Internet bude dostupný už aj v nízkopodlažných električkách.
Bezplatné pripojenie k internetu cez wi-fi sieť môžu cestujúci v bratislavskej MHD využívať od roku 2012, kedy bolo wi-fi internetom vybavených 50 kĺbových autobusov SOR NB 18. Wi-fi prístupové body boli do týchto vozidiel nainštalované spolu s reklamnými obrazovkami See&Go.
Nové vozidlá, ktoré bratislavský dopravný podnik nakupuje od roku 2017, sú už štandardne dodávané s možnosťou pripojenia k internetu cez wi-fi sieť. Zatiaľ bolo v tomto roku dodaných 60 nových autobusov SOR NB 12 a NB 18. Wi-fi internetom bude vybavených aj 30 nových midibusov a 18 elektrobusov, ktoré budú dodané v najbližších mesiacoch. Vozidlá s možnosťou pripojenia k internetu sú označené pri dverách nálepkami Free wi-fi zone.
V týchto dňoch sa k vozidlám s wi-fi internetom postupne pridáva aj všetkých 60 nízkopodlažných električiek Škoda 29T a 30T ForCity Plus a ďalších 50 kĺbových autobusov SOR NB 18. Wi-fi sieť do týchto vozidiel do konca tohto roku nainštaluje spoločnosť Recar Bratislava, ktorá si prenajíma reklamné plochy vozidiel MHD. V prípade spomínaných autobusov to bude aj inštalácia reklamných obrazoviek.
Bratislavský dopravný podnik v súčasnosti obstaráva aj ďalších vyše 120 zastávkových informačných tabúľ, ktoré by mali byť vybavené wi-fi prístupovými bodmi, takže cestujúci by sa v budúcnosti mohli pripájať k internetu cez wi-fi aj na zastávkach.
Bezplatný wi-fi internet môžu od roku 2013 cestujúci využívať aj v prímestských autobusoch Slovak Lines.
Ike
Čo iné má podľa Teba MDV robiť? Rozdať bielu farbu a štetce?
Druhá vec je, opakujem sa, uvedené zákony má v kompetencii MV SR. Tak ako MV SR nemôže meniť zákon týkajúci sa vysokého školstva, tak MDV SR nemôže meniť zákon o cestnej premávke.
Peniaze zase dáva MF SR. Aj keď samozrejme aj toto sa s dopravcami a objednávateľmi diskutovalo ako bottleneck. Lebo máme samosprávy, v ktorých je denná populácia väčšia ako nočná (tie, ktoré na systém doplácajú) a tie, kde je nočná populácia väčšia ako denná (tie, ktoré zo systému ťažia). To všetko sa vie, len to chce veľa diplomacie.
Blaguss je súkromný dopravca premávajúci na komerčnej báze. Predpokladám, že má vypočítané očakávané tržby a ak ich napĺňa, nemá čo riešiť. Môžeš si byť istý, že ak by v jeho trase existovala pararelná segregovaná dráha, ktorá by mu vykrádala cestujúcich, prvý by kvičal.
Tu sa ale dostávame k veci: kritizuješ úplne nekompetentných (ktorým toto môže byť v súčasnosti jedno) za neaktivitu a subjekt, ktorý by to mal mať ako základný cieľ (HMB) a subjekt, ktorý na to najviac dopláca, pričom státie v zápchach mu (síce neprávom, alebo bežný človek to nerozlišuje) znižuje kredit (DPB) staviaš do roviny mŕtveho chrobáka.