Hľadá sa spôsob ako zvýšiť prepravnú kapacitu na niektorých linkách.
V týchto dňoch je možné v uliciach mesta stretnúť neobvykle dlhú trojvozňovú súpravu električiek typu ČKD T6A5. Dopravný podnik zatiaľ bez cestujúcich skúša súpravu vozňov #7949+7950+7956, ktorá je dlhá takmer 47 metrov.
Ako uviedol primátor hlavného mesta, ide o hľadanie spôsobu, ako za súčasných možností zvýšiť prepravnú kapacitu na niektorých električkových linkách a tým zvýšiť komfort cestovania mestskou hromadnou dopravou. V rámci skúšobných jázd sa overuje spolupráca jednotlivých vozňov v súprave a zisťujú sa prípadné problémy pri prevádzke takejto súpravy.
Ak testy trojičky dopadnú dobre a odstránia sa prípadné problémy, do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi by sa takáto trojvozňová súprava mohla podľa slov predsedu predstavenstva DPB (vo videu nižšie) zaradiť na prelome mája a júna tohto roka. Odhadujeme, že by mohla byť nasadená na linku 7.
Prepravná kapacita trojvozňovej súpravy T6A5 by bola 492 cestujúcich, čo je o 136 cestujúcich viac, než má veľkokapacitná nízkopodlažná električka Škoda 30T ForCity Plus dlhá 32,5 metra.
Prevádzka trojvozňových súprav T6A5 sa v Bratislave overovala už aj v 1990-tych rokoch, ale k pravidelnej prevádzke trojičiek neprišlo.
BigMac
1435 mm a viac sú na ráme tvaru dvoch protiľahlých L.
Spoločnými náhradnými dielmi pre H a pL sú jedine TM, prevodovka, kardan, 600V= svorkovnica, 24V= svorkovnica, brzdiče ČB/KB a magnetka a aj to nie 100%-ne zameniteľnými, nesedia dĺžky niektorých tiahel a pod.
Záver: NEDAJÚ, resp. nedajú tak, aby to bolo ekonomicky oprávnené, ono by to bola vlastne novostavba a tú by bolo treba schváliť.
Riešenie technické: previazať na hotové 1000 mm podvozky, ideálne (kývačkový) komfort.
Riešenie ekonomické: čo najďalej preč od toho.
Problém elektrotechnický ako bonus: Ostrava má v troleji mínus!!! T6A5 má výzbroj TV3, kto nakreslí zmenu polarity? Na kostre z OV je +, kostra je spoločná aj pre 600V=, aj pre 24V=.
Drž sa pevne laminátového štvrťvolantu, keď budeš hľadať húkačky, tak mačkaj v jeho osi červené ochytané tlačítko, nevymýšľaj sprostosti a na pershingu nehľadaj shunty...