Prerušená premávka električiek do Petržalky (6.6.2019 17:10 – 8.6.2019 16:00)

Premávka električiek na Jungmannovu bola v sobotu popoludní obnovená.

Pre poškodené trolejové vedenie nepremávajú od 6. júna od 17:10 linky 1 a 3 v úseku Šafárikovo nám. - Jungmannova.

Linky 1 a 3 premávajú v meste okruhom cez Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Vajanského nábrežie a Šafárikovo námestie späť na Hlavnú stanicu, resp. do Rače.

V úseku Malá scéna - Most Apollo - Farského je zabezpečená náhradná autobusová doprava linkou X1.

  • Medzi Šafárikovým nám. (električky) a Malou scénou (autobus X1) je potrebné vykonať peší presun.
  • Nástupište Malá scéna je na zastávke linky 70 smer Pod. Biskupice, výstupište na Krupkovej ulici na zastávke linky 78.
  • Na Farského autobus zastavuje na zastávke linky 95 v smere k Muchovmu námestiu.

Električkové zastávky Jungmannova a Sad Janka Kráľa nie sú obsluhované. Potrebné je vykonať peší presun k zastávke Farského, resp. na Šafárikovo námestie.

Aktualizácia: Pre veľký rozsah poškodenia trakčného vedenia pokračuje výluka električiek do Petržalky aj od začiatku dennej premávky dňa 7.6.2019. Oprava by mala byť ukončená v priebehu najbližšieho víkendu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 3pa3ck3 #34:
Podľa Teba vrchári nemajú nočnú zmenu? 🤔
Reakcia na: kecho #43:
A uz aj naspat do mesta.
Reakcia na: TeBeCe #42:
Oranzova 8437 prave plnou parou zo Safka na most.
Reakcia na: kecho #41:
Uz su prec.
Reakcia na: TeBeCe #40:
Urcite iba testuju, v protismere isli teraz 2 mimoriadne pomalym krokom smerom na nadjazd.
Reakcia na: TeBeCe #39:
Tak asi len testuju opravene vedenie zatial.
7520+7511 su zrejme uz na odchode z Petrzalky
Reakcia na: volod #37:
a tu (tretiu?) s poskodenym zberacom sa im z trate podarilo stiahnut ? (ak hej, rovnako by mohli odtial odputovat aj tieto, ci nie ?)
A ako je to s tými dvoma uviaznutými električkami? Stráži ich tam vôbec niekto v noci? Ráno by bol nepekný pohľad na posprejované vozy.....
Reakcia na: volod #31:
Išiel som tade cca 20:30 a bola tam jedna veža a pracovníci, ktorý si akurát vyrovnávali na zemi druhý trolej smer centrum, ktorý ešte na estakáde nemajú nahodený. Takže stále pracujú. Najskôr sa menili smeny z dennej na nočnú alebo pohotovostnú či ako to majú pavučinári.
Za celý dnešný pracovný deň sa nepodarilo spraviť cestovné poriadky, aby sa aspoň od zajtra jazdilo nejak civilizovane? Alebo ich DPB utajuje?
Reakcia na: volod #31:
Netreba zabúdať, že tam pracovali v podstate nepretržite 24 hodín, takže je otázka, ako sú na tom z pohľadu dodržiavania Zákonníka práce. Plus je otázne, či ešte majú materiál na opravu.
Premáva linka X1 aspoň v nejakom rozumnom intervale alebo jazdí úplne náhodne?
DP Ba by malo zalezat v prvom rade na co najskorsej obnove premavky, zial sme na SK a uz pred 18 hod odisli trolejari domov, takze dnes uz nebude v praci nikto......ktovie ci to bude do pondelka hotove, a tomu dobrakovi babrakovi s tou hydr rukou dakujem za vsetkych petrzalcanov.....
DPB predlzil svoju spravu o vyluke do nedele.
Reakcia na: Klepeto #28:
Odhadovaná škoda, ktorú vodič nákladného auta DPB spôsobil, je zhruba 150.000 eur," povedala pre TASR hovorkyňa DPB Adriana Volfová.


No už tu haváriu odstraňujú 24 hodín. Koľko odhadujete škody iba na materiáli+práca+poškodený zberač? Môj odhad je 100-tisíc eur. A to si DPB určite nebude v poisťovni vinníka uplatňovať aj napr. sumu za náhradnú dopravu, ktorú musel zabezpečiť nad rámec výkonov a ďalšie strany napr. na prestoji zablokovaných električiek.
Reakcia na: 810zssk #26:
Keby som nebol lenivý, mohol by som aj dodať najmenej dve fotky dopravného značenia z môjho bezprostredného okolia s dodatkovými tabuľkami s vyznačením tvaru križovatky, upozorňujúcimi na takéto nadbiehanie.
Reakcia na: S499.1023 #25:
Presne tak som uvazoval. Kedze by siel v tej faze kedy je volno pre priamy smer Dostojevskeho rad - Razusovo nabrezie, tak elektricka aj cyklisti smerom do Petrzalky by mali stoj a teda by mohol vyuzit ich priestor.
Reakcia na: Mike #6:
Domnievam sa, že aj z pravého by s nadbehnutím na Štúrovej do protismernej koľaje odbočil. A keďže semafor ďaleko, nemal by to byť problém neriešiteľného charakteru.
Reakcia na: peterv #15:
Presne tak, povrch je viditeľné vlnkovaný, jazda na bicykli je nekľudná, stále to trasie a čo je ešte horšie, cyklotrtasa je zbytočne natretá a je to zbytočné, stačili by piktogramy, to sú kilá farby vyhodené na nič. V zimnom období, keď je na tom trochu prašanu, sa to nepríjemne šmýka! Sám som už padol, hoci som šiel krokom, stačí ak prehrabne kolo a tomu nahráva aj nenápadný sklon celého chodníka smerom ku stredu (ku el. trati).
Reakcia na: Mike #6:
Nad tym som uvazoval, ale zdalo sa mi ze ked ma za zakrutou k dispozicii este protismernu kolaj + cyklopruh tak by to mohlo ist. Ale len teoretizujem 🙂
Teraz pocuvam ze to je na vsetkych kde su elektronicke tabule.
Prvykrat som teraz pocul akusticky hlasic na zastavke Blumental o vyluje elektriciek do Petrzalky a obchadzkove trasy plus NAD. 👍🏼👏
Reakcia na: peterv #15:
Naozaj mas taku skusenost? Ja mam praveze pocit, ze cim rychlejsie idem, tym znesitelnejsie to je... (Ale tachac uz par rokov nemam namontovany, tak to neviem kvantifikovat.)

A inak hej, hanba, ze sa to nedalo k reklamacii. Nielen vlnky, ale aj celkova kvalita - vsimnite si niekedy, na kolkych miestach je povrchova vrstva uz opravovana.
Reakcia na: tulenique #17:
Zeby meskanie, ktore vznikne pri zapche na moste Apollo?
Zabudli ste na krizov drahy experiment s L97 a rozbitie prekladov?
Aký je dôvod zavedenia X1 v tejto situácii ako samostatnej linky (a zachovanie núteného prestupu na Farského) ?

Nebolo by rozumnejšie to riešiť predĺžením 95 na Malú Scénu resp. Krúpkovu (a doplnením potrebného počtu vozov) ? Ušetril by sa tým (teraz zbytočný) prestup a-busa-bus na Farského. Je mi jasné, že by to v záujme plynulosti znamenalo neobslúžiť zast. Muchovo nám., ale to mi príde ako znesiteľné zlo; príp. za cenu blúdneho kruhu by aj jej obsluha mohla zostať zachovaná).
Reakcia na: Andy #14:
skoda, ze nie je pripraveny na pouzitie na NAD.
vhodny mozno je, ale pripraveny, zda sa, zdaleka nie 😃
Reakcia na: david1 #11:
Rovnako tak je vlnkovaty aj povrch chodnika/cyklotrasy na tom moste. Aj preto tadial radsej nechodim, lebo ist tam na bicykli rychlejsie ako 20 je o nicom. Nechapem, ze to niekto take odfusovane prevzal od zhotovitela. Najnovsi most a ma (skoro) najhorsi povrch cyklotrasy...
Reakcia na: david1 #11:
Keď sa most dokončoval, opakovanie sa kompetentní vyjadrovali, že pre podobné situácie vhodný je, ale nie na pravidelnú premávku.
Vie niekto ci to stihnu opravit este dnes ?
NAD pre X1 by mala byť cez most SNP a okruh okolo Reduty. Zriadiť občasnú zastávku pri bývalej Artmedii.
Reakcia na: 810zssk #3:
Povrch na moste nie je rozhodne vhodný na pojazd NAD.
Určite by to tade viedli ak by sa dalo.Išiel som tade zo záchrankou a je to neskutočne vlkovaté. Strašne to natriasa aj pri nízkej rýchlosti ..
Je to fakt úžasné, že pri výstavbe mosta za miliardy sa nepočítalo s tým, že by po ňom mohli jazdiť gumokolové linky MHD a dokonca ani NAD.
Reakcia na: TeBeCe #8:
Len doplním, že vedenie je už naspäť na výložníkoch, ale ešte nie je dokončené.
Na jungmannovej zhasnute elektricky, ludia stale chodia a chcu nastupovat. Na tabuli roluje oznam o vyluke spolu s odchodmi 1 a 3. Obcas sa z reprakov ozve hlasenie o vyluke.

Inak je tu klud, nepracuje sa.
Reakcia na: Technopol #4:
Ja verím že jedna dodatková tabuľka by nemusela trvať viac ako štvrť roka 🙂
Reakcia na: 810zssk #3:
Pýtal som sa na riešenie, ktoré je aplikovateľné hneď. Ako by to malo vyzerať ideálne vieme asi všetci, bohužiaľ sme na Slovensku, kde aj obrubník či značka môže byť prekážkou na niekoľko rokov.
Reakcia na: Technopol #1:
V prvom rade by ju bolo dobré viesť tak aby z nej bol možný prestup na električky, nie tak že skončí na Malej scéne a choďte odtiaľ pešo 🙄

V prvej etape ako quick-fix doplniť značku "okrem MHD" pod značku "prikázaný smer jazdy" na Dostojevského rade (smer Most SNP). Tým sa umožní odbočenie X1 z Malej scény na Šafárikovo námestie kde by bol prestup na L1 a L3. Následne okruhom cez SND (prestup z L1 a L3 do Petržalky) a Nám. Ľ. Štúra zas do Petržalky.

Výhľadovo ale treba jednoznačne treba doriešiť možnosť prevádzky autobusov cez Starý most - pri jeho výstavbe bolo deklarované že to bude možné (minimálne v rozsahu občasnej NAD ak už nie pravidelnej linky). Treba zmeniť pár značiek + skosiť jeden obrubník, to by sa snáď za nejaky rok dať mohlo 🙂 Ak teda problém nie je v samotnom moste, ale pochybujem, keďže sa na začiatku deklarovalo že tam NAD jazdiť bude, tak sa to snáď tak aj naprojektovalo.
neviem či by nebolo ešte vhodnejšie povoliž NADke premávať, potom by chodili busy priamo po trati a z estakádou Artmedia by mohli krásne ísť na cestu 🙂
Nebolo by výhodnejšie viesť trasu X1 v trase ex95 Farského - Most Apollo - Malá scéna - Nám Ľ. Štúra - Nový most - Farského (zastávka vedľa TPD). Peší presun na NĽŠ je kratší o 130m.