Nevhodný prestup pri vozovni Hroboňova by sa mal odstrániť
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Zlepšenie má nastať vďaka pripravovanému zlúčeniu liniek 41 a 64.

Dopravný podnik pripravuje zlúčenie autobusovej linky 41 s trolejbusovou linkou 64 do novej linky 41, ktorá má byť obsluhovaná 12-metrovými elektrobusmi. Vyplýva to zo zverejneného Ročného projektu organizácie MHD na rok 2019. K zmene malo podľa projektu prísť už k 2. septembru 2019, zrealizovaná však bude až po výstavbe nabíjacieho miesta pre elektrobusy vo vozovni Hroboňova, ku ktorej by malo prísť v najbližších týždňoch.

Elektrobusová linka 41 mala podľa spomínaného ročného projektu premávať po trase Búdková - Drotárska cesta - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto - Jelačičova pri zachovaní intervalov spojov v súčasnom rozsahu. Zlúčením liniek 41 a 64 sa odstráni dlhodobý problém s prestupom medzi týmito linkami pri vozovni Hroboňova. Počas špičiek trolejbusy pre dopravné zápchy nestíhajú prísť z mesta k vozovni načas a cestujúcim preto často pri väčšom meškaní nadväzný spoj linky 41 odíde.

Aktualizácia: Podľa našich informácií nebude nová linka 41 premávať až na Jelačičovu, ale bude končiť na Hlavnej stanici, čím sa obnoví pôvodná trasa tejto linky. V prípade zrušenia linky 64 bude potrebné pri ceste smerom na Račianske mýto a Trnavské mýto prestúpiť z linky 41 na často premávajúce linky 204 a 209 na Sokolskej.

Potreba prestupu pri vozovni Hroboňova medzi linkami 41 a 64 vznikla po výstavbe prepojovacej trolejbusovej trate Pražská - Hroboňova. Táto trať bola vybudovaná v roku 2011 najmä pre účely skrátenia výjazdov a dojazdov trolejbusových liniek vypravovaných z vozovne Hroboňova. Keďže však bola výstavba trate spolufinancovaná z prostriedkov Európskej únie (Operačný program Bratislavský kraj), bolo potrebné na nej zriadiť aj pravidelnú trolejbusovú linku. Preto bola v marci 2012 zavedená trolejbusová linka 64 z Lovinského na Jelačičovu, ktorá čiastočne nahradila autobusovú linku 41 pôvodne premávajúcu z Hlavnej stanice cez Hroboňovu a Drotársku cestu na Búdkovú. Linka 41 bola skrátená do trasy Búdková - Vozovňa Hroboňova a ďalej mohli cestujúci pokračovať novou linkou 64. Spočiatku sa stávalo, že nadväzný autobus ušiel cestujúcim tesne pred príchodom trolejbusu, neskôr bola zavedená povinnosť pre vodičov linky 41 vyčkať na prestup cestujúcich, ak bol prichádzajúci trolejbus v dohľade. Keďže od ukončenia výstavby trate uplynulo už viac ako 5 rokov, čo je monitorovacie obdobie europrojektu, nie je už nutné prevádzkovať pravidelnú trolejbusovú linku po Hroboňovej ulici.

Výstavba miesta pre rýchle nabíjanie elektrobusov vo vozovni Hroboňova bude realizovaná namiesto pôvodne plánovaného nabíjacieho miesta na Kollárovom námestí, ktoré mali využívať elektrobusy premávajúce na linke 80. Nabíjanie elektrobusov bude realizované zrejme počas dlhších prestávok, keďže nabíjacie miesto sa bude nachádzať v polovici trasy novej linky a nie na niektorej z konečných zastávok.

Zavedením elektrobusovej linky dostane oblasť Drotárskej cesty ekologickú elektrickú dopravu, ktorá sa v tejto kopcovitej časti mesta plánuje už dlhé desaťročia. Pôvodne sa plánovala výstavba trolejbusovej trate na Drotársku cestu už koncom 60-tych rokov 20. storočia, no k jej výstavbe dodnes neprišlo, i keď sa stále nachádza v územnom pláne mesta.


18.11.2019, upravená informácia o linke 41 - 18.11.2019
-mk-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Minkodnes, 10:22 #111 Re:
Reakcia na #108 od Viko:
teraz neviem či som úplne dementný ale v článku sa píše o "pôvodnej trase" linky v podobe Hl.st. čo aj má byť ponovom. Tak už fakt neviem, čo kto považuje za pôvodnú trasu linky vlastne.
S499.1023dnes, 9:13 #110 Re:
Reakcia na #109 od gejza:
Rado sa stalo. Vždy, keď sa zdravíme, spomeniem si na teba, keďže ten pán bolo akousi občianskou iniciatívou ocenený ako jeden z piatich najčestnejších podnikateľov v ČR.
gejzavčera, 18:08 #109 Re:
Reakcia na #107 od S499.1023:
ďakujem, že si si na mňa spomenul 😃
Vikovčera, 17:31  +4#108 Re:
Reakcia na #104 od Minko:
Možno by nezaškodilo najprv niečo prečítať, než začneš tliachať.

O pôvodne prevádzkovanú linku záujem bol, o tom niet pochýb. Len potom došlo k realokácii dopravných eurofondov do MHD projektov aby sa vyčerpali, na čo nemalo mesto pripravené vhodné projekty a tak sa zo šuflíka vytiahol projekt manipulačnej trate, ktorého dotačný zmysel sa "obhájil" novou zbytočnou linkou odnikiaľ nikam (64), čo ešte vyšperkovali nereálnym odhadom cestujúcich v nej... Takže aby sa mu aspoň trošku priblížili, uťali 41 aby sa v 64 viezol aspoň niekto. Akékoľvek iné výklady a la "postavila sa trať lebo 41 bola nevyužitá" sú dojmológia na míle vzdialená od reality.
S499.1023včera, 16:59  +7#107 Re:
Reakcia na #82 od Minko:
Takže podľa teba cesta nie je v zvyšovaní kvality dopravy ale v jej zhoršovaní "lebo by to aj tak nevyužívali" ? Ja napríklad bývam tiež v lokalite s dosť vysokými cenami bývania (a v 250 m2, nech FMHD drbne), 80% svojich ciest abslovujem vlakom, hoci mi pred domom stoja dve autá a v práci ďalšie, so mnou v 1. triede ešusu cestuje napr. finančný riaditeľ jednej veľkej developerskej firmy (nech drbne aj Gejzu), šéf veľkej a renomovanej advokátskej kancelárie a podobní ľudia, ktorí majú v garáži BMW X5, Audi A8L a podobné vozidlá, čo by podľa teba a FMHD "do toho nevliezli" . No, keby to bola socka podľa vašich predstáv, tak asi nie.
Minkovčera, 15:02 -4#106 Re:
Reakcia na #105 od Machnac:
nemôžeš mať priame spojenie "do mesta" z každej lokality. Takto to proste nefunguje.
Machnacvčera, 14:49  +5#105 Re:
No schvalne som si dal tu namahu a spocital som v katastri vsetky byty na Drotarskej ceste a na Martinengovej - dokopy je to 1090 bytov, a to som nepocital rodinne domy a ani stovky dalsich bytov na uliciach Na hrebienku, Mozartova a Bartokova, pre ktore je tiez 41tka najblizsi spoj. To len, aby tu nevznikala nejaka iluzia, ze sa tu bavime o nejakej mikrolokalite s par desiatkami bytov.
Minkovčera, 14:31 -2#104 Re:
Reakcia na #102 od tr3mp:
Ospravedlňujem sa, moja chyba. Ale každopádne asi to, že to v pôvodnom stave nenechali o niečom svedčí.

#103 nie ale rieši sa to tu akoby tá oblasť úplne prišla o obsluhu. pritom o ňu nepríde. A sám priznávaš, že tých lokalít je viac. Ja hovorím jedno, keby tam bol dostatočný záujem o pôvodne prevádzkovanú linku, asi by tak ostala predsa.
Vikovčera, 14:09  +3#103 Re:
Reakcia na #101 od Minko:
Ráztočná sa tu spomína pravidelne, pri problémoch s Ahojom sa tiež vždy vravelo, že najlepšie riešenie by bolo tam zaviesť normálnu obsluhu... Či to mám každý týždeň vymenovať všetky oblasti Bratislavy, kde nefunguje MHD na 100%???
tr3mpvčera, 11:55  +3#102 Re:
Reakcia na #101 od Minko:
Umelo vytvorená linka bola 64, ktorá sa teraz ruší a vracia sa pôvodná 41 z Drotárskej na stanicu.
Minkovčera, 11:49 -1#101 Re:
Reakcia na #99 od S499.1023:
Máš pocit, že lokalita bytu nie je jedným z významných faktorov ceny bytu? btw. sú aj iné nie najmenšie lokality v BA, ktoré to majú na MHD poriadne ďaleko, prečo sa tak nebojuje aj za ne ale za linku, ktorá, ak som správne pochopil, bola umelo vytvorená, aby sa dali čerpať eurofondy?😃
S499.1023včera, 11:03 -1 +3#100 Re:
Pozerám, že fanatikmhd pocítil akútnu potrebu ukázať aj tým, ktorí o tom zatiaľ neboli celkom presvedčení, že je ropovodná rúra.
S499.1023včera, 10:57 #99 Re:
Reakcia na #71 od Minko:
To je cena za lokalitu a nie za parametre bytu.
Minkovčera, 6:39 -2#98 Re:
Reakcia na #97 od Machnac:
aj vodiči platia mýto, spotrebné dane na palivá, vodiči nákladnej dopravy aj nemalé mýto a mali by za to dostať diaľnice alebo aspoň kvalitné cesty po celom Slovensku. A majú? Nemajú, takto to totiž nefunguje.
Machnac5.12.2019 16:40  +4#97 Re:
Reakcia na #96 od fanatikmhd:
Garantujem ti, ze 41 v 15minutovom intervale by si cestujucich nasla a to radovo viac ako napriklad 207 v useku od Patronky po Cerveny kriz, ktora v 15min intervale uz premava. Uz teraz je 41 v spickach slusne obsadena a v pripade posilnenia na 15min celodenne by mohla byt vyuzivana studentami VSVU, ktori su vzhladom na riedky interval nuteni chodit z Budkovej peso, dochodcami a rodicmi na materskej, pre ktorych je supermarket na Drotarskej jediny v sirokom okoli celeho hradneho kopca, studentami z intrakov HOPA, ktori dnes chodia peso na Hrobonovu ale urcite by privitali keby mohli chodit radsej 41, ktora stoji podstatne blizsie a obzvlast ked sa nou budu moct odviezt na HLST. Nehovoriac o tom, ze aktraktivny a systemovy interval a normalne trasovanie linky vytvori aj priestor na zmenu spravania obyvatelov, ktori doteraz MHD necestovali, lebo to pri 30min intervale a trase odnikadial-nikam skratka nebolo v nicom atraktivne a konkurencieschopne. Na zaver este dodam, ze obyvatelia Stareho Mesta platia najvyssie dane z nehnutelnosti v BA, nehovoriac o tom, ze obyvatelia novostavieb na Drotarskej zaplatili v cene svojho bytu aj developersky poplatok za rozvoj, takze maju narok dostavat aj adekvatnu protihodnotu v podobe normalnej obsluhy verejnou dopravou.
fanatikmhd4.12.2019 8:57 -1#96 Re:
Reakcia na #93 od Ike:
To som nepísal že Červený Kríž nie je využívany, práve naopak, označil som ho za jednu z mála zastávok na tamtej ceste kde je ako taká premávka.
ALe sám si to presne krásne ukázal. V dome je 6 bytov. 3 byty používajú MHD. Takže 3 byty, dajme tomu 4clenne rodiny, 3*4 = 12 ľudí. Takže pre 12 ľudí treba trolejbus každých 5 minút? Rovno kĺbak? Ale no, 203+207 sú podľa môjho názoru relatívne dostatočná frekvencia spojov v danej oblasti. 41 obsluhuje ešte menšie územie, kde skutočne nie je taký dopyt, maximálne v ranných hodinách kedy naraz ten jeden odchod využije viac osôb. Inak vieš veľmi dobre ako jazdili vždy tie spoje. Núdza o meisto na sedenie nebola.
Bez urážky, ale väčší zmysel má 133 k Vei resp pod most, než 41 v 15 minútovom intervale.

Nechcem nikde uberať, ale ak máme nejaký stav, a nemám dostatok financií na všetko, idem po najprioritnejších miestach. A ak mám dva významovo rovnaké projekty a pri jednom viem že dosah na ľudí bude menší (napríklad práve pre oblasť ktorú obsluhuje) tak zvolím čo je dôležitejšie. Napríklad keby si získal prachy na...ja neviem, 2 nové poradia trolejbusu. Použiješ ich na 203 alebo 201/202/208? Kde je vyššia koncentrácia cestujúcich mhd? Na kolibe alebo napr v Ružinove či vrakuni?
trolejbus62073.12.2019 17:41  +3#95 Re:
Reakcia na #94 od Oliver55:
Z čias totáča to vyzeralo nasledovne - keď bola nejaká väčšia akcia, DPB vypravoval posilovky, zopár krát som ju jazdil - zo dve hodiny pred akciou sa začínalo, potom sme odparkovali Sanosy na Lovinského a po skončení akcie nás dispečer poslal na zastávku Hroboňova, ľudia sa narvali do voza a zviezli sme ich do mesta, v prípade potreby sme urobili ešte jedno kolo. Najvačšia sranda bola, keď nebola určená konkrétna linka posilovky (aj to sa mi stalo), tak som dal zahlasovať predok voza, či ideme na Zimák alebo na Rajskú, ľudia si zvolili cieľ a tam som išiel 😂
Oliver553.12.2019 16:47 #94 Re:
Chcem sa spýtat. Ked ešte stal a bol využívaný Amfiteáter na drotárskej, bola mhd v tejto lokalite viac využívaná ale to bolo iste ako dnes ?
Ike3.12.2019 16:33  +1#93 Re:
Reakcia na #84 od fanatikmhd:
Vláda má 15 členov, z ktorých nie všetci bývajú v Starom Meste. Ak prirátame štátnych tajomníkov a GTSÚ sme na čísle asi 40 ľudí. K tomu môžeme pripočítať celý parlament a sme na hodnote 200 ľudí, z ktorých určite väčšina nebýva na Mudroňovej/Búdkovej. Takže títo ľudia MHD nespasia. Stotožňovať si toto územie s vládou je naozaj nezmysel na úrovni dieťaťa.

K zvyšku nemám čo povedať: bývam blízko tejto lokality a som zástupca vlastníkov bytového domu a zároveň sa aktívne zaujímam o svoje okolie. V našom dome je 6 bytov a z toho MHD pravidelne využívame 3 byty. Vo vedľajšom dome je 7 bytov a väčšina je dôchodcov. Pokojne môžem povedať, že je to tak 50 %. Z domu oproti pravidelne chodí jedna pani vo veku asi 45 rokov ráno na bicykli. Zastávka z najväčším obratom cestujúcich medzi Patrónkou a Hodžovým námestím je suverénne (podčiarkni si to, ak chceš) Červený kríž. Odporúčam si to odsledovať a potom presviedčať druhých.🙂
asaus3.12.2019 15:21 #92 Re:
Nevhodný prestup vid foto