S Mikulášom príde do mesta opäť aj Vianočná električka (6. – 30.12.2018)

Premávať bude od 6. do 30. decembra po okružnej trase v centre mesta, počas sobôt navštívi postupne aj jednotlivé radiály.

V uliciach hlavného mesta bude v decembri už tradične premávať Vianočná električka v podobe vyzdobenej električky ČKD Tatra T6A5 #7901. Tohtoročným motívom interiéru aj exteriéru Vianočnej električky bude biblický príbeh o narodení Ježiša Krista v meste Betlehem.

Vianočná električka bude premávať od 6. do 30. decembra 2018 (okrem 24. a 25. decembra) po okružnej trase:

  • Jesenského (SND) - Nám. SNP - Kapucínska - tunel - nábrežie - Jesenského (SND).

Počas pracovných dní a sviatkov bude električka odchádzať:

  • z Jesenského (spred Historickej budovy SND)  od 16:00 do 20:00 každých 30 minút.

Cez víkendy bude premávka električky už od 10:00:

  • z Jesenského (spred Historickej budovy SND)  od 10:00 do 20:00 každých 30 minút (okrem 14:30 a 18:30, kedy bude mať prestávku a nižšie uvedených sobotných odchodov).

Vianočná električka bude cestujúcich prepravovať bezplatne a zastaví na všetkých zastávkach na svojej trase. Jeden okruh mestom trvá 13 minút.

V nedeľu 16. decembra 2018 bude Vianočná električka premávať zo zastávky Nám. Ľ. Štúra v intervale 80 minút po trase:

  • Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. - Špitálska - Americké nám. - Blumentál - Račianske mýto - Rača  - Račianske mýto - Blumentál - Americké nám. - Špitálska - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra.

Počas sobôt 8., 15. a 22. decembra 2018 bude premávka Vianočnej električky upravená nasledovne:

  • Odchod o 16:30 z Jesenského v týchto dňoch nebude vykonaný.
  • Dňa 8. decembra budú odchody o 16:00 a 20:00 vykonané po trase
    • Jesenského - Nám. SNP - Obchodná - Blumentál - Trnavské mýto - Ružinov - Trnavské mýto - Blumentál - Obchodná - Kapucínska - tunel - nábrežie - Jesenského.
  • Dňa 15. decembra budú odchody o 16:00 a 20:00 vykonané po trase 
    • Jesenského - Špitálska - Krížna - Trnavské mýto - Vajnorská - Zlaté piesky - Vajnorská - Trnavské mýto - Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP - Kapucínska - tunel - nábrežie - Jesenského.
  • Dňa 22. decembra budú odchody o 16:00 a 20:00 vykonané po trase 
    • Jesenského - Nám. SNP - Kapucínska - tunel - Karlova Ves - Dúbravka - Karlova Ves - nábrežie - Jesenského.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
7902 býva v týchto dňoch odstavená? Respektíve... prečo sa berie práve 7901?
Reakcia na: Ričard #1:
Pretože má "zlaté" madlá? Proste #7901 bola na to prispôsobená. A #7902 je zadný voz, ktorý nie je určený na premávku samostatne, vyžiadalo by si to ďalšie a zbytočné úpravy... A keď to myslíš tak že prečo práve T6, no tak sa DPB rozhodol, dva roky dozadu.
Reakcia na: mirec240 #2:
Otázky, či je niečo „zbytočné“, by si mal skôr klásť objednávateľ dopravy. Nejaká vianočná kačica by nikomu neprekážala a mala by aj väčšiu kapacitu.
Reakcia na: Solider #3:
Stačilo keby tá vianočná električka jazdila v súprave. Tým pádom by sa vyriešil problém čo so 7902.
Reakcia na: mirec240 #2:
Čo vlastne treba spraviť na to, aby 7902 mohla jazdiť sólo?
Reakcia na: Trolley #5:
Neviem, čo bráni spojeniu 7902+7928. Viem, že by si to vyžiadalo trochu úprav, ale snáď nie až tak zložitých. V Prahe, kde jazdia vozy T6 sólo i vo dvojiciach, je totálna promiskuita, spája sa čokoľvek s čímkoľvek - a jazdí to (teda = funguje to). Len v Bratislave sa to nedá...
Je nejake foto, ako bude vyzdobena?
Reakcia na: Trolley #5:
Nevravím že by to bolo nejak náročné ale použiť #7902 namiesto #7901 by mi vzhľadom na súčasnú situáciu neprišlo veľmi logické. To už radšej celú súpravu, ako vravíš...
Podľa CP na webe DPB by v sobotu mala ísť na krátky okruh mestom aj o 17:00.
Reakcia na: Ričard #1:
Je to celkom jednoduché . HE sa prestali používať nakoľko každoročné polepovania a odlepovanie poškodzovalo lak! Prečo T6A5? Teoreticky byto nemusela byť T6. Ale prvá mala imitovať ako by interiér obývačky. A to spĺňali vozidlá 7901-7904 (rozmiestnenie sedadiel).
Tak sa urobila 7901, bola po prehliadke.
Prečo sa nemôže spojiť 7902 a 7928? Teoreticky by to išlo, len všetko je niečo za niečo a stojí to peniaze. 7927-28 bola pred prehliadkou. Dnes má 7928 prepadnuté všetky prehliadky a urobiť ich by zase len niečo stálo. Ako to celá dopadne zo 7927? Nechajme sa prekvapiť!
A čo sa toho spájania ľubovolnych vozidel týka! Ano v Prahe to robia, ale nie úplne len tak.Oni dostali T6 v počte 150ks v jednej serii. V BA sú série 3 + 7957-8. Ani to by nebol až taký problém. Ten hlavný dôvod sú rozdielne priemery kolies. Je presne určené aký rozdiel v priemere kolies môže byť medzi nápravami a vozidlami. Samozrejme obidve tieto vozidlá sú zadné vozidlá a nemajú potrebé vybavenie v kabínach vodiča. A dovybavenie tiež niečo stojí!
Reakcia na: piggee #7:
Foto motívu (jeho časť)je v pozvánke na webe DPB.
Reakcia na: Trolley #9:
Obávam sa, že odchody v sobotu o 17tej sú len zbožným prianím, ale reálne vykonávané nebudú.
Reakcia na: Valec #12:
Záleží aké budú odchody z opačných konečných zastávok. Tie zatiaľ známe nie sú.
Doplním, že cez víkend odchody o 14:30 a 18:30 nebudú vykonané.
Reakcia na: Trolley #13:
To je úplne fuk, nakoľko také kolo SND-Rača-SND nespravíš za hodinu ani s normálnym vozom, nie ešte s vyzdobeným (ktorý má obmedzenú rýchlosť). Aj ten Ružinov (najkratšia radiála) by bol v premávke nadoraz.
Voz 7901 je podľa mňa dobrý výber. Jednak má upravený interiér (hocikedy cez rok si v ňom človek spomenie na Vianoce 🙂 ) a je to aj inak výnimočné vozidlo, keďže je prvým prototypom (nehodila by sa o tom niekde vo voze krátka info? Alebo aj je a nevšimol som si?). Samozrejme, historičák by bol asi atraktívnejší, ale pokiaľ sa majú zachovať pre čo najviac ďalších generácií, tak by nebolo rozumné ich zaťažovať toľkými jazdami v krátkom čase.
Reakcia na: piggee #7:
Vyzerá, ako keby mala reklamu na cestovnú kanceláriu zo začiatku 90. rokov.
Reakcia na: Trolley #4:
Tu nejde o 7902, ale o to, že na dobu jedného mesiaca bude jazdiť o jednu súpravu menej, čo pocítia v konečnom dôsledku cestujúci v zníženej kapacite. Gýčové polepy a ešte gýčovejší interiér so záclonkami a krbom s imitáciou horenia dreva radšej ani neriešim 😨
Reakcia na: Solider #18:
To je vecou v kusu.
Reakcia na: Trolley #19:
Alebo aj nevkusu 😉
Reakcia na: Solider #20:
To je individuálny názor.
Dufam ze "okruzne" trasy po radialach budu prebiehat rovnako ako minuly rok, kedy vodic so svojimi pomocnikmi neinformovali ludi ze ma elektricka zmenenu trasu a ide na radialu (vozidlo nebolo nijak oznacene) a na konecnej v Raci ludi vyslovene vyhodili von z voza do mrazu na 20 minut.

Kavicku a cigaretku potiahli trochu dlhsie nez mali, takze jazdu smer centrum cestujuci zhodnotili: "Ide s nami ako keby nas ukradol". A naozaj, elektricka tak presvistala racianskou radialou ze na niektorych zastavkach ani nezastala, napriek tomu ze boli cestujuci ktori chceli vystupit / na zastavkach sa chystali nastupit.

Vianočná električka je super pocin. Organizacia, planovanie a vyzdobenie musela zhltnut plno casu. O to vacsie sklamanie pride, ked par jedincov zameni pokludnu, vyhliadkovu jazdu pre deti s prevozom hnoja 😖
Reakcia na: dupe #22:
Minulý rok sa o jazdách na radiálu rozhodlo už počas premávky, takže žiadne tlačené materiály o tejto zmene nevedeli. Tento rok to vyzerá organizovanejšie, ale aj to nie veľmi, keďže ako píšem nižšie, odchod o 17tej sa nebude dať vykonať (stačí pozrieť časy jazdy v bežných CP). Som zvedavy, čo DPB zverejní.
Reakcia na: Valec #23:
Materiály k základnej trase sú už zverejnené.
Reakcia na: Valec #23:
Viem ze sa to organizovalo na poslednu chvilu, pre to teraz dufam ze si nase prispevky niekto precita a daju na to pozor.
Som optimista.😎
Škoda ďalšej funkčnej súpravy, ktorých je nedostatok. Radšej mohli na tento účel obetovať niektorú z K2S. Bola by aspoň vyššia kapacita a menšia tlačenica.
Reakcia na: Valec #15:
Prečo má vyzdobený voz obmedzenú rýchlosť? Lebo by pri dosiahnutí tretej kozmobeusáckej rýchlosti 50 km/h začala opadávať výzdoba?
Reakcia na: LUKY 87 #26:
Alebo mohli spraviť vianočnú električku zo 7085.
Kde ste na to prišli, že električku nepôjde 12:30 a 15:30 keď podľa CP sú vynechané odchody o 14:30 a 18:30?
Reakcia na: S499.1023 #28:
Na to nemá podľa mňa vhodný interiér. Ale s tým by sa dalo niečo urobiť... Ja by som vybral jednu z prvých K2S, ktorá by prešla menšou prestavbou interiéru (najmä zmena usporiadania sedadiel) a mohla by slúžiť na špeciálne účely (v zime vianočná električka, v lete niečo iné). Napr. taká, ako má Brno tú pivnú šalinu, akurát ta prestavba by mohla byť jednoduchšia...
Reakcia na: mirec240 #30:
Najlepšie by bolo vrátiť sa k historičákom a nezasahovať týmto prevádzkové vozy. Napríklad taká súprava/sólo voz 7819-20.
Reakcia na: Solider #31:
Lenže na historičákoch by nemohli spraviť tie cirkusantské úpravy😃
Reakcia na: Viko #32:
Dali, ale vyzeralo by to ešte nevkusnejšie ako vianočná žehlička 😂
Reakcia na: Trolley #29:
Záleží na tom, či myslíš ten CP na webe v PDFku, alebo ten na Facebooku vo forme obrázku. 😁
Reakcia na: Valec #34:
Ten v PDF je správny.
Reakcia na: Valec #34:
Tento web sa ale netrafil ani do jedného.