Od 1. augusta je do bratislavskej integrovanej dopravy zapojená aj železničná stanica v Trnave.
Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji (IDS BK) je od 1. augusta 2019 rozšírený aj do susedného Trnavského kraja. Ide však len o zaintegrovanie železničnej stanice v Trnave do IDS BK (ako zóna 400). V praxi to znamená, že regionálnymi vlakovými linkami S50 a S55 môžu cestujúci cestovať medzi Bratislavou (resp. obcami Bratislavského kraja) a Trnavou za jednotnú tarifu IDS BK. Týka sa to len vlakov kategórie Os a REX.
Na cestovanie linkami S50 a S55 do Trnavy a opačne je možné využiť celý sortiment lístkov IDS BK (jednorazové, predplatné, denné lístky). V Trnave sa bude sortiment lístkov IDS BK predávať v pokladnici železničnej stanice, cestujúci však musí oznámiť, že má záujem o lístok za tarifu IDS BK a v prípade jednorazového lístka je potrebné uviesť cieľ cesty. Predplatný cestovný lístok je možné zakúpiť si na dopravnú kartu niektorého z dopravcov zapojených do IDS BK.
Na trnavskej železničnej stanici nebude označovač cestovných lístkov, preto tam nie je možné označiť si papierový cestovný lístok zakúpený vopred, ani zakúpiť si elektronický cestovný lístok prostredníctvom elektronickej peňaženky.
Pri ceste z Trnavy vlakovými linkami S50 a S55 je možné s jedným lístkom prestúpiť na území Bratislavského kraja na regionálne a mestské linky všetkých dopravcov zapojených do IDS BK (Dopravný podnik Bratislava, Slovak Lines, RegioJet, Železničná spoločnosť Slovensko).
Ak cestujúci cestuje zo železničnej stanice v Trnave a cieľ jeho cesty je v Bratislave (s využitím MHD), na cestovanie mu po novom bude v prípade využitia jednorazového lístka IDS BK stačiť jeden 9-zónový lístok s platnosťou 150 minút v cene 2,80 €.
810zssk
Bohužiaľ, kým majú objednávatelia taký prístup aký majú, tak sa to nezlepší. IDS BK je bohužiaľ v súčasnosti primárne o formálnom napĺňaní požiadavky na to aby nejaka integrovaná doprava bola, pričom táto požiadavka často prichádza od ľudí ktorí ani netušia čo to tá integrovaná doprava má byť. Tak sa stále niečo spúšťa, ale nič sa nespraví poriadne lebo nikto nemá záujem reálne niečo meniť, celé to prejde miliónom kompromisov a potom to tak vyzerá. Výsledkom je že Droba s Viskupičom sa fotia a dávajú posty na FB, pričom ich buď nezaujíma, alebo (pravdepodobnejšie) si ani neuvedomujú čo sa nepoužiteľnú fušerinu zas spustili. Integrujú tak že polovicu lístkov tam neviem použiť, Slovak Lines zostal v Trnave neintegrovaný lebo to je iný mód dopravy a cieľom IDS očividne nie je zjednocovať rôzne módy dopravy do jedného systému, no a ako ćerešnička na torte to neplatí práve v tých vlakoch ktoré sú pre cesty medzi BA a TT najvhodnejšie.
Potom sa nedivme že ľudia IDS BK vnímajú v lepšiom prípade ako niečo zložité čo sa nedá pochopiť a lepšie je to nepoužívať, alebo v horšiom prípade ako symbol zdražovania cestovného.
Pripomína mi to dopravnú optimalizáciu kde si župa veselo naplánovalá 5-minútové prestupné časy na linky s dvojhodinovým intervalom a nikoho nerušilo že nemajú žiadnu garanciu prestupných nadväzností. Lebo vlaky v okolí BA jazdia dokonale načas a keď občas nie, cestujúci si tie dve hodiny na ďalší spoj počká.