Ako prvá bola nainštalovaná nabíjačka na Patrónke.
V týchto dňoch začala inštalácia nabíjacích miest pre pantografové nabíjanie elektrobusov, ktoré umožnia priebežné rýchlonabíjanie vozidiel priamo na linkách. Takéto miesta sa okrem vozovní Krasňany a Jurajov dvor budú nachádzať na Patrónke na konečnej zastávke linky 43 a na Kollárovom námestí na konečnej linky 80. Výstavbu nabíjacích miest realizuje pre dopravný podnik spoločnosť Elektra Slovensko v spolupráci s firmou Elektrizace železnic Praha.
Ako prvé bolo nainštalované nabíjacie miesto na Patrónke, ktoré by malo umožniť celodennú premávku elektrobusu na linke 43 bez nutnosti výmeny vozidla v priebehu dňa, ako je tomu v súčasnosti.
Bratislavské elektrobusy SOR NS 12 Electric a SOR EBN 8 sú vybavené strešným nabíjacím 5-pólovým zberačom poľskej firmy EC Engineering pre nabíjací systém Ride&Charge od tejto firmy. Nabíjacie miesta budú pripojené na rozvody 600 V dopravného podniku. Podľa údajov výrobcu má zariadenie maximálny výkon 600 kW a maximálny prúd 1000 A.
lostrail
V tomto dokumente na strane 60 sa pise o beznom vykone 150-350kW (suhlasi so schemou, ktora je tam zakreslena), ale ze coraz beznejsie su objednavky na systemy s vykonom 450 kW, pricom maximum je 600kW. Tiez je to dost velky rozsah, ale predsa o nieco mensi, ako 250 az 1600 A.
http://pspa.com.pl/assets/uploads/2018/12/Raport_PFR_elektromobilnosc_w_transporcie.pdf