Wi-fi internet sa rozširuje do ďalších vozidiel MHD

Internet bude dostupný už aj v nízkopodlažných električkách.


Ilustračné foto © Matej Kavacký


Bezplatné pripojenie k internetu cez wi-fi sieť môžu cestujúci v bratislavskej MHD využívať od roku 2012, kedy bolo wi-fi internetom vybavených 50 kĺbových autobusov SOR NB 18. Wi-fi prístupové body boli do týchto vozidiel nainštalované spolu s reklamnými obrazovkami See&Go.

Nové vozidlá, ktoré bratislavský dopravný podnik nakupuje od roku 2017, sú už štandardne dodávané s možnosťou pripojenia k internetu cez wi-fi sieť. Zatiaľ bolo v tomto roku dodaných 60 nových autobusov SOR NB 12 a NB 18. Wi-fi internetom bude vybavených aj 30 nových midibusov a 18 elektrobusov, ktoré budú dodané v najbližších mesiacoch. Vozidlá s možnosťou pripojenia k internetu sú označené pri dverách nálepkami Free wi-fi zone.

V týchto dňoch sa k vozidlám s wi-fi internetom postupne pridáva aj všetkých 60 nízkopodlažných električiek Škoda 29T a 30T ForCity Plus a ďalších 50 kĺbových autobusov SOR NB 18. Wi-fi sieť do týchto vozidiel do konca tohto roku nainštaluje spoločnosť Recar Bratislava, ktorá si prenajíma reklamné plochy vozidiel MHD. V prípade spomínaných autobusov to bude aj inštalácia reklamných obrazoviek.

Bratislavský dopravný podnik v súčasnosti obstaráva aj ďalších vyše 120 zastávkových informačných tabúľ, ktoré by mali byť vybavené wi-fi prístupovými bodmi, takže cestujúci by sa v budúcnosti mohli pripájať k internetu cez wi-fi aj na zastávkach.

Bezplatný wi-fi internet môžu od roku 2013 cestujúci využívať aj v prímestských autobusoch Slovak Lines.


23.11.2017
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

lostrail30.11.2017 14:44 -1#62 Re:
...a teda za nazorom, ze wi-fi vo vozidlach ako marketingovy nastroj na pritiahnutie ludi z aut nie je nic moc, si stojim. A to je zaroven cele, k comu som sa vyjadril. Kompetencie, kto to zabezpecuje, za akych podmienok a v ktorych vozidlach, to prenechavam uplne s lahkostou tym, ktorych to zaujima.
lostrail30.11.2017 12:33 -1#61 Re:
Reakcia na #58 od 810zssk:
No neviem, kto tu nadava. V prispevku, ktory Amosovi tak strasne vadi, sa nic take neobjavilo a bol aj dost k veci (este ten prvy). A ked on do mna, tak ja do neho. Ak cakal, ze si to od neho necham, moze zabudnut.
Ámos29.11.2017 13:27 #60 Re:
Reakcia na #59 od Ike:
Ike29.11.2017 12:34  +1#59 Re:
Reakcia na #56 od Ámos:
Dík
810zssk29.11.2017 12:26  +2#58 Re:
Reakcia na #57 od lostrail:
Toto je diskusne forum, nie frflacie forum. Ak nemas zaujem o realitu, ale chces si len zanadavat, chod do krcmy, nie sem.
lostrail29.11.2017 12:02 -2#57 Re:
Reakcia na #45 od Ámos:
"Vies kde zacala debata a k comu sa posunula?"

Vies, o com bol moj koment a co som nim chcel povedat? Je to k teme, ale nemusi to sledovat celu genezu. To nikde nie je napisane, ani pravidlom.

"Tak sem netahaj svoje pocity a zelania"

Budem sem tahat, co len budem chciet a ty tomu nezabranis.

"Kolko bus pruhov v Bratislave si ty zriadil?"

A ja podla teba pisem off-topic?

"Podla ankety 24% ludi, tu na imhd, vyuziva wifi vo vozidlach. Ak by mne stvrtina zakaznikov vyuzivalo nejaku sluzbu, tak by som sa ju sakra snazil rozsirit."

Ved mozes. Kolko sluzieb v MHD si ty uz rozsiril?
Prepac, ale to ty sa chytas veci, ku ktorym tiez pises len svoje pocity. A kompetencie si strc niekam.
Ámos28.11.2017 22:26 #56 Re:
Reakcia na #54 od Ámos:
Moj príspevok bol vyrazne dlhsi, no pisat sa mi ho znovu nechce..
Ámos28.11.2017 21:59 #55 Re:
Reakcia na #52 od Valec:
Ok tak inak.
Dnes sluzbu denne vyuzije 10.000 ludi, pricom je k dispozicii v 50 vozidlach z 870 tich.
Matiku si uz kazdy spravi sam.
Ale jasne, aj na tom nieco najdete. Vsetko je zmanipulovane, nereprezentativne a to dovtedy, kym Vam to nesedi. Lebo jednoducho cestujuci to nemaju co potrebovat, su dolezitejsie veci.
Ámos28.11.2017 21:53 #54 Re:
Reakcia na #51 od Ike:
Tak sme sa predsa dopatrali k zakonotvorcovi
810zssk28.11.2017 21:22 #53 Re:
Reakcia na #51 od Ike:
Ta situacia na zeleznici je trochu odlisna, kedze ZSSK je voci ZSR aspon v pozicii (nie zanedbatelneho) zakaznika.
Valec28.11.2017 21:01 #52 Re:
Reakcia na #49 od Ámos:
To mi je už len zdroj. Ako keby si billboardové agentúry robili prieskum, koľko ľudí obľubuje billboardy pri cestách.
Ike28.11.2017 20:48 #51 Re:
Reakcia na #50 od Ámos:
Problém KDI tkvie v § 3 ods. 7 zákona č. 135/1961, tzv. cestný zákon. Ten patrí MDV SR. Lenže zmeniť toto ustanovenie nie je ľahké. Proste nie je

ZSSK nemožno viniť za meškanie, ktoré povedzme spôsobil výpravca ŽSR. Ale kvôli ŽSR majú menšiu konkurencieschopnosť a ich tlak na ZSSK by síce bol nad rámec zákona, no myslím si, že na mieste.


Ámos28.11.2017 20:41  +2#50 Re:
Reakcia na #47 od Ike:
Dakujem za obsirnu odpoved a som rad, ze MD kona.
Nesuhlasim vsak v poslednom odstavci. V pravnom state existuje nejaka delba moci, ktora sa ma dodrziavat.
Ak HMB kona a vsetko to konci na KDI a vsetko je v sulade so zakonom, tak co maju viac robit. Ved hl.mesto ani nema pravo zakonnej iniciativy. MD moze zakony menit, aspon cez poslanecke navrhy. Celkom si na to zvykli. Okrem toho, MD je sucastou medzirezortneho pripomienkoveho konania, HMB ani DPB, nie.

Jedine, ze by KDI konal nad ramec zakona a ano, HMB sa malo davno pustit do spravnej zaloby a to z jedneho dovodu.Aby rozsudkom sudu bolo podane vysvetlenie a ohranicenie kompetencii KDI.

Vtahovat do tohto celeho DPB nie je fer. DPB sa ma starat, aby mal ciste zastavky a vozidla, aby boli udrziavane spolocne s drahou, vodici sa spravali ako ludia, etc. Nemaju robit trasy liniek, CP a vyluky, to by mal robit BID. A BID s BSK a HMB maju byt iniciatori vzniku buspruhov na zaklade dat z premavky. Z DPB moze akurat tak prist poziadavka. Ale uz aj to by malo znamenat, ze nejaky analytik, zo spominanych troch institucii, si neurobil svoju prácu.

Je to presne ako vinit ZSSK, ze cesta do BB trva tolko kolko trva, lebo trat ma rychlostne obmedzenia.
Ámos28.11.2017 20:24 #49 Re:
Reakcia na #48 od Ámos:
Sorry, pdf sa zrejme prilozit neda.
http://www.seeandgo.sk/o-nas.html - prieskum BA.
Ámos28.11.2017 20:22 #48 Re:
Reakcia na #46 od 810zssk:
Internet v MHD
Prevažná väčšina respondentov by si priala v spojoch DPB wifi pripojenie na internet.
Uviedlo to 84% cestujúcich.
Ike28.11.2017 20:01 #47 Re:
Reakcia na #42 od Ámos:
Sme úplne mimo témy, ale odpoviem Ti. Áno ministerstvo poslalo polišom stostranový list. Niekoľkokrát. Predchádzalo tomu niekoľko stretnutí s dopravcami a objednávateľmi. Pripravil sa konečný draft, ktorý sa poslal polišom. Niektoré návrhy sa už zohľadnili, niektoré nie. Plánuje sa nová vyhláška, tam sa spolupracuje tiež. Či sa zapracujú všetky návrhy to neviem, ale ak sa to podarí v plnom rozsahu, tak očakávam výrazné zlepšenie podpory verejnej dopravy. To všetko nad rámec kompetencií = všetko to bola iniciatíva nad rámec zákona a nebola vždy prijatá s pochopením.

Čo iné má podľa Teba MDV robiť? Rozdať bielu farbu a štetce?

Druhá vec je, opakujem sa, uvedené zákony má v kompetencii MV SR. Tak ako MV SR nemôže meniť zákon týkajúci sa vysokého školstva, tak MDV SR nemôže meniť zákon o cestnej premávke.

Peniaze zase dáva MF SR. Aj keď samozrejme aj toto sa s dopravcami a objednávateľmi diskutovalo ako bottleneck. Lebo máme samosprávy, v ktorých je denná populácia väčšia ako nočná (tie, ktoré na systém doplácajú) a tie, kde je nočná populácia väčšia ako denná (tie, ktoré zo systému ťažia). To všetko sa vie, len to chce veľa diplomacie.

Blaguss je súkromný dopravca premávajúci na komerčnej báze. Predpokladám, že má vypočítané očakávané tržby a ak ich napĺňa, nemá čo riešiť. Môžeš si byť istý, že ak by v jeho trase existovala pararelná segregovaná dráha, ktorá by mu vykrádala cestujúcich, prvý by kvičal.

Tu sa ale dostávame k veci: kritizuješ úplne nekompetentných (ktorým toto môže byť v súčasnosti jedno) za neaktivitu a subjekt, ktorý by to mal mať ako základný cieľ (HMB) a subjekt, ktorý na to najviac dopláca, pričom státie v zápchach mu (síce neprávom, alebo bežný človek to nerozlišuje) znižuje kredit (DPB) staviaš do roviny mŕtveho chrobáka.
810zssk28.11.2017 19:01 #46 Re:
Reakcia na #45 od Ámos:
Neviem ci anketa na imhd je akymkolvek sposobom reprezentativny zdroj...
Ámos28.11.2017 18:36 #45 Re:
Reakcia na #44 od lostrail:
Sklidni hormon, zivocichu. Vies kde zacala debata a k comu sa posunula? Vies pod akym prispevkom sa bavime? Tak sem netahaj svoje pocity a zelania. Ak nerozumies kompetenciam, tak ti ich vysvetlim velmi rychlo:
Kolko bus pruhov v Bratislave si ty zriadil?

Podla ankety 24% ludi, tu na imhd, vyuziva wifi vo vozidlach. Ak by mne stvrtina zakaznikov vyuzivalo nejaku sluzbu, tak by som sa ju sakra snazil rozsirit.
lostrail28.11.2017 12:55 #44 Re:
Reakcia na #30 od Ámos:
"Co z toho, co si popisal v poslednom odstavci, bus pruhy... ma v kompetencii DPB?"

WTF??? Kde v tom mojom prispevku zaznelo, ze cokolvek z toho ma mat v kompetencii DPB? Ja hodnotim MHD ako celok, to znamena aj infrastrukturu, akou su elektrickove trate alebo BUS pruhy. Absolutne mi u paty nelezi, co su koho kompetencie, jednoducho som len vymenoval, ake opatrenia by realne vyhnali ludi z aut tak, aby sa im ine druhy dopravy zdali atraktivnejsie (toto sa mimochodom nemeni, su to vseobecne zname veci). Napisal som, komu wi-fi pomoze a ze ako marketingovy nastroj na tahanie ludi z aut fungovat nebude (a to je holy fakt, nebude). Neviem, co sem pleties Recar (OK, tak teda poskytuju wi-fi, to uz vieme, ale mna netrapi, ako a kde si DPB objednal wi-fi, to nie je vo vztahu k teme aktualne podstatne).
Ty si nebodaj myslis, ze wi-fi ludi z aut dotiahne do MHD? Z aut, v ktorych mas telefon zapojeny na palubnu siet, hovorit a dnes uz aj hlasovo ovladat ho mozes bez toho, ze by si ho vobec musel drzat v ruke? Z aut, kde ta pri telefonovani nikto nerusi a ty sa nemusis bat hovorit? Z aut, kde ked pises spravu, sa nemusis bat, ze ti ju niekto cita cez plece?
Este nieco na tvoj sposob: prosim nie Blaguss, pripadne dalsie "drobne" priklady, ktore su pod urovnou rozlisenia ludi, co by mozno chceli presadnut do MHD, ale jedno, z coho su urcite otraveni najviac, je toto ukazovanie prstom na inych (bez ohladu na to, ci pravdive alebo nie - ak nebudu institucie a podniky spolupracovat, potom este viac ludi presadne do aut).
810zssk28.11.2017 1:56 #43 Re:
Reakcia na #41 od Ámos:
Tabule idu z fondov v urcitom rozsahu, vzdy ich moze byt aj viac