Nový autobus s CNG pohonom bol uvedený do prevádzky

Jazdiť by mal najmä na linkách 32 3765.

Vďaka spoločnosti SPP CNG s.r.o. (SPP CNG) pribudne do vozidlového parku Dopravného podniku Bratislava, akciová spoločnosť (DPB, a.s.) ďalší autobus s ekologickým pohonom na stlačený zemný plyn (CNG). Cestujúci tak budú využívať modernú a ekologickú formu cestovania. CNG je ekologickou alternatívou k tradičným palivám a prispieva k čistejšiemu ovzdušiu v slovenských mestách.

Nízkopodlažný autobus SOR NBG 12 bude počas jedného roka jazdiť v bratislavských uliciach, prevažne na linkách 65 37 a 32. Ľahko identifikovateľný, bielo-zelený autobus, je ekologickou a zároveň lacnejšou alternatívou k autobusom s naftovými motormi. „Veríme, že tento moderný autobus bude slúžiť ako príklad pre hospodárnu a hlavne ekologickú verejnú dopravu v hlavnom meste Slovenska, a že aj na základe vyhodnotenia jeho prevádzky pribudnú do vozového parku aj ďalšie CNG autobusy. Prioritou SPP CNG je poskytovanie kvalitných CNG služieb nielen v Bratislave, ale v rámci celého Slovenska. V súčasnosti naša dcérska spoločnosť prevádzkuje deväť plniacich staníc CNG, pričom v najbližších rokoch sa ich počet ešte zvýši,“ uviedol Štefan Šabík, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Slovenského plynárenského priemyslu, a.s.

DPB, a.s. si prenajal autobus od spoločnosti SPP CNG na obdobie jedného roka.  Mesačné nájomné náklady budú 300 € bez DPH. „Zaradenie autobusu na CNG pohon do prevádzky v meste vnímame aj ako prejav spoločenskej zodpovednosti zo strany dodávateľa, ktorý sa aj týmto spôsobom snaží poukázať na absenciu v minulosti existujúcich podporných nástrojov pre prevádzku plynových autobusov,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a.s. Ing. Milan Urban.

Štvordverový, nízkopodlažný autobus SOR NGB 12 má celkovú kapacitu 83 miest, z toho 27 na sedenie. CNG motor, ktorý poháňa zadnú nápravu, spĺňa emisnú normu EURO 6. Je umiestnený v zadnej časti vozidla, pričom nádrže na stlačený zemný plyn sú na jeho streche. Samozrejmosťou autobusu je klimatizácia (iba pre vodiča, pozn. red.) a informačný systém.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal doplnil: „Nový autobus zvýši komfort cestovania a navyše bude aj ekologický a šetrný k životnému prostrediu. Rozvoj a modernizácia verejnej dopravy patrí medzi priority hlavného mesta. Tento rok napríklad nakúpime 90 nových autobusov, obnovíme električkové trate aj samotné cesty, po ktorých jazdia autobusy a trolejbusy a vo väčšej miere budeme čistiť zastávky.“

CNG (Compressed Natural Gas) – stlačený zemný plyn, je ekologické ekonomicky výhodné bezpečné palivo, ktorého hlavnou zložkou je metán. Vďaka nemu sú vyprodukované emisie pri spaľovaní výrazne nižšie ako u ostatných motorových palív vrátane LPG (skvapalnený uhľovodík). Pri používaní CNG navyše nevznikajú takmer žiadne sadze či oxidy síry.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nechápem ten humbuk okolo toho. Veď CNG busov jazdilo u nás už kopec. ❓
Reakcia na: Ibiza #1:
Ale nie SOR 😃
Reakcia na: Ibiza #1:
Jazdilo, ale za minulého vedenia ?
„Nový autobus zvýši komfort cestovania" - pozyvam ho na L32 v Lete bez klimy a miesta na statie ?
Reakcia na: MatejBA #4:
vsak dokonale aspon zapadne medzi trebicske vysavace CNG Tudom ?
Reakcia na: Petto #5:
No však to bude náhrada za 2105?
Reakcia na: Petto #5:
Ten tudom mal aspon rozumny priestor v prednej polovici (+ priestor na batohy nad kolesami). Tento plynovec nema ani to ?
Reakcia na: MatejBA #7:
Bohuzial tento novy CNG šerbel ma interier okrem motorovej veze, zhodny so Skodami 30Tr . T.j. napchate navyse 2 rady sedadiel v kocikovom priestore oproti 2-3dveram (oproti najnovsim NB18)
Reakcia na: Ibiza #1:
V polmiliónovom meste si dopravca zapožičal JEDEN autobus. Však to je správa svetového formátu.
Reakcia na: Valec #9:
Dokonca ani nezapožičal (t.j. nemá ho zadarmo), ale prenajal ?
Nerozumiem, prečo to musí mať 4 dvere.
Reakcia na: Ibiza #11:
Aby bolo kde stáť. ?
Reakcia na: MatejBA #4:
..to sa moc SPP nebuchol po vacku, ked tam nekupil AC ? ?
Reakcia na: Mikimaus #13:
Este nemaju otestovane v Libchachavach ci CNG bus moze byt aj zaklimovany ?
Na čo sa vlastne teraz čaká, keď ešte stále nebol v premávke? Alebo sa po prezentačnej jazde hneď pokazil? ?