Posilnenie MHD počas MS v ľadovom hokeji (10. - 26.5.2019)

Linky 2, 4 a 61 budú premávať častejšie a po skončení zápasov budú vypravené mimoriadne spoje na ďalších linkách.

Mesto Bratislava v spolupráci s bratislavským dopravným podnikom zabezpečia posilnenie mestskej hromadnej dopravy počas konania Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji IIHF 2019 od 10. do 26. mája 2019.

Posilnenie premávky MHD bude realizované skrátením intervalov na vybraných linkách premávajúcich okolo Zimného štadiónu a Fanzóny na Trnavskom mýte, nasadením kapacitnejších vozidiel počas víkendov a zabezpečením mimoriadnych spojov po skončení zápasov a tiež po príchode vlaku Macejko z Košíc. Zabezpečená bude aj kyvadlová linka medzi záchytným parkoviskom na Technickej ulici a Zimným štadiónom.

Prehľad možností cestovania k Zimnému štadiónu a Fanzóne uvádzame v samostatnej správe. Vozidlá liniek premávajúcich k Zimnému štadiónu a Fanzóne budú označené špeciálnou dodatkovou tabuľou s logom podujatia a príslušným cieľom.

Držitelia vstupeniek na hokejové zápasy šampionátu môžu v deň konania zápasu s touto vstupenkou cestovať MHD bezplatne. Bezplatne môžu MHD cestovať aj akreditovaní účastníci šampionátu po preukázaní sa preukážkou IIHF. Upozorňujeme, že dodatočné preukázanie sa vstupenkou na zápas, alebo preukážkou IIHF nie je možné.

Posilnenie premávky pravidelných liniek

  • Linka 2 (Hlavná stanica - Trnavské mýto - Odbojárov - Žel. stanica Nové Mesto)
    • v čase od 18:00 do 23:00 bude premávať v intervale 7 - 8 minút (počas pracovných aj voľných dní, okrem 22. a 24.5.),
    • v ostatných časoch podľa platného cestovného poriadku.
  • Linka 4 (Dúbravka - Trnavské mýto - Odbojárov - Zlaté piesky)
    • v čase od 18:00 do 23:00 bude premávať v intervale 7 - 8 minút (počas pracovných aj voľných dní, okrem 22. a 24.5.),
    • v ostatných časoch podľa platného cestovného poriadku.
  • Linka 61 (Hlavná stanica - Trnavské mýto - Zimný štadión - Letisko)
    • počas pracovných dní v čase od 8:00 do 14:00 a od 18:00 do 24:00 bude premávať v intervale 10 minút, v čase od 14:00 do 18:00 v intervale 7 - 8 minút,
    • počas voľných dní v čase od 10:00 do 24:00 bude premávať v intervale 10 minút.
    • v ostatných časoch podľa platného cestovného poriadku.

Mimoriadne spoje po skončení zápasov

  • Linky 75 a 98 zo zastávky Bajkalská smer Dolné hony - Čiližská a Petržalka - Jasovská.
  • Linky 39 61 204 a 207 zo zastávky Zimný štadión  smer Slávičie údolie (39), Hlavná stanica (61), Trnávka (204), Kramáre (204) a Patrónka (207),
    • na Hlavnej stanici bude možný prestup z linky 61 na mimoriadny spoj linky 21 do Devínskej Novej Vsi a na spoj linky 93 do Petržalky.
  • Linka 8 zo zastávky Trnavské mýto smer Ružinov.
  • Linky 61 39 68 201 zo zastávky Trnavské mýto  v dňoch 10.5., 11.5., 13.5., 15.5., 17.5., 18.5. a 21.5.2019 (odvoz fanúšikov od Fanzóny po skončení zápasov reprezentácie SR). Spoje pôjdu z riadnych zastávok týchto liniek na smery:
    • Slávičie údolie (39)
    • Hlavná stanica (61)
    • Petržalka - Holíčska (68)
    • Dolné hony - Čiližská (201)

Mimoriadne električkové spoje z Hlavnej stanice

Po príchode vlaku Macejko z Košíc (príchod 3:58) budú v dňoch 11.5., 12.5., 14.5., 16.5., 18.5., 19.5. a 22.5.2019 z Hlavnej stanice vypravené na jednotlivé radiály mimoriadne električkové spoje o cca 4:10. Trasy mimoriadnych spojov:

  • linka X1: Hlavná stanica – Námestie SNP – Šafárikovo nám. – Petržalka, Jungmannova,
  • linka X3: Hlavná stanica – Račianske mýto – Rača,
  • linka X4: Hlavná stanica – Trnavské mýto – Zlaté piesky,
  • linka X5: Hlavná stanica – Obchodná – Karlova Ves – Dúbravka,
  • linka X8: Hlavná stanica –  Trnavské mýto – Ružinov.

Po príchode vlaku Zvl. Ex 10007, resp. 10009 z Českej republiky pred zápasom reprezentácie ČR bude v dňoch 10.5., 11.5., 13.5., 16.5., 17.5., 19.5. a 21.5. zabezpečený odvoz českých fanúšikov z Hlavnej stanice mimoriadnymi električkovými spojmi linky 2 smerom k Zimnému štadiónu (zastávka Odbojárov).

Kyvadlová autobusová linka H

Medzi záchytným parkoviskom na Technickej ulici a Zimným štadiónom bude premávať kyvadlová autobusová linka H v intervale 15 minút denne v čase 8:00 - 23:00. Premávať bude po trase:

  • Technická – Bočná – Galvaniho – Rožňavská – Trnavská cesta – Zimný štadión – Trnavské mýto (zastávka linky 53) – Vajnorská – Bajkalská – Trnavská cesta – Rožňavská – Galvaniho – Bočná – Technická.

Autobus zastaví len na zastávkach Technická (nástupište/výstupište ako linka 58), Zimný štadión (zastávka v smere k Trnavskému mýtu), Trnavské mýto (nástupište linky 53).

V dňoch 22. a 24. mája 2019 linka H premávať nebude.


3.5.2019
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

810zsskdnes, 2:21 #99 Re:
Plánuje sa posilovka v tomto režime potiahnuť už do konca majstrovstiev, alebo je šanca aspoň pred play-off spraviť nejake zmeny, v súlade s realitou dopytu? Autor koncepcie posilovky totiž zrejme nerátal s tým že po hokeji nepôjdu všetci rovno do postele a tak sa už museli nejake električkové služby operatívne predlžovať kvôi "nečakanému" večernému dopytu... tak by možno bolo lepšie to systematizovať a predĺžiť večernú premávku aspoň počas tej play-off.
3pa3ck317.5.2019 18:55 #98 Re:
Reakcia na #97 od patrik:
DPB nepíše nič o tom, že by lístok musel byť vytlačený. Takže pokiaľ na zápas ho stačí mať elektronicky, tak by mal takto stačiť aj v MHD.
patrik17.5.2019 18:00 #97 Re:
Mám otázku k cestovaniu zadarmo s lístkom na hokej. Stačí mať lístok v mobile, či musí byť v tlačenej podobe?
810zssk17.5.2019 13:04  +1#96 Re:
Reakcia na #95 od Ike:
Podobne 🙂
Ike17.5.2019 10:22  +1#95 Re:
Reakcia na #92 od zakaznik:
Tvoj príspevok je nahnevané hodenie stoličky na stôl, kde prebieha decentná diskusia. Takže končím.

Ďakujem Samovi za kultivovanú a odbornú diskusiu na tému verejného záujmu.
zakaznik17.5.2019 9:15 #94 Re:
Reakcia na #93 od 810zssk:
Poukazujem na to, že dávaš otázky, ktoré nemajú žiadnu pointu vo vzťahu k téme.
Podobne by som sa mohol pýtať, v ktorej oblasti, s porovnateľnou životnou úrovňou ako u nás, funguje verejná doprava na úrovni, akú by si si predstavoval.
810zssk16.5.2019 23:52 #93 Re:
Reakcia na #92 od zakaznik:
Toto je zas co za konstrukciu?

Ty si sa tu ohanal praxou, tak si prosim priklad miesta kde v praxi funguje to co presadzujes.
zakaznik16.5.2019 20:07 -2#92 Re:
Reakcia na #90 od 810zssk:
Nacizmus a totalitný socializmus boli dobrý nápad, keďže boli vo svete zavedené? Druhý spomínaný ešte stále funguje vo viacerých štátoch sveta.

Ike: Obchodným cieľom podnikateľa je dodávať zákazníkom tovar a služby. To je dosť podobné ako záujem "verejnosti".
Asi nie je veľa podnikateľov, ktorých cieľom činnosti by bolo napr. prevážanie vzduchu alebo naplnenie obrovského skladu novými televízormi.
Ike16.5.2019 20:00  +1#91 Re:
Reakcia na #87 od zakaznik:
Podľa mňa je utopické myslieť si, že obchodné ciele podnikateľa a verejný záujem sú v prieniku. Na tom nie je nič IMHD-socialistické.
810zssk16.5.2019 19:52 #90 Re:
Reakcia na #87 od zakaznik:
Presne tak, prax je to co sa pocita. Tak nam prezrad kde na svete maju uplne deregulovanu a zaroven kvalitnu verejnu dopravu.
zakaznik16.5.2019 19:28 #89 Re:
Reakcia na #87 od zakaznik:
Typickým príkladom je tiež spomínanie švajčiarskej verejnej dopravy a zároveň strašenie ukrajinskými maršutkamo.
S499.102316.5.2019 19:19 #88 Re:
Reakcia na #66 od Ike:
Tam ale nie je výluka, len spresnenie.
zakaznik16.5.2019 19:15 -1#87 Re:
Aj tak sa točíte okolo niečoho, čomu sa zvykne hovoriť "nirvana fallacy". Keď sa nejaký šitný stav štátnej poloregulácie súkromného sektora porovnáva s utopickým vysnívaným štátnym poriadkom vo verejnom záujme.

Ale v praxi sme vďaka Kpt. Kkt. a pár regionálnym imbecilom súkromné žlté vlaky s autobusovými prípojmi do miest ako Svidník, Bardejov a pod. (Regiojet nedostal licenciu) nahradili horľavými štátnymi ICčkami s náhodnými rebriňákmi SAD Prešov.

Tak vyzerá niekoľkonásobný spoločenský prínos dopravy vo verejnom záujme v praxi. Prax je to, čo sa počíta, nie utopický socializmus, ktorému sa tu na IMHD s obľubou robia mexické vlny.🙂
810zssk16.5.2019 19:11 #86 Re:
Reakcia na #85 od Ike:
Myslím že hlavný problém tu je v tom že používame rovnaký výraz na dva rôzne koncepty.

Takže takto: Je verejným záujmom aby bolo možné naplnenie prepravnej potreby (bez ohľadu na jej účel) verejnou dopravou* a to v dostatočnej kvalite. To neznamená, že každá prepravná potreba musí byť naplnená objednávanou linkou ("linkou vo verejnom záujme"), ak tam existuje komerčná alternatíva v dostatočnom rozsahu.

Čo sa 1. triedy týka, vozňová trieda nie je prepravná potreba. Prepravná potreba je dostať ťa z A do B v nejakom základnom štandarde. Prípadná požiadavka na vyšší štandard už je samozrejme vecou toho či si ochotný si priplatiť.

(* Okrem extrémne riedko obývaných oblastí, kde je verejná doprava extrémne neefektívna a súhrn vozidiel IAD z/do týchto zdrojov a cieľov je zanedbateľný. Týmto myslím len naozaj veľmi špeciálne situácie, napr. ak má niekto dom v strede lesa, kde široko-ďaleko nič iné nie je.)
Ike16.5.2019 18:27  +1#85 Re:
Reakcia na #83 od 810zssk:
Točíme sa, takže Ti vysvetlím, čo je problém.

Ja s Tebou súhlasím a tvoje argumenty sú odborné a podložené. Jediné, s čím mám problém, je tvoje "totálne" tvrdenie, že "každá doprava je vo verejnom záujme". To znamená, že 100 % prepravených osobokilometrov je vo verejnom záujme. Myslím, že tu sa nezhodneme. Nie je to ani 0% a ani 100%. Mieru si určiť neviem. A asi nikto. Ale je to určite niekde medzi. Podľa mňa napríklad cestovanie I. vozňovou triedou nie je verejný záujem. Verejný záujem je dostať Ťa z miesta A na miesto B a to plní II. vt. Prvá trieda je svojim spôsobom doplnková komerčná služba, podobne ako napríklad havarijné poistenie.

Ak by všetko bolo vo verejnom záujme, tak potom zabijeme komerčnú dopravu. Ak nič, tak potom nemáme žiadnu dopravu vo verejnom záujme.

Príklad s potravinami je na prvý pohľad fajn, ale má niekoľko drobných chýb. Potravinový trh na Slovensku je obrovský a popri niekoľkých reťacoch sa uživí aj množstvo malých prevádzok. Možnosť voľby potravín jednotlivcom je navyše enormná. Alternatívou k potravinám je vlastné dopestovanie, čo nie je pre spoločnosť neprospešné.

Dopravný trh je značne menší. Medzi bodom A a B nemáš na výber z piatich dopravcov (tak ako máš Lidl, Tesco, Billu v tvojom okolí) a predstava, že by to tak bolo je naivná ranokapitalistická. Rôzne ceny tovarov navyše nemajú taký dopad na kvalitu potravín, ako má rôzna cena cestovného a o prepravných podmienkach a tarifne nehovoriac. V doprave musí byť väčší poriadok. A akonáhle začneš aj v komerčnej doprave určovať mantinely, tak sa ti postupne začne meniť vlastne na režim dopravy vo verejnom záujme.

Long story short: nedá sa jednoznačne a presne určiť, čo je verejný záujem a čo nie je.




810zssk16.5.2019 18:09  +2#84 Re:
Reakcia na #82 od zakaznik:
Už začínam tušiť o čo mohlo ísť, ale to sme sa zas nepochopili.

Niekedy keď kritizujem že štát niečo neobjednáva (napr. expresy BA-KE), tak sa odvolám na to že majú dostatok prostriedkov na "blbosti" ako niektoré nezmyselné lokálky. Ale keď chcem zrušiť lokálky, nie je to preto že doprava do dotknutých obcí by nebola verejný záujem, ale preto, že vlaky nie sú najefektívnejším módom dopravy pre dané obce. Samozrejme že zabezpečenie dopravy napr. do Banskej Štiavnice verejný záujem je, ale mal by byť napĺňaný autobusom, ktorý má na takéto linky oveľa lepšie parametre (vyššia rýchlosť, možnosť lepšieho trasovania, nižšie náklady).
810zssk16.5.2019 18:06  +2#83 Re:
Reakcia na #81 od Ike:
Podľa mňa je normálne že štát verejný záujem napĺňa len tam, kde to nie je zabezpečené komerčnými službami. Napríklad aj to aby ľudia mali možnosť kúpiť si potraviny je nepochybne verejným záujmom, ale keďže to v dostatočnej miere napĺňajú podnikatelia, nie je nutné aby tam vstupoval štát.

Podobne pri doprave, ak by niekde bola zabezpečená komerčná doprava ktorá by spĺňala spomínané objektívne štandardy obslužnosti, tak nie je dôvod aby ju tam objednával štát. Ak by nastalo to čo píšeš, teda že by komerčné linky jazdili len v silnom čase, bolo by na mieste aby štát linku ďalej objednával ako celok (vrátane tých silných časov, presne pre to čo píšeš).

Každopádne v rámci mesta tento problém neexistuje, keďže neexistuje ani komerčná doprava.
zakaznik16.5.2019 18:04 #82 Re:
Reakcia na #79 od 810zssk:
To bolo, keď si tu obhajoval potrebu dankových ICčok.
Ale konkrétne dohladať je to problém ako písomne, tak asi ani ty si nepamatáš, čosi obhajoval.
Ike16.5.2019 17:45  +2#81 Re:
Reakcia na #78 od 810zssk:
Lenže tvoje premisy sú v rozpore s predchádzajúcimi tvrdeniami.

Pekným príkladom sú skibusy. Obec alebo VÚCka neobjednáva skibusy, lebo doprava k lyžiarskym svahom je zabezpečená komerčne. Ale ak prijmeme premisu, že doprava k zjazdovkám je verejným záujmom, potom je komerčná doprava iba dôsledok neplnenia si povinností objednávateľa v koho pôsobnosti je.

Preženiem to do extrému, ale je to podobné ako keby štát povedal, že ruší rýchliky a uvoľnil trať Bratislava - Košice komerčnej doprave. Nabehli by súkromní dopravcovia, bola by medzi nimi učebnicová súťaž, ale chodili by tie vlaky na konci dňa v správnych časoch? Zastavovali by v správnych zastávkach? Boli by ceny prijateľné, alebo nastavené tak, že zaplať alebo choď autom?

Teraz môžeš povedať, že áno, nech potom štát doobjedná vlaky v potrebných časoch. No ale tu sme na úrovni Miroslava Ivana z SaS, ktorý toto dlhodobo presadzuje, pričom v konečnom dôsledku to zaťažuje štát ešte viac, ako keby ten objednával aj ziskové spoje vo verejnom záujme.

Disclaimer: toto nie je obhajoba akéhokoľvek nehospodárneho a nefektívneho nakladania verejnými financiami.

Ike16.5.2019 17:39 #80 Re:
Reakcia na #77 od zakaznik:
Myslím, že sa teraz zamotávame. Má byť stanovený systém štandardov dopravnej obslužnosti a tá má byť zabezpečená vo verejnom záujme bez ohľadu na to, či cestujúci ide na diskotéku, alebo do práce. Teda nemalo by sa stať, aby nejaká obec nemala spojenie so svetom.

Pôvodná polemika však začala o posilovej doprave vo verejnom záujme.