Pribudli nové obmedzenia rýchlostí.
V uplynulých dňoch prichádza postupne vzhľadom k zlému technickému stavu koľajových tratí k zníženiu rýchlosti na viacerých úsekoch.
- Na Špitálskej ulici bola rýchlosť znížená na troch miestach:
- za zastávkou Mariánska smerom na Kamenné námestie v úseku medzi križovatkami Lazaretská - Mariánska jednosmerne na 10 km/h,
- v koľajovom oblúku za zastávkou Kamenné námestie smerom na Americké námestie jednosmerne na 10 km/h,
- na výhybke pri Metropolke smerom na Kamenné námestie na 10 km/h.
Celková rekonštrukcia trate na Špitálskej ulici sa plánuje počas letných školských prázdnin.
- Na nábreží je traťová rýchlosť znížená na 30 km/h obojsmerne pri zastávke Most SNP v úrovni zjazdovej rampy z Mosta SNP.
- Na Krížnej ulici je rýchlosť znížená na 10 km/h na kríženiach a výhybkách koľajového triangla obojsmerne.
- Rýchlosťou 10 km/h sa električky povlečú tiež na Americkom námestí v oblúku pred zastávkou v smere z Krížnej ul. do mesta.
- Znížená rýchlosť na 10 km/h je aj cez koľajové kríženie pri Blumentálskom kostole.
- V traťovom úseku medzi zastávkami Detvianska a Záhumenice-Drevona bola upravená rýchlosť v tiahlom koľajovom oblúku pri Drevone obojsmerne z 25 na 20 km/h. Trať bola v tomto úseku postavená v roku 1988 technológiou velkoplošných panelov BKV a dlhodobo vykazovala porušenie geometrickej polohy koľaje (GPK) vplyvom horizontálneho a vertikálneho posunu panelov BKV.
- Električky pôjdu pomalšie aj zo zastávky Zátišie smerom k ŽST Nové Mesto, kde bola upravená rýchlosť v koľajovom oblúku cez Vajnorskú ulicu jednosmerne na 10 km/h.
- Najdlhší úsek, na ktorom došlo ku zníženiu rýchlosti, sa nachádza medzi zastávkou Jurajov dvor a miestom, kde električková trať prekríži Vajnorskú ulicu, a meria približne 800 metrov. Trať bola postavená v roku 1989 technológiou velkoplošných panelov BKV a dlhodobo vykazovala porušenie GPK vplyvom horizontálneho a vertikálneho posunu panelov BKV. Rýchlosť bola v tomto úseku obojsmerne znížená z 50 na 30 km/h. Kedy prebehne modernizácia električkovej trate v úseku Trnavské mýto - Zlaté piesky a vetvy k ŽST Nové Mesto nie je zatiaľ jasné. Hoci financovanie projektovej dokumentácie bolo zaradené do zoznamu projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 (OPII), magistrát zatiaľ neobstaral projektanta modernizačných prác.
- Obmedzenia sa nevyhli ani Karloveskej radiále, kde bola rýchlosť znížená na troch miestach:
- na priecestí pri zastávke Botanická záhrada obojsmerne na 30 km/h,
- na priecestí pri zastávke Segnerova taktiež obojsmerne na 30 km/h,
- na zjazdových výhybkách pri kostolíku obojsmerne na 20 km/h.
Okrem nových znížení rýchlosti sa v meste nachádza aj množstvo ďalších obmedzení rýchlosti električiek, z ktorých časť je spôsobená zlým stavom koľajových tratí. Kompletný zoznam nájdete na v časti Mapy > Mestské dráhy.
kecho