Bratislavská integrovaná doprava akceptuje opodstatnené pripomienky starostov k zmenám v doprave

Zmenia sa linky 219 265 285 520 525 550 632649.

Minulý týždeň sa na pôde Bratislavského samosprávneho kraja stretli primátori a starostovia miest a obcí regiónu, aby si spoločne skoordinovali pripomienky k zmenám v prímestských spojoch. Bratislavský samosprávny kraj ako objednávateľ prímestskej dopravy v spolupráci s Bratislavskou integrovanou dopravou akceptuje opodstatnené pripomienky, upravuje a dopĺňa odchody a príchody niektorých spojov, školských autobusov.

 „So starostami, ktorí mali záujem sa o zmenách komunikujeme od minulého roka. Pripomienky starostov sme si vypočuli a základné pripomienky sme do grafikonov aj zapracovali. Pri niektorých ranných spojoch totiž hrozilo, že v prípade čo i len najmenšieho zdržania by žiaci a študenti nemuseli stihnúť prvé zvonenie v školách. Ďalšie pripomienky vyhodnocujeme a už budúci týždeň je pripravené ďalšie stretnutia so zástupcami obcí a miest, kde si všetky zmeny predstavíme,“ zhrnula dôvody zmeny v grafikonoch generálna riaditeľka spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava Zuzana Horčíková.

Zmeny sa týkajú ranných a na niektorých linkách aj popoludňajších spojov, ktoré sú v prevažnej miere využívané školákmi. Zmeny sa dotknú siedmich liniek prímestskej dopravy. Všetky informácie sú dostupné aj na na www.cestujemeponovom.sk.

Na linke 219 bol posunutý odchod spoja č. 24 z Borinky zo 7:30 na 7:20, vďaka čomu žiaci z Borinky optimálne stihnú začiatok vyučovania v ZŠ v Stupave. Pre obrat vozidla bol cez pracovné dni posunutý odchod z autobusovej stanice zo 6:35 na 6:25 (vznik spoja 13). Cez víkendy a sviatky sa odchod spoja 11 z autobusovej stanice nemení - ostáva v čase o 6:35. 

Na linke 520 bude doplnený spoj s odchodom z Bratislavy, autobusovej stanice o 15:21, ktorý bude v Pezinku vedený priamo až na sídlisko Sever, pričom následne bude pokračovať na linke 522 aj na sídlisko Muškát. 

Na linke 525 bude pre dopravu žiakov z Čiernej Vody a Chorvátskeho Grobu do škôl do Senca zriadený spoj 301, ktorý bude vedený už z Bratislavy, aut. stanice (odchod 6:03), pričom zo zast. Čierna Voda, Čerešňová pôjde o 6:41 a zo zast. Chorvátsky Grob, námestie o 6:51. Príchod na žel. stanicu Senec bude o 7:11. Namiesto neho bude zrušený pôvodný spoj 7 na linke 632 s odchodom z Bratislavy, aut. stanice o 6:13. Pre rovnaké spojenie môžu cestujúci využiť spoj 3 linky 630, ktorý má nezmenený odchod z Bratislavy, aut. stanice o 6:13, premáva cez Ivanku pri Dunaji a Bernolákovo, príchod do Senca na žel. stanicu ostáva nezmenený o 7:12. 

Na linke 102423 (v úseku Bratislava - Doľany linka IDS BK 550) bude zavedený na základe mnohých podnetov od obcí ležiacich pod Malými Karpatami nový spoj do Trnavy, s odchodom zo žel. st. Pezinok o 6:03. Tento spoj bude vedený cez Dubovú, Pílu, Častú a Doľany (odchod 6:50) s príchodom do Trnavy, na aut. stanicu o 7:20. Následne bude zriadený nový spoj s odchodom z Trnavy, aut. stanice o 7:30, ktorý bude o 8:02 z Dolian pokračovať po trase linky 550 až do Bratislavy. 

Na linke 550 bude pre lepšiu dopravu žiakov zo ZŠ Častá spoj č. 82 premávať zo Štefanovej už o 12:28 a zájde cez Červený Kameň a Pílu. Od Dubovej bude vedený do Bratislavy v nezmenenej, intervalovej časovej polohe. 

Na linke 649 pre bezpečnú dopravu detí a žiakov do škôl zájde spoj č. 44 (s odchodom zo Šamorína, aut. st. o 6:16) do lokality Bodoház, ktorá je súčasťou katastrálneho územia Kráľovej pri Senci. Na uvedenej zastávke bude tento spoj v čase o 7:05. Pre spojenie počas ostatných častí dňa môžu obyvatelia tejto lokality využiť neďalekú zastávku Hrubý Šúr, Bodoház. 

Na linke 289 vstúpi do platnosti výlukový cestovný poriadok vyvolaný dlhodobou rekonštrukciou cesty Malacky - Rohožník. Linka na obchádzkovej trase zastaví na zastávkach Malacky - Tesco, ďalej v Perneku aj Kuchyni, pričom v úseku Rohožník, aut. stanica - Plavecký Peter (- Prievaly) jej trasa ostáva bez zmeny. Na uvedenej linke budú zmenené všetky odchody, pričom v Rohožníku ostáva nadväznosť z linky / na linku 269 smerom na Stupavu a Bratislavu. 

Na linke 265 bude posunutý odchod spoja 33 z Malaciek, žel. st. zo 16:55 na 17:00. 

Bratislavská integrovaná doprava má informácie aj o ďalších návrhoch na úpravu, napríklad v Senci zo smeru Kráľová pri Senci. V najbližších týždňoch sa zástupcovia Bratislavskej integrovanej dopravy stretú aj s generálnym riaditeľom Železničnej spoločnosti Slovensko, kde mu budú predostreté požiadavky a pripomienky obyvateľov.

„Okolie Bratislavy čakajú náročné mesiace. Práve preto sme pripravili kvalitnú ponuku, ktorá všetkým ponúka rýchlejšiu alternatívu cestovania. Všetci si musíme zvyknúť postupne prestupovať z áut a autobusov do vlakov,“ uzavrela generálna riaditeľka BID a. s. Zuzana Horčíková. Už o pár týždňov sa totiž na území Bratislavy a v jej blízkom okolí začne najväčšia dopravná výstavba v Európe.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AndyNO #55:
V Bohoháze sú v zásade 2 problémy:
- zastávka je na vnútornej komunikácii, časť obyvateľov tam autobus chce, časť nie (https://www.google.sk/maps/@48.180661,17.4088925,3a,33.7y,181.15h,84.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3C7lcOYS7iiv5qFI2xbF6g!2e0!7i13312!8i6656?hl=sk)
- obrat je tam možný len cúvaním.

Žiaľ, súčasný výsledok je vizitkou obce, ktorá povolila výstavbu radu rodinných domov na statku ďaleko za obcou bez akejkoľvek infraštruktúry.
Jedným z riešení je, že obec vybuduje chodník k hlavnej ceste a zastávky na nej. Potom bude možné vyznačiť aj priechod a zriadiť zastavovanie autobusu.
Zachádzanie je dočasný riešením pre tých 10-15 cestujúcich denne.
Reakcia na: 810zssk #59:
Veď hej tomu rozumiem ale raz som poslal pripomienku na BID, žiadna odpoveď. Poslal som to na SL, prišiel mi mail, že to poslali BID-ke a hneď na druhý deň mi prišla odpoveď od BID...čiže radšej sa s pripomienkami obraciam na SL.
Reakcia na: AndyNO #58:
SL je len dopravca. Koordinatorom IDS je BID, takze obracat sa treba tam. SL s tym uz (chvalabohu) nic nema.
Reakcia na: 810zssk #57:
Obrátim sa na SL s tým Bodoházom, predsa len tá zachádzka trvá 3 minúty, čo nebude nejaký extrém pri prestupoch v Senci, príp. Zlatých Klasoch (keď to nebol problém pri tom školskom spoji, určite to nebude problém ani na iných spojoch)
Reakcia na: AndyNO #55:
Bodoház je fail a dosť sa divím že ho neopravili v septembrovej vlne zmien (podobne zabudnutá zachádzka 269ky k Stupave, VW v jednom zo smerov, čo je zrejmý omyl, nie zámer).
Reakcia na: AndyNO #55:
To je to čaro bývania na samote. Tam má auto určite každý.
Ten ranný spoj bude určite školák..
Mne inak ako totálny fail príde tá 649 a časť Bodoház...
Určite tam je viac spojov, ale do samotnej časti ide len jeden spoj o 7:05. Všetky ostatné spoje idú zo zastávky Hrubý Šúr, Bodoház, ktorá je vzdialená zhruba 300 metrov od tej "osadky". Na tom by nebolo nič zlé ak by tá zastávka nevyzerala nejak takto:
https://www.google.sk/maps/@48.1794259,17.4153538,3a,75y,7.79h,79t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKrdvl_okPzSmwO0VN2kwnQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=sk

Navyše na ceste ku tejto zastávke musíte prejsť cez celkom rušnú cestu, bez prechodu, zastávka ani cesta ku nej nie je nijak osvetlená. V zime tam budú určite všetci skákať od radosti...
Prepotrebnou 525kou do Senca ide az jeden clovek, aj ten nastupil az v "starom" Grobe (nie na Ciernej vode) cize by sa kludne dal riesit prestupom 528+630. Hlavne ze na polnocne spoje nie su peniaze, ale vzduch sa vyvazat moze.
Reakcia na: Andy #52:
Dobrú známku by mal aj z predmetu "vyplakávanie" ? Ešteže "svoje dni" má raz za pol roka.
Reakcia na: S499.1023 #51:
Jednotka z nenávisti? ?
Reakcia na: Viko #50:
Myslím, že veľa by vysvetlil pohľad na Dunčove vysvedčenia.
Reakcia na: johnnyjanko #49:
A tí, čo na tom dobrom aute aj náhodou prídu, na to majú len preto, že ich polovička má slušný príjem a sponzoruje životy oboch lebo chápe, že pre niekoho je učenie životnou náplňou a "lepšia" robota by ho/ju nebavila.
Reakcia na: falaise #46:
Možno nie si nácek, ale psychopat si, alebo niečo berieš. Poznám zopár učiteľov, a buď nevlastnia vôbec žiadne auto, alebo majú starú Feldu či Fabču, ktorú im daroval niekto v rodine. Tak to je. Celé tvoje výlevy o učiteľoch, ktorí sa vozia na drahých autách a chcú, aby sa kvôli tomu posúvalo vyučovanie, sú totálny výmysel.
Reakcia na: si #47:
Rok som učil na gymnáziu, ktoré má prívlastok 4. najlepšie na Slovensku. Kúpil som si tri domy, jachtu mám ukotvenú v Zadare a môj pozlátený Learjet 75 (v ktorom je v prevedení bielej kože aj záchod) ma čaká odstavený v hangári na Schwechate.

Reakcia na: falaise #46:
a si si isty ze tie celkom slusne drahe auta su tych ucitelov ? 😛
Reakcia na: S499.1023 #31:
Ty si pacient teda. Vodičák mám, snáď ťa porazí. Nemám dôvod sa hlásiť k náckom, keďže ním niesom a ani takých nepodporujem. To, že si niekto mýli pojmy a dojmy, sústavne klame, zavádza a zneužíva trúfalé pojmy nie je môj defekt ale tvoj a takých ako si ty.

Ak sú učitelia najchudobnejší z najchudobnejších, tak akoto, že pred školami im parkujú celkom slušne drahé autá? Včil mudruj trubadúr.

Ubezpečujem ťa, že úraz, drogy a ani alkohol v tom niesú. Je v tom len to, že vnímam svet tých ľudí, ktorí žijú v tvrdej realite ťažkého života za 400-500 čistého, s asociálmi na krku v susedstve a pritom im nejakí kaviarenskí fašisti humanistickí, ako ty diktujú a nálepkujú ich. Sa odsťahuj do nejakej "vychytenej" lokality na Východe a potom otváraj gágor po roku obohatenia sa tam a prace za 400-500 čistého!!!
Reakcia na: Miro #41:
Automatický kamerový systém je dobrý akurát tak na výber pokút, nemá žiadnu preventívnu funkciu. Nehovoriac o tom, že po pár dňoch by už miestni valili v buspruhu a len v miestach kamier by ho opustili.
Tam proste musia byť viditeľní pomáhajkovia a kasírovať. A k tomu dôkladnou buzeračnou kontrolou dotyčného zdržať o dvojnásobok získaného náskoku. Automatický kamerový systém samozrejme ako doplnkový tiež, aby nemohli pomáhajkovia púšťať "našich ľudí" bez postihu.
Reakcia na: Ike #40:
II/502 určite, aspoň časovo obmedzené (buspruh 6 - 10 a 14 - 19). Na diaľnici som ešte buspruh fakt nevidel.
Reakcia na: Ike #40:
"len" ? ?
Reakcia na: Ike #40:
Samozrejme by sa muselo kontrolovať, najlepšie automatickým kamerovým systémom, či ten buspruh používajú len vozidlá, pre ktoré je určený.
Reakcia na: S499.1023 #39:
Súhlasím. Ja som rozmýšľal aj nad II/502, prípadne na D1 alebo D2. Ak by bol realizovaný formou obmedzenia v jazdnom pruhu (ktoré je bežnou praxou na Slovensku), tak je to len otázka politickej priechodnosti.
Reakcia na: Ike #36:
Neviem ako v tomto smere ale ten pred pár rokmi slávnostne dorobený pruh na I/630 by mal byť rozhodne buspruh.
Reakcia na: 810zssk #37:
* vsetky spoje X :))
Reakcia na: 810zssk #35:
Taketo nieco by stacilo (vsetky spoje 😵.
Možno teraz trepnem hlúposť, ale aj nejaký ten BUS pruh mimo mesta by mohol byť riešením zvýšenia spoľahlivosti
Reakcia na: johnnyjanko #33:
Pridavam sa k tomutu. Som presvedceny ze par rannych a poobednych spojov (vyjazditelnych jednym busom) by stalo za pokus. Je pravda ze stupavsky smer nekolabuje tak ako senecky, ale tie zapchy citelne su a budu narastat. Bolo by fajn uz vopred ponuknut napojenie na nosnu dopravu.
Reakcia na: johnnyjanko #33:
V diskusií som to už niekde počul, zopár krát to už zaznelo. Záhorácky smer je hlavne vďaka Sitine (a možno aj križovatke Stupava juh D4?) na vjazde do BA zatiaľ najlepší zo všetkých, busy od Záhoria mávajú najmenšie meškanie.

Áno, cez Stupavu a Lamač je nejaké zdržanie, ale v porovnaní s dopravou na D2 tá cesta cez Zohor a na vlak rýchlejšia nie je (zakiaľ čo vlak na trati 120 či 130 je rýchlejší oproti súbežným autobusom po ceste I/61 či II/502, ale často aj voči doprave po D1.)
Čo myslíte, kedy bude zavedené autobusové spojenie medzi Lozornom (Jablonovým, Pernekom...) a Zohorom? Od zrušenia osobnej dopravy na trati 112 v roku 2003 toto spojenie zaniklo a bohužiaľ nebolo dodnes nahradené (turistické víkendové vláčiky v letnej sezóne nepovažujem za náhradu). Obyvatelia mnohých obcí dolného Záhoria majú železnicu kúsok od seba, ale nemajú sa tam (na stanicu Zohor) ako verejnou dopravou dostať. Samozrejme tam mnohí jazdia z okolitých obcí autami alebo bicyklami, ale to nie je pre každého. V roku 2003 možno nemalo zmysel cestovať z Lozorna do BA vlakom cez Zohor, ale dnes to rozhodne zmysel má. Jednak kvôli čoraz horším zápcham, a jednak preto, lebo tarifná integrácia umožňuje cestovať cez Zohor za rovnakú cenu ako priamym autobusom. Trápi to niekoho? Bolo to vôbec v diskusii o zlepšovaní regionálnej autobusovej dopravy? Všimli si to nejakí starostovia?
Reakcia na: falaise #29:
Zato tvoji rodičia vyrobili úplne nesterilného blbečka. Ani si na to nepotreboval brať drogy, byť prejdený autom, znásilnený či drogovo závislý. Aj keď - ktovie?
Reakcia na: falaise #28:
Čo sa furt navážaš do učiteľov, tých najchudobnejších z chudobných, že si rite v autách vyvážajú? Ťa serie, že ti kvôli bipolárnej poruche nikto nepodpíše vodičák?
Reakcia na: falaise #26:
Mňa fascinuje tá zbabelosť náckov, keď roky vedú nacistické reči ale potom sa trasú ako osiky, keď sa k tomu majú prihlásiť.
Reakcia na: S499.1023 #20:
Na Slovensku panuje u nejedného rodiča obsesia, že jeho dieťa musí hneď ako opustí bránu školy nasadnúť do autobusu a ten ho musí "vyklopiť" doslova pred domom. Ak tomu tak nie je, tak nastáva hystéria, že dieťa prejde auto, bude prepadnuté, znásilnené, začne brať drogy atď., proste za tých 10-15 min čo by sa mohlo zdravo prejsť bus-škola alebo bus-domov je permanentne ohrozované. Úplne choré zmýšľanie rodičov, ktorí vyrábajú sterilné deti, ktoré majú pohyb iba na telesnej výchove, pretože si neviem predstaviť ako takíto rodičia pustia svoje dieťa von sa hrať. Alebo si jednoducho serú do huby a cvičia s dopravou, lebo ich nikto nepošle do prdele, že svoje decko von pustia kade tade, ale pri jeho ceste do školu sú úzkostliví a prepadajú panike. V prvom rade bezpečnosť peších majú riešiť starostovia obcí vybudovaním chodníkov a bezpečnosť perd kriminálnymi živlami majú riešiť s obecnou políciou. Ale radšej to hodia na nezmyselné požiadavky voči VHD.
Reakcia na: Ike #23:
A čo by sa im stalo? Tak by učitelia sadli do áut o 15-20 min poobede neskôr. Odpadlo by im zo zadku snáď? Kvôli nim sa majú decká naháňať ráno o 30 min skôr do školy a má sa prekopávať CP a meniť spoje, ktoré nadväzujú na iné, pričom poskytujú možnosť prestupu ľudí na vlak/bus do spádového centra, ale to ich netrápi. A poobede zas náreky, že decká dlho čakajú na spoj, lebo končia o 30 min skôr. Tak žeby to vyučovanie posunuli aby sa začínalo aj končilo neskôr a tieto problémy by nám pri tvorbe CP odpadli?! Nieeee, načooooo??? Ak takto slabo mentálne vybavení učia deti na školách, tak amen. Hlavne matematikári by mohli tieto veci okolo taktu a nadväzností pochopiť, keďže je to do veľkej časti vec matematiky a práce s deliteľmi 60 bezo zvyšku, príp. násobkami 60.
Reakcia na: 810zssk #25:
Bod a) ako si popísal funguje dnes v praxi a prínos toho systému vidno dnes v praxi na každoročnom úbytku cestujúcich na strednom a východnom Slovensku a tiež aj v častiach TNSK, TTSK a NRSK. V BSK to išlo po zavedení IDS nahor myslím s počtom cestujúcich.

Bod c) je nevyhnutná podmienka resp. spadá tam aj príklad kedy sa autobusová linka nižšieho významu/kategórie prípojuje na autobusovú linku vyššej kategórie/významu, t.j. nosnú linku. To je základ IDS a potom sa ešte na základe špecifických požiadaviek obcí doobjednajú školské alebo zamestnanecké spoje, ak spoje, ktoré tvoria kostru IDS vďaka nadväznosti od krajského mesta až po poslednú obec (minimálne 6x denne tam a späť v "kladivkách" a 3x denne tam a späť mimo "kladivká"). Čiže v normálnom systéme sa spraví to, čo si opísal v bode b). Akonáhle sa začnú nadväznosti a takt rozbíjať pre špecifické požiadavky tak to ide celé do hája a salámovou metódou sa IDS po dopravnej stránke rozoberie, a ostane nám len časť tarifná ako plne integrovaná.
Reakcia na: S499.1023 #20:
Nácek si len ty a ten kto ťa takto sproste vychoval, buran!
Reakcia na: Ike #23:
V pripade ZS tych skol kde sa cestuje (najma) jednou linkou az tak malo nebude. Samozrejme ze doprava je tu pre ludi, lenze ludia nie su len ziaci ZS. Ak budes dopravu individualne prisposobovat poziadavkam malych skupin ludi, tak zakonite casom vytvoris presne taky bordel ako mal SL v cestakoch doteraz, kedy ti pojde X spojov naraz, potom zas nic, nebude to k sebe nadvazovat, atd. Toho sme sa snad chceli zbavit.

Limitom su tu aj nadvaznosti na ine linky, kedy prakticky cely cestovny poriadok primestskej autobusovej dopravy vychadza z poloh vlakov. Ak mas nejaku dedinu so slabym dopytom, musis sa rozhodovat medzi tromi moznostami:
a) Prisposobit autobus skole namiesto vlaku - OK, vyhovel si "ludom" iducim do skoly, ale zas inym "ludom" si uskodil
b) Pridat autobus navyse, cize pojde aj ten na vlak aj ten do skoly - OK, ale stoji to peniaze a je efektivne az od urciteho poctu ziakov na danej relacii
c) Nechat autobus prisposobeny vlakom, s tym ze skola si vychyli vyucovanie o par minut - toto je jediny variant pri ktorom nevidim ziadnu zrejmu nevyhodu, pripadne ju skus doplnit
Reakcia na: falaise #14:
Ak si niečo nevidel, neznamená to, že to neexistuje. Už pred niekoľkými rokmi mi dvaja ľudia (jeden BA, druhý úplne iný región) hovorili, že im zmenili začiatok na 8:10 a 8:15, našťastie nemám pamäť na prkotiny a tak ti to už neupresním. A aj keď sa to zavádzalo, v médiách menovali konkrétne školy s konkrétnymi problematickými spojmi, takže zjednodušovať to na svojvôľu je prestrelené.

Už dnes sú školy, kde na ponuku sadiek zareagovali vlastnými zvozmi. Z hlavy mi napadne napríklad Búč, Mostová, Štiavnické Bane, Moldava n/B či Medzany. Len keby to v duchu láskyplnej snahy uvoľniť ruky grafikonistom urobila každá, tak by zrazu dotovaná doprava veľmi nemala koho voziť, takže logickejšie je systémové riešenie. A to zahŕňa obojstranne spružniť vzťah dopravca-objednávateľ, nie plakať že my sme neschopní tak sa prispôsobte vy.
Fakt sa tu bavíme o tom, že školy majú prispôsobiť vyučovanie taktu VOD? A to do konkrétnej ZŠ chodia deti iba jednou linkou? Či zriadime toľko tried, koľko liniek, aby každá začínala podľa príchodu tej-ktorej linky?

Preboha, ešte stále je tu doprava pre ľudí a nie ľudia pre dopravu. Kto sa chce hrať, nech si v TESCU kúpi v zľave za 7,99 € hru Transport Fever (odporúčam) a realizuje sa.
Reakcia na: S499.1023 #21:
V niektorých ZŠ áno, v iných nie.
Jedna obec s cca 1800 obyvateľov má ZŠ iba pre triedy 1-4 (teda 1. stupeň), so začiatkom vyučovania od 8:00, ale ráno má družinu už od 6:30.
Iná obec (tiež Bratislavský kraj, ale iný okres) s cca 1700 obyvateľmi má tiež ZŠ iba pre triedy 1-4, tiež so začiatkom vyučovania od 8:00, ale školu otvárajú až 7:45, rannú družinu nemajú a obec tvrdí, že si to finančne nemôže dovoliť (neviem či by obecný rozpočet platiť jednu učiteľku o hodinu denne naviac tak zničilo).
Reakcia na: 810zssk #19:
Neviem ako na Slovensku ale u nás ranná družina (konkrétne v prípade mojich detí, ktoré chodia každé na inú školu) od siedmej existuje.
Reakcia na: falaise #13:
Existuje nejaká skupina obyvateľov, ktorú by si ne-nenávidel, nácko? Okrem kotliet teda, samozrejme.
Reakcia na: Mike #18:
Tak ono zavisi o akych detoch sa bavime. Pri prvych rocnikoch ZS skutocne moze byt neskorsi zaciatok problem kedze dieta nemoze cestovat uplne samostatne (toto by ale bolo riesitelne zriadenim nejakeho ranneho ekvivalentu "druziny"), ale povedzme od cca 15 rokov uz nevidim problem v tom aby dieta chodilo napr. na deviatu. U nas na skole to fungovalo bezne, kedze v niektore dni sme prvu hodinu v rozvrhu nemali, resp. to bol volitelny predmet.
Reakcia na: falaise #16:
Gymnázium Senec - zač. 7:30
ZŠ Tomášov - zač. 7:30
SOŠ Ivanka pri Dunaji - zač. 7:30
Spojená škola Bernolákovo - zač. 7:25
u týchto býva aj poobedná prax.
ZŠ Lozorno - zač. 7:40
Pedagog. a sociálna akadémia v Modre- zač. 7:50
ZŠ Kráľová pri Senci - 7:45
ZŠ Dunajská Lužná 7:50

Po ôsmej sa tá situácia na cestách nejako rapídne nezlepšuje, skôr naopak. Takže by som nevidel benefit v tom posúvať vyučovanie na 8:10 či 8:20. Keď tak 8:40 a neskôr, to už v regióne býva kľud a zápchy sa posúvajú viac do centra BA, prípadne ešte na vjazdy do Ba. Akurát že kedy by došiel rodič do práce, ak by viezol dieťa do školy na 8:40? Alebo rodičia odídu do práce skôr, a dieťa ako posledné zamkne dom a nastúpi na školský autobus?
Reakcia na: falaise #13:
No vidíš a školy si z toho holubník aj robiť môže. Pojmy a dojmy si nemýlim, ale ty si zrejme mýliš Slovensko s nejakou diktatúrou. Keď raz školy chcú mať začiatok vyučovania trebars aj na poludnie tak nech ho majú. Je to záležitosťou školy, rodičov a zriadovateľa. Dunčo tu nie je od toho aby iným nariaďoval ako majú prevádzkovať svoje inštitúcie.
Reakcia na: Valec #15:
Tak napíš, že ktoré školy to pochopili teda. A čo tie školy, kvôli ktorým sa tu musí rozosrať nedávno zavedený taktový systém? Tie to kedy pochopia?
Reakcia na: falaise #14:
Keby si nekecal. V BSK sú školy, ktoré už upravili začiatok vyučovania, tie, ktoré to zvážia a aj také, ktoré to nateraz odmietajú.

Treba im (aj starostom) postupne treba vysvetlovať (a niektorí to aj chápu), že to takto nejde.
Reakcia na: Viko #11:
Ehm, no ... ono to je asi tak, že riaditeľ (zväčša alebo neraz prestarnutý funkcionár s maniermi z pred 30 rokov) si myslí, že jeho škola je stredobod regiónu a teda ako si on nastaví začiatok vyučovania, tak budú spoje kmitať. Keby bolo nejaké uvedomie na strane ZŠ a SŠ, tak by dokázali posunúť začiatky vyučovaní nielen skôr ako o 8:00 ale aj na neskôr, t.j. 8:15. V živote som nevidel jednu takú školu na Slovensku, kde by začínala prvá hodina po 8:00. To o niečom svedčí. Do tohoto egoizmu prirátaj egoizmus SADkárov a nemohúcnoť VÚCiek a máš dokonalú reťaz problému. SADka sa síce vyhovorí a povie, že oni vyjazdia to, čo im objednávateľ zadá, realita je však taká, že objednávateľ požiada SADku o stanovisko či to vie vyjazdiť. Odpoveď poznáš. Takže SADka sa odvoláva na VÚC a opačne a škola si ide vo svojom vlastnom svete svoje a odvoláva sa na kraj, pričom je celkom úsmevné, že SADka škole sľubuje niečo, čo vzápätí VÚCke zneguje písomne, čiže svoju schizofréniu doloží SADka písomne aj. Škola však celkom pokrytecky neprizná, že odmieta začiatky vyučovania posunúť. Takže každý má tak tretinový podiel na tomto bordeli, nikto nie je bez viny.

P.S.: Tento začarovaný kruh je krásne sfilmovaný v rozprávke Asterix a Obelix, kde majú plniť úlohy a jedna úloha je dostať sa z budovy vďaka potvrdeniu, ktoré majú získať. Keď to potvrdenie začnú vybavovať, tak sa dostávajú do začarovaného kruhu, kde si ich byrokrati na poschodiach pinpongujú a odvolávajú sa jeden na druhého. Takže takto funguje riešenie dopravnej obsluhy vo vzťahu VÚC + škola + SAD.
Reakcia na: 810zssk #12:
Nemýľ si pojmy a dojmy prosím ťa. Nejde o žiadneho vodcu ale o to, že tie školy si ozaj robia z toho holubník a nikto to nekoriguje. Písal som aj o tom, že v prípade potreby ak tak idú spoje a vyžaduje si to zachovanie nadväznosti v uzle alebo nadväznosti na nosnú železničnú, či autobusovú linku, tak bude začiatok vyučovania posunutý na 8:10, alebo ak majú moc skoro spoj, tak na 7:45 alebo 7:30. Čiže opäť zdôrazňujem, nie nariadiť všetko na 8:00 ale tie začiatky vyučovaní rozložiť aj podľa spojov, aby sa nemuseli rozbíjať takty a nadväznosti, t.j. aby systém nebol rozoberaný po kúskoch znova! Už je to jasné?

Školy sa práveže začiatkov o 8:00 ani nedržia, pretože ako som písal, tak si učitelia zavelili a svojvoľne si školy dávajú začiatky nie podľa spojov pre stovky svojich žiakov ale začína sa podľa pár desiatok učiteľov, ktorí si prdelky vyvážajú na autách. Tam je kameň úrazu, pre ktorý sú problémy s návozom žiakov do škôl.
Reakcia na: falaise #10:
Boze, toto su ale kecy. Ano, vieme ze ty by si chcel aby aj rozpis ciest na zachod nariadoval Vodca, ale toto je slobodna krajina a stat nema co do takychto veci kecat.

Predovsetkym ale vobec nie je ziaduce aby vsetky skoly (a zamestnania atd.) mali zaciatok v rovnakom case, prave naopak. Socialisticky model "vsetko dovezme na osmu" je extremnou zatazou na dopravu, kedze v rozsahu cca 15 minut potrebujes doviezt do ciela komplet vsetkych. To ti jednak tvori kolony, ale aj predrazuje verejnu dopravu (potrebujes vela vozidiel na ten jeden cas a potom ti zvysok dna stoja). Vdakabohu za diverzifikovane nastupy do prace a skol - vies si predstavit ze vsetky tie auta co dnes do BA prichadzaju na 7:00 az 9:30 by sa zrazu mali koncentrovat do jedneho casu, na 8:00?

Ja sa skor divim ze skoly sa este drzia tejto dogmy zaciatkov o osmej, kym zamestnavatelia sa uz vo velkej vacsine davno presunuli k deviatej hodine.
Reakcia na: falaise #10:
Táto vraj "anarchia" má za cieľ práve kompenzovať nemohúcnosť sadiek, aby deti, ktoré pre medzery v obslužnosti musia dôjsť výrazne skôr, buď nemuseli niekde naprázdno kysnúť alebo mohli rovno prísť neskorším spojom. A keby boli objednávatelia čo k čomu, mohli by o objektívnych prekážkach pokojne jednať s riaditeľmi a dosiahnuť rozumné kompromisy.
Ale rozumiem, pľuť na všetky strany ti je jednoduchšie...
Reakcia na: shaggy #8:
Bohužiaľ ZŠ a SŠ an Slovensku špekulujú a začínajú podľa toho ako sa učitelia rozhodnú aby oni mohli ísť skôr domov. Oni majú autá a na žiakov z vysoka ... vieš čo. Začiatky vyučovania sú preto rôzne a síce 7:30, 7:40, 7:45, 7:50. A k tomu bonbónik v podobe toho, že vyučovanie začína 8:00 ale bránu pre žiakov zamykajú už o 7:50! Takže vďaka tomu, že učiteľká "šlachta" si robí zo začiatku vyučovani holubník, tak máme potom problémy v doprave. Žeby ale napr. urobili ústupok a aby neboli taktové CP rozbité pre rozmary pedagogického zboru, a trebars posunuli niekde v prípade zachovania prípoju na vlak vyučovanie na 8:10, tak to nie. Je celkom načase sa zamyslieť na tým, že či nie je najvyšší čas centrálne riešiť nielen objednávku výkonov v doprave (t.j. dopravná autorita) ale aj riešiť zavedenie autority v školstve, ktoré stopne okrem zakladania gymnázií a VŠ v každom okresnom meste a dedine aj túto anarchiu v nastavení začiatkov vyučovania.
Reakcia na: shaggy #8:
Nikoho nic neprekvapilo, len ono to nefunguje tak ze si niekde nahodne niekto nakresli spoj. Musis to vnimat v kontexte prekladov a nadvaznosti. Napr. posunom tej Borinky sa v prislusnom case rozbil preklad v useku Stupava - Bratislava - 219 pojde naraz s 269, v case povodnej casovej polohy 219 zas bude diera 25 minut.

Podobne je to inde s nadvaznostami na vlaky. Ak napr. vlak ide z okresneho mesta v x:20 minute, tak tam busy z okolitych dedin vozis na 10.-15. minutu co nie je idealne pre ludi co idu len do okresneho mesta. Ale co s tym spravis? Rozbijes pripoj na vlak? Jasne, najlepsie by bolo mat uplne vsade v kraji aspon v spickach interval 30 minut, ale obavam sa ze na to peniaze nie su.
Reakcia na: Trolley #7:
Možno ich to prekvapilo (ako cestárov sneh).
Predsa len, vyučovanie o ôsmej začína len nejaké tie desiatky rokov. Nie každý sa tomu ešte stihol prispôsobiť.
Reakcia na: TomJ #6:
Presne tak, mali na to myslieť už pri tvorbe CP a nie teraz ad hoc meniť odchody a trasy liniek.
Reakcia na: henko151 #5:
Na väčšine škôl začína vyučovanie o 8.00. Myslím si, že na to mali myslieť tvorcovia grafikonov a prispôsobiť tomu časové polohy spojov a nie aby sa teraz školy prispôsobovali. Navyše, čo majú robiť gymnáziá, na ktoré chodia žiaci z rôznych častí Bratislavského kraja? Posunú vyučovanie, aby vyhoveli študentom z Modry, no napríklad tým poškodia študentom od Senca. Navyše, ak vyučovanie začne neskôr, tak logicky aj neskôr skončí, čo by zasa mohlo viesť k tomu, že žiaci nebudú stíhať vlaky, ktoré by inak stihli.
Prečo školy neupravia svoje vyučovanie podľa autobusov, ale autobusy musia ustúpiť kvôli školám? Veď posunuť začiatok vyučovania o 10 min má väčší zmysel a postihne menej ľudí (vlastne žiaci to nijak nepocitia, kedže by autobusy išli v takte a neskôr) ako rozbijanie taktu požiadavkami všetkých možných ZŠiek.

Jediné čo na tejto optimalizácii hodnotím pozitívne je ten ranný spoj z Častej do TT, kedže ten sa IDS až tak netýka a navyše isť cez Pezinok do Trnavy je ako škrabať si ľavé ucho pravou rukou.
Ta 525 je strasny nepodarok. Ak sa budu dalej takto riesit individualne poziadavky tak o rok sme tam kde sme boli.
Reakcia na: relko #2:
Na väčšine liniek by to už možné bolo, avšak stále sú tu linky ako 740, 659, 649, 522 kde by si mal namiesto CP abecedu...
Plánujete spracovať CP PAL do formátu MHD? Nakoľko už sú totožné trasy spojov bolo by to možné.
Keď už to BID nespraví, aj tak odkazy na CP hádžu na imhd.sk (MHD)
"Bratislavská integrovaná doprava má informácie aj o ďalších návrhoch na úpravu, napríklad v Senci zo smeru Kráľová pri Senci. V najbližších týždňoch sa zástupcovia Bratislavskej integrovanej dopravy stretú aj s generálnym riaditeľom Železničnej spoločnosti Slovensko, kde mu budú predostreté požiadavky a pripomienky obyvateľov."

So ZSSK načo? Veď oni (tých 50 ľudí) chcú cestovať naďalej PRIAMYMI autobusmi do Bratislavy s vynechávaním Senca, tak ako doteraz. To už je vedľajšie, že budú trčať v zápchach denne dokopy 4 hodiny... PRIAME autobusy chcú. ?