Výstavba úvraťového obratiska Molecova

Koľajovú spojku budú využívať obojsmerné električky linky X6.

Počas tretieho júnového víkendu sa realizuje výstavba koľajovej spojky pri odstavných koľajách na Karloveskej ulici za zastávkou Molecova. Prvé stavebné práce prebehli v nočných hodinách v noci 14./15. júna. Do ukončenia stavebných prác premávajú električky obojsmerne v danom úseku cez odstavné koľaje.

Koľajová spojka bude slúžiť na "otáčanie" obojsmerných električiek linky X6 počas výluky električiek v úseku Jurigovo námestie - Dúbravka v rámci prvej etapy modernizácie Karlovesko-dúbravskej radiály.

Koľajová spojka umožní prechod električky z koľaje smerom z mesta na susednú koľaj smerom do mesta. Zároveň tu zostanú zachované aj existujúce odstavné koľaje, ktoré sa budú používať na odstavovanie záložnej električky a v prípade potreby aj na operatívne odstavenie pokazenej električky.

Doplnené: Realizácia koľajovej spojky prebiehala až do štvrtka 20. júna. Stavebné práce realizovala spoločnosť TSS Grade, ktorá sa bude podieľať aj na modernizácii trate. Okrem koľajovej spojky tu dopravný podnik osadil aj búdku pre vodičov električiek a zriadený bol aj drevený chodník k nej cez koľajovú trať. Premávka električiek cez odstavné koľaje bola vedená až do začiatku výluky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
skoda ze kolajova spojka nebude az za odstavnymi kolajami, co by umoznilo aj vcelku jednoduche obiehanie alebo aj prestavkovanie vozidiel....
Reakcia na: si #2:
Na druhú stranu treba uznať že sa zvolilo na pomery DPB netradičné riešenie. Kvôli výstavbe koľajovej spojky nebolo potrebné robiť tradičnú víkendovú výluku. Obiehanie nie je treba riešiť, keďže bude len jedna linka a na prestávkovanie zostanú (aj keď s komplikovanejším prístupom) dve odstavné koľaje. Za mňa palec hore 👍
Reakcia na: SuchSoft #1:
Už je tu (vyššie v správe). 😎
Reakcia na: Dispecer #4:
Ďakujem. 😉
A nebolo by možné spojiť dve vonkajšie (odstavné) koľaje oblúkom, aby sa tam mohli otáčať aj jednosmerné električky? 😎 A ak nie, tak o koľko väčšia by musela byť vzdialenosť medzi tými koľajami, aby to možné bolo?
Reakcia na: johnnyjanko #6:
Urcite nie. Minimalny polomer obluka je tusim cca 15m teda priemer otocky by bol 30m. Ked som na Googlemapach pomeral priemery obratisk tak vsetky maju cca 40m. Odstavne kolaje su vzdialene cca 11m, cela ulica od obrubnika k obrubniku ma 32m.
Reakcia na: Adam3 #7:
Vďaka, nevedel som si to predstaviť, že koľko chýba.
Reakcia na: johnnyjanko #6:
To už spíš vytvořit triangl. Buď do některé boční ulice nebo jen samostané těleso s kolejí někde, kde je místo. Plus semafor zastavující auta při odbočování a couvání tramvaje ..
Reakcia na: RR66 #9:
Zhodou okolností to na tejto radiále už kedysi tak bolo 🙂
Síce oveľa ďalej a bola to dočasná konečná Damborského, kde (zasa zhodou okolností) bude koniec rekonštrukcie. Tam sa cúvalo do triangla. Ale teraz, keďže už sú aj obojsmerné vozidlá a je ich dostatočný počet, tak stačí výhybka a úvrať.
Reakcia na: Jojan #11:
"je ich dostatočný počet"
keby ich bol naozaj dostatocny pocet, nemusela by sa robit taka sarada s linkovanim elektriciek ako sa robi....
Reakcia na: si #12:
Súhlasím. Potom by kludne mohli napríklad 2 linky ísť až po KV a jedna napriklad po tunel.
Reakcia na: Jojan #11:
Necúvalo sa do triangla ale z triangla. Pre dočasné obmedzenia stačí spojka medzi koľajami a obojsmerné vozidlá, pre trvalejšie riešenie by mal byť aspoň ten triangel, ak nie rovno slučka. Počet obojsmerných vozidiel by sa nemal zvyšovať a nemali by byť potrebné pre pravidelnú obsluhu.
Reakcia na: S499.1023 #14:
Ospravedlňujem sa, smer obracania na triangli si už z detstva nepamätám a ako decko som sa v tých končinách vyskytoval len zriedkavo, keď sme šli ku tete na návštevu, bývala kúsok odtiaľ.
V 2. pol.80. rokov, keď už som študoval na VŠ, bola už trať v celej dnešnej dĺžke a triangel sa už nepoužíval a vlastne teraz si už ani neviem spomenúť, či bol ešte výhybkami napojený na trať.
K ostatnému už sa neviem vyjadriť, lebo nie som na to odborník. Nech je tak, ako si napísal.
Reakcia na: Jojan #15:
V polovici 80. rokov bol triangel ešte napojený - párkrát som sa na ňom nelegálne otáčal.
Reakcia na: S499.1023 #14:
"Počet obojsmerných vozidiel by sa nemal zvyšovať a nemali by byť potrebné pre pravidelnú obsluhu."
co takeho zleho vidis v pouzivani obojsmernych vozidiel ? (keby take boli vsetky + exitovani kolajove spojky tak by sa dalo celkom pekne riesit aj rozne operativne vyluky a pod.