základné údaje o projekte

  • Predmet projektu: Výstavba električkovej trate Pribinova - Košická
  • Dĺžka električkovej trate: cca 3 km dvojkoľajnej trate
  • Počet zastávok: cca 6
  • Predpokladaný termín realizácie: do ~ 2024
  • Predpokladané náklady: 39,7 mil. €
  • Financovanie: neurčené

Ďalšie informácie

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #8:
Som to pochopil tak, ze by elina z Karlsdorfu isla pekne po nabrezi, potom popred SND, pri Decathlone sa stoci dolava, potom opat dolava a cez parkovisko SND a popred Oil Street sa vrati naspt cca pred vchod do Sheratonu a odtial pojde smerom na Safko.
To by este len divadelnici plateni z verejnych financii boli vo vytrzeni. 🙂

Ved ked tam mohli jazdit eliny na Martanovicovu, tak preco by nemohli aj teraz.
Reakcia na: kecho #3:
Hej, mali by si to ísť pozrieť do Budapešti - či už obchádzky mostných pilierov alebo obchádzka parlamentu sú úžasné príklady toho, ako sa to NEMÁ robiť.
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
To by bolo idealne obratisko pre elinu z karlsdorfu, ked by sa tocika tam a az potom cez safko a redutu naspat.
Reakcia na: JerryBA #4:
To chcú akože postaviť súčasne dve trate. Jednu priamo po Pribinovej a druhú okolo divadla, či by sa urobila iba jedna z nich. Ak by sa urobili obidve, tak by to nemuselo byť zlé, vzniklo by ďalšie obratisko a obišli by sme divadlo v prípade podujatí (hlučnosť by bola rovnaká, ak nie vyššia), len tá cena by bola v podstate dvojnásobná (v tomto úseku a neviem, či by na to chceli prispieť developeri alebo by mesto muselo túto obchádzku zaplatiť samo. Škoda len, že MK odmietlo aj toto riešenie...
#2 - myslim, ze nakres nie je. Ak tomu spravne rozumiem, tak do EIA pojdu oba varianty.. a snad sa do par rokov unormalnia a pojde to pekne rovno 🙃

#3 - nuz, co na to povedat, mozno im to chyba 😃
Reakcia na: toms #1:
Cize namiesto rovnej trate dalsie 4 obluky navyse? A to akoze SND uz zrazu nebude vadit skripanie v zakrutach, ked im vadi jazda po rovine? 🙂
Reakcia na: toms #1:
Je k tomu aj nejaký nákres tejto trasy??