V rámci projektu Spojená Bratislava by mala vzniknúť električková trať na Pribinovej a Košickej

Navrhovaná trať prepojí Petržalskú a Ružinovskú radiálu a vytvorí nový mestský koľajový okruh.

Spoločnosť J&T Real Estate (JTRE), ktorá nedávno predstavila projekt Spojená Bratislava, plánuje na vlastné náklady vybudovať v rámci tohto konceptu aj kvalitnú verejnú dopravu založenú na koľajovej doprave. Projekt Spojená Bratislava bude predstavovať nové moderné centrum rozkladajúce sa na oboch brehoch Dunaja. Do vybudovania tohto centra plánuje spoločnosť JTRE investovať 1,2 miliardy eur. Na projekte Spojenej Bratislavy by sa malo podieľať aj mesto Bratislava a ďalšie subjekty.

Rozvoj električkových tratí

„Prudko sa rozvíjajúce územie v zónach Čulenova, Pribinova aj Nové Lido na petržalskej strane prinesie prirodzene v blízkej budúcnosti zvýšené nároky na dopravnú obslužnosť. Pre lepšiu predstavu, hovoríme o území s viac ako 91 000 zamestnancami a cez 17 000 rezidentmi, a nemožno zabudnúť ani na rastúcu návštevnosť – naše prepočty hovoria až o takmer 100 000 návštevníkoch nového centra denne. Dopravnú obslužnosť takéhoto územia nemožno riešiť rozvojom automobilovej dopravy. Najlogickejším riešením je premyslený rozvoj električkovej siete, ako nosného systému Bratislavy, a efektívny systém P+R (zaparkuj a použi MHD). Ak chceme dosiahnuť, aby ľudia presadli z áut do verejnej dopravy, potrebujeme do Bratislavy priniesť skutočný systém P+R – to znamená, že električkové radiály smerujúce na okraj mesta musia pre návštevníkov mesta prichádzajúcich autami do mesta z rôznych smerov ponúknuť štandardné možnosti presadnúť z auta na kvalitnú a rýchlu električku,“ priblížil P. Pelikán, výkonný riaditeľ JTRE.


Navrhované električkové trate v rámci Spojenej Bratislavy
Foto © J&T Real Estate

Spoločnosť JTRE uvádza, že v rámci realizácie projektov Spojenej Bratislavy je pripravená na vlastné náklady vo výške 60 mil. eur vybudovať električkové trate v celkovej dĺžke 4,2 kilometra, čím pomôže vytvoriť nosný mestský električkový okruh.

To by predstavovalo náklady na kilometer viac ako 14 mil. eur, čo je výrazne viac ako pri porovnateľných projektoch výstavby nových tratí v iných krajinách V4. Napríklad poľský Olštýn budoval trate za 6 mil. eur na kilometer, v Českej republike sa náklady na výstavbu nových tratí pohybujú okolo 10 mil. eur na kilometer. Nad 10 miliónov eur vyskočia iba v prípade budovania náročných objektov ako sú mosty a tunely.

Petržalská radiála by mala prechádzať jadrom ľavobrežného centra medzi Euroveou a SND, ako aj cez pravobrežné centrum na Novom Lide a navzájom ich prepájať. Dobudovaním okružného systému električiek cez Pribinovu a Košickú ulicu smerom na Ružinovskú radiálu vznikne úplne nový okruh v širšom centre mesta, porovnateľný napríklad s tým v Londýne. Zámerom koncepcie je rozšíriť existujúcu sieť električkových tratí tak, aby mohlo byť raz Nové Lido, ako aj samotná Petržalka, pohodlne prepojená nielen s centrom mesta, Dúbravkou, Račou, Ružinovom a Zlatými pieskami, ale v budúcnosti aj s areálom Slovnaftu a Vrakuňou.

Električková trať Košická - Pribinova

Ako prvá z navrhovaných tratí by mala byť postavená trať na Pribinovej a Košickej ulici. Investičný zámer na výstavbu tejto trate už spoločnosť JTRE predložila na posúdenie poslancom mestského zastupiteľstva hlavného mesta i dopravnej komisii. Hlavným cieľom tohto zámeru je vytvorenie nového koľajového okruhu v centre mesta a prepojenie Petržalskej a Ružinovskej radiály, čo by malo vytvoriť predpoklady na rozvoj nielen mestskej, ale aj regionálnej dopravy.


Vizualizácia električkovej trate na Pribinovej ulici
Foto © J&T Real Estate

Podľa JTRE bude vybudovanie električkovej trate na Pribinovej a Košickej ul. plne pokrývať požiadavky na dopravnú obsluhu tohto rozvojového územia, čo dokladujú aj realizované dopravné analýzy. Navyše sa vytvorí aj alternatívna a atraktívnejšia trasa niektorých diametrálnych liniek MHD, ktoré sú dnes vedené centrom mesta. V budúcnosti by mala trať Košická - Pribinova predstavovať jednu z najvyužívanejších tepien verejnej hromadnej dopravy. Nedávno vypracovaný Dopravný generel Bratislavy taktiež pripúšťa vybudovanie tejto trate.

Projekt električkovej trate vypracovali spoločnosti GFI a Prokos. Električková trať by mala začínať na Šafárikovom námestí napojením na existujúcu trať smerom z centra i z Petržalky. Napojenie smerom z Petržalky je navrhované z rampy na Starý most a popred budovu Umelky, keďže z technických dôvodov (umiestnenie výhybky) nie je možná odbočka zo Starého mosta priamo poza Umelku. Ďalej by trať mala pokračovať bulvárom na Pribinovej ulici a popod Most Apollo na Košickú ulicu, kde má trať viesť po pravej strane ulice až za križovatku s Prievozskou ulicou. Následne trať prejde do stredu Košickej ulice a bude pokračovať k trhovisku na Miletičovej ulici. Na Miletičovej ulici je vedenie trate plánované medzi súčasnou cestou a budovou trhoviska a v križovatke so Záhradníckou ulicou sa trať napája na existujúcu trať smerom do centra i do Ružinova. Na tejto trati je plánovaných 6 zastávok - Eurovea I, Eurovea 2, Klingerka, Prievozská, Dulovo nám. a Trhovisko.


Navrhované električkové zastávky na Pribinovej a Košickej
Foto © J&T Real Estate
Na navrhovanú trať Košická - Pribinova by v budúcnosti mala nadväzovať električková vetva cez Prístavnú ulicu k Prístavnému mostu, kde je plánované záchytné parkovisko v súvislosti s vybudovaním rýchlostnej cesty R7. Projekt električkovej trate preto bude pripravený tak, aby v budúcnosti bolo možné vytvoriť odbočku z Košickej na Prístavnú ulicu.

Vizualizácia električkovej trate pri Trhovisku na Miletičovej ul.
Foto © J&T Real Estate

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
"plánuje na vlastné náklady vybudovať .... aj kvalitnú verejnú dopravu založenú na koľajovej doprave."
Už som sa zľakol toho textu, ešteže som si na konci všimol, že ide o tlačovú správu. ?
Otázka na odbornejšie podkutých - čo kvalitné dokázal JeTi vybudovať? ?
Ta zastavka Klingerka mi pride mierne nadbytocna, ale budis. Ak to skutocne postavia, tak samozrejme, nech si svoj projekt obsluzia plnohodnotne.

Pevne verim ze sa to podari zrealizovat, fakt ze developer tu riesi elektricku je na bratislavske pomery uplne revolucny.
Tak dohoda s Ftacnikom o nevybudovani prestupneho uzla pri Umelke nadobuda uplne ine rozmery.
Dufam, ze zastavka Eurovea I. bude prestupnym terminalom.

Uz teda len nech to stihnu do zaciatku dalsieho cyklu hosp.krizi.
Reakcia na: 810zssk #2:
Vobec nie, vzhladom na vystavbu po oboch stranach zastavky Klingerka.
Trochu som dufal v podjazd Pristavnej aj Prievozskej.
Reakcia na: Ámos #3:
Nejde o ziadnu dohodu s Ftacnikom. Proste sa s hb reavis predbiehaju v tom, komu priklepnu status "verejny zaujem" a zjednodusia byrokraticke prejazky pri vystavbe...
Nebyt toho, tak si PR robit nebude ani jedna strana...
Čo sa týka opačnej strany - trhoviska na Miletičovej - možno ste zachytili, že študenti Fakulty architektúry STU vypracovávali návrhy na riešenie toho územia, pričom niektorí z nich počítali aj s využitím električky. Návrhy boli prezentované v DK Ružinov zhruba pred dvoma mesiacmi a sú k dispozícii aj tu: http://www.fa.stuba.sk/sk/ustavy/ustav-urbanizmu-a-uzemneho-planovania/aktivity-a-aktuality-ustavu/nova-tvar-mileticky.html?page_id=6474.

Na rozdiel od lanovky tejto trati rozhodne fandím. Konečne nejaký návrh, ktorý má ambíciu na komplexné riešenie dopravy v oblasti.
"Len" to financovanie... rád by som sa mýlil, ale podľa mňa to len tak "na vlastné náklady" nevybudujú a budú chcieť rôzne ústupky, prípadne zdieľané financovanie, na ktoré mesto nemá (financie ani kapacity).

A ešte jedna vec: trať je navrhovaná v tesnej blízkosti novej budovy SND. Zaujímalo by ma, či nenastane podobný problém ako v Redute, že električky rušia prebiehajúce predstavenia. Nie je tu síce navrhovaný oblúk s malým polomerom, ale aj tak...
To, že developeri majú záujem prispieť k rozvoju siete verejnej dopravy je určite vec, napr. naprojektovaním tratí, ktorú možno pochváliť. Avšak bolo by fajn, ak by jednak prišiel niekto a ohodnotil ich potrebu (pričom by to podložil nejakými relevantnými dátami) a navrhol aj linkové vedenie, prípade realizácie týchto tratí. To je už však otázka na mesto...
Pokiaľ ide o výpočet nákladov, to predstavuje len odhad, reálne po vysúťažení zhotoviteľa stavby to nebude stáť 14 mil. eur/km a pokojne sa to môže zmestiť do desiatich miliónov za km, čo je pri komplet novej dvojkoľajnej trati už reálna suma. Len na porovnanie, rekonštrukcia Špitálskej sa netýkala koľajového spodku, neboli predmetom výstavby žiadne svetelné križovatky, ani trolejové vedenie a na jeden kilometer to vychádza cca 3 milióny eur.
Existuje nejaky odhad terminu realizacie?
Reakcia na: 810zssk #9:
Asi zalezi, ci dostanu status vyznamnej investicie.
Reakcia na: Ámos #10:
Tak to beriem tak ze ak nedostanu, tak sa to nebude realizovat vobec. Islo mi o eventualitu ze ho dostanu a budu to stavat - na aky termin si trufaju.
Reakcia na: 810zssk #11:
Ak to maju stavat ako Fuxovu, kde dodatocne zistili, ze im nejako nevysla staticka doprava, tak sa obavam o osud mosta Apollo...
Reakcia na: 810zssk #11:
No nechali sa pocut, ze udajne postavia, ci ho dostanu alebo nedostanu. Ale tiez to beriem nanajvys ako "predvolebny" zvast, t.j. nieco, co vypustili, aby si naklonili verejnost a aby si este viac zvysili sance na to, ze ten status nakoniec dostanu.
Reakcia na: lostrail #13:
Podmienky splnaju. Neviem preco by ho nemali dostat.
Treba ich len ustrazit.
Reakcia na: lostrail #13:
Tak ja zas verim ze aj oni sami si uvedomuju, ze ta elektricka pre ich projekt prinos ma. Ak cela ta oblast bude stat na individualnej doprave, tak to tam skolabuje a oni to vedia. To bude mat nasledne negativny dopad na skoro vsetky projekty co tam vznikaju.
Reakcia na: 810zssk #15:
Viaceri tomu verime.
Reakcia na: Ámos #14:
V tomto meste je dost tazke mysliet pozitivne.
No dobre a casovo by to vychadzalo ako? Keby povedzme tento rok poziadali o status, kedy by ho mohli dostat? Za predpokladu, ze ho dostanu, ako dlho by to mohlo cele trvat? 2025?
Zaujimalo by ma ci existuje nejaky prepocet ako sa to potom vsetko podari pretlacit cez Safko z pohladu signalneho planu. Vychadzam z predpokladu, ze petrzalska radiala bude mat po dostavbe interval totozny s Karlovou Vsou (v spicke) - tam su dnes styri linky po 8 minut, cize spoj kazde dve minuty. To mame 30 spojov v jednom smere za hodinu. Do toho ale treba este priratat linku ktora pojde k Lidu, kam predpokladam ze bude stacit jedna linka po 8 minut, cize 7-8 spojov v jednom smere za hodinu.

To dokopy robi 37-38 spojov za hodinu po Starom moste v jednom smere, v oboch teda asi 75 spojov za hodinu. A to som este nezacal pocitat s linkami 4, 6 a 8 ktore sa z toho Safka daju teoreticky zrusit.

Zvladne to ta krizovatka?
Reakcia na: 810zssk #19:
Dnes sú na Šafárikovom nám. +- tri samostatné fázy:
1. Vajanského nábrežie - Dostojevského rad/Pribinova
2. Starý most - Štúrova
3. Vajanského nábrežie - Štúrova
Podľa návrhu by pribudlo ešte:
4. Štúrova - Dostojevského rad/Pribinova
Starý most - Pribinova by mohol ísť v rovnakej fáze ako Vajanského nábrežie - Štúrova

Dosť veľa konfliktných fáz, čo znamená nižšiu priepustnosť v priamych smeroch.

Zaujímavejšie by bolo Pribinovu napojiť na zdvokoľajnené Vajanského nábrežie, spraviť zastávku električky pred Umelkou a linkové vedenie upraviť nasledovne:
4 obojsmerne cez Jesenského
6 Karlova Ves - (...) - Pribinova - Košická - Ružinov
8 Ružinov - (...) - Nám. SNP - Štúrova - Starý most - Lido
Inak celý tento projekt je už minimálne 30 rokov narysovaný na jednom plotri v budove STU SvF. Neviem či to vôbec ľudia z STU SvF v BA vedia, že v jedne učebni to tam majú zavesené. Jediná zmena, čo oproti pôvodnému plánu bude, že sa bude meniť výškový profil oproti pôvodnému projektu a tiež by ma zaujímalo ako sa trať vyhne estakáde mosta Apollo po ktorej strane, či to bude cez pozemky SPaP alebo ako ...
Reakcia na: tr3mp #20:
Nema tam byt aj odbocenie z Pribinovej na Sturovu? Z vykresu sa mi zdalo ze ano.
Reakcia na: 810zssk #22:
Mám to tam:
"4. Štúrova - Dostojevského rad/Pribinova"
Reakcia na: tr3mp #23:
Aha, ano, ospravedlnujem sa 🙂
Nedari sa mi tam nikde najst vykres odbocky k Lidu. Je navrhnuta len pre odbocenie z centra do Lida a opacne, alebo aj pre smer Petrzalka - Lido (a opacne)?
Tak som konecne nasiel info k terminu: "v závislosti od úspešnosti povoľovania by v ideálnom prípade realizácia mala začať už o dva roky s tým, že by trvala ďalšie dva" - http://bratislavayimby.blogspot.sk/2017/09/spojena-bratislava-sa-nadalej-odhaluje.html
Reakcia na: 810zssk #25:
Jetiho hb expres Fuxova-Lido ?
Reakcia na: 810zssk #25:
Odbočka z Farského do Lida, ak s ňou náhodou investor neuvažuje, by mala byť podmienkou mesta. Obratisko na severe Petržalky má veľký význam, keďže celá petržalská radiála bude stáť a padať na Starom moste, resp. na akomkoľvek inom úseku, na ktorom ak sa stane akákoľvek nehoda, celá petržalská radiála bude zrazu ochromená a ktovie, či to bude NAD stíhať. Vďaka obratisku v Lide možno radiálu rozdeliť na dva úseky, ktoré môžu byť samostatne obsluhované a keď sa jeden "pokazí", tak ten druhý už NAD nejako utiahne.
Na FB sa k odbocke k Lidu objavil celkom dobry napad a to potiahnut tuto vetvu az k EUBA.
Reakcia na: Ámos #29:
Podstatne jednduchsie by bolo urobit odbocku pri TPD a tam z autostrady 2+2 a sirokeho okolia je mozne urobit bezproblemovo trat az do Ovsista.
Reakcia na: Ámos #29:
Daj link na ten FB.

Trať k EUBA resp. až do Ovsišťa som tu už dávnejšie postoval aj s obrázkom, a nebol som sám. Takže nápad na FB nie je žiadna novinka.

Reakcia na: kecho #30:
Myslím, že trasovanie k EUBA cez Lido je lepšie. Dá sa urobiť segregovane až po križovatku s Gettingovou, pritom s nízkymi nákladmi, nakoľko priestor pre mimoúrovňové križovanie Prístavného mosta aj mosta Apollo existuje.
Reakcia na: juraj.k #32:
Akurat, ze kedze je Lido za dialnicou, tak bude mat ta trat pod mostom Apollo dost obmedzenu spadovu oblast.
Reakcia na: kecho #34:
Trať chce stavať investor za vlastné a chce si obslúžiť Lido, tak toto sú dosť zbytočné úvahy.
Reakcia na: kecho #34:
Pod mostom Apollo nie je síce nič, ale tam ani nemusí byť zastávka. Resp. ak tam bude pokračovať tá výstavba, čo je naznačená medzi mostom Apollo a Prístavným mostom, tak jedna zastávka sa tam uživí. Dôležitejšia je však obsluha EUBA - v samotnom areáli sa vyskytuje 8-10 tisíc ľudí + priľahlá časť Ovsišťa. Navyše je zastávka EUBA dôležitý prestupný uzol. Potenciál využitia električkovej trate v tomto trasovaní je nesporný.
Reakcia na: juraj.k #36:
Investor bude mať sotva záujem o predĺženie trate až k EUBA alebo do Ovsišťa. Každopádne, to neznamená, že by nemohlo ruku k dielu priložiť aj mesto, ak im ten projekt teda schváli. Bolo by len žiaduce, aby sa mesto na tú trať do Lida napojilo a predĺžilo ju.
Reakcia na: Melange #37:
Presne tak. A samozrejme, nemusí to byť hneď, ale pokojne môže byť realizované ako ďalšia etapa. Čo by ale mesto malo urobiť teraz, je:
1. Zadefinovať budúce trasovanie pokračovania (zabezpečiť štúdiu) a aktualizovať územný plán.
2. Vysporiadať pozemky pod budúcou trasou.
3. Zaviazať investora, aby miesto napojenia budúceho predĺženia pripravil tak, aby bolo možné realizovať predĺženie bez budúcich zásahov (vybudovať odbočenie).
Reakcia na: juraj.k #38:
Tak ako mohli zadefinovat aj buduce trasovanie z Janikovho dvora smerom k Slnecniciam az k vyjazdu na Rusovce. Dalsie 3 zastavky by sa tam hodili.
Reakcia na: Melange #37:
Ja osobne si myslím, že je desať dôležitejších projektov v meste, ktoré by mesto malo zabezpečiť a zafinancovať.
Reakcia na: Solider #40:
Mohol by si vymenovať?
Ešte tam chýba dobudovať resp. obnoviť triangel na Trnavskom mýte a prepojiť to aj s Račianskou ideálne cez Riazanskú. Potom by sa mohla čiastočne obmedziť L50.
Taka poznamka. Bude elektrickova doprava na planovanych usekoch segregovana? Tato poziadavka by mala byt povinna vzhladom na to, ze nosnym systemom je elektricka a nie metro. Dufam, ze peniaze v tomto pripade nebudu velicinou...
Reakcia na: Melange #41:
1) Električková trať Štefánikova ul. + nové riešenie predstaničného priestoru (napojenie centra na stanicu v historicky pôvodnej trase, električka pred budovou stanice),
2) Koľajová spojka cez areál Univerzitnej nemocnice Staré Mesto (otáčanie električiek z východných radiál),
3) Modernizácia uzla Račianske mýto (zmena polohy trate, rozšírenie nástupíšť, zastrešenie, vyriešenie nadväzných zastávok MHD),
4) Trolejbusová trať Dunajská – Kamenné nám. (dotiahnutie trolejbusov priamo na Námestie SNP),
5) Predĺženie električiek k TIOP Ružinov na Súhvezdnú (terminál regio/MHD),
6) Vozovňa v západnej časti mesta – Dúbravka (autobusy/15 električiek),
7) Električková trať Prievozská radiála (v I. etape napojenie na novovznikajúcu mestskú štvrť),
😎 Električková trať na I. mestskom okruhu (prepojenie radiál, napojenie na novú štvrť okolo Nív),
9) Prepojenie východných radiál – električková trať Tomášikova ul. (nová tangenta, zabezpečenie lepšej dopravnej obsluhy územia a aj operatívne v prípade výluk),
10) Električková trať Pražská – Brnianska – Lamačská – Dúbravka (alternatívne napojenie Dúbravky cez uzol Patrónka).
Reakcia na: Solider #44:
A co TT Mlynska dolina ? ?
Reakcia na: Petto #45:
TT Mlynská dolina je živý projekt, na ktorom sa pracuje. Bola vypracovaná štúdia realizovateľnosti, preverí sa to v modeloch a bude sa žiadať o zaradenie na financovanie z eurofondov.
Reakcia na: Solider #40:
Kolko vzkm robi rocne 184?
Reakcia na: Solider #44:
Suhlasim a k tomu by som pripojil potrebu aspon jedneho kompletneho elektrickoveho okruhu v ramci mesta. Z noveho clanku o historii KV radialy je zrejme, ze taky okruh sa planoval prave ce Mlynsku dolinu este pocas 1. sv. vojny. Ak sa maju prepojit vychodne radialy, no najma v suvislosti s bodom c. 8, si to pyta taky okruh vybudovat kompletne a prepojit tak aj KV radialu s tratou z bodu 10. Samozrejme, trolejbusova trat sa tym nevylucuje.
Elektrickova trat cez Kosicku nepojde, neni tu dost priestoru pre auta uz teraz a ako obyvatel tejto ulice nedovolim aby mi bol znehodnoteny majetok a pohodlie byvania elektrickami. Mame velmi silnu komunitu a verte tomu ze sa postavime proti tomuto navrhu.
Reakcia na: bornsideways #49:
Ty vlastníš tú ulicu, po ktorej má ísť trať? Tak potom je jasné, že nedovolíš na nej stavať, keď je tvoja. Alebo patríš k tým socialistom, ktorí si privlastňujú aj majetok, ktorý im nepatrí?
Vieš o tom, že výstavbou domov v okolí Košickej sa znehodnotil majetok a pohodlie bývania pôvodných obyvateľov? Však tam boli krásne pasienky, bitúnok atď. Mysli na to, keď sa budeš sťažovať, aby ste nedopadli ešte horšie a ostatní obyvatelia vám neznepríjemnili život podobnými obštrukciami, súdruh 😉
Btw, nemusel si zaspamovať každú tému tým istým, nikto nie je zvedavý na tvoj vyplakávanie.
Reakcia na: bornsideways #49:
Znehodnotený? Veď tam kde je električková trať, sú byty drahšie, ste v poriadku?
Reakcia na: bornsideways #49:
Tak rob ako myslíš, tvoji spolubývajúci ti potom poďakujú.
Reakcia na: bornsideways #49:
takto sa kedysi stavali k železničnej trati v Modre... teraz majú oči pre plač ?
Reakcia na: bornsideways #49:
Ja ako obyvatel dotknutej oblasti vitam tento projekt s obrovskym nadsenim. Konecne nieco co zlepsi dopravu v nasej lokalite, cim ju este viac zhodnoti. Navyse tato trat v pripade realizacie ponukne atraktivnu verejnu dopravu do viacerych dolezitych smerov, cim sa pre mna pomerne vyrazne znizi odkazanost na auto.

Nie ze by sa ma tom projekte nedali niektore veci zlepsit, ale stale ide o najlepsiu vec co sa u nas planovala/realizovala za desatrocia. Uz len dufat ze ju mesto nebude sabotovat.
Reakcia na: bornsideways #49:
Tak aký máš návrh na riešenie dopravy v tejto oblasti? Veď tvojmu autu nezoberú na Košickej ani jeden pruh. Myslíš, že k pohodliu bývania by ti viac prispelo parkovisko alebo cesta s 3+3 pruhmi (a viac výfukových plynov) ako zatrávnená električková trať?
Reakcia na: JerryBA #55:
Pruhy mu sice nezoberu,ale prepoklada sa, ze sa zrusi parkovanie na niektorych usekoch na Kosickej - voci comu nenamietam.
A co som videl technicku specku, tak zrejme ani sa nerata abusmi na Kosickej. Trhovisko smer Apollo pre 50,68 zakreslene sice mali, ale Dulovo nam. a Kosicka smer Trhovisko nie.
Reakcia na: Petto #56:
Myslíš to nelegálne parkovanie na stredovom zelenom ostrovčeku? ?
Reakcia na: Solider #57:
To samozrejme. Hoc aj posunute Dulovo nam. s nastupistami im ukroji z parkovania. ?
Reakcia na: Petto #56:
Autobusove zastavky tam kazdopadne riesit treba, aj keby tam nebola vedena 50 ani 68, tak kvoli nocaku a NADke. Dulovo namestie by bolo najlepsie riesit ako spolocnu zastavku autobusu a elektricky. 50 by nasledne optimalne mohla byt ukoncena na AS (neviem ake tam budu moznosti obratu po jej rekonstrukcii).
Reakcia na: 810zssk #59:
Nestihol som sa spytat developera na to. Kazdopadne Dulovo podla mna mohlo byt ako integrovana zastavka (ako na Damborskeho) pre eliny a busy. Zastavka Kosicka smer Dulak je umiestnena na kraji tj pri gympli a az potom prechadza do zeleneho stredoveho pasu. A pytali sme kde je zastavka abusu jestvujuca. Ze vraj tam nebude.
Reakcia na: 810zssk #59:
Nocaku a NADke nestaci zastavka v pruhu?
Ak by sa tento projekt naozaj zacal realizovat, mesto by sa malo zobudit a hned zacat s vystavbou trate po Tomasikovej aspon od Ruzinovskej radialy po ZST Nove Mesto a po novej trati predlzit L6 (samozrejme celodenne/celotyzdenne). Povazujem to za najtrivialnejsie riesenie co sa tyka liniek, netreba nic nove vymyslat, a viacmenej sa da nahradit L50 vo velkej casti (len skoda ze to nepojde popred AS).
V druhej faze by sa to cez predlzenu Tomasikovu potiahlo az na ZST Vinohrady. Nove spojenie Racianskej radialy na oblast Niv ma potencial byt natrieskane.
Osobne by som L6 potiahol obojsmerne cez Jesenskeho, co by umoznovalo v relacii KV - Petrzalka obojsmerne prestup na hrane, v relacii vychod - Petrzalka postaci prejst na nastupiste oproti. Riziko by boli plesy a podobne srandy v Redute ci SND...