Obnovenie prevádzky a zmena trasy linky 208 (od 8.1.2019)

Linka bude dočasne premávať zo Šulekovej k Nemocnici sv. Michala.

Od 8. januára 2019 bude opäť obnovená premávka trolejbusovej linky 208. Linka bude dočasne premávať po skrátenej trase:

  • Šulekova - Hodžovo nám. - Kollárovo nám. - Ul. 29. augusta - Cintorínska - Nemocnica sv. Michala - Rajská - Dunajská - Ul. 29. augusta - Kollárovo nám. - Hodžovo nám. - Šulekova.

Obslúži zastávky Šulekova, Kozia, Hodžovo nám., Kollárovo nám., Špitálska, Ondrejský cintorín a Nemocnica sv. Michala.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #71:
Priemerne dvoch na jazdu. najviac 7 cestujucich.
Reakcia na: Sanos #70:
Aj si tam niekoho vozil?
Reakcia na: tanal #69:
Tak asi bola neviditeľná, lebo som ju jazdil a ako písal TeBeCe do cca 8:30 jazdila po Šulekovu, neskôr, až do 14:00 iba po Hodžovo námestie. A paradoxne ako jediná bez meškania... 😎
O 6.30 som išla do roboty a nevidela som ju...
Reakcia na: tanal #67:
Podla udajov tam az do 8:00 jazdila normalne podla CP.
O 6.30 ešte nesnežilo... A 208 na Šulekovej nebola.
Reakcia na: tanal #64:
Všetky vozidlá sú tak zasnežené, že ich nevidno? 🙂
A kdeže je tá sľubovaná 208 so zmenenou trasou? Ešte som je dne nevidela!
Reakcia na: david1 #58:
To áno, pretože zatiaľ na rok 2019 je v pláne iba rekonštrukcia trolejového vedenia na Ul. 29. augusta a podľa peňazí možno aj Karadžičova/Záhradnícka a TT Žellova.
Reakcia na: lostrail #57:
Parciály by sa mohli obstarávať/dodať v 2020, kedy by sa mala robiť modernizácia ET Botanická, od ktorej je závislá TT Botanická (využíva stĺpy a prevesy postavené v rámci MET DKR).
Reakcia na: Peter6607 #59:
Samozrejme, že 25Tr môžu jazdiť aj na hocijakej inej linke.
Reakcia na: Peter6607 #59:
Ale 25Tr premávajú len na linke 33 čisto z rozhodnutia samotného DPB, nie?
Reakcia na: S499.1023 #55:
Nesúhlasím, iba som odklonil debatu do slepej uličky vzájomného nepochopenia sa, ako píše trolejbus6207. To, že EÚ od DPB požaduje, aby boli nové vozidlá používané a nestáli vo vozovni, je pravda, na to som sa pýtal na MDV. A že 6 25 Tr nebolo obnovených a na linke inej ako 33 jazdiť nemôžu, to aktuálne platí. To, že z toho vznikla implikácia, že eurofondy sú viazané na konkrétne linky, je mojou chybou zlého vyjadrenia sa. Prečo som spomínal konkrétne linky súviselo s parametrami vozidiel, navýšením výpravy a spôsobilosťou personálu.
Reakcia na: Solider #51:
Optimista 😃
Reakcia na: Solider #51:
Kedy presne myslis, ked pises "v tom case"?
Reakcia na: Peter6607 #40:
Keď sa kupovali nové trolejbusy, tak o parciálnych podľa mňa nikto ani nechýroval, takže informácia, že linka 33 "nebola súčasťou obnovy" mi príde ako nezmysel. Nakúpili sa nové trolejbusy, bez ohľadu na linkové vedenie, a ak ministerstvu niečo vadilo, tak zrejme fakt, že premávajú staré vysokopodlažné trolejbusy, pričom minimálne rovnaký počet stojí vo vozovni. Proste si predstav, ako keby sa stalo, že tvoja manželka má staré auto, a chce nové, ty jej ho kúpiš, a ona by jazdila stále so starou Feliciou, asi by ti to začalo vadiť.
Peter6607 vykladá o fondoch a udržateľnosti bludy z nepochopenia.
Reakcia na: Peter6607 #53:
Proces TT Mlynska brzdila dost aj odbocka k CSU ktoru zvazovali tiez robit. Neviem sice co by tam chodilo / mozno sa planovala predlzena 64tka z Lovinskeho alebo len sa planovalo, ze nieco tam dame. No teraz ked je uz v plane 41+64 s parcialom, tak ta 64 tam asi nepojde, jedine ak ta 204 . Lebo spajat 204 a 32 je uz naozaj nezmysel - nie ani tak trasou, ale nespolahlivostou skrz zapchy.

Avsak L32 mohla byt docasne aj s parcialmi a nie nicit 24/7 dizlaky/CNG na trase kde je 75% trasy pod trolejom. Parcialy pri EU fondoch sme mohli mat za 180 000 z mestskej kasy za 6 vozov ( 30 tisic doplatok za 1 voz pri 5% z ceny 600 tisic za SKodu 27 TrBT alebo SKodu 33 TrBT). Za 180 000 sa nekupi ani len krpaty midibus Urbanway. Ale kupili sme sproste elektrobusy lebo IVON JE(BOL) SMART.
Reakcia na: Solider #52:
Určite, chyba je niekde inde. Je to síce mimoriadne, ale stať sa to môže. Nemám tušenie, ako sú na tom prvé 30 Tr s počtom najazdených kilometrov, ani či konečne dôjde k zlepšeniu tesnenia striech.

Vďaka za opravu/doplnenie.

Petto, ja som bol v tom, že nákup 6 parciálnych trolejbusov ako náhrada 25 Tr sa berie ako hotová vec. Či sa bude čakať na stavbu trate a potom sa naraz obstarajú aj trolejbusy pre linku 32? Veď ešte takto pred rokom sa trať zdala byť iba snom a z magistrátu mi vtedy napísali, že sa hľadá iné riešenie...
Reakcia na: Peter6607 #44:
A je dôvod, aby sa vracali? Keď zo 120 trolejbusov nevedia vypraviť 90, tak je chyba asi niekde inde.
Reakcia na: Peter6607 #40:
Parciály sa nebudú kupovať pre linku 33, keďže v tom čase by už dlhodielska sieť mala byť prepojená cez Botanickú a Mlynskú dolinu so zvyšnou mestskou sieťou.
Reakcia na: Peter6607 #40:
"Súčasťou obnovy nebola akurát linka 33 (tam sa bude kupovať 6 nových parciálov)."
Povedal kto ? 😃
Reakcia na: Peter6607 #44:
Ja pevne verím, že tie už jedine tak na historickú linku. Nekupovalo sa predsa 120 nízkopodlažných vozov na to, aby jazdili staré haraburdy.
Reakcia na: trolejbus6207 #47:
akademická...
Reakcia na: Peter6607 #46:
To je rozumnejší argument, aj keď zaškolenie by sa týkalo len malého počtu vodičov (predpokladám, že delené služby sú ako za starých čias stále mimo zadelenia), druhá vec je, komu by sa chcelo s tými neklimatizovanými šrotmi jazdiť 😁 V každom prípade je táto diskusia čisto alademická, nakoľko je nám obom jasné, že o takomto riešení v DPB nikto ani len neuvažuje... 🙄
Reakcia na: trolejbus6207 #45:
Myslím si, že pokiaľ sa k tomu nevyjadrí samotná prevádzka, tak k záveru nedôjdeme.

Ešte je aj ďalší dôvod, prečo som napísal, že na 201/202 nemôžu ísť 25 Tr. Vodiči... Na N44/47/72 jazdia stále rovnakí, nebol by teda problém so zaučením na 25 Tr.
Reakcia na: Peter6607 #42:
Podľa mňa pletieš hrušky s jabĺčkami - ja polemizujem s Tvojim tvrdením, že na L201/L202 MUSIA jazdiť troloSOR-y, podľa mňa je to totálna blbosť. Keď bude denne jazdiť na L33 päť 31Tr a všetky pojazdné 25Tr pôjdu na DH, bude nás zato EU buzerovať? Určite nie, budú nás buzerovať za to, že jazdí málo troloSORov všeobecne(a to je už iný príbeh).

@ david1 #38 - jasne, L64 je účelový nezmysel na obhájenie rekonštrukcie trolejového vedenia na Hroboňke a jej prepojenia na Pražskú, ale opäť to nemá nič spoločné s tvrdením Petra6607, že tam musia jazdiť troloSORy
Zaujímalo by ma ale to, či môžu po 5 odjazdených rokoch 30 Tr ísť už od jari v prípade potreby naspäť do premávky 14 Tr...
Reakcia na: david1 #41:
K tomu zase bude tiež projekt na parciálne trolejbusy...
Reakcia na: trolejbus6207 #36:
Čo nespájať? Veď na linke 64 jazdili 14 Tr, nie autobusy. Ja píšem o eurofondoch na nové trolejbusy, nie na nové trate. Podmienka, aby tam jazdili trolejbusy súvisela s výstavbou trate, podmienka, že tam musia jazdiť 30/31 Tr súvisí s vyradením 14 Tr. To zase bude úplne iná debata, keď sa budú kupovať nové trolejbusy potom aj pre linku 32...
Reakcia na: 810zssk #39:
Aj podla mňa by sa už mohla obnoviť pôvodná L41. L64 zrušiť.
Uvolnené trolíky použiť aj s vodičmi inde.
Reakcia na: Andy #37:
Prečo boli potom na pokyn ministerstva sťahované 14 Tr z premávky pri ich poslednom nasadení na linky 203 a 209? Ak to tak teda nie je, nech znalejší napíšu, ako to je... Pre mňa by bolo veľkou novinkou, keby nebolo čerpanie eurofondov za účelom obnovy vozového parku podmienené plným nasadením nových vozidiel. Podľa tejto teórie by bolo potom rozumnejšie nechať vyjazdiť staré trolejbusy do rozpadnutia a medzitým šanovať tie nové v garáži. Takto to ale jednoducho nie je...🤪 Súčasťou obnovy nebola akurát linka 33 (tam sa bude kupovať 6 nových parciálov).
Reakcia na: david1 #38:
A je ten projekt este vobec viazany? Nebolo to na 5 rokov?

Lebo DPB ma tendenciu tieto eurofondove veci prevadzkovat naveky, vid aj dnes uz nezmyselne nasadzovanie Crosswayov na 801, hoci by mohli jazdit inde a na 801 by mohlo ist kapacitne prislusne vozidlo.
Reakcia na: trolejbus6207 #36:
Éu.fondy sa čerpali predsa na spojku do vozovne. Museli však vydokladovať jej využitie v sieti liniek MHD. Spojku na šetrenie jalových km pri zaťahovaní spojov do vozovne by EU nepreplatila.
Čiže vznikol paškvil 64/41 a nutný prestup v špičke bez garancie čakania.

Môže tam jazdiť akýkolvek trolík.
Reakcia na: trolejbus6207 #36:
Skôr by som povedal, že to nie je pravda.
Reakcia na: Peter6607 #35:
To mi môj rozum nejako nechce akceptovať - chápal by som povinnosť "eurofondových" vozov jazdiť, ale čo to má spoločné s konkrétnymi linkami? Aj "eurofondovú" L64 by som nespájal s dodávkou troloSOR-ov, však sa spustila ešte v roku 2012, keď sa o nich nikomu ani nesnívalo... 🙄
Reakcia na: trolejbus6207 #34:
Pokiaľ ja viem, tak za tým je práve MDV. Na linkách 201-212, 64 nemôžu jazdiť staré trolejbusy, pretože boli pre ne čerpané eurofondy na obnovu vozoparku. Iba raz bola na rannej 201 25 Tr, ale vtedy bola kalamita s 31 Tr.
Reakcia na: Peter6607 #33:
Skús mi objasniť, prečo "na 201/202 určite 25 Tr ísť nemôžu, tam musia jazdiť 30/31 Tr", je na to vydaný nejaký prevádzkový predpis ❓
Reakcia na: alexidlo #32:
Táto myšlienka sa mi veľmi páči, lebo na 201/202 určite 25 Tr ísť nemôžu, tam musia jazdiť 30/31 Tr.
Prečo nedať 25Tr-ky na 203/8 a 203/9 namiesto 6621 a 6632?
Reakcia na: TomJ #27:
Presne tak, podľa mňa jediné "rozumné" využitie 25Tr-iek sú delené služby na Dolné Hony (L201/L202), na nich by diferáky nedostávali taký záhul ako na L33 a niečo by aj vydržali. Samozrejme som zástancom ich okamžitého vyradenia a odpredaja, pokiaľ by o ne Zlín mal záujem. no toto riešenie je dnes nereálne...
Reakcia na: Peter6607 #28:
Podľa mňa 31Tr boli náhradou len za 15Tr, keďže nemajú agregát a logicky teda nemohli nahradiť aj 25 Tr (aj keď reálne ich nahradili, ale treba ich na DD dotiahnuť a potom zasa odtiahnuť). A ak niekto považuje degeše za náhradu 25Tr, tak to asi nemá v hlave v poriadku.
Navyše 25Tr sú nízkopodlažné, takže odpadá ďalšia výhovorka. Navyše, v čase nákupu 31Tr mali len 8 rokov, takže ešte ani neboli po životnosti, aby ich bolo treba nahradiť.
Reakcia na: Peter6607 #28:
Dnes je vo výprave desať degešov, zjavne prišli náhradné diely, keď sa podarilo niektoré vozy spojazdniť...
Reakcia na: TomJ #27:
Tam už potom sa asi naráža na problém s MDV, 25 Tr je ako 14 Tr a nemala by len tak jazdiť po meste. Ostatne, neprekáža ministerstvu aktuálny stav, kedy tam jazdia autobusy? Alebo prekáža a zavedenie linky 208 je riešenie? Alebo som úplne mimo a MDV to má na háku?
Reakcia na: Peter6607 #22:
Obávam sa, že to neustále zapínanie a vypínanie agregátu na 205 by tie 25Tr dlho neprežili. Skôr ako vraví Petto, dať ich na nejaké delenky, hlavne keď nastáva situácia, že Hroboňka už nemá voľné 31Tr, tak ak je voľný niektorý z nich, vypraviť radšej ten, než 30Tr.
Reakcia na: Peter6607 #22:
Cez prazdniny jazdia 2, v skolske dni 3 a cez vikend 1. Tie vozy nikdy nebudu uz jazdit inde, lebo potom ma zbytocne problem DPB ked mu vypadnu vsetky a schytava to cele mesto. Hoc nejake ranne sluzby z Hrobustova by nemali byt problem ale na celodenky (ako je aj tato 208) je to riziko. 🙂
Reakcia na: Peter6607 #22:
Si sa zrazil s koňom? 😂 Podľa logiky DPB nie je dôležité, aby jazdili, ale aby nespadali do kategórie "odstavený voz" 😋
Reakcia na: tr3mp #23:
Presne tak, jedna vec je, že obsluha samotnej stanice peším presunom zo Svätoplukovej sa ešte zvládnuť dá, ale v blízkosti križovatky Karadžičova-Mlynské nivy sa nachádzajú administratívne komplexy CBC a Twin City, kam dochádza mnoho ľudí. Pre nich je časovo úplne neatraktívne absolvovať peší alebo iný presun na Svätoplukovu, a odtiaľ trolejbusom na Hodžko. Ale obávam sa, že môžeme len dúfať, že súčasný stav nebude dočasne-trvalý, ale raz sa dopravná obsluha tej oblasti vráti do normálu...
Reakcia na: mirec240 #18:
Z AS je to ako-tak, ale ja chodím od križovatky Karadžičova-Mlynské nivy na Palisády 2x do týždňa a tu presun na 202/212 znamená tak 6-7 min a cez 500 m. Nič, čo by sa nedalo zvládnuť, ale časovo úplne neatraktívne, takže mi je lepšie ísť pešo celú trasu 20-25 minút - je to aj s čakaniami rýchlejšie. No rozhodne to atraktivite MHD nepridáva, keď je na 2 km rýchlejšia chôdza. Ani X72 nie je veľmi riešenie, ten krátky úsek, čo sa preveziem, sa časovo stratí dôjdením na zastávku a čakaním na spoj.
Reakcia na: trolejbus6207 #17:
Prečo vlastne nemôžu ísť na 205 aj 25 Tr? Veď by mali byť všetky pojazdné a používajú sa iba dve. Okrem toho by to aspoň čiastočne kompenzovalo súčasnú úbohú kapacitu.
Reakcia na: TomJ #20:
Urcite v takom pripade ratam s tym ze by 21 na spominanych dvoch zastavkach zastavovat musela (osobne si myslim ze na Karpatskej by mala stat tak ci tak). Kapacitne by problem byt nemal.
Reakcia na: 810zssk #19:
A nechýbala by potom tá 210 na Karadžičovej a Šancovej? Asi by tiež bolo nutné zaviesť zastavovanie 21 na Mlynských nivách, Šoltésovej a Karpatskej, čo by ju zasa spomalilo.
Reakcia na: johnnyjanko #13:
Taky pristup urcite neschvalujem, ale treba aby sme boli realisti. Nezabudajme ze dovod preco sa 208 v prvom rade zrusila bol prave nedostatok personalu. Na papieri a Google Maps sa da kreslit vselico, len nie vzdy to ide pretavit do reality.

Osobne by som skor mal tendenciu uvazovat nad presmerovanim 210 cez Hodzko a Kollarko, ak by bolo mozne na SAV doplnit striesku na natrolejovanie (kedze samotnym uzlom pod stanicou musi ist na agregat).
Reakcia na: TomJ #16:
Keď sociálka tak by som dal konečnú pred sídlo DPB, tam kde teraz stojí 210 (... -> Mlynské Nivy -> Košická -> Landererova -> Nové SND -> Landererova -> Košická -> Mlynské Nivy -> ...).

Dá sa spraviť všeličo. Aj to tvoje riešenie. Ale v tom prípade by musela zostať aj linka 208. Predpokladám že pri linke 208 ide tiež o tú Šulekovu, čiže AS už nedoriešili s tým, že sa tam nemá ako dostať trolejbus. Ale ako vravím, bežný človek nebude mať problém využiť linku 202 alebo 212 a absolvovať približne o 150 - 200 metrov dlhší peší presun.
Reakcia na: 810zssk #8:
Momentálne je prevádzkyschopných len 6ks z pätnástich 💀
Reakcia na: mirec240 #15:
Len nezabúdajte na to, že na Šulekovej nie je sociálka, takže 208 s priebežnou konečnou by asi nefungovala. Pri trase na Rajskú zrejme bude na tejto konečnej striedač. Pri okružnej trase by asi musel byť striedač niekde na Hodžku a to mi príde trochu komplikované.

Ak je tak veľmi nutné priame spojenie Hodžka a ASMN, navrhujem trasovať X72 okružne: Ružová dolina - ASMN - Dunajská - Nám. SNP - Hodžovo nám. - Kollárovo nám. - 29.8. - Špitálska (mohla by stáť aj na električkovej zastávke Maríánska) - Rajská - Dunajská - ASMN - Ružová dolina.
A keď už by mali byť na 208 autobusy tak najrozumnejšie by to podľa mňa bolo okruhom cez Mlynské Nivy, Košickú, Landererovu a Karadžičovu s tým, že priebežná konečná by bola tam kde ju mala prednedávnom linka 88.
Reakcia na: johnnyjanko #4:
Ja v tom veľký problém nevidím, z ASMN na Hodžovo nám. (resp. opačne) sa dá bez problémov dostať zo zastávok Svätoplukova, resp. Košická (v smere na ASMN), pri súčasnom stave je to možno o nejaké dve minúty chôdze dlhšie, problém môže byť akurát pre ľudí s batožinou pri prekonávaní prekážok (teraz je to tam celé rozkopané). A ten návrh čo sem dal Max nie je o moc lepší než 208 k Nsmas, keďže zastávka Mlynské Nivy na Karadžičovej je tiež dosť ďaleko od AS.

Možno je v tom tiež nejaká podmienka, aby na 208 zostali trolejbusy. Preto sa vybral takýto návrh.
Reakcia na: 810zssk #8:
Samozrejme, nedá sa, nejde to. Že sa DPB na túto výluku nepripravoval vopred, to sa dalo čakať. Ale že ani po dlhom čase neboli schopní vymyslieť lepšie riešenie, to už ma prekvapuje. Autobusy sa napríklad dajú prenajať.
Reakcia na: Max #10:
Ale tam ide o to, aby tam jazdil trolejbus.
Reakcia na: 810zssk #8:
Trolejbusári vedia jazdiť aj na autobusoch, takže aj tak by sa dalo.
Reakcia na: on-line #5:
Alebo takto nejako (za predpokladu, že by tam mal jazdiť /duo/bus)
Reakcia na: johnnyjanko #4:
Problem je ze krizovatka Mlynske nivy pokial viem nie je pod prudom, ak tam vobec su droty, cize by si to nemohol vypravovat trolejbusom bez APU. Trolejbusov s APU je v pojazdnom stave zufalo malo (vid vyprava 205 a 210 v ostatnych dnoch) a autobusova prevadzka nema vodicov nazvys.
Reakcia na: johnnyjanko #6:
Jaaaaj zabudol som na to, ďakujem🤔
Reakcia na: on-line #5:
Z tvojho popisu si nejako neviem predstaviť, kadiaľ to podľa teba má jazdiť. Skús to prosím popísať podrobnejšie alebo to vyklikať do Gugeľ mapy a poslať link. A nezabudni, že zo Záhradníckej smer centrum nie je dovolené odbočiť doľava na Karadžičovu.
Reakcia na: johnnyjanko #4:
Stačilo urobiť 208 okružnú Šulekova - ASMN - Svätoplukova - Karadzicova - Ul. 29.8. - Šulekova (plus 1 voz)
Celé zle. Vylúčením trolejbusov z Mlynských nív zaniklo dôležité spojenie medzi Hodžovým/Kollárovým námestím a ASMN. Namiesto toho X72 jazdí len po Nem. sv. Michala a rovnako len potiaľ bude jazdiť aj 208, akurát z opačnej strany a pravdepodobne s mizerným intervalom. Nedalo by sa vymyslieť nejaké lepšie riešenie, aby toto spojenie ostalo zachované alebo aspoň čiastočne nahradené?

Keď už DPB nie je schopný zabezpečiť náhradnú linku z Hodžovho alebo Kollárovho námestia, cez Špitálsku a ASMN niekam po Ružovú dolinu alebo Hraničnú, tak aspoň mohli predĺžiť 208 až po ASMN (otočka okolo VÚB ako kedysi 206), nech to aspoň čiastočne nahradí chýbajúce spojenie. To fakt na to nie je kapacita?
Reakcia na: Andy #1:
alebo to bude bus?
Reakcia na: Andy #1:
Už nejakú dobu tam výhybka je 🙂
A bude zakaždým prekladať palice, alebo dorobia výhybku? 🙄