Nový autobus s CNG pohonom bol uvedený do prevádzky

Jazdiť by mal najmä na linkách 32, 37 a 65.


Foto © Max


Vďaka spoločnosti SPP CNG s.r.o. (SPP CNG) pribudne do vozidlového parku Dopravného podniku Bratislava, akciová spoločnosť (DPB, a.s.) ďalší autobus s ekologickým pohonom na stlačený zemný plyn (CNG). Cestujúci tak budú využívať modernú a ekologickú formu cestovania. CNG je ekologickou alternatívou k tradičným palivám a prispieva k čistejšiemu ovzdušiu v slovenských mestách.

Nízkopodlažný autobus SOR NBG 12 bude počas jedného roka jazdiť v bratislavských uliciach, prevažne na linkách 65 37 a 32. Ľahko identifikovateľný, bielo-zelený autobus, je ekologickou a zároveň lacnejšou alternatívou k autobusom s naftovými motormi. „Veríme, že tento moderný autobus bude slúžiť ako príklad pre hospodárnu a hlavne ekologickú verejnú dopravu v hlavnom meste Slovenska, a že aj na základe vyhodnotenia jeho prevádzky pribudnú do vozového parku aj ďalšie CNG autobusy. Prioritou SPP CNG je poskytovanie kvalitných CNG služieb nielen v Bratislave, ale v rámci celého Slovenska. V súčasnosti naša dcérska spoločnosť prevádzkuje deväť plniacich staníc CNG, pričom v najbližších rokoch sa ich počet ešte zvýši,“ uviedol Štefan Šabík, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Slovenského plynárenského priemyslu, a.s.

DPB, a.s. si prenajal autobus od spoločnosti SPP CNG na obdobie jedného roka.  Mesačné nájomné náklady budú 300 € bez DPH. „Zaradenie autobusu na CNG pohon do prevádzky v meste vnímame aj ako prejav spoločenskej zodpovednosti zo strany dodávateľa, ktorý sa aj týmto spôsobom snaží poukázať na absenciu v minulosti existujúcich podporných nástrojov pre prevádzku plynových autobusov,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a.s. Ing. Milan Urban.

Štvordverový, nízkopodlažný autobus SOR NGB 12 má celkovú kapacitu 83 miest, z toho 27 na sedenie. CNG motor, ktorý poháňa zadnú nápravu, spĺňa emisnú normu EURO 6. Je umiestnený v zadnej časti vozidla, pričom nádrže na stlačený zemný plyn sú na jeho streche. Samozrejmosťou autobusu je klimatizácia (iba pre vodiča, pozn. red.) a informačný systém.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal doplnil: „Nový autobus zvýši komfort cestovania a navyše bude aj ekologický a šetrný k životnému prostrediu. Rozvoj a modernizácia verejnej dopravy patrí medzi priority hlavného mesta. Tento rok napríklad nakúpime 90 nových autobusov, obnovíme električkové trate aj samotné cesty, po ktorých jazdia autobusy a trolejbusy a vo väčšej miere budeme čistiť zastávky.“

CNG (Compressed Natural Gas) – stlačený zemný plyn, je ekologické ekonomicky výhodné bezpečné palivo, ktorého hlavnou zložkou je metán. Vďaka nemu sú vyprodukované emisie pri spaľovaní výrazne nižšie ako u ostatných motorových palív vrátane LPG (skvapalnený uhľovodík). Pri používaní CNG navyše nevznikajú takmer žiadne sadze či oxidy síry.


20.4.2017
-TS DPB, a.s.-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

TomJ24.4.2017 20:45  +1#15 Re:
Na čo sa vlastne teraz čaká, keď ešte stále nebol v premávke? Alebo sa po prezentačnej jazde hneď pokazil?
Petto21.4.2017 11:15  +1#14 Re:
Reakcia na #13 od Mikimaus:
Este nemaju otestovane v Libchachavach ci CNG bus moze byt aj zaklimovany
Mikimaus21.4.2017 11:03 #13 Re:
Reakcia na #4 od MatejBA:
..to sa moc SPP nebuchol po vacku, ked tam nekupil AC
7ross721.4.2017 10:41 #12 Re:
Reakcia na #11 od Ibiza:
Aby bolo kde stáť.
Ibiza21.4.2017 10:38 #11 Re:
Nerozumiem, prečo to musí mať 4 dvere.
kecho21.4.2017 8:18  +1#10 Re:
Reakcia na #9 od Valec:
Dokonca ani nezapožičal (t.j. nemá ho zadarmo), ale prenajal
Valec21.4.2017 7:19  +4#9 Re:
Reakcia na #1 od Ibiza:
V polmiliónovom meste si dopravca zapožičal JEDEN autobus. Však to je správa svetového formátu.
Petto21.4.2017 0:09  +1#8 Re:
Reakcia na #7 od MatejBA:
Bohuzial tento novy CNG šerbel ma interier okrem motorovej veze, zhodny so Skodami 30Tr . T.j. napchate navyse 2 rady sedadiel v kocikovom priestore oproti 2-3dveram (oproti najnovsim NB18)
MatejBA20.4.2017 23:23  +1#7 Re:
Reakcia na #5 od Petto:
Ten tudom mal aspon rozumny priestor v prednej polovici (+ priestor na batohy nad kolesami). Tento plynovec nema ani to
Lukyno8720.4.2017 21:58 #6 Re:
Reakcia na #5 od Petto:
No však to bude náhrada za 2105
Petto20.4.2017 21:30  +1#5 Re:
Reakcia na #4 od MatejBA:
vsak dokonale aspon zapadne medzi trebicske vysavace CNG Tudom
MatejBA20.4.2017 20:34  +2#4 Re:
„Nový autobus zvýši komfort cestovania" - pozyvam ho na L32 v Lete bez klimy a miesta na statie
Solider20.4.2017 20:25 #3 Re:
Reakcia na #1 od Ibiza:
Jazdilo, ale za minulého vedenia
on-line20.4.2017 19:22 #2 Re:
Reakcia na #1 od Ibiza:
Ale nie SOR
Ibiza20.4.2017 18:33 #1 Re:
Nechápem ten humbuk okolo toho. Veď CNG busov jazdilo u nás už kopec.