V rozpočte mesta na budúci rok sa počíta s prípravou a realizáciou viacerých dopravných projektov

Úvery na dopravné projekty bude mesto čerpať aj od Európskej investičnej banky do roku 2024.

Hlavné mesto SR Bratislava schválilo rozpočet mesta na rok 2020. Na zabezpečenie služieb mestskej hromadnej dopravy mesto vyčlenilo na rok 2020 sumu vo výške 74,5 mil. € na bežné výdavky a sumu 13,8 mil. € na kapitálové výdavky. Suma na bežné výdavky je približne na úrovni roka 2019. Kapitálové výdavky sú určené na rekonštrukcie električkových tratí na Americkom námestí a Záhumeniciach v Rači.

Na rozvoj a modernizáciu infraštruktúry nosného dopravného systému mesto schválilo kapitálové výdavky vo výške 58 mil. €. Tieto sú určené najmä na modernizáciu Karlovesko-dúbravskej radiály a prípravu projektov modernizácie Vajnorskej a Ružinovskej radiály. Ďalej je to príprava predĺženia električkovej trate v Petržalke, príprava električkovej trate Košická - Pribinova, príprava výstavby trolejbusovej trate v Mlynskej doline a realizácia preferencie MHD na križovatkách (zavedenie dynamickej preferencie MHD). Taktiež sa tu nachádza príprava prestavby uzla na Račianskom mýte.

Decembrové mestské zastupiteľstvo zároveň schválilo rámcovú zmluvu s Európskou investičnou bankou, ktorá umožňuje do roku 2024 čerpať úverový rámec vo výške 50 miliónov € so splatnosťou do 25 rokov. Tieto financie budú určené na vybrané dopravné projekty:

  • predĺženie električkovej trate v Petržalke po Janíkov Dvor,
  • rekonštrukcie električkových tratí v Karlovej Vsi a Dúbravke, Rači (Záhumenice), na Americkom námestí a na Nábreží (medzi tunelom a mostom SNP),
  • nákup nových trolejbusov pre DPB,
  • výstavba novej cyklistickej infraštruktúry podľa územného generelu dopravy,
  • nové záchytné parkoviská a prestupné terminály na verejnú dopravu (Janíkov Dvor, Rača, Cintorín Vrakuňa a iné),
  • preferencia MHD na križovatkách.

Výhodami úverov od EIB oproti komerčným bankám sú dlhšie splatnosti úverov, väčšia stabilitu úrokových sadzieb a poskytovanie financovania nie je podmienené inými bankovými službami.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: novomestanba #7:
Motivacia na urovni nula a elektricky tam praskaju vo svikoch. Pre mna o dalsi dovod viac dat tu radialu na poriadok. Aj ked Vajnorska radiala je na tom zle, tu by v podstate este na par rokov stacilo zrekonstruovat od Trnavskeho myta po Zatisie s odbockou a obratiskom na stanici Nove mesto. Po dokonceni Racianskej a Ruzinovskej sa vratit a dokoncit usek po Zlate piesky. Nerad to takto pisem, lebo obzvlast ma strasi husenkova draha pri PPA Controll, ale tie trate su u nas tak zanedbane, ze si uz vyberame mensie zlo.
Reakcia na: N/A #8:
Ale prístrešky na ostatných zastávkach a povrch nástupíšť taký neriešiteľný problém rozhodne nie je.
Reakcia na: novomestanba #7:
Keby sa to dalo vyriešiť tak ľahko, je to už dávno spravené. Na Račku je však potrebná komplexná prestavba celého uzla, vrátane preložky Račianskej smer mesto bližšie k parku a množstva iných vecí.
Reakcia na: Jajboli #5:
suhlasim, racko caka na nejaky pruser, pritom sa to tam da lahko vyriesit. vseobecne trat do race z velkej casti bez pristreskov so zlými nastupistami (diery, uzke, bez sedenia, osvetlenia, kamerovy system,... ) jednoducho zakladne veci na urovnic 21. storocia chybaju. Motivacia cestovat MHD v tejto casti mesta je na urovni 0.
Reakcia na: Jajboli #5:
Viď posledná veta 2. odseku článku.
A kedy sa majú konečne riešiť električkové zástavky na Račku? Denne sú tam ohrozovaní ľudia. Vlastne celý ten uzol by mali riešiť, ani len obrubníky tam nie sú bezbariérové a ostrovčeky sú malé na tú masu ľudí čo sa tam pohybuje.
Reakcia na: Dadino #3:
Zrejme to súvisí aj s tým, že odkedy bol projekt vyhotovený sa zmenilo na trase viacero vecí - nový prestupný terminál Riviéra (rok 2020), mierna úprava prejazdu pod mostom Lafranconi (rok 2020), BUS pruh na Botanickej ulici ( rok 2020, ak sa teda umožní aj jazda autobusov po električkovej trati a nebude to len pre záchranné zložky), nová križovatka pri Kauflande (2018) atď.
Reakcia na: Petto #1:
V rozpočte mesta sú vyčlenené peniaze pre rok 2020 na kompletnú projektovú dokumentáciu. 2021 by sa mala realizovať samotná výstavba trate. Takže predpokladám, že projekt, ktorý bol spravený už je zastaraný a nie je v súlade so súčasným normám. AK teda informáciu, ktorú mám, že projekt bol už kreslený je pravda.
úsek ET medzi Mostom SNP a NĽŠ + Jesenského s nepodareným oblúkom pred divalom je od macochy?
TT Mlynská dolina - tam sa na čo čaká ?