Dopravný podnik predstavil nové autobusy

Cestujúcich začne v nasledujúcich dňoch voziť 38 nových autobusov.

Vo štvrtok 7. septembra 2017 predstavil Dopravný podnik Bratislava 38 nových autobusov, ktoré predstavujú prvú várku z 90 nových vozidiel obstaraných v tomto roku. Do ulíc mesta v týchto dňoch vyrazí 32 kĺbových autobusov SOR NB 18 City, ktoré cestujúci v bratislavskej MHD už dobre poznajú, a 6 krátkych, 12-metrových, autobusov SOR NB 12 City. Prvých 19 kĺbových vozidiel by malo začať jazdiť od piatka 8. septembra, ostatné hneď po vybavení potrebných formalít.

Nové vozidlá majú už tradičnú výbavu - optický a akustický informačný systém, tarifný systém s označovačmi s dotykovou obrazovkou a novým dizajnom, interiérový a exteriérový kamerový systém, výkonnejšiu klimatizáciu pre cestujúcich aj vodiča, či systém na počítanie cestujúcich. Pre nevidiacich cestujúcich je k dispozícii komunikačný systém s vonkajším reproduktorom na vyhlasovanie informácií o čísle a smere linky. Novinkou sú interiérové a exteriérové tlačidlá s popismi v braillovom písme. Vyhradené sedadlá v prednej časti vozidla pre seniorov, mamičky s deťmi, tehotné ženy a menej mobilných cestujúcich sú vyznačené aj piktogramami na čalúnení.  Oproti vozidlám z roku 2015 bol priestor pre kočík a invalidný vozík rozdelený do dvoch samostatných oddielov.

Cestujúci si budú môcť vo všetkých vozidlách pripojiť svoje mobilné zariadenia nielen k bezplatnému Wi-Fi prístupovému bodu, ale taktiež môžu využiť novinku - USB nabíjačky inštalované na prídržných tyčiach.

Novododané kĺbové autobusy budú zaradené do vozovní Jurajov dvor pod číslami 2233 - 2251 (19 ks), Trnávka pod číslami 1860 - 1868 (9 ks) a Petržalka pod číslami 4271 - 4274 (4 ks). Vypravované budú najmä na linky 21 61 63 78 a 96. Krátke autobusy budú zaradené do vozovne Trnávka a Jurajov dvor (prvá šestica s #2031 - 2036) a vypravované na linky 28 32 37 50 a 65.

Zvyšných 22 krátkych autobusov SOR NB 12 City by malo prísť v priebehu októbra. Dodávky nových autobusov ukončí 30 midibusov Iveco Urbanway 10,5M (24 ks) a Solaris Urbino 8,6 (6 ks), ktoré budú dodávané od decembra tohto roka do apríla budúceho roka.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Som silno zvedavý,ako dlho vydržia NB12ky na L32 ? predpokladám,že sa bude prerábať zadelenie NP vozov na Trnávke/Juráku (myslím teraz nahradenie starých Vrakos na L59,74,75,196 etc.NP vozmi.)Alebo sa počká,kým prídu zvyšné ,,angličáky´´ a budeme sa ešte voziť v pojazdných historických vozoch?
Mňa by zaujímalo, akú životnosť v reále v našich podmienkach budú mať tieto stroje.... Vrakosa po 25 rokoch je škaredá, stará a občas vypustí na ulici chladenie, ale nejak to ide ešte. Z tohto bude po takom čase asi len prach ?
Reakcia na: roman2 #1:
Podla mna vydrzia rozhodne dlhsie NB12 na L32 jak plynove Tudomy. A uz len vdaka interieru by mohli byt o nieco kapacitnejsie NB12 oproti Tudomom, ktore mali oficialne 1 kocik a dost. v NB12 vojdu oficialne aj 2 (až 4) alebo adekvatny pocet stojacich namiesto nich.
Skoda ze nie je spomenute v clanku ze aj Petrzalka dostane aspon mini nahradu za Shitelisy v podobe par ks Urbano z 1DP z 2015 roku.
Info, že budu vypravované hlavne na 21 a 61 ma celkom potešila? ...tie 2010 SORy sú fakt otras?
Kedy sa začnú vyraďovať Karosy ? Od piatka (8.9.) ?
Reakcia na: Petto #3:
Tak to dufam, lebo v spickach mam obcas pocit, ze L32 je adept na kapacitnejsie autobusy ako tudomy. 🙂 A zaroven sa modlim, aby ta klima fungovala, lebo cez leto som z tedomu vychadzal ako keby som bol v sprche ?
Reakcia na: MatejBA #6:
Tak voňavý? ?
Reakcia na: Davidoshmhd #7:
To by bol ten lepsi pripad ?
Reakcia na: N/A #2:
Ano ano, nevyrdzia ani rok, teda dva, vlastne po troch sa rozpadnu, teda po piatich,......
Mne tie sedacky pridu podla specky.
wi-fi ok. ale vie mi niekto odpovedať ako je to s wi-fi teraz ? da sa v autobusoch na nu napojit ? a zadarmo ?
Zatiaľ je ich vonku 9ks, zvyšných 10ks na EČV(2.kolóna) zostalo doma, ostatné očíslované(1.kolóna) ešte EČV nemajú
Reakcia na: Petto #3:
Kapacitnejšie hej,to je jasné a tiež klimatizované,ale skôr sa obávam toho neustáleho ,,lezenia´´ do kopcov (Kramáre,Dlháče),že kedy niektorý ,,kľakne´´,ako to dlho vydrží ?
A to kam chcú v Petržalke nasadzovať ,,Jazvečíka´´,nebodaj na L99? ? to zas budú pindy od ľudí,to sa tu ešte načítame umrnčaných príspevkov ?
Prečo išli nové SORKY aj do Petržalky? Veď táto vozovňa nemá ani staré autobusy a nemala a nemá ani problémy s vypravovaním. Navyše ani jedna z liniek, ktorá sa tu spomína, nie je z Petržalky vypravovaná.
Ja by som tie nové vozy na L65 nedával, pokiaľ na jej trase neopravia cestu. Rizikové úseky sú hlavne Rybničná - Na pántoch, Vajnory, Zlaté piesky - ZIPP - Jurajov dvor. Nechal by som tam dožiť tedomy.
Reakcia na: Karol2641 #15:
Obávam sa, že sa nenájde kompletne opravená trať ani jednej linky MHD, takže moc na výber nemajú
Reakcia na: Karol2641 #15:
SORky sa roztrepú tak či tak. Som tajne dúfal, že aspoň 12m segmetn nedokur*ia značkou SOR ale márne. SOR musí žrať a Iveco dostalo aspoň 10,5, kde som dúfal že bude konečne dominovať Solaris aspoň v niečom. Nechápem, že tupci vo vedení mesta a DPB a vôbec všetky SADky a DP na Slovensku musia kŕmiť buď maštaľ v Libchavách a druhú vo Vrábloch, ktorá dealuje Iveco busy a okrádajú objednávateľov výkonov 200-300% maržami na náhradných dieloch. Za všetko príklad ako si okráda SAD Zvolen objednávateľa. Za čias SADBB za puknuté sklo zatmelilo a v pohode to fungovalo. Dnes páni Polóny, Mazán a Orság dostanú časť z marže do vrecka, čast zlodeji z radov krajských poslancov a všetko je kosher ? Ostatné náhradné diely v mechanickej časti vozidla detto ... to čo sa kedysi bežne opravovalo, dnes nové, vymeniť. Resp. urobí sa to takto : Nakúpi sa nové, akože to ide na vozidlo povedzme s špz ZV 123 VZ, lenže poškodená súčiastka v tom vozidle ostatne, iba sa opraví a tá nová, ktorá bola pre to vozidlo kúpená ostatne na sklade, príp. ide do vozidla, ktorým si SAD Zvolen robí svoju vlastnú komerčnú diaľkovú linku! Prečo dotujeme v kuse zlodejov z Corexu Vráble a aké majú konexie na modrých a červených by ma veľmi zaujímalo. Dokázané je iba krásne to, že politikov od liberálov a pravice spájajú so socialistami a ľavičiarmi tí istí zlodeji.
Reakcia na: SJT.1 #17:
"Nechápem, že tupci vo vedení mesta a DPB a vôbec všetky SADky a DP na Slovensku musia kŕmiť buď maštaľ v Libchavách a druhú vo Vrábloch..."

Ty asi nevieš, že existuje ešte minimálne jeden dealer autobusov Iveco na Slovensku, že? ?
Samozrejme, že nadávať sa dá vždy a na všetko, ale fakt treba povedať, že kvalita vozidiel bratislavskej MHD sa za posledných pár rokov brutálne zlepšila. Ešte by bodlo viac nízkopodlažných električiek (chýba napr. 100% NP linka do Ružinova), ale aspoň nejaké už sú. Môžete sa o tom naťahovať koľko chcete, ale pre normálneho cestujúceho je to srdečne jedno, či sa vezie v SORke, Solarise, Mercedese alebo neviem čom. Dôležité je, aby spoj prišiel načas, nebola v ňom špina a dalo sa doňho zmestiť. Čo sa však stále nedarí zlepšiť a čo by najviac zlepšilo atraktivitu MHD je infraštruktúra. ? Kým vo vozidlách sme v podstate dobehli západ, v infraštruktúre (cestnej aj koľajovej) máme bližšie k Ukrajine a jej slávnym charkovským električkám...
Reakcia na: johnnyjanko #19:
Ta 100% NP linka do Ruzinova moze byt aj dnes už - linka 9. Len sa nespravne a zbytocne nasadzuju nove elektricky na linku 6. Kdezto na linke 8 mas male stare elektricky a linka 9 je mix novych a starych
Reakcia na: Juraj76 #14:
Asi tak nema Vrakosy ani nedostatok autobusov a kopec petrzalskych liniek je vypravovanych z Trnavky a Juraku ale Trnavka dostane minimum novych busov sak nech sa cvarga do Vrakune a PB vozi vo Vrakosach alebo SORkach z roku 2010.
Reakcia na: Petto #20:
9 by nemohla byť z organizačného hľadiska čisto NP.
Reakcia na: Troll #18:
... viem, predstav si, že viem. Ale ty nevieš, že kto dodáva Urbanway autobusy pre BA zjavne a ani do iných SADiek, resp. sprivatizovaných SADiek zo zmeneným názvom (Arriva, eurobus, Slovak Lines, ...). Tak moc nevyskakuj aspoň keď nevieš ...
Reakcia na: Solider #22:
Vies to spresnit ?
Reakcia na: johnnyjanko #19:
Neviem kde si si robil prieskum, či aspoň 10-15 ľudí si sa opýtal alebo si súdil tak preto, že je to jedno tebe, ale cestujúci aj keby by bol slepý tak badá rozdiel v tom ako sproste má riešený interiér SOR a to neznemia ani blbečkovia mínuskovaním podľa zaujatosti alebo nálady, že v SORke nie je kde stáť okrem dverí, uličiek a kĺbu (kde by sa vraj stáť nemali ani) a ešte toho priestoru pre kočíky. Mimoriadny level tuposti objednávateľa je vidno pri trolejbusoch, ktoré by s tým usporiadaním interiéru mohli jazdiť skôr prímestské linky na Kryme než mestské s tlačenkou ľudí ako máme na Slovensku. Keď už to nechápu diletanti čo objednávajú výkony v doprave a čo rozhodujú o tom čo sa nakúpi (súťažne iba naoko), tak aspoň fanúšikovia dopravy by mohli chápať a ako sa kradne, ale keď im je to jedno, tak aspoň vidím ako "úprimne" to s dopravou myslia. Lepšie filozofovať na webe ako sa do toho obuť a schovávať sa prípade za mínusky a obhajovať zlodejov a na druhej strane vyplakávať za klávesnicou ako je to všetko v doprave zle, to je asi taká logika ako sa každý večer ožrať a diviť sa, že prečo mi je zle.
Reakcia na: x8x@post.sk #21:
Poviem pravdu, nerozumiem tomuto príspevku- jeho gramatike. Problém je, že Ty by si chcel asi už nahrádzať autobusy z roku 2010, ale stále tu nie sú nahradené autobusy z roku 1993. A tie sa mali najprv nahrádzať. Tento tender to nevyriešil. Buď sa malo nakúpiť oveľa viac kĺbových autobusov (asi 50, ako naposledy) a z nich časť dať do Petržalky, alebo dať teraz nové autobusy tam, kde jer situácia najhoršia a kde jazdia hlavne ti viac ako 20 ročné autobusy. Navyše už 8 rokov mešká tender na plynové autobusy. Tých sa malo kupovať tuším 60, ale ani po tomto tendri nových autobusov nebude vo vozovni, ktorá má ako jediná plničku na takéto autobusy taký počet vozidiel.
Iná bola situácia v Trnávke. Tá síce tiež nemá Karosy, ale mala nedostatok SOROV, preto jej Jurák musel jej musel požičiavať KAROSY. Takže nejaké vozy potrebovala aj ona.
Reakcia na: Juraj76 #26:
A busy z 2010 by sa nahradzat uz nemali. NP vozidla treba posielat na kvalitne GO, kludne aj s vymenou motora a nie kupovat nove.
Ako dlho v Prahe jazdia niktore Citybusy?
Reakcia na: Petto #24:
Krasňany nemajú NP vozy a zabezpečujú kvôli neexistencii spojky medzi Vajnorskou a Ružinovskou radiálou prvý a posledný spoj L9. Keď by sa po skončení záruky presunulo 15 obojsmerných vozov do Krasňan (výprava L3 a týchto poradí L9), tak sa tento problém vyrieši.
Reakcia na: Solider #28:
No strasny problem urobit prvy a posledny spoj hoc aj s K2S prejazdovo z L8 aby robili L9 prvy aj posledny spoj. To si si dufam vymyslel len ty ze je to problem.
Reakcia na: SJT.1 #23:
No, Eurobus, Arriva MI, SAD PO, či SAD HE majú pokiaľ viem Crosswaye/Arwaye/... od košického Tempus Trans (mimochodom firma, ktorá má blízko Eurobusu). Ja len toľko.

Urbanwaye tuším nikde inde nejazdia, len v BA a PB. A áno, obe mestá ich majú od Corexu.
Reakcia na: Ámos #27:
No, v Prahe, pokiaľ viem, je už niekoľko Citybusov vyradených, ba dokonca už jeden zaradený aj do zbierky historických vozidiel. ?
Reakcia na: SJT.1 #25:
Ja ti hovorím, že kritizovať sa dá vždy a všetko, ale aj keby som hneď teraz čarovnou paličkou presunul všetky autobusy, trolejbusy a električky zo švajčiarskeho Zurichu sem k nám do Bratislavy, tak bratislavskej MHD to moc nepomôže! Nedávno som sa odtiaľ vrátil a videl som na vlastné oči, že kvalita vozidiel nie je to, čo rozhoduje. Všetky trolejbusy a autobusy v Zurichu sú nízkopodlažné, podobne ako v BA. Nízkopodlažných električiek majú dokonca možno ešte menší podiel, než v Bratislave. (Aj keď teda nutno povedať, že narozdiel od BA aj tie vysokopodlažné sú v perfektnom stave a kapacitne postačujú.) Ale efektívnosť zurišskej MHD nespočíva v tomto! Každý normálny cestujúci v MHD má v paži, akú značku má na nárázníku autobus, ktorým sa vezie. Dokonca si predstav, že v Zurichu nemajú vo vozidlách MHD možnosť kupovať si lístok na čipovú kartu (často tam nie je vôbec žiadny označovač), ani nabíjať si mobily. To je ale zaostalosť, čo povieš?

To, čo vo veľkomeste primárne rozhoduje o celkovej (ne)efektivite MHD je kvalita ciest, kvalita a celková dĺžka električkových tratí, bus pruhy, preferencia vozidiel MHD na križovatkách, hustota spojov, previazanosť na iné formy dopravy (vlak, auto, bicykel), atď. TOTO robí MHD v Zurichu jednou z najlepších na svete a práve toto v Bratislave zúfalo chýba. Ak máš prebytok dobrých nápadov, zameraj ich do tejto oblasti a daj pokoj SORkám.

Niekedy cca do roku 2005 bol skutočne hlavným problémom bratislavskej MHD jej vozový park, pretože sme sa vozili v rozsypaných Ikarusoch a podobných skvostoch, kým cesty boli ešte relatívne prázdne na to, aby sa dalo pohodlne dopravovať vlastným autom. Ale už to neplatí. Vozový park je fakt na úrovni západu. Ale infraštruktúra ostala v Charkove. Na preplnených a rozbitých cestách bez preferencie by atraktivite MHD príliš nepomohlo ani to, keby DPB nakúpil autobusy od Rolls-Royce so sedadlami z teľacej kože a šampanským v cene lístka.

Reakcia na: Petto #29:
Ja len hovorím tak, ako to je. Ide aj o počet služieb na rozdelenie medzi jednotlivé vozovne. Osobne si myslím, že to skôr bude polovica vozov na L8 a polovica vozov na L9 so Škodovkami.
Reakcia na: johnnyjanko #19:
Ruzinovska neni jedina bez 100% NP linky neboj. Rovnako ju nema ani Vajnorska a ani Karloveska radiala.
Reakcia na: JamaVOku #34:
Linka 4 je ale takmer vždy 100% NP (odhliadnuc od CP ). Naozaj len zriedka su na nej ine vozidla ako nove Skodovky.
Reakcia na: Petto #35:
Ale garantovane su len parne.
Reakcia na: Petto #35:
Začné chodiť Škodovky do ústredných a hneď bude problém ?
Reakcia na: Troll #31:
To ano, pomaly sa vyraduju aj tieto vozy. No stale je v prevadzke kopec inych.
http://seznam-autobusu.cz/seznam?trakce=autobus&iddopravce=106&vyrobce=Irisbus&ntyp=Citybus+12M

V Zlineri urobili dobre modernizacie. Nepamatam si uz cenu za jedno vozidlo a neviem to narychlo najst, zda sa mi, ze bola tretinova oproti novemu busu. A to sa daval novy motor.
Reakcia na: johnnyjanko #32:
Nechápeš stále, že nejde o to, že je to SOR?! Ide o to, že ako kreténsky vyriešený je interiér!!! Koľko krát to ešte treba povedať, že sú úzke uličky, že je na hovno riešený priestor medzi 3. a 4. dvermi vrátané kĺbu. Vo vlečke nemáš kde stáť na krivej podlahe, iba leda tak vo dverách. Skús stáť 10-15 minút bokom k smeru jazdy nad treťou nápravou ako ťa rozbolí tá noha čo ju máš nižšie na šikmine. Alebo ja už neviem či mám maďarsky, arabsky, hebrejsky, či svahilsky skúsiť ... ?
Reakcia na: SJT.1 #39:
Prečo si oponuješ? SOR má síce debilný interiér, ale to je fakt asi ten 1548742. problém v MHD.
Reakcia na: Ámos #38:
Teraz tuším prebieha nejaká súťaž na nové autobusy, predpokladám, že vďaka tomu skončí väčšina Karos 9xx a Citybusov.
Reakcia na: Dispecer #41:
No ved tak to mal DPP nastavene. Citybus zivotnost 12 rokov, potom GO, ktora predlzi zivotnost o polovicu na 18 rokov. Prve CB prisli 2001, cize 2019 vyradovanie.
Ako pozname DPP, tak tender bude predpokladam opat rozlozeny na viac rokov.
Tie krátke sorky nie sú dobré .Majú málo sedadiel .Polovica ľudí musí stáť .Ešte je tam aj miesto pre bicykle ,taký autobus je vhodný na víkend ked sa vozia bicykle a nie cez týždeň .Má štvore dvere ,načo ,tam mohli byť sedadlá.Treba tam podoplňať ešte nejaké sedadlá vpredu vľavo,načo toľko prázdneho miesta. Táto krátka Sorka 12 má o sedem miest menej na sedenie oproti Tedomu ak som dobre počítal. Nejaký týždeň dozadu jazdil podobný autobus IVECO ,ten mal dobre rozložené miesta na sedenie ,to by bolo iné vozenie,západ je západ na rozdiel od českého konštruktéra ale parádne IVECO je už fuč a zostali len sorky,škoda.
Reakcia na: janstar #44:
Myslím, že aj v SORe by vedeli dať viac sedadiel na tie voľné miesta, aj dvere vypustiť, keby to tak zákazník chcel. Prečo nechcel, to je mi záhada.
Reakcia na: Miro #45:
Ktorý zákazník ?Ten čo cestuje len dve zastavky tomu je to jedno ale ten čo cestuje 30 minut by určite uvítal viac sedadiel.
Reakcia na: janstar #46:
Zakaznik SORky, cize DPB.
Reakcia na: 810zssk #47:
To je dané zhora ,čech alebo poliak niečo vyrobí a celá RVHP to musí kupovať.
Reakcia na: janstar #48:
Si hlupák.
Reakcia na: S499.1023 #49:
Ano,pár dní to jazdí a už má vycapený nápis Porucha vozidla.
Aký je to nízko podlažný autobus tá krátka sorka 12 ? Ked nastúpiš a chceš si sadnúť tak musíš vykročiť na 30cm schod a vzadu sú dva min. 35cm schody . Na to potrebuješ horolezecký výcvik pre výstup a hlavne potom na zostup.To je nízko podlažný autobus len pre tých čo stoja. To je teda technický pokrok hodný roku 2017.
Reakcia na: janstar #44:
Sedadiel má SOR toľko čo aj Urbanway alebo Solaris. Problém je v debilnom interiéri, kde zásadne stojíš v uličke alebo vo dverách a zásadne prekážaš niekomu pri vystupovaní. Nuž SOR nevedel okrem mini kolies a +1 dverí gratis ničím iným si zabezpečiť víťazstvá v protekcionistickom skorumpovanom ex-ČSR. A stále väčšina nechápe, že SOR stojí za hovno a menovite trolejbusy absolútne. Prečo aspoň pri tej mizérií neobjednali rovnaký interiér pre trolejbusy ako majú autobusy ale ešte osekali ten priestor na státie? To fakt na Slovensku v dopravných podnikoch rozhodujú absolútni pripečenci a ignoranti? Keby sa v tom mali každé ráno voziť z Vrakune alebo mať na tom šichtu a mať s tým permanentne problémy s brzdami, dverami a meškali vďaka lajdáckemu výrobku, tak by sa razom dal nakupovať aj Solaris. Výnimkou je snáď Žilina, kde si uvedomili, že SOR je dobrý akurát tak na víkendy ... Aj za to pochvala do Žiliny, že niektorým 30 Tr dali ubrať jeden rad sedadiel naproti 2. a 3. dverám, kde SA TO ZÁZRAČNE DÁ! Inde počúvate "NEDÁ SA" tak často, až má človek pocit, že je to ozvena. ?
Reakcia na: janstar #51:
Má to viac nízkopodlačných autobusov, ibaže narozdiel od SORu majú tie schodíky menšie a nemajú tak úzke uličky a hlavne krivú podlahu. A dávaj si pozor, čo píšeš, lebo ak upadneš do nemilosti p. Yeshabeka, tak budeš ho mať na krku furt ... ?
Reakcia na: SJT.1 #52:
V DMPŽ pochopili, že je potrebné miesto na státie, posledne dodaný kĺbový troloSOR z roku 2014(265-ka) má oproti prvej dodávke o SEDEM(!!!) miest na sedenie menej(43+2), 27Tr má len 42+1...
Reakcia na: afeno #40:
Ty si myslíš asi, že ja sa tu hrám na estetiku alebo riešim farby v interiéri či sú malo krémové alebo pastelové alebo či má vodič k dospozícií zrkadielko ako pupuš aby sa mohol prepudrovať? ? Ja riešim usporiadanie interiéru a aký je tam komfort pri cestovaní. To, že je to úzka sardinková konzerva, ktorá je ešte podľa mňa predražená je fakt. Keď X výrobcov dokáže riešiť kĺb tak, že sa v ňom dá stáť bez toho aby som prekážal tým, čo prechádzajú okolo, tak prečo má SOR problém? Stačilo by dať do súťaže podmienky 4 dvere 18m, 3 dvere 12m a pri klbákoch istá plocha na státie v kĺbe a rovnako tak aj vo vlečke a buď sa SOR spamätá začne vyrábať použiteľné vozidlá alebo pôjde tam kam patrí, teda do anusu.

Keď Solaris dokázal pred rokmi ponúknuť lepšiu cenu za oveľa vyššiu kvalitu, tak niečo na tom bude. Prvé SORky vyslovene boli zbúchané narýchlo aby sa mohli nacpať do tých pseudotendrov. Jediná jedna kategória kde mám SOR fakt úprimne rád sú prímestské autobusy, kde sú neporovnateľne lepšie od bední Crosswayov, ktoré sa rozpadajú na ceste, permanentne problémy s elektronikou a na náhradných dieloch dealer tak kradne až sa hory zelenajú. Keď si človek porovná, že za koľko jazdia Crosswaye na Slovensku a za koľko v ČR, tak dopne aj hlúpemu.
Dlhé,klbové sorky sú výborné ale tieto krátke ani jedna,ešte tá stredná sorka čo do nedávna jazdila bola lepšia ako táto nová dvanástka.
Reakcia na: janstar #56:
Suhlasim, interier 30,31 Tr "des". NB12 "des" .Jedine nove NB18 prip. z roku 2014 su vhodne interierovo. Samozrejme toto je chyba DPB a nie SORu.
Naco DPB nove 10 a 8metrove vozidla napchal sedadlami ale 12m dal s minimom sedadiel a este budu jazdit aj na "medzimestskej" linke 29 kde gro ludi si chce sadnut medzi DNV(Devinom) a centrom. A straca sa tam aj vyznam 4dveri na 12M voze.
Reakcia na: SJT.1 #55:
Kým je to len o sedadlách, tak je to ešte v poriadku. Horšie je, že DP nakúpil ťažké električky s neotočnými podvozkami, ktoré za tri roky prevádzky kompletne zdemolovali celú koľajovú sieť a spôsobili škody vo výške niekoľko miliónov eur ?
Reakcia na: Solider #58:
To si robíš srandu, alebo si ďalší Šestina?
Zvršok DPB je stavaný na hmotnosť 29T, 30T. Problém je, že nedostáva žiadnu pravidelnú údržbu.
Reakcia na: ufo #59:
Bratislavská koľajová sieť bola vždy oraniskom bez údržby, ale tri roky prevádzky nových električiek urýchlili kompletný rozpad všetkých koľajových križovatiek, výhybiek a oblúkov v centre mesta, na ktorých už nie je čo udržiavať, keďže sú v takom stave, že ich je nevyhnutné kompletne vymeniť. A keď si porovnáš zmenu stavu tratí medzi rokmi 2012 až 2014 so stavom 2015 až 2017, tak nie je o čom. Asi jazdíme po iných tratiach ?
Reakcia na: Solider #60:
Akurát neviem, prečo sa sťažuješ na tie električky. Veď to je len dobre, že sa konečne ukázalo, aké nekvalitné trate máme, a bude sa s tým musieť konečne niečo robiť.
Reakcia na: Andy #61:
Ale nebude sa s tým robiť nič, pretože problém je úplne inde. Takto budeme mať nielen rozbité trate, ale aj rozbité vozidlá a to aj tie nové, ktorým onedlho konči záruka.
Reakcia na: Solider #58:
Všetky moderné alektričky sú ťažké a väčšina z nich má neotočné podvozky. Treba poriadne stavať trate.
Reakcia na: S499.1023 #63:
A hlavne v DPB nikdy nebola pravidelná údržba koľajových tratí. Tu sa vždy iba dávali terčíky a už keď bolo veľmi zle tak sa odstraňovali havaríjné stavy.
Reakcia na: Petto #57:
Inak keď je reč o linke 29, tak si pamätám časy, keď ísť do Devín alebo z Devína sa rovnalo čakaniu minimálne 15-20 minút, lebo 2x za hodinu premávajúca linka 29 ponúkala iba 30 minút a ráno v čase špičky 20 minút. S predĺžením L28 sa to rapídne zlepšilo i keď dakedy vyčkávanie na L29 pod hradom zostalo. Teraz keď sa nejazdí pod hrad ale jazdí to po hlavnej ceste a častejšie ako linky do Vajnor, tak si už s radosťou prejdem. A v živote by som nepovedal, že po takom krkaháji ako je úseku Devín - DNV bude premávať tak často MHD. Som veľmi zvedavý na vyťaženosť v tom úseku, či tá ponuka priláka cestujúcich. Inak toto rapídne navýšenie vzkm na úseku DNV - Devín zafinancuje kto? Prispieva niečo aj VW, či mesto altruisticky našlo peniažky navyše?
Reakcia na: Mike #64:
alebo trate ? HLST
Treba dať nabudúce na tie krátke sorky 6 dverí,4 je málo alebo to urobiť tak že by sa tá celá pravá strana otvárala na jednu stranu doľava a doprava ako roleta a cestujúci by mohli vyletovať ako holuby odtiaľ.
Toto je tá sľubovaná Viedeň? Aj vo Viedni jazdia sorky?
Tie druhé dvere od vodiča treba zablombovať a tam doplniť 4 sedadlá a naľavo 2 sedadlá.Tento mesiac to treba urobiť.Rozumeli ste? A tieto autobusy si nechajte na víkend ked cestujú bicyklisti.
Reakcia na: janstar #67:
Vážený pán janstar, na základe vášho pokynu budú na vozidlách SOR odstránené všetky dvere a vozidlá budú natrvalo odstavené vo vozovni s výnimkou víkendov, keď cestujú bicyklisti.
S pozdravom diskutéri servera imhd.sk, prevádzkovateľa autobusov SOR v Bratislave.
Reakcia na: janstar #51:
Moja trojrocna tie schody zvlada sama, s babikou v ruke.
Reakcia na: Mike #64:
Kolko ma DPB obsadenych pracovnych pozicii tratovy robotnik?
Reakcia na: janstar #67:
DP Balkan prudko oľutoval svoje činy a poučil sa z nich.
Akú životnosť sme to odhadovali tým krytom USB nabíjačkek? ?
Reakcia na: Solider #62:
A kde "úplne inde" je teda problém?
Reakcia na: ivanbuto #73:
Problém vidím v chýbajúcej všeobecne akceptovanej koncepcii a v obrovskej neprofesionalite. Nie je totiž možné, aby boli nevyhnutné rekonštrukcie odkladané kvôli tomu, že niekto sa tak rozhodol a na projekt neuvoľní peniaze. Koľko sa plánovala rekonštrukcia Špitálskej a koľko rokov napríklad stojí rekonštrukcia Záhumeníc alebo trate na nábreží, ktoré sú v havarijnom stave?

Teraz pred voľbami sa po troch rokoch ničnerobenia zázračne uvoľnili nejaké peniaze, urobila sa Špitálska, ale aby neboli problémy, tak v pôvodnom znení, vyčlenilo sa takmer pol milióna eur na opravu toho najnutnejšieho, ale opäť v pôvodnom znení – na Vazovovej ostane zachovaná pôvodná geometria na pôvodných už nemoderných a nevyhovujúcich DZP paneloch s asfaltovým zákrytom, hoci takto vedená trať bude znova zničená vozidlami s neotočnými podvozkami a bude potrebné opäť do trate investovať ďalšie peniaze.
Reakcia na: S499.1023 #63:
S týmto súhlasím, ale to je v rovine ako by to malo byť, ale ja hovorím o rovine ako to je v súčasnosti.