Klimatizáciu pre cestujúcich dostanú všetky staršie autobusy SOR NB 18

Spolu 68 autobusov z rokov 2010 a 2012 dostane klimatizačné jednotky.

Dopravný podnik Bratislava vyhlásil verejnú súťaž na dodávku a montáž klimatizačných jednotiek priestoru pre cestujúcich pre staršie autobusy SOR NB 18 City, ktoré ňou neboli od výroby vybavené. Montáž klimatizácií je plánovaná do 48 autobusov z roku 2010 a do 20 vozidiel z roku 2012. Zvyšné vozidlá tohto typu boli dodané aj s klimatizačnými jednotkami.

Medzi požiadavkami na klimatizácie je minimálny chladiaci výkon 2 x 22 kW, nízka hlučnosť ventilátorov či zabezpečenie najmenej 10-stupňového rozdielu teploty pri vonkajšej teplote nad 40°C.

Odhadovaná cena zákazky je 1,285 mil. € bez DPH. Kritériom na vyhodnotenie ponúk spĺňajúcich požiadavky bude najnižšia cena. Uchádzači môžu ponuky predkladať do 12. decembra 2019. Zmluva bude uzatvorená na obdobie dvoch rokov.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SuchSoft #37:
Takže na diaľnici je lepšie neznesiteľný hluk a prievan cez krk od otvoreného okna než zapnutá klíma a stabilná teplota vo vozidle? btw, feldy mali aj klímu. Napr tie s motormi 1.9......
Reakcia na: S499.1023 #35:
Mám auto bez klimatizácie, starú feldu. 😉
Jediná klimatizácia je otvoriť okno.
Reakcia na: si #33:
Moje slová.
Reakcia na: SuchSoft #32:
To sme si už od teba prečítali veľakrát. Hej, Američania už z toho vymreli. Môžem len zopakovať doporučenie - kúp si auto bez klimatizácie a cestuj s ním. Ten pôst skús aj bez vody, bude pokoj.
Ono problém je tak trocha spôsobený nepochopením toho ako má klíma fungovať. To nemá byť fukár ktorý ti tlačí ľadový vzduch na krk. Tak ako v aute, klíma cez fukáre tlačí chladný vzduch vôkol mňa. Ľavý ide na okno a hore, stredné idú do výšky, a pravý do okna hore. Zadné idú nahor stredové, a bočné opäť okná nahor. Auto je rýchlo vychladené, a človek cíti LEN pocitovú teplotu, nikde nefúka priamo na človeka. To isté sa dalo spraviť v SORkách, fúkať nádherne smer strop odkial bude chladný vzduch padať cez ľudí. Nope, SOR vytvoril dokonalé zabijáky pre stojacich cestujúcich ktoré fúkajú priamo na krk. Škodovky to majú ako tak fajn zvládnuté ale to asi len skrz vsoký strop teda na človeka to nestihne ťahať a rozbije sa to v priestore....
Reakcia na: SuchSoft #32:
no ja sa v lete v skodovkach strcim vzdy za vodica pod vyduch klimatizacie, to je jedine miesto ktore je pre mna teplotne aspon trochu prijatelne, kedze mne je teplo uz pri 22 stupnoch a nad 25 to povazujem uz za prilis.... zima mi nejak velmi nevadi, a ak mi aj je zima tak sa viem obliect, na rozdiel od tepla (s nahym k...tom asi po vonku behat nemozem a ani to by mi pri letnych teplotach velmi nepomohlo a kozu zo seba vyzliect nedokazem....
Reakcia na: S499.1023 #28:
Neznášam horúčavy. Teda až doteraz, keďže robím už 20-ty deň pôst (voda a nič), zasa ich budem celkom dobre znášať. 😃
Ale oveľa horšie je, keď fúka na krk studený vzduch z klimatizácie. Asi si to málokto uvedomuje, ale ubližuje to všetkým, temer bez výnimky, ale telo dá vedieť často až neskôr, kľudne aj o pár rokov. 🤨
Reakcia na: si #26:
Písal som, že v lete. Inak máš pravdu, v zime tiež nemusí byť v buse zrovna 15 °C, keď je vonku -5 °C.
Reakcia na: Viko #29:
(*studené v zime, nie klímou, len aby bolo jasné)
Reakcia na: Dave177 #27:
Úprimne, radšej zohriata električka, než studené Sorky. Lebo množstvo vrsiev viem eliminovať, ale na zahriatie sa pohybom po voze zvyčajne nie sú podmienky.
Reakcia na: SuchSoft #24:
By som ti cvakol paprčky do toho okna, že by si len tak zakvičal. Keď máš rád horúčavu a hnusný vzduch vo vozidle, kúp si auto bez klimatizácie a jazdi si s ním.
Reakcia na: SuchSoft #24:
Mne oveľa viac vadia tie vykúrené električky v zime.
Reakcia na: SuchSoft #24:
dufam ze sa tohto budes drzat aj v zime a nedopustis aby dnu bolo teplejsie o viac ako 1-2 stupne, ved ked si obleceny primerane pocasiu vonku, tak snad sa nebudes vo vozidle vyzliekat, ci ?
Reakcia na: Peter6607 #19:
A to dobre zrobili, že Ti vynadali. Aj ja by som sa nad tvojim činom pohoršoval. 😁
Reakcia na: yellowcaptcha #18:
Práve vtedy otvorím okno, pretože v lete v buse nemá čo byť chladnejšie ako vonku. Teda môže, ale max o 1 - 2 °C. Predsa keď sa oblečiem primerane vonkajšej teplote, nebudem si v buse dávať sveter, či šál. 😐
Reakcia na: Sor23 #21:
V SORkách, ktoré nemajú klímu, slúži na výmenu vzduchu päť stropných ventilátorov, ktoré ovláda vodič. Čiže keby sa vodič namiesto opierania sa o volant v kolóne radšej zaujímal o situáciu vo vozidle, tak tie stropné ventilátory zapne a hneď je vo voze dýchateľnejšie.

SORky s klímou majú bohužiaľ len jeden takýto ventilátor - úplne vzadu pri motorovej veži. Tebou opísaný jav sa dá krásne riešiť v najnovších SORkách (v tých z roku 2017). Tam sa dá cez klímu aj kúriť resp. v automatickom režime si klíma sama reguluje teplotu v interiéri podľa potreby, podobne ako MBCC, čiže pomocou nej sa dá zabezpečiť výmena vzduchu s prijateľnou teplotou vo voze zároveň.

Neviem ale, či na toto existuje vhodné riešenie v prípade starších Euro6 SORiek (2014-2015), kde klíma vie jedine chladiť - teoreticky je možné zapnúť a nastaviť ju na nejakú vyššiu teplotu, ale obávam sa, že by to aj tak fúkalo studený vzduch ostošesť, čo môže byť veľmi kontraproduktívne najmä za vlhkého počasia. Čo sa týka vzduchotechniky, ide o veľmi nešťastne riešenú sériu, a tých vozov máme žiaľ celkom dosť.
Reakcia na: Peter6607 #19:
Ja by som sa len pristavil pri tom, načo sú na elinách odomknuté okná, ak im klíma naplno fachčí.
Vážení, môžem sa jednu vec spýtať ohľadom vzduchotechniky vo všetkých NB18, hlavne 2012 a vyššie? Každý deň cestujem 63 v úseku Patrónka - Nám. Franza Liszta a každé ráno, keďže sú kolóny a autobus je plný, už cca pred úrovňou Sokolskej sa v autobuse vôbec nedá dýchať, ba až sa začína človek jemne dusiť. Samozrejme, že keď som otvoril okno, tak pindali, že zima, že nech zavriem, tak som to nechal tak, lebo väčšina sa do mňa obula. Keď mi však prišiel 3204, tak tento problém nebol napriek tomu, že v ten deň bolo vlhko, lebo pršalo. Viem, tam funguje klimatizácia. Čo sa dá paušálne ale podľa vás spraviť, aby sa aj v NB18 dalo dýchať bez toho, aby som musel siahať po okne?
Reakcia na: Peter6607 #19:
Neviem, prečo si mal toľko mínusiek, keď to je pravda.
Reakcia na: yellowcaptcha #18:
Cestujúci otvárajú okna aj pri perfektne zapnutej klimatizácii a to aj na nových električkách. Je to veľmi častý jav a dokonca ma neraz slovne napadli, keď som po nastúpení do vychladeného vozidla začal okná zatvárať.
Reakcia na: studentt #17:
Cestujúci neotvárajú okná pokiaľ je klimatizácia funkčná, spustená a riadne chladí. 😉

Problém je, že mnoho vozidiel sa iba tvári, že klimatizácia ide – nejde vôbec, je pustená slabo a/alebo vôbec nechladí. Hlavne, že sú na každom okne nálepky, ktoré hovoria o tom, ako je vozidlo klimatizované. A jediná výmena vzduchu sa potom deje iba na zastávkach cez otvorené dvere. Hlavne keď sa nikomu nepodarí žiadne okno otvoriť, alebo keď sa všetci utešujú, že je to klimatizované vozidlo – to bolo naposledy v jednom z tých Manov z druhej ruky na L88 alebo aj dnes nejaký medveď na L84.

Keď raz dopravný podnik vyrastie (dospeje) a klimatizácia bude spustená riadne stále tak aby vo vozidle prúdil vzduch aj pri zatvorených dverách a vo vozidle bude chladnejšie ako vonku nikoho ani nenapadne otvárať okná – či už budú zamknuté, alebo nie.
Tak to aby rovno pozamykali okna lebo kym sa daju otvarat tak ich isti ludia budu otvarat, klimatizacia alebo neklimatizacia. To rovno mozu tie peniaze investovat do niecoho ineho 🙁 Uz aj dnes stretnut v lete bus v ktorom ta klimatizacia realne funguje je mensi zazrak.
Reakcia na: marek1978 #4:
Presne toto mi napadlo.
Zrejme ani 1859 nedostane klimu. 😁
Reakcia na: Sor23 #11:
A aký by to malo zmysel?
Reakcia na: Sor23 #11:
Keby porobili SU15 GO + klimu, tak to su najlepsie busy s Capacity co tu mame.
Reakcia na: Mike #5:
Tak v DPB je zvykom jazdiť, kým z toho motor doslova nevypadne na cestu. Tie busy vyzerajú zúfalo, hrdzavé plechy, provizórne opravy kusmi prinitovaných plechov, vypruženie ako by to žiadne nemalo a len to kopírovalo nerovností cesty. Fakt to už mohlo dojazdiť bez klímy, ďalších 9 rokov to už jazdiť dúfam nebude.
Reakcia na: Valec #10:
Nehovoriac este o tom, ze DPB mal zámer vsetky SU15 nalakovat na cerveno, precalunit sedadla na BA vzor a jemnu generalku. Ale zjavne od toho upustili. 😃
Reakcia na: Sor23 #9:
Ten pán asi nenarazil na ekonomickú realitu, ktorú DP aj mesto má. 😉
Reakcia na: Petto #8:
Najvacsia sranda je na tom to, ze mi jeden nemenovany pan z divizie autobusy povedal, ze do 2 rokov sa planuju prve serble 2010 vyradovat, kvoli rychlej obmene vozoparku. Takze je otazne, ci tato investicia ma zmysel, no samozrejme lepsie ako nic. Dufam ze sa budu rovnako sustredit na udrzbu uz existujucich klimatizacnych jednotiek, ktore su nenormalne neudrziavane (nefunkcny kompresor, chybajuce chladiace medium, prehrievanie a pod.).
68ks . Takze ani autoskolova 4226 ( 80xx) nedostane.
Kazdopadne investovat do tychto starych serblov je teraz otazne. Nakolko vo Vallovej plane obnovy vozidiel bol na rok 2021 napisany dalsi tender na 100 klbakov.
Reakcia na: fanatikmhd #6:
Tak tak, to povedal tusim Baťa.
Reakcia na: marek1978 #4:
19 tisic bez DPH, to už by boli aj slušné jazdenky.....pomaly 2005+....


Inak to že sa do roka rozpadnú sa prorokovalo a reálne aj dialo, viz prvosériovky. 3x vyvarené, spevnené rámy, neodjazdí to poriadne zmenu...jop, veľmi vhodné vozy k nám

DPB by sa mal začať riadiť heslom " Nie som tak bohatý, aby som si mohol dovoliť kupovať lacné veci"
Reakcia na: peterv #2:
To, že sa do roka rozpadnú sa prorokovalo už v 2012, 13, 14, 15, ...A namiesto toho išli akurát po 2-3 krát na vyváranie a spevnenie rámu, ale chodia doteraz a nepočíta sa s ich vyraďovaním ani o rok a podľa všetkého ani o dva. Jediná vyradená sorka je 1838 po čelnom náraze do stĺpa.
za tu sumu mohli radsej kupit jazdenky s klimou, ktore by boli v lepsom stave ako 1. seria soriek
Reakcia na: peterv #2:
Práve nad tým uvažujem... o chvíľu v nich pribudnú kamery, potom zase klíma... som zvedavý, kedy podniknú kroky k ich technickému stavu, aby odjazdili aspoň delenú službu.
do tych srotov idu tolko investovat... skoda slov. niektore sa mozno uz zajtra rozpadnu.

pritom tam mohla byt za 0,68 eur (spolu) od vyroby
Takze sa konecne dokupi klima za 1 cent? 😁 Len pozeram ze ta cena sa dvihla