Sci-fi: Na Filiálke nebude železničná stanica, ale prístav

Prekvapivo rýchlo sa podarilo zrealizovať prvý prístav pre MHD v Bratislave.

Filiálka, to je téma, ktorá desaťročia rezonuje v Bratislave. Na mieste bývalej osobnej aj nákladnej železničnej stanice má vyrásť nová hlavná stanica, ktorá by mala nahradiť súčasnú hlavnú šťanicu. Aspoň to malo vyjsť zo štúdie bratislavského železničného gordického uzla, ktorá sa spracováva. Hoci sú výsledky dopredu jasné, štúdia študuje, ako sa k nim vlastne dopracovať. A že je to ťažké, dokazuje aj prudký zvrat udalostí.

Najvyšší predstaviteľ mesta, ktorý mimochodom obľubuje kozmetiku značky IVON, zvolal brífing, kde bilancoval plnenie jedného z predvolebných sľubov. „Viacerí pochybovali, či dosiahnem postavenie Filiálky, ktoré som sľuboval. Ja som však nikdy nehovoril, že to bude železničná stanica. Uznajte, nová hlavná stanica sa predsa nemôže volať Filiálka – to znamená pobočka – to by bol oxymoron. Z toho jasne vyplýva, že som myslel niečo úplne iné. Niečo, čo tu ešte nebolo. Prístav!“

Keďže nie sme investigatívni novinári, a keďže zo stránky najvyššieho zmizol volebný program 2014, nebudeme radšej skúmať doterajšie vyjadrenia a konfrontovať ich s najnovším. Miesto toho sa pozrime, ako k tejto „zmene stavby pred dokončením“ došlo: „Nápad namiesto železničnej stanice vybudovať prístav mi skrsol vtedy, keď môj šofér poškodil auto na vjazde do zákazu vjazdu v priestore Filiálky. Vjazd bol po daždi zaplavený tak, že nebolo vidno hlboké jamy. Keďže mi už nezvýšil asfalt na ich zaplátanie, napadlo mi, že keď ich len trochu zväčšíme, zabijeme dve muchy jednou ranou. Zriadime osobnú dopravu na Filiálke a do integrovanej dopravy privedieme aj lodnú dopravu. A splníme všetky sľuby.“

K podchodu loďou

Ako to už každé štyri roky býva, veci, ktoré mali tri roky čas, sa darí expresne realizovať. To sa týka aj Filálky. Vybudovanie prístavu počas apríla 2018 spočívalo v prehradení existujúceho chodníka vodným kanálom a zabezpečení pontónových nástupíšť.

„Chodník bol počas dažďa aj tak nepoužiteľný, lebo kvôli mlákam museli chodci ísť po ceste, tak sme ho uzavreli úplne. Toto opatrenie nám schválili najlepší odporníci, akých sme našli, vrátane krajského opravného ignorátu,“ vysvetľuje najvyšší.

Chodci prechádzajúci po Šancovej ulici budú musieť nastúpiť na loď, ktorá ich privezie k podchodu. Prístav pri podchode bude strážený štátnou políciou, mestskou políciou a SBS Bubul, a to z toho dôvodu, aby cestujúci v žiadnom prípade neopúšťali prístavisko inak ako podchodom. Vo vodnom kanáli budú nasadené pirane a na bójkach budú umiestnené veľké značky „zákaz plávania“.

Uvažuje sa tiež s vybudovaním tzv. Bratislavského múru aj na Šancovej ulici, aby chodci neobchádzali prístav nelegálnym prechádzaním na druhú stranu ulice. „Nebude to nič nové, napokon názov ulice pochádza práve zo šancí – opevnenia v tejto časti mesta – tak my len vrátime to opevnenie späť.“ Chodci by teda po novom už nemali mať žiadnu šancu prejsť cez Šancovú ulicu. Magistrát teraz zvažuje, či ponechá ulici názov Šancová, alebo ju premenuje na názov Bezšancová.

Prístav je umiestnený v tesnej blízkosti Šancovej ulice, presne v mieste, kde donedávna boli veľké diery v asfalte. Stačilo ich trochu vyhĺbiť a napustiť vodou.

Dve lodné linky

Záujem o prevádzku lodnej dopravy prejavili spoločnosti Dunajhnus a Malý Dunaj bus. Ako už vyplýva z názvov spoločností, linky povedú k spaľovni komunálneho odpadu vo Vlčom hrdle (linka L77) a na Malý Dunaj (linka L666). Druhú spomínanú linku ocenia najmä príležitostní vodáci, ktorým vadí, že Malý Dunaj tečie príliš pomaly. Opiť sa tak budú môcť priamo v lodnom bare a odpadnú im starosti s požičiavaním vodáckej výstroje a pádlovaním.

Nové lodné linky majú aj iný význam. Počas plánovanej uzávierky Mlynských nív bude možné autobusy doteraz obsluhujúce spaľovňu a obce pri Malom Dunaji využiť na náhradnú dopravu za trolejbusy do centra mesta.

V prípade úspechu lodnej dopravy sa uvažuje s jej rozšírením. Horúcim kandidátom sú aj Mlynské nivy, v minulosti popri nich tieklo Mlynské rameno Dunaja. „V prípade, ak by sa nám toto podarilo realizovať, mali by sme unikátny smart najzaintegrovanejší prestupný uzol na svete. Okrem autobusovej stanice by tu boli elektrobusy, autobusy, lanovka, nadzemná elektrická dráha, prístav, hyperlooping a možno raz aj podzemná železnica,“ uzavrel prezentáciu najvyšší.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Krajsky´opravný ignorát, to sa mi páči ☺
Reakcia na: Martin Fundárek #11:
S tým súhlasím, aj keď pri tej Trenčianskej si celkom isto spomínaš, ako strčil hlavu do piesku, aby nemusel hľadať výhovorky pre ospravedlnenie výrubu iba jednej strany aleje.
Reakcia na: Mike #12:
Myslíš také verejné diskusie ako v KV, kde Schlosser na ľudí vykrikoval, že si trávu medzi koľajami majú ľudia zaplatiť sami? ?
Reakcia na: Solider #10:
Súhlasím s Martinom, za Ftáčnika sa robilo dosť veľa verejných diskusií, prakticky čo sa začalo za Ďurkovského tak on ešte znásobil, teraz sa s tým nejako prestalo...
A navyše Ftáčnik na rozdiel od tohto primát(or)a všetkým veciam ako Matfyzák - informatik aj rozumel, resp. snažil sa rozumieť, trpezlivo počúval a veľa si pamätal. Akurát o ničom nerozhodoval. Sám si uvedomil že doplatil na el. trate v Dúbravke či na Hlavnú Stanicu, ale skutočne za týmito rozhodnutiami bol niekto iný. (Napr. Belfi bol nadriadený mestu ...).

No tento MimoŇ sa s nikým neradí, nepočúva, názory nemení (to isté čo hovoril vrámci predvolebnej kampani stále dookola tvrdí aj teraz) a v princípe tiež o ničom nerozhoduje (možno až na pár výnimiek). Akurát má marketing, ktorý aj to jeho 4ročné hOvnO predáva ako veľmi sladkú tortu.
Reakcia na: Solider #10:
Ftáčnik si zlízol skôr manažérske zlyhania (Dúbravka, Trenčianska). Aroganciu a neschopnosť komunikovať mu vyčítať nemôžem, v oboch boli jeho predchodcovia i nasledovník podstatne horší.
Reakcia na: Melange #6:
Ftáčnik si zlízol svoju daň za aroganciu a neschopnosť komunikovať ku koncu volebného obdobia, ale určite bol aj by bol lepším primátorom, ako Neschopnal. Ak už môžeme po štyroch rokoch bilancovať, urobilo sa, v porovnaní s Ftáčnikom, v oblasti dopravy úplné nič.
Reakcia na: Ike #5:
Urcite radsej Ftacnik ako IvoN. Zda sa mi ze pri Ftacnikovi som vtedy nakoniec aj skoncil.
Reakcia na: S499.1023 #7:
No najmä by Ftáčnik asi nebol vyhral v 2010. A tiež by to znamenalo, že ľudia by viac volili toho, koho najviac chcú, a nie toho, kto má väčšiu šancu.
Reakcia na: Melange #6:
Dobre hovoríš, Budaj 2010. Kňažka by som vtedy volil, aj keď o moc lepšie než IvoŇToDá by to asi nebolo.
Ale ako by tomu pomohol dvojkolový systém? Výber Zrovnal/Fták by bola dosť Sofiina voľba.
Reakcia na: Ike #5:
Hej, Budaj kandidoval r. 2010 - vtedy, keď vyhral Ftáčnik a prehrala Vášáryová. V 2014 sa reálne rozhodovalo medzi Nesrovnalom, Kňažkom a Ftáčnikom. Pravdu povediac, z tejto trojice nebolo moc z čoho vyberať a nemyslím, že by Kňažko alebo Ftáčnik boli lepší primátori.

Chcelo by to dvojkolovú voľbu.
Reakcia na: S499.1023 #4:
Počkaj, Budaj nebol 2010? Vtedy som ho volil. V 2014 možností veľa nebolo, ale aj tak sa mnoho ľudí tvárilo ako keby bol IvoN mesiáš ?
Reakcia na: Ike #3:
V roku 2013 nebola lepšia alternatíva. Teda bola - Budaj. ale ten bol bez šance.
Reakcia na: S499.1023 #2:
Nechcem polemizovať, ale v roku 2014 vyvolala v niektorých kruhoch moja veta "nebudem voliť IvoNa" vyslovene rozhorčenie, bez ohľadu na to, že som nešpecifikoval koho.
Reakcia na: Viliam22 #1:
Občania s trvalým pobytom v Bratislave, ktorí predložia potvrdenie, že volili IVON-a, obdržia čipovú kartu, ktorou budú môcť uviesť do prevádzky výťahy a eskalátory aj v čase od 5:00 do 6:00 a od 22:00 do 23:00. Doba od 23:0 do 5:00 je vylúčená, keďže sa nejedná o občiansku časť dňa, vtedy slušní ľudia spia, hore sú len *****, opilci, pekári, smetiari a BEÚS-áci.
Este by som doplnil ze linky budu prevadzkovane iba v case 6:00 az 20:00, nakolko iba vtedy funguju vytahy a eskalatory v podchode