Šestica nízkopodlažných plne klimatizovaných kĺbových autobusov pôvodne jazdila v Berlíne.
V piatok 19. júla 2019 bol do prevádzky zaradený prvý zo šiestich jazdených autobusov Solaris Urbino 18, ktoré bratislavský dopravný podnik zakúpil z Nemecka. Autobusy pôvodne slúžili v nemeckom Berlíne u tamojšieho dopravného podniku BVG od roku 2005. Dopravný podnik ich zakúpil za 45-tisíc € (7 500 € / vozidlo), čo je iba zlomok ceny jedného nového vozidla.
Nízkopodlažné plne klimatizované kĺbové autobusy Solaris Urbino 18 s naftovým pohonom sú v trojdverovom vyhotovení. Predné dvere sa otvárajú klasicky dovnútra, druhé a tretie dvere sú predsuvného typu pôvodne so zatváraním na fotobunku. Pred sprevádzkovaním vozidiel bolo potrebné doinštalovať vonkajšie dopytové tlačidlo k zadným dverám, keďže ním neboli vybavené. Zvláštnosťou vozidiel je osadenie dvoch výklopných plošín pre vozičkárov podľa berlínskych zvyklostí - nachádzajú sa pri prvých aj druhých dverách. Novinkou v bratislavských podmienkach sú antigraffiti fólie na vnútornej časti bočných okien.
Vozidlá boli do Bratislavy dovezené v klasickej berlínskej farebnej schéme v žlto-sivo-bielom vyfarbení, resp. oblepené celovozidlovou reklamou. Pred zaradením do prevádzky je na ne aplikovaná štandardná celočervená bratislavská schéma. Súčasne bol do vozidiel nainštalovaný optický informačný systém firmy BUSE.
Vozidlá obdržali podnikové evidenčné čísla 3211 až 3216 a deponované sú vo vozovni Jurajov dvor. Nasadzované budú na linky 59 a 75.
Bratislavský dopravný podnik prevádzkuje už štyri dĺžkové varianty poľských autobusov Solaris Urbino - 8,6 m, 10 m, 15 m a najnovšie aj 18 m.
Solider